Kokemuksia BMW:stä

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Eiköhän noissa M-sarjalaisissa ole (toivottavasti) edes jonkinsortin laatukriteerit ja kestävämmät romppeet. Toki esim. M5 E61 on takuuvarmasti tismalleen samat viat kuin Diisselissäkin, esim. johtosarjat jne.

M:n koneviat korvataan kyllä varmasti kaikessa hiljaisuudessa... jos niitä tulee.
 
Tämmöstä tää on kun päästöt pitää saada alas ja koneista otetaan kaikki irti mutta hinnat yritetään pitää samana. Ehkä vanhojen bensabemarien arvo nousee kohisten näiden uudempien mallien vikojen takia? :D
 
No joo, kieltämättä nuo jakopääongelmat syö aika lailla käsitystä bensakoneiden toimintavarmuudesta. Olisi kiva tietää, miten paljon noita jakopäitä on oikeasti hajonnut ja mistä johtuu, että joillakin nuo samat moottorit kestää mutta joillakin laukeaa 50 tkm kohdalla.

Mitäs ongelmia noissa E91:n dieseleissä on, jos nyt ei imusarjan läppiä lasketa?

Olen kyllä lukenut turbovioista mutta onko ne kovinkin yleisiä ja johtuuko niiden hajoaminen käytöstä eli jos kiihdyttelee kuin viimeistä päivää, eikä jälkikäytä yhtään ennen sammuttamista niin en ihmettele hajoamista? Itsellä on nyt kolmas perättäinen td-auto menossa, eikä yhdessäkään ole ollut turbovikoja, vaikka jokaisen mittarissa ollut vähintään 300 tkm, kun olen auton myynyt (autot ei tosin bemareita :)). Tuntuu vaan uskomattomalta, että bemarin turbot olisi niin heikkoja.
 
No joo, kieltämättä nuo jakopääongelmat syö aika lailla käsitystä bensakoneiden toimintavarmuudesta. Olisi kiva tietää, miten paljon noita jakopäitä on oikeasti hajonnut ja mistä johtuu, että joillakin nuo samat moottorit kestää mutta joillakin laukeaa 50 tkm kohdalla.

Mitäs ongelmia noissa E91:n dieseleissä on, jos nyt ei imusarjan läppiä lasketa?

Olen kyllä lukenut turbovioista mutta onko ne kovinkin yleisiä ja johtuuko niiden hajoaminen käytöstä eli jos kiihdyttelee kuin viimeistä päivää, eikä jälkikäytä yhtään ennen sammuttamista niin en ihmettele hajoamista? Itsellä on nyt kolmas perättäinen td-auto menossa, eikä yhdessäkään ole ollut turbovikoja, vaikka jokaisen mittarissa ollut vähintään 300 tkm, kun olen auton myynyt (autot ei tosin bemareita :)). Tuntuu vaan uskomattomalta, että bemarin turbot olisi niin heikkoja.

E91:sissä dieseleissä iso osa on 320d:tä ja vuodesta 2008 alkaen on niissäkin tuo N47-kone, josta on tässä viime sivuilla jo puitukin.
 
Yhtä E38:ia taas kattellu ittelleni... olis se mukava kun olis Auto taas perseen alla

Millä koneella meinasit? Ite kävin koeajamassa tuusulassa yhtä V12 ja oli aika pommi...
 
735 tai 740 on kiikarissa... pari yksilöä. Vaatimuksena kuitenkin ns. sport penkit kun jaloilla on sen verran pituutta, että ne perinteiset ei tue jalkoja tarpeeksi.

Plus kattoluukku tarvii olla :D
 
735 tai 740 on kiikarissa... pari yksilöä. Vaatimuksena kuitenkin ns. sport penkit kun jaloilla on sen verran pituutta, että ne perinteiset ei tue jalkoja tarpeeksi.

Plus kattoluukku tarvii olla :D

Ota ehdottomasti vähintään 740. Tuplalaseilla kun vielä löydät ni on varmaan kaikki mitä autoonsa tarvitsee.
Noissa 740 ja 750 on A5S560Z laatikko, mutta 735 taas sitten A5S440Z.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Yks hyvä yksilö olis, hintaan 10.000€.. siinä oli melkein kaikki, paitsi nuo tuplalasit, ellen väärin muista. Ja sitten vielä, vaikka paljon ajettu, niin löytyy BTCF:n foorumilta projektitopikki missä korjaukset käyty läpi, niin aika hyvällä mallilla
 
Juu.. on sekin ollu mielessä, Mut olis halu saada facelifti, paremmat valot +helmatlistat... 735 onkin jo mennyt... :/

tää oli se http://www.nettiauto.com/bmw/740/4997884 Bueno yksilö

No saahan ne jälkiasennus Xenonit aina :D

peklon kanssa tuli pari viikkoa sitten noista juteltua:

Sulla on siis tollanen e38 750. Oon kanssa tässä miettiny sellasta, tai sitten 740:tä. Yhtä 740i kävin koeajamassa, mutta vähän petyin kun ei ollut edes tuplalaseja(muutenkin vähän köyhemmät varustelut tuntu olevan). 750i taitaa olla kaikissa tuplalasit? Onko noissa jotain muuta mitä kannattais pitää toivomuslistalla, vai tuleeko ongelmia liian elektroniikan kanssa jne..?

Voi olla että käyn hakemassa Saksasta tollasen, tai tilaan. 94-96 verot 900-1500e mutta 96-> verot aika paljon enemmän(facelift? jotain oleellisia parannuksia tai jotain?).

Moro! Ehdottomasti ainut oikea kone on tähän koriin V12, edes 740d ei riitä kuljettamaan mielestäni riittävän herkästi ja kivuttomasti tälläistä laivaa! Ei ole kaikissa tuplia 750:ään, ei myöskään minulla! En niitä ole sinällään kaivannut kun motti ja kitkat on muuten niin hiljaiset, mutta tosiasiahan se on että tuplilla on tuo todella hiljainen

must varusteet, täysi sähköiset comfort/contour jakkarat, aktiivitoiminto plussaa! Parkkitutkat on hyvä olla, konepelti ja takakontti on niin pitkiä että on oikeasti vaikea hahmottaa etäisyyksiä!
Navi ja DSP on myös aika hyvä matkantekovaruste! Useimmat noista 50:stä on toki todella varustettuja joten ehkä ennemminkin panostaa etsintä kunnon ja huoltohistorian perusteella.
Sähköisesti säätyvästä alustasta kannattaa pysyä erossa ellei ole hiljattain täysin rempattu!
Motti on patarautaa ja on varmasti yksi bemarin parhaista maamoottoreista, ainut kiusa itselläni on vuotava ohjaustehostimenöljy mutaa muuten toimii täydellisesti!

Facelift tulee vasta -98 mutta verotus ja esim trafin päästö/paino hommat muuttuu tuolloin 96!
Itse yritin omaan hommata ilma-alustaa ja tyssäsi siihen kuin 97 ylöspäin ei saa kilpiin, 96 olisi vielä mennyt!

Faceliftissä ei muutu kuin etuvalot, vilkut ja takavalot, sekä navi muuttuu 16:9 kokoon! Teknisesti on sama aina E38, vanha 5.0 motti on vain e32:ssa

Ehdottomasti paras auto mitä on, huomattavasti laadukkaampi kuin esim E6x korimallit!

Toi ohjaustehostimen vuoto on vissiin aika monen seiskan ongelma(ellei jopa muidenkin bemareiden). Mitä oon tutkinu aihetta, niin vuotaa letkujen pannoista. Osa on ostanu letkunsa Bemarilta ja maksanut sen mitä lie ~30e olikaan ja osa taas käynyt hydrauliletku(vai mikä lie)kaupassa ostamassa letkun pätkät. Muistaakseni pajoilla ovat veloittaneet uuden letkun laitosta, sekä pannan prässäyksestä jotain alle 20e.

Joo, kaikissa mulla vuotaa nytkin! Käyttis 530deehen just vaihdoin metritavara letkut ja vielä jostain kostuu koripalkki :/ seiskaan vaihdoin kaikki letkut ja pannat alkuperäisenä jokunen kuukausi sitten, samalla uusin myös bensapuolen letkut ja putket! Muutama päivä sit tarkistin niin taas oli runkopalkki kosteana mutta öljyn pinta oli samassa! Tuo CHF on vittumaista kun se on noin hienoa luirua että tulee pienimmästäkin raosta pihalle ja kun tulee vielä paineella niin sotkee paljon vähälläkin vuodolla!

Eilen tuli ajettua parisataa kilsaa motaria ja on kyllä saatanan hyvä auto, hyökkää myös satasen vauhdista tuolla motilla erittäin asiallisesti keskikulutus oli 10,8l/100km reippaassa ajossa
Mulla on ollut viimeiset 5000km keskinopeudella 51 keskikulutus 12,9l/100km, kaikki kovilla ja kuivilla pakkaskeleillä!

Sitten sellainen huomio ostotilanteessa että kun ajat lämpimäksi auton niin ota vaikka jakkara ja avaa konepelti! Istut viereen kuuntelemaan konetta ja kuuntelet vähintään 2-3min eikä minkäänlaista käyntihäiriötä saa esiintyä, voit myös tehostaa havainnointia laittamalla sormen imusarjojen väliin! Pienetkin imuvuodot aiheuttaa rykimistä käynnissä!
 
730 E38 on itsellä jo kerran ollut.. oli se hieno :) 750 ei ihan perusajoon jaksa hommata :D

Se menee siihen 735/740 juurikin varusteista ja huoltohistoriasta riippuen.. katsoo sitten mikä on lopputulos, kaveri noita autoja tuo saksasta niin sitä kautta sen varmaan hommaa, ellei jotain sopivaa tuu vastaan suomesta.

EDIT: longi ei sovi autotalliin :D tai sit tarvis ostaa uus kämppäkin :D
 
Millä koneella meinasit? Ite kävin koeajamassa tuusulassa yhtä V12 ja oli aika pommi...

Oliko se se nettiautossa jonkun aikaa ollut musta mustalla sisustalla? Alla bbs rk:t. Todella siisti kun ei oo mitään kromilistoja ulkopuolella, munuaiset sais olla kyllä tavalliset.
 
Voitais listata noi kaikkien mallien pahimmat viat yhteen. Täyttäkää sitä mukaan kun tulee mieleen:

E61, tietyiltä osin myös E60. Osa pätee sekä bensa että diesel-versioihin. Onnea vain mun rassin uudelle omistajalle :lol2:

ABS-anturit ja ohjausyksikkö
-rengaspainevaroitus

Takaluukun lasi aukeilee itsekseen tai ei aukea
-takalasin kytkin

Akku ei lataudu
-laturi/ohjausjärjestelmä
-IBS

Valoviat, ei käynnisty, kone naksuttaa, vilkut, peruutusvalot jne
-takaluukun johtosarjat

PDC ei toimi
-ohjausyksikkö/antureita rikki, yleensä ohjausyksikkö
-anturit voi tarkistaa, sirittääkö ne kuuntelemalla, kämmenellä

Active steering failure
-ohjauksen välitys muuttuu
-kallis korjata

Active cruise control failure
-tutka paskana

Perän tasonsäätö ei toimi, perä jää alas
-kompuraan mennyt likaa joka on särkenyt kompuran ja ilmaiskarit

Pakosarja halki
-pakokaasu tulee sisälle/konehuoneeseen

Vettä takakontissa, auto ei käynnisty
-lasikatto/hainevä vuotaa ja vesi valuu konttiin jossa paljon ATK:ta joka on särkynyt
-lasikaton vaihto on kallis (ei voi korjata), ATK:n vaihto on kallis.

Auto ei lämpene
-EGR-termostaatti rikki

Auto (diesel) ei käynnisty kylmänä
-hehkut rikki, vain alkuperäiset käy.
-vaihdettava myös ohjausyksikkö, muuten uudet hehkut särkyvät heti

Airbag-valo syttyy
-huonot kontaktit tai:
-perustavaa laatua oleva vika, joka kallis korjata

Transmission failure kylmänä
-vaihdeloota alkaa vedellä viimeisiään
-öljynvaihto saattaa ehkä pidentää käyttöikää

Engine failure kylmänä
-ei tietoa mistä johtuu

Kone rikkoutuu täydellisesti
-imusarjan läpät irronneet
-voi välttää poistamalla läpät ennakkoon

Öljyt valuvat koneen läpi turbon läpi katalysaattoriin ja pakoputkesta ulos
-erittäin kallis remontti, kaikki osat matkalla pitää vaihtaa
-johtuu huohotinputken jäätymisestä pakkasella, lämmityssarja on saatavilla

Turbo hajoaa
-tyyppivika, hajoaa 150tkm joskus aiemmin, joskus myöhemmin

Avaimen kaukosäätö ei toimi
-hainevässä kosteutta

Sähköpenkin (comfort) säädöt eivät toimi
-jos hurina kuuluu, on vaijerit katkenneet
-vaikea korjata

iDrive menee mykäksi, eli näytössä ei näy mitään
-erittäin kallis korjata, paljon sähköisiä osia mitä vaihdettava

Takalasinpyyhin jumittaa eikä mene aivan ala-asentoon
-moottori, ohjausyksikkö ja jotain muuta paskana

Peruutusvaloherja
-kosketushäiriöitä polttimon johdossa
-tai johtosarjat katki


Kokemukseni BMW:stä. Rakkaudesta autoon ja pajattamisen iloa :haart:

TAG:
Hupen vikalista BMW
 
Viimeksi muokattu:
Oliko se se nettiautossa jonkun aikaa ollut musta mustalla sisustalla? Alla bbs rk:t. Todella siisti kun ei oo mitään kromilistoja ulkopuolella, munuaiset sais olla kyllä tavalliset.

Oli viininpunainen. Kuvissa oli helvetin siisti, mutta paikanpäällä mm. pyyhkimet ei toiminu, kattoluukku reistaili, mankka ei toiminu ja oli muutenkin vähän irti etukeskikonsoli.
 
Oli viininpunainen. Kuvissa oli helvetin siisti, mutta paikanpäällä mm. pyyhkimet ei toiminu, kattoluukku reistaili, mankka ei toiminu ja oli muutenkin vähän irti etukeskikonsoli.

Eri auto, kuulostaa skarpilta yksilöltä...

Noihin vikoihin vois lisätä myöskin e39 530d:n laatikon keston, sama homma kun e46:ssa. Sitten alustanosien vaihtelut myös, ei muuten ihmeempää mutta niitä on paljon ja ne on arvokkaita. Bemarit hylkii tarvikeosia vaikka olis hyvälaatuisikin. Kun vaihtaa niin kannattaa laittaa vähintään alkuperäisosaa - oikeasti.
 
Quotetkaa aina listaa ja lisätkää siihen viat. Ja joo, varsinkaan sähköosia ei kannata alkaa ostelemaan muuta kuin ALKUPERÄISIÄ. Tuli vaihettua nokka-akselin asentotunnistin, jonka jälkeen kampuran samanmoinen, jonka jälkeen taas nokka-akselin(alkuperäisosaan), ja alko toimia.... Ei ollu kiva homma ei!

E34 - M50 kansi kieroutuu/halkeaa
E36 - M50 kansi kieroutuu/halkeaa
E38 - M60B40 tankki alkaa vuotamaan
E39 - M57/57TU automaattivaihteiston TURBIINI (GM 5l40E) ei kestä edes vakiovääntöä
- ohjaustehostimen letkut/pannat antautuvat jossain vaiheessa
E39 - M47N turbo
E46 - M57/57TU automaattivaihteiston TURBIINI (GM 5l40E) ei kestä edes vakiovääntöä
- N42 jakopää (kiristin)
- M47N turbo
E60 - N47 jakopää (kiristin)
E61 - turbo (~150km)
- sähköviat (laajalti)
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom