Kokemuksia BMW:stä

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Täällä Etelä-Saksassa toi BMW-uskovaisuus on aivan omaa luokkaansa Suomen skeneen verrattuna. Se on aivan sama mihin autoon vertaa ni kaikki muut on täyttä paskaa ja BMW vie voiton joka osa-alueella. Pitääköhän iteki ostaa ja alkaa paukuttelemaan henkseleitä... Suosittelen kaikille BMW-henkisille vierailua Münchenin museoon ja siitä sitten johonkin tuhansista pubeista kehumaan merkkiä, kanssakehujia löytyy!!

Edit: Point:lle sen verran vinkkiä että kannattaa keskittyä etelän markkinoille. Pohjoisestakin saattaa löytää, mutta se alkaa olla koluttua seutua. Finnair lentää halvalla Müncheniin ja tarjonta on omien kokemuksien perusteella parempaa. Myöskään talvi ei kestä täällä niin kauaa ja suolata nää nahkahousut osaa -> pohjoisen autoilla on ajettu paljon enemmän suolassa kuin etelän.
 
Vittu ne on pihejä Baijerissa. Vuokraisäntä näki että ostin 27ke käytetyn 5- Bemarin ja ajoi itse muutaman vuoden vanhemmalla kolmosella. Sanoi ettei hänellä ole varaa vitoseen. Tienas jotain 250ke/v. Ymmärsin sen vasta sitten kun oma hajosi, hän tarkoitti ettei ole varaa korjata, eli ei ole varaa olla töistä poissa kun auto ois aina pajalla. :lol2:
 
Muista sitten, että lähdet hakemaan vähintäänkin 15 vuotta vanhaa autoa. Eli mitään 60tkm ajettuja tuskin löytyy. Ole realisti.

Juu, selvää on että enempi ajettu kärry on tulossa. Alle ~200 ajettujakin on vähän hankala löytää. Vielä sellaia mitä ei ole mittariruuvattu(tapahtuukohan tuota ruuvausta edes kuinka paljon?). Muutamia kauhutarinoita olen kuullut ja autopuolella hommissa olevalta kaverilta saa aina välillä kuulla kuinka helvetin kalliita huollettavia noi bemarit on. Kuitenkin tällä hetkellä se on melkein ainoa auto, joka vastaa kaikkia asettamiani kriteereitä. Pitää vaan etsiä monta ehdokasta ja tarkastella niistä yleisilmeeltään paras. Huoltohistoria paperilla tietty herättää aina luottamusta.
 
Näiltä saa luotettavat kilsat autoon ja hyvät takuut. Ongelma on että taitavat myydä max. 4v ikäisiä autoja:
http://gebrauchtwagen.bmw-muenchen.de/bmw/de/start/default.aspx

Omani ostin tuolta. Vähän kalliimpi paikka kuin muut mutta onhan se hienoa ostaa auto BMW:ltä suoraan.

Nii no jos haluaa tehdä autokaupalla businesta menemättä konkkaan niin ei ainakaan vanhemmille bemuille (ja juuri muillekkaan) lakia kummoisempia takuita voi myönnellä.

(...toki jos takuussa rajataan sähkölaitteet, alustanosat, voimansiirto sekä muu tekniikka pois takuun piiristä niin sitten...)
 
Entäs jos ne Huppe kusetti sua kilsoissa, siks se auto oli niin paska? ja ;)

Onneksi mun Bemari oli ainoa paska bemari maapallolla. Aivan kuten sen toisen threadin Ford. :jahas:


75945d1328255871-kokemuksia-bmw-stae-uploadfromtaptalk1328255870134.jpg


I rest my case. :piis:
 
Juu, selvää on että enempi ajettu kärry on tulossa. Alle ~200 ajettujakin on vähän hankala löytää. Vielä sellaia mitä ei ole mittariruuvattu(tapahtuukohan tuota ruuvausta edes kuinka paljon?). Muutamia kauhutarinoita olen kuullut ja autopuolella hommissa olevalta kaverilta saa aina välillä kuulla kuinka helvetin kalliita huollettavia noi bemarit on. Kuitenkin tällä hetkellä se on melkein ainoa auto, joka vastaa kaikkia asettamiani kriteereitä. Pitää vaan etsiä monta ehdokasta ja tarkastella niistä yleisilmeeltään paras. Huoltohistoria paperilla tietty herättää aina luottamusta.
Kannattaa ihan aidosti miettiä, että 200 tonnia 15v vanhassa autossa tarkottaa 13 tonnia vuodessa. Autolta, joka on todennäköisesti ollut useamman juuri kortin saaneen alla. Se ei vaan lähtökohtaisesti voi pitää paikkansa. Myös kaikki mummon kauppakassi - jutut kannattaa unohtaa. Sitten jos saat käsiisi kaikki auton edellisten omistajien yhteystiedot, ja saat puhelimitse kaikki kiinni, niin tilanne on toinen.

Saksasta saa ostettua ruuvauksen lisäksi myös väärennettyjä huoltokirjoja.
 
Kyl se huppe kaivaa ton kuvan aina. Oonko muistanut kertoa appiukon skodasta, johon on vaihdettu takuu aikana 2 kertaa muuttuvasiipinen turbo. Eli 3 turbo menossa. ja mitä tulee tohon bemarikuvaan niin kato bemarikuskil o massii se tilaa huoltoauton autolle ja menee taksil töihin. Tuossakin kyse oli ettei ovet menny kiinni. Mä muistan ku ite olin volkkarikuski ni mulla ei menny ovet kii ni mä köyhänä pidin toisella kädellä kuskin ovesta kii ja ajoin töihin. Se oli sitä volkkariaikaa.

mut yhden asian bemari sentään osaa. kirjottaa stereoiden nimen oikein. Ne on muuten harman kardonit....ei harman cantonit. Sitä voi kuvitella, et skodassa varusteet on ku oikeissa autoissa, mut totuus piilee siellä piilossa hyväksyy sen tai ei;).
 
mut yhden asian bemari sentään osaa. kirjottaa stereoiden nimen oikein. Ne on muuten harman kardonit....ei harman cantonit. Sitä voi kuvitella, et skodassa varusteet on ku oikeissa autoissa, mut totuus piilee siellä piilossa hyväksyy sen tai ei;).

BMW:ssä oli kyllä se Professional Logic 7 DSP Hifisetti aivan mielettömän hyvä, äänenlaadultaan. Eikä mennyt kertaakaan rikki. Muuta toimivaa siinä autossa ei ollutkaan.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Tosta oli itseasiassa jossain autolehdessä ihan juttukin, että kuinka helvetin helppoa tollasen "palvelun" hankkiminen on. Tyyliin ajat paikkaan x, kaveri tulee läppärin kanssa paikalle ja 5-10min päästä mittari on ihan eri näköinen ja kaveri lyö huoltokirjan sovituilla merkinnöillä lapaseen.

Ja ammattitaitoiset kaverit saa kyllä auton kuin auton näyttämään lähes uudelta niin sisältä kuin ulkoakin, niin kauan kuin autoon ei ole paskannettu tai ammuttu.
 
Onkohaa huppe perkele tartuttanut mu uuden auton. 1 kpl parkkitutkia pimeenä takana. Huolto varattu ja takuu on kiitän ja kumarran sitä. Ja todennäköisesti mulla o myynnissä 1 vuoden 10 kuukauden päästä vähän ajettu ja paljon huollettu bemari, jossa uudelle omistajalle kädenpuristuksena 2kk takuu, jolla voi parsia romua kuntoon:D.

Jos Hupen mielestä hifi dsp professional oli hyvä niin http://www.bmw.harmankardon.com/de/fahrzeuge/BMW-3er/ On muuten muutaman kaverin leuat loksahtanut ku istuneet autoon ja ku musat pistetty päälle. Enpä oo itekää kuullu ikinää tuollasii "vakio" ämyreitä.
 
Onkohaa huppe perkele tartuttanut mu uuden auton. 1 kpl parkkitutkia pimeenä takana. Huolto varattu ja takuu on kiitän ja kumarran sitä. Ja todennäköisesti mulla o myynnissä 1 vuoden 10 kuukauden päästä vähän ajettu ja paljon huollettu bemari, jossa uudelle omistajalle kädenpuristuksena 2kk takuu, jolla voi parsia romua kuntoon:D.

Jos Hupen mielestä hifi dsp professional oli hyvä niin http://www.bmw.harmankardon.com/de/fahrzeuge/BMW-3er/ On muuten muutaman kaverin leuat loksahtanut ku istuneet autoon ja ku musat pistetty päälle. Enpä oo itekää kuullu ikinää tuollasii "vakio" ämyreitä.

Toivo ettei ole ohjausyksikkö paskana, nimim. sekin meni vaihtoon, onneksi takuuseen. Tutka näytti monitorissa hassusti "liian vähän palkkeja" ja antoi ymmärtää että 10cm päässä oleva auto on noin 50cm päässä.
Lisäksi antureita meni paskaksi koko ajan. Anturin toiminnan tuntee sormen päällä, se "tikittää" jos on kunnossa. Herkkäkorvainen myös kuulee tikityksen kun painaa korvan kiinni anturiin.

Mitähän mahtais HK:t maksaa :D
 
Uusimmassa TM:ssä oli Audin HK:t testissä. Ei ne nyt ihan ihastuksen huokailuja saaneet aikaan, mutta siellä lienee jotain kultakorvia ollut nipottamassa.
 
Juu, selvää on että enempi ajettu kärry on tulossa. Alle ~200 ajettujakin on vähän hankala löytää. Vielä sellaia mitä ei ole mittariruuvattu(tapahtuukohan tuota ruuvausta edes kuinka paljon?). Muutamia kauhutarinoita olen kuullut ja autopuolella hommissa olevalta kaverilta saa aina välillä kuulla kuinka helvetin kalliita huollettavia noi bemarit on. Kuitenkin tällä hetkellä se on melkein ainoa auto, joka vastaa kaikkia asettamiani kriteereitä. Pitää vaan etsiä monta ehdokasta ja tarkastella niistä yleisilmeeltään paras. Huoltohistoria paperilla tietty herättää aina luottamusta.

Niin,sori pikku asiavirhe. Luin, että olet hakemassa e36:sta, jonka valmistus loppui -98. Mutta haetkin e46:sta(toi kori tais loppua jotain -05, koska sillon tuli e90?). No, kannattaa olla realisti silti...ja selata hiukan www.btcf.fi ja kattella e46sen tyyppivikoja, että osaa valkata.
 
Toivo ettei ole ohjausyksikkö paskana, nimim. sekin meni vaihtoon, onneksi takuuseen. Tutka näytti monitorissa hassusti "liian vähän palkkeja" ja antoi ymmärtää että 10cm päässä oleva auto on noin 50cm päässä.
Lisäksi antureita meni paskaksi koko ajan. Anturin toiminnan tuntee sormen päällä, se "tikittää" jos on kunnossa. Herkkäkorvainen myös kuulee tikityksen kun painaa korvan kiinni anturiin.

Mitähän mahtais HK:t maksaa :D

Anturi on irronnut. Sitä ku koputtaa ni kuulee, et on irti puskurin toiselta puolelta. Menis vaa jotain aivan vitun kallista rikki. Takuu o pähee asia:D. 2 tonttuu harmanit makso. Voipahan toyotakuskeilla huutaa et mu stereot o kalliimmat ku su auto. Karjalalippis mul o aina päässä ku ajan. Bemareis o kuskin penkissä muuten horisontaalinen kallistus, et voi ajaa yhel kädel sillee ylhäältä kiinni pitäen ja ite voi rötköttää melkein keskikonsolis. Koitas ettii skodan varustelistalta tollasta! :D
 
Volkswageniin sais Dynaudiot. Ne vois olla ihan laatua?
Onhan Cantonilla kokemusta kaiutinvalmistuksesta, enemmän kyllä kuin Harman Kardonilla. En jaksa uskoa että tuo Canton aivan paska Skodillacissakaan on. Ongelmaksi saattaa muodostua resonanssit, muoviset osat ja yleinen ajomelu Skodassa. Bemarissahan perusasiat ovat kunnossa ja ympäristö on mitä parhain myös hyvälle äänentoistojärjestelmälle.
 
Tarkoituksena olisi hakea kesään mennessä saksasta e46. En ole vielä täysin varma että millä koneella, 328 tietysti himottaisi eniten. Auton on ehdottomasti oltava manuaali ja sisältä tulee löytyä nahkaverhoilu. Saa nähdä minkälainen reissu tulee olemaan, isän kanssa pitäisi lähteä hakemaan.

Ootko lukenu e46 perän repeämisistä? Siinäpä hauska aihe. Ilmeisesti niitä enemmän tehokkaissa malleissa ja ennen faceliftiä. Suomessa hämmentävää on myös se että 3 sarjalaiset maksaa enemmän käytettynä kuin vitoset.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom