Kokemuksia BMW:stä

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Quotetkaa aina listaa ja lisätkää siihen viat. Ja joo, varsinkaan sähköosia ei kannata alkaa ostelemaan muuta kuin ALKUPERÄISIÄ. Tuli vaihettua nokka-akselin asentotunnistin, jonka jälkeen kampuran samanmoinen, jonka jälkeen taas nokka-akselin(alkuperäisosaan), ja alko toimia.... Ei ollu kiva homma ei!

E34 - M50 kansi kieroutuu/halkeaa
E36 - M50 kansi kieroutuu/halkeaa
E38 - M60B40 tankki alkaa vuotamaan
E39 - M57/57TU automaattivaihteiston TURBIINI (GM 5l40E) ei kestä edes vakiovääntöä
- ohjaustehostimen letkut/pannat antautuvat jossain vaiheessa
E39 - M47N turbo
E46 - M57/57TU automaattivaihteiston TURBIINI (GM 5l40E) ei kestä edes vakiovääntöä
- N42 jakopää (kiristin)
- M47N turbo
E60 - N47 jakopää (kiristin)
[/QUOTE]
Höperöhän sie oot. Quotesta tulis jo mun postauksella 5kpl A4 mittainen ja siinä on vasta yksi bemarimalli sadasta.
 
Firman johdossa olevalla henkilöllä on ollut viimeiset 8 vuotta käytössä -04 vm. eli E60 - korinen 523i. Ollut siis firman autona uudesta asti, 240 tai 250tkm taitaa nyt olla mittarissa. Huomionarvoista tässä on se, että viimeisen vuoden (eli about 30tkm) aikana ks. auto on ollut pajalla reilusti toistakymmentä kertaa, ja joka kerta ollut käsittääkseni yli tonnin remppa. Ja useamman kerran jättänyt tielle.

Kyseessä aika karvalakki "business" - malli. Jostain syystä vierestä katsoessa on jäänyt pelko tosta korimallista :D


Mutta hei. Niin se jätti mun -12 octaviakin tielle viikko sitten. Ero bemariin vaan on se, että tossa ei ole tippaakaan fiilistä tai "statusta" kun skodillacilla ajelee.


Onko noista -06 - 08 ikäisistä diesel kolmossarjalaisista kellään ihmeempiä kokemuksia?
 
Mutta hei. Niin se jätti mun -12 octaviakin tielle viikko sitten. Ero bemariin vaan on se, että tossa ei ole tippaakaan fiilistä tai "statusta" kun skodillacilla ajelee.

Dsg laukes? Vai menitkö vagin dieseliin sekaantumaan? 1.2turbo hajos? 1.4 jakopääremppa?
 
Kenties sitä häkki helmeä 7900e? Joka ollut myynnissä joku 1,5v

En tiedä, oli muistaakseni jotain vähän alle 6000e... Ainiin, lämmöt ei kanssa noussu siinä kun yks neljäsosaan.
 
Dsg laukes? Vai menitkö vagin dieseliin sekaantumaan? 1.2turbo hajos? 1.4 jakopääremppa?
1.4 tsi dsg kyseessä,yksi sytytyspuola sano ittensä irti ja meno tyssäs siihen. Ironista oli kuitenkin kun "ikäänkuin luotettava" skoda jätti tielle ja sijaisautoksi tuli C5 sitikka. :D
 
"Bemarin viat ei tule kello kaulassa." Vanha viidakon sananlasku. Kun pistät googleen ton paskamoottorin tyyppikoodiin, niin saat lukea kokemuksia aivan muista kuin anturivioista. Jos ymmärsin oikein, niin kone pyörähtää varttikierroksen ja kilahtaa...? Saatan toki olla väärässä, mutta kuulostaa, että isompaa/kalliimpaa remppaa ois tulossa. Ja tuskin ne siellä merkkihuollossa nyt ihan hatustaan noita vikoja keksii.

Juu palataanpa astialle. Auto makaa kuolleena huollon pihassa. Tosiaan, kuten kaikki tiedämme, kilahdushan tarkoittaa männän ja venttiilin suutelosessioita, ei suutinvikaa tms. Saattaa olla vaikea muuta diagnoosia saada. Suoraan tosiaan ajosta kuoli, eli nokkaketju hypännyt sammutettaessa. Tyyppivika koneessa, olisinpa ostanut 330:n. Ja ketju kun on moottorin takana niin halvin ratkaisu on motin vaihto. Nyt on etsitty konetta pitkin E-bayta, kertokaa hyviä mestoja jos kokemusta on.
 
BMW ei ole kovin helpolla N47:n jakopääongelmissa jeesannu, ellei ole ollut kyseessä alle 4-vuotias ja alle 150 tkm ajettu. Auttaessaankin vaativat täysin merkkiliikkeen leimoin varustetun huoltokirjan. Ikävä farssi imusarjan läppien perään... ja merkkihuollossa kuulin viime kuussa, että F10-koppasia N47-koneella varustettuja on päätynyt alle 30 tkm ajettuinakin pihaan jakopää paskana.

Juuri tänään kävin luovuttamassa oman N47-Bemmin autokauppaan. Tätä ketjua kun lukee, niin tuskin oli huono juttu loppujen lopuksi.

Juuri näin. BMW:n mukaanhan tämä on aivan normaalia ja alkaa se siltä tuntumaan näin omistajahostakin, edellisen saksalaisen piezoja vaihdettiin kuin polttimoita. Lisäksi auto on Saksan tuontia (huoltohistoria tarkastettu, kaikki ok) ja kaupoista 8kk. On se totta, BMW on kallis auto. Mutta mitä tässä valittamaan kun ei tule merkkiä vaihdettua:) Tyhmyydestä sakotetaan!
 
Joo itse itseänikin vähän väliä moitin hätäsistä auton ostoista. Pitäisi aina kattoa kaikkien mallien paskimmat viat, esim. nykyisen e46 330dA:n paskaGMn kesto olis ollu hyvä tietää ostohetkellä. Olis voinu vaikuttaa ostopäätökseen ettei toi laatikko kestä edes vakiovääntöjä hyvin.. Tän takia mä haluisin vähän tollasta listaa rakentaa mitä tossa ylempänä viesteissä näkyy, eli täytelkää kun tulee mieleen.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Onko jossain listaa malleista, joissa noi surullisen kuuluisat imusarjan läpät on?

Läpät tuli ensimmäisiin diesel moottoreihin 2000/03 eikä loppua näy.

M47 ei läppiä.(koskee e46/39 malleja)

M57 3/2000-> automaateissa, ei manuaaleissa.(koskee e46/e38/e39 malleja)

M47N ja M57N moottoreissa on jo kaikissa vaihteistosta riippumatta.(koskee e46/60/61/90/91/92 malleja)

M57N2 325d, 525d ei läppiä.

E53 (X5) Ei läppiä mikäli ei ole partikkeli suodatinta.

E83 (X3) on läpät

LCI malleissa läpät kaikissa dieseleissä (paitsi 525d:ssä).

http://www.btcf.fi/forum/showpost.php?p=1466220&postcount=26
 
Kun olin tehnyt paperit uudesta autostani ja sain kuulla, että vasta seuraavana päivänä saisin sen alle ja antaisin BMW:n myymälään, niin kelasin, että minun tuurilla jakopää leviää tietty 2 km ennen myymälää. Kun sain auton myymälän eteen, niin avasin ovea ja kuuntelin. Ruma N47:n käyntiääni, mutta ei sivuääniä tai merkkeä moottoririkosta... "JES!" "JEEEEE!".
 
Mistähän sais sellasen "(bmw logo) huoltamisen iloa" -tarran minkä oon nähny erään taksin takalasissa, se on siis ihan samalla fontilla ja samannäköinen kuin alkuperäinen "ajamisen iloa" -tarra.
 
Kun olin tehnyt paperit uudesta autostani ja sain kuulla, että vasta seuraavana päivänä saisin sen alle ja antaisin BMW:n myymälään, niin kelasin, että minun tuurilla jakopää leviää tietty 2 km ennen myymälää. Kun sain auton myymälän eteen, niin avasin ovea ja kuuntelin. Ruma N47:n käyntiääni, mutta ei sivuääniä tai merkkeä moottoririkosta... "JES!" "JEEEEE!".

Ja sitten kun se laukee 50km koeajolla niin se BMW:n tyyppivika on toki heti sun vikas. :lol2:
Munkin auton uusi omistaja soitteli kun särki lukkopultit renkaanvaihdossa. Jännä juttu että mulla nekin kesti 5 vuotta ja uudella omistajalla särkyi ekalla kerralla. :jahas:
Ei nyt haittaa sinänsä, neuvoin mistä ne on ostettu. Olisi kyllä kiva tietää mitä mun Bemmille kuuluu.
 
Ja sitten kun se laukee 50km koeajolla niin se BMW:n tyyppivika on toki heti sun vikas. :lol2:
Munkin auton uusi omistaja soitteli kun särki lukkopultit renkaanvaihdossa. Jännä juttu että mulla nekin kesti 5 vuotta ja uudella omistajalla särkyi ekalla kerralla. :jahas:
Ei nyt haittaa sinänsä, neuvoin mistä ne on ostettu. Olisi kyllä kiva tietää mitä mun Bemmille kuuluu.

Asiasta toiseen: käytkö koskaan lukemassa btcf.fi-sivustolta tarinoita +7-vuotiaiden 700-sarjalaisten autojen vioista? Aikamoista viihdettä jopa... kun ei omalla kohdalla ole ko. autoa (silloin se olis painajaista viihteen sijaan).
 
attachment.php

attachment.php

error1.jpg

activee-malfunction-620.jpg


Kun myin BMW:n, musta tuli Huppe 2... ikävä ajettavuutta, mutta muuten ei.
 
pitääks mu käydä kuvaa näytöltä ilmotus "no fault codes". Elämää bemarinkaa noi vikakoodit, mut ei ne vaihtamalla lopu. Mut 2 vuoden takuu tästä eteenpäin helpottaa vähän arkea:D. Katellaa sit 1 vuosi 10kk myydäänkö pois vai uskaltaako sitä käynnistää enää. Jes eli "uus" bensabemu seisoskelee pihalla ottamassa arskaa. 6 vuotta edellisen puikoissa ei jättänyt paskan makua suuhun.

Kerro ny Ray lewis auton speksit? Onks toi monta kilsaa rullattu vehje, eli huutaaks se vaa ihan tarkotuksella armonlaukasta näytöllä vai oikeesti vikaa? Dieseli varmasti:D.
 
pitääks mu käydä kuvaa näytöltä ilmotus "no fault codes". Elämää bemarinkaa noi vikakoodit, mut ei ne vaihtamalla lopu. Mut 2 vuoden takuu tästä eteenpäin helpottaa vähän arkea:D. Katellaa sit 1 vuosi 10kk myydäänkö pois vai uskaltaako sitä käynnistää enää. Jes eli "uus" bensabemu seisoskelee pihalla ottamassa arskaa. 6 vuotta edellisen puikoissa ei jättänyt paskan makua suuhun.

Kerro ny Ray lewis auton speksit? Onks toi monta kilsaa rullattu vehje, eli huutaaks se vaa ihan tarkotuksella armonlaukasta näytöllä vai oikeesti vikaa? Dieseli varmasti:D.

Anteeksi, jos annoin nyt sitten kuvan, että noi kuvat on mun autosta :) ...siis mä vaan googletin noi kuvat:dance:

Oma BMW:ni, jonka viime viikolla annoin vaihdossa pois oli siis facelift-E60 520d automaatilla. Alle 150 tkm oli ajettu, kun luovuin.

Onhan noita vikoja monenlaisissa autoissa. Esim. mun Volvo S80 söi alustanosia kirjaimellisesti joka kuukausi.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom