Kokemuksia BMW:stä

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Heh, Bemarin omistajan usko on vahva. Kaverilla on kone jumissa ja ehdotellaan ratkaisuksi suuttimen/anturin vaihtoa. Mikäpä siinä. Ei muuta ku motonettiin uutta asentotunnistinta hakemaan ja kovaa ajoa!

No jos ajossa on aikasemmin toiminut normaalisti ja sitten myöhemmin "vaan" ei käynnisty, niin ei ihan ekaks tulis mieleen kilahtaminen.
 
No jos ajossa on aikasemmin toiminut normaalisti ja sitten myöhemmin "vaan" ei käynnisty, niin ei ihan ekaks tulis mieleen kilahtaminen.

"Bemarin viat ei tule kello kaulassa." Vanha viidakon sananlasku. Kun pistät googleen ton paskamoottorin tyyppikoodiin, niin saat lukea kokemuksia aivan muista kuin anturivioista. Jos ymmärsin oikein, niin kone pyörähtää varttikierroksen ja kilahtaa...? Saatan toki olla väärässä, mutta kuulostaa, että isompaa/kalliimpaa remppaa ois tulossa. Ja tuskin ne siellä merkkihuollossa nyt ihan hatustaan noita vikoja keksii.
 
Just tänään oli ajatuksissa että pistäisin taas Bemarin alle, tosin bensamllyllä. Taidan skipata :)
 
Itteäni alkaa jo vähän ahdistamaan toi 3-sarjan tilanpuute.
7- olis kiva ellei niissä olis niin vitusti epämiellyttäviä vikoja(uudemmissa). Voisin ostaa tollasen uudemman seiskan jo melkein pelkästään ton keskikyynermikälietuen takia.

2007_bmw_7_series_750li-pic-49853.jpeg


Mikä muuten toi etupenkkien etummainen nappula on Hupen kuvissa? Persgrilli?
 
Just tänään oli ajatuksissa että pistäisin taas Bemarin alle, tosin bensamllyllä. Taidan skipata :)

Jos kuitenkin se korolla, olis huollotkin halvempia ja veis bensaakin vähemmän? Mainoksessa oli, että saa tuulipuvun uuden korollan ostaja kaupanpäälle (ovh 99 eur). Ei yhtään hullumpi tarjous
 
Eiköhän toi ole reisituen etäisyyssäätö. Eli toi penkin "venytys"jutska.

Noup. Säätää penkin leveyttä yläosasta.
Ja vielä huomiona bemarin penkeistä ja tästäkin yksilöstä : mikseivät ihmiset tilaa niihin ristiselän säätöä. (tunnistaa säätönappulasta, joka on semmoinen ympyrän muotoinen, säädöt neljään suuntaan)
 
Maahantuojalle vaan vaatimus että maksavat osat ja itse maksat työn koska kyseessä on yleisesti maahantuojankin tiedossa oleva tyyppivika ko.moottorissa josta löytyy tehtaan ohjeistus. Kyllä ne koittaa kusettaa jos et vaatimalla vaadi. Mitä noista vastaavista kuullut niin maksettavaa jäänyt ~2000..2500e

BMW ei ole kovin helpolla N47:n jakopääongelmissa jeesannu, ellei ole ollut kyseessä alle 4-vuotias ja alle 150 tkm ajettu. Auttaessaankin vaativat täysin merkkiliikkeen leimoin varustetun huoltokirjan. Ikävä farssi imusarjan läppien perään... ja merkkihuollossa kuulin viime kuussa, että F10-koppasia N47-koneella varustettuja on päätynyt alle 30 tkm ajettuinakin pihaan jakopää paskana.

Juuri tänään kävin luovuttamassa oman N47-Bemmin autokauppaan. Tätä ketjua kun lukee, niin tuskin oli huono juttu loppujen lopuksi.
 
Voi sitä riemun ja itkunsekaista tunnetta kun BMWstä pääsee eroon. Sen voi kokea vain kerran elämänsä aikana.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Voi sitä riemun ja itkunsekaista tunnetta kun BMWstä pääsee eroon. Sen voi kokea vain kerran elämänsä aikana.

Itselläni taisi käydä tuuri; vaihdoin 520d:n (N47) pois ennen kuin alkoi "paukkua" ja merkkivalot välkkyä. Voihan se olla, että oma yksilöni olisi ollut kestävä ja vähävikainen... tai sitten tajusin toimia hyvän sään aikaan ja seuraava käyttäjä ostaa uuden koneen ja "joystickillä" varustetun laatikon (kyllä, niitä rohkeasti muotoiltuja "cobra stickejäkin" on saanu kuulemma ostella uusia... no mikäs siinä; kyllähän sitä niin hienoja ja moderneja vehkeitä ostaa vaikka kaksikin kappaletta :) ).

Noh... onneksi omassani tuli eteen vain pyöränsuuntaus, BMW:n takaisinkutsu ja akunvaihto. Eli ei voi valittaa. Nettiautossa oli pidemmän aikaa myynnissä eräs täysin vastaava ja myyjä tilitti vapaassa kentässä, että on korjannut autoa 32 000 eurolla :rock: Eräällä entisellä työkaverilla on vastaava, kuin itselläni ja heti kättelyssä levisi satasen ajetusta autosta turbo ja moottorin ohjausboksi. Sitten taas toisaalta oli hauska jutella yhden punttisalitutun kanssa, jolla ei ollut minkäänlaista käsitystä imusarjan läppä/N47 jakopääongelmista (hänelläkin 520d N47-koneella ja mittarissa melkein neljännesmiljoona). Menee jo aiheen vierestä, mutta pakko todeta, etteivät ne kaikki premium-autolla ajelevat nettifoorumeilla tai Teboileilla tms. pyöri, joissa juttuja kuulee. Ehkäpä tämä aines on yksi osasyy siihen, että premium-autoissa on hyvin usein tietyt oleelliset huoltokohteet jätetty huomioimatta (automaattiöljyt hyvänä esimerkkinä). Moni vaan ajaa Bemaria tai Mersua eikä mieti sen kummemmin tyyppivikoja tai tornihuhuja.

Olihan tuo faceliftattu E60 hyvännäköinen ja loistava ajaa. Tulee omalla tavallaan kyllä ikävä sitä ajamisen iloa ja niitä Karjala-lippis- sekä pappahaastajia, jotka tulivat moottoritiellä uhittelemaan. Olihan mulla sentään musta BMW alla eli olin siis potentiaalinen kaahari (tämän kyllä tietää vakuutusyhtiökin, kun hinnoittelee nuorelle miehelle BMW:hen vakuutusta) ...lisäksi oli hauskan yllättyneitä ilmeitä ihmisillä, kun suojatien kohdalla kohteliaasti jarrutin ja päästin jalankulkijan ensin. "BMW-kuski, joka on noin kohtelias... ohhoh".
 
Tässä ollut mietinnässä E91:n hankinta. Olen katsellut lähinnä vm. 2005-2006 bensakoneisia, jotka vaikuttavat ainakin nettijuttujen perusteella olevan toimintavarmempia kuin dieselit. Nyt sitten osui silmiin keskustelu bensakoneiden jakopääongelmista. Ilmeisesti jakoketjun kiristin on näissä se heikko lenkki, joka hajotessaan voi tuhota vaikka mitä? Jotkut ovat kuulemma vaihtaneet näitä kiristimiä varmuuden vuoksi uudemman malliseen.

Onko tietoa/kokemusta, poistaako kiristimen vaihto em. jakopääongelmat vai onko noita uuden mallisia kiristimiäkin pettänyt?
 
Tässä ollut mietinnässä E91:n hankinta. Olen katsellut lähinnä vm. 2005-2006 bensakoneisia, jotka vaikuttavat ainakin nettijuttujen perusteella olevan toimintavarmempia kuin dieselit. Nyt sitten osui silmiin keskustelu bensakoneiden jakopääongelmista. Ilmeisesti jakoketjun kiristin on näissä se heikko lenkki, joka hajotessaan voi tuhota vaikka mitä? Jotkut ovat kuulemma vaihtaneet näitä kiristimiä varmuuden vuoksi uudemman malliseen.

Onko tietoa/kokemusta, poistaako kiristimen vaihto em. jakopääongelmat vai onko noita uuden mallisia kiristimiäkin pettänyt?

En tiedä ootko jo lukenut, mutta:
http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=225017

Kiristin on kai muuttunut jäykemmäksi ja pitempi iskuisemmaksi. Kaksi kiristintä olen nähnyt joista mäntä oli päässyt laukeamaan irti, eli kiristysvara loppunut kesken. Tosin näissä tapauksissa oli laahaimista laahainpinta mennyt palasiksi ja edesauttanut kiristysvaran loppumista. Liekkö laahainten hajoamiseen ollut syynä ketjunvenyminen vai laahainten huonomateriaali. Ja huonolla tuurilla männät osuu venoihin jos jako hyppää tarpeeksi. Eli aika arvoituksia nämä n42 ja n46 moottorit. Jakopäässä ja valvetronikissa ongelmia.
 
Voi herranen aika Bemarit on paskoja. Eilen vielä uhallani katselin noita bensabemmejä jotta ne ois muka turvallisempia ostoksia mutta en kyllä ostais enää Bemaria vaikka se ois viimeinen auto maapallolla.
 
Aina yhtä mukava tulla lukemaan Hupen kommennentteja tänne, kun 90% niistä on "ei vittu miten paskoja bemarit on" tai "luojan kiitos pääsin eroon bemarista".
 
Aina yhtä mukava tulla lukemaan Hupen kommennentteja tänne, kun 90% niistä on "ei vittu miten paskoja bemarit on" tai "luojan kiitos pääsin eroon bemarista".

No hieman yllätti toi ylempi jakopääongelma. Olin oikeasti käsityksessä että noi bensavehkeet olis suht varmatoimisia. Olihan ne, aikoinaan.
 
No hieman yllätti toi ylempi jakopääongelma. Olin oikeasti käsityksessä että noi bensavehkeet olis suht varmatoimisia. Olihan ne, aikoinaan.

Jep. Varmin kone ikinä taitaa olla e38 5l V12 bemarilta, ja automaattilootakin noissa tehty sentään vähän kestävämmäksi. 4l V8 hyvänä kakkosena.
 
Voi herranen aika Bemarit on paskoja. Eilen vielä uhallani katselin noita bensabemmejä jotta ne ois muka turvallisempia ostoksia mutta en kyllä ostais enää Bemaria vaikka se ois viimeinen auto maapallolla.
Kaikella kunnioituksella en voisi olla enempää eri mieltä; melkein 4 vuoden jälkeen (jona aikana on tainnut mennä paskaksi 1 polttimo) hymyilyttää joka aamu lähteä liikenteeseen omalla bensabimmerin paskalla.

http://bcove.me/luw25hwx
 
Kaikella kunnioituksella en voisi olla enempää eri mieltä; melkein 4 vuoden jälkeen (jona aikana on tainnut mennä paskaksi 1 polttimo) hymyilyttää joka aamu lähteä liikenteeseen omalla bensabimmerin paskalla.

http://bcove.me/luw25hwx

Eiköhän noissa M-sarjalaisissa ole (toivottavasti) edes jonkinsortin laatukriteerit ja kestävämmät romppeet. Toki esim. M5 E61 on takuuvarmasti tismalleen samat viat kuin Diisselissäkin, esim. johtosarjat jne.
 
Voitais listata noi kaikkien mallien pahimmat viat yhteen. Täyttäkää sitä mukaan kun tulee mieleen:

E34 - M50 kansi kieroutuu/halkeaa
E36 - M50 kansi kieroutuu/halkeaa
E38 - M60B40 tankki alkaa vuotamaan
- ohjaustehostimen letkut/pannat antautuvat jossain vaiheessa
E39 - M47N turbo
E46 - M57/57TU automaattivaihteiston TURBIINI (GM 5l40E) ei kestä edes vakiovääntöä
- N42 jakopää (kiristin)
- M47N turbo
E60 - N47 jakopää (kiristin)
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom