Kokemuksia BMW:stä

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Kyllähän niitä vaihdellaan...
Öljy vaihdetaan kierrättämällä jolloin saadaan putsattua, mutta ei sieltä kaikki uusiudu!
Öljypohja vaihdetaan kun se sisältää suodattimen.
Kannattaa vaihtaa myös johtosarjan läpiviennin holkki mikä yleensä vuotaa!
tämä ainakin malleissa joissa vihreä tarra laatikon kyljessä esim e60 530d
riski öljynvaihdolle on, kun kierrätetään että epäpuhtaudet joutuu venttiileihin.
Itse en ainakaan tiedä, kun yhden mallin öljyä mallia Esso
edit: vai Shell :D
jos jotain kiinnostaa voin tarkistaa huomenna
 
Kyllähän niitä vaihdellaan...
Öljy vaihdetaan kierrättämällä jolloin saadaan putsattua, mutta ei sieltä kaikki uusiudu!
Öljypohja vaihdetaan kun se sisältää suodattimen.
Kannattaa vaihtaa myös johtosarjan läpiviennin holkki mikä yleensä vuotaa!
tämä ainakin malleissa joissa vihreä tarra laatikon kyljessä esim e60 530d
riski öljynvaihdolle on, kun kierrätetään että epäpuhtaudet joutuu venttiileihin.
Itse en ainakaan tiedä, kun yhden mallin öljyä mallia Esso
edit: vai Shell :D
jos jotain kiinnostaa voin tarkistaa huomenna

Dexron III

GM:n dokumenteissa suosituksena Dexron III-H.
Nykyään GM:n suositus on Dexron IV, joka tuli markkinoille pari vuotta sitten ja on laatuvaatimuksiltaan seuraaja III-H:lle.
 
Kyllä mielummin Pode ikkunan ja vilkun laittaisin kuntoon kun tollasen kalliin? Soittimen ostaisin....laulaisin sitte vaikka itse...mutta minä olenkin kaikkien mielestä vähän pölö;)
 
Ois harkinnassa 1990-1995 vuoden bmw 325 jos sattus löytymään joku tehokas ja suht vähän ajettu, kokemuksia? Ite en bemareihin ole vielä juuri pahemmin perehtynyt.
 
Kyllä mielummin Pode ikkunan ja vilkun laittaisin kuntoon kun tollasen kalliin? Soittimen ostaisin....laulaisin sitte vaikka itse...mutta minä olenkin kaikkien mielestä vähän pölö;)

Pöh. Ei bemaria korjaamalla kuntoon saa. Jos noin ajattelee niin jää soittimet ostamatta kokonaan kun yhden vian korjatessa ilmenee aina kaksi uutta. Multa ääni soittimelle.
 
Ois harkinnassa 1990-1995 vuoden bmw 325 jos sattus löytymään joku tehokas ja suht vähän ajettu, kokemuksia? Ite en bemareihin ole vielä juuri pahemmin perehtynyt.

Mitä tarkoitat tehokkaalla? Vakionahan tuossa on 192hp ja lisää on vaikea järkevästi saada. E36 325-mallia on tuotu Suomeen persetuntumalla todella paljon. Siksi esim E36 M3 on aliarvostettu, koska 325 tuninkeja on järkyttäviä määriä.
E36 tuli vasta -91?, joten jos löydät jostain vuoden -90, eli E30-korisen 325 Bemun, niin se on jo lähes klassikko alkuperäiskuntoisena, mutta hinta on sen mukainen.
 
Pöh. Ei bemaria korjaamalla kuntoon saa. Jos noin ajattelee niin jää soittimet ostamatta kokonaan kun yhden vian korjatessa ilmenee aina kaksi uutta. Multa ääni soittimelle.
Niin tai pistää koko pemarin vaihtoon. Ne on kuulemma ihan paskoja ajaakin. Yksi mini cooper s:llä ajeleva asiakas selitti ihan tohkeissaan että on tää mini sitten hyvä auto ja hyvä ajaa kun en vanhasta e60 530d:stä tykänny yhtään. Tää on paljon parempi ajaa ja kulkeekin paremmin. Nyökyttelin vaan että juujuu, jaajaa, vai sellasta...
 
Kyllä mielummin Pode ikkunan ja vilkun laittaisin kuntoon kun tollasen kalliin? Soittimen ostaisin....laulaisin sitte vaikka itse...mutta minä olenkin kaikkien mielestä vähän pölö;)

Vilkkuun en koske ennenkuin se lakkaa kokonaan toimimasta ja ikkuna on viittä vaille hoidossa..keplottelemalla koitan senki saada kuosiin mut jos ei onnaa niin halvalla sen saan tutun pajalla hoidettua kuiteski.

Pöh. Ei bemaria korjaamalla kuntoon saa. Jos noin ajattelee niin jää soittimet ostamatta kokonaan kun yhden vian korjatessa ilmenee aina kaksi uutta. Multa ääni soittimelle.

Haha. On alkanu tulla tutuksi jo toi et yhen asian ku korjaa ni jtn muuta menee paskaks. Näin on ollu kaikkien miun kolmen auton kohalla, ja jokainen ollu eri merkkiä.

Ja toi soitin hommattu jo aika päiviä sitten ennen kuin osa vioista on edes ilmenny. Soittimen avulla voi sitä paitsi korjaa pieniä kilinöitä ja kolinoita laittamalla voluumia kovemmalle... :D

Ja bemmistä en luovu!
 
.

- - - Updated - - -

Dexron III

GM:n dokumenteissa suosituksena Dexron III-H.
Nykyään GM:n suositus on Dexron IV, joka tuli markkinoille pari vuotta sitten ja on laatuvaatimuksiltaan seuraaja III-H:lle.
tällä ei ole mitään tekemistä ATF:n kanssa.
Eli ei dextron lll eikä muutakaan punaista.
ne oli niihin vanhoihin ei Steptronic askeihin
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Omassa facelift-E60sessä on N47-dieselmoottori. Kaikki on toiminut varsin hyvin omassa autossani, mutta ko. konetta parjataan kovasti netissä epävarmaksi. Mitkä ovat viimeiseltä 5 vuodelta BMW:n varmimmat koneet diesel ja bensa mukaan luettuna? Mitkä epävarmimmat?
 
Omassa facelift-E60sessä on N47-dieselmoottori. Kaikki on toiminut varsin hyvin omassa autossani, mutta ko. konetta parjataan kovasti netissä epävarmaksi. Mitkä ovat viimeiseltä 5 vuodelta BMW:n varmimmat koneet diesel ja bensa mukaan luettuna? Mitkä epävarmimmat?

Vähän riippuu mitä tarkotat tolla? Pelkkää moottoriako? 330d e46 m57 on ihan luotettavaa patarautaa, mutta kun mennään moottorista vaihteiston puolelle niin... Automaattilaatikko on luokiteltu kestämään 360/390nm vääntöä, ja kone tuottaa vakiona 390nm. Automaattilaatikon vakioturbiini (LUKn valmistama) on suunniteltu niin että se laahaa koko ajan vähän kun autolle annetaan kaasua, jonka takia kitkamateriaali kuluu nopeasti. Kun kitkamateriaali on kulunut alkaa metallin syöminen, ja sitten menee metallia venttiilikoneistoon ym... Sitten pakosarja... Eli kuuma turbodieselhönkä halkasee ton paskan vakiopakosarjan..

Varmaan luotettavimpia motteja on M70 ja M60, paria tyhmää tyyppivikaa lukuunottamatta.
 
E60 530d kokemuksen sain eilen. Tankkasin Rukalla Nesteellä kelkkaa niin viereisen Bemarin apukuski huus tankkaavalle kuskille "Battery Malfunction vilkkuu kojetaulussa". Siihen se tais jäädä sit ihmettelemään. Ajoin nauraen pois.
 
Viime päivinä on tullu hakattua päätä seinään ton surullisenkuuluisan GMn 5l40e:n automaattilaatikon kanssa. Jos joku muukin on, tai on kokemusta asiasta, niin otan hyviä vinkkejä vastaan.

Ainakin myyntipuheitten perusteella tuli löydettyä aika vakuuttava turbiini vihdoin tohon:
http://www.levelten.com/Level_10_PTS_Billet_Torque_Converter_p/gmct-gm310-9730.htm
Tuolta saa myös valve bodyt ja koko laatikonkin.

Pumppu: http://www.levelten.com/Level_10_PTS_Super_Pump_p/gmct-gm1400-6120.htm
 
E91 320d vuosimallia -08 toimi moitteettomasti sen 8kk jonka olemme sen omistaneet kunnes viime viikolla ei enää käynnistynyt. Kaksi päivää myöhemmin merkkihuollosta soitettiin että pata uusiksi. Ei mitään ääntä, ei mitään varoitusta, jos vaimoon on uskominen. Kampiakseli pyörähtää 1/4 ja kilahtaa. N47 koneen jakopää; mitäpä tähän sanoisi.. Hintalappua tarjosivat sinne 10.000€ tietämille, mutta taidanpa etsiä vaihtokoneen muita reittejä. Kaiholla muistelen VAG:n vikoja.
 
E91 320d vuosimallia -08 toimi moitteettomasti sen 8kk jonka olemme sen omistaneet kunnes viime viikolla ei enää käynnistynyt. Kaksi päivää myöhemmin merkkihuollosta soitettiin että pata uusiksi. Ei mitään ääntä, ei mitään varoitusta, jos vaimoon on uskominen. Kampiakseli pyörähtää 1/4 ja kilahtaa. N47 koneen jakopää; mitäpä tähän sanoisi.. Hintalappua tarjosivat sinne 10.000€ tietämille, mutta taidanpa etsiä vaihtokoneen muita reittejä. Kaiholla muistelen VAG:n vikoja.

Suosittelen että hommaat asiasta myös 2mielipiteen, on meinaan meikäläisellä kokemusta kun diesel verson koneen sanottiin olevan paskana ja EI ollut EI, hintaeroa korjauksilla olisi ollut vaan 7500€ mut silti :face: oishan toi vähän voinut v......a turhaan mottia vaihdella.
 
Nyt on itelläkin "kokemusta" Bemarista, kun kaveri meni hommaamaan 525 farkku diisselin vm 2005.
Vajaan viikon kerkisi olemaan käytössä, kun yhtenä aamuna ei lähtenyt käyntiin kunnolla ja kävi epätasaisestin:(
Diagnoosina oli suutinvika ja viime viikolla oli laitossa Tammerdieselissä ja reilun 1000€ lasku tuli.
Onneksi kaveri oli ostanut sen liikkeestä ja liike oli sen kuulema suostunutkin maksamaan ilman narinoita.
Luultavastin tuohon rahaan vaihdettiin vain rikkoutunut suutin?
 
E91 320d vuosimallia -08 toimi moitteettomasti sen 8kk jonka olemme sen omistaneet kunnes viime viikolla ei enää käynnistynyt. Kaksi päivää myöhemmin merkkihuollosta soitettiin että pata uusiksi. Ei mitään ääntä, ei mitään varoitusta, jos vaimoon on uskominen. Kampiakseli pyörähtää 1/4 ja kilahtaa. N47 koneen jakopää; mitäpä tähän sanoisi.. Hintalappua tarjosivat sinne 10.000€ tietämille, mutta taidanpa etsiä vaihtokoneen muita reittejä. Kaiholla muistelen VAG:n vikoja.

Kuulostais kyllä tälleen netin välityksellä enemmänkin joltain anturi/asentotunnistin, tai suutinvialta. Miksei jopa hehkuissa vikaa jos ei kerran suostu lähtemään kylmiltään käyntiin.

Nyt on itelläkin "kokemusta" Bemarista, kun kaveri meni hommaamaan 525 farkku diisselin vm 2005.
Vajaan viikon kerkisi olemaan käytössä, kun yhtenä aamuna ei lähtenyt käyntiin kunnolla ja kävi epätasaisestin:(
Diagnoosina oli suutinvika ja viime viikolla oli laitossa Tammerdieselissä ja reilun 1000€ lasku tuli.
Onneksi kaveri oli ostanut sen liikkeestä ja liike oli sen kuulema suostunutkin maksamaan ilman narinoita.
Luultavastin tuohon rahaan vaihdettiin vain rikkoutunut suutin?

Aika kalliilta kuulostaa jos yhden suuttimen vaan vaihtoivat. Itse ostin just 70e suuttimen 330dA e46:een. "uudet" kunnostetut taitaa olla jossain 250e/kpl ja vaihtaminen ei vie kahta tuntiakaan. Ohivuodot luultavasti mittasivat mikä käy kanssa aika nopeasti. Mutta samapa tuo jos liike maksoi. Jos kaveriltas hajoilee lisää suuttimia(kuluu), ni kannattaa ettiä netistä purkumoottoreista ni säästää aika paljon.
 
E91 320d vuosimallia -08 toimi moitteettomasti sen 8kk jonka olemme sen omistaneet kunnes viime viikolla ei enää käynnistynyt. Kaksi päivää myöhemmin merkkihuollosta soitettiin että pata uusiksi. Ei mitään ääntä, ei mitään varoitusta, jos vaimoon on uskominen. Kampiakseli pyörähtää 1/4 ja kilahtaa. N47 koneen jakopää; mitäpä tähän sanoisi.. Hintalappua tarjosivat sinne 10.000€ tietämille, mutta taidanpa etsiä vaihtokoneen muita reittejä. Kaiholla muistelen VAG:n vikoja.

Maahantuojalle vaan vaatimus että maksavat osat ja itse maksat työn koska kyseessä on yleisesti maahantuojankin tiedossa oleva tyyppivika ko.moottorissa josta löytyy tehtaan ohjeistus. Kyllä ne koittaa kusettaa jos et vaatimalla vaadi. Mitä noista vastaavista kuullut niin maksettavaa jäänyt ~2000..2500e
 
Kuulostais kyllä tälleen netin välityksellä enemmänkin joltain anturi/asentotunnistin, tai suutinvialta. Miksei jopa hehkuissa vikaa jos ei kerran suostu lähtemään kylmiltään käyntiin.



Aika kalliilta kuulostaa jos yhden suuttimen vaan vaihtoivat. Itse ostin just 70e suuttimen 330dA e46:een. "uudet" kunnostetut taitaa olla jossain 250e/kpl ja vaihtaminen ei vie kahta tuntiakaan. Ohivuodot luultavasti mittasivat mikä käy kanssa aika nopeasti. Mutta samapa tuo jos liike maksoi. Jos kaveriltas hajoilee lisää suuttimia(kuluu), ni kannattaa ettiä netistä purkumoottoreista ni säästää aika paljon.

Heh, Bemarin omistajan usko on vahva. Kaverilla on kone jumissa ja ehdotellaan ratkaisuksi suuttimen/anturin vaihtoa. Mikäpä siinä. Ei muuta ku motonettiin uutta asentotunnistinta hakemaan ja kovaa ajoa!
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom