Kokemuksia BMW:stä

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
En tiiä onko muut huomannu, mutta on ihan saatanan hienoa yrittää käydä kauppaa tuolla nettiautossa. Liekkö johtuu bemarikuskeista vai iästä...

Osa ei vastaa mitään, osa lupaa soitella/viestitellä, osa vastaa jotain ihan haistavittua ja osa ei osaa neuvotella hinnasta yhtään, vaan se on joko ei tai joo (mutta jookaan ei välttämättä tarkota joo)..
Ne on näitä nykyajan renkaan potkijoita :thumbs:
 
Paras Bmw joka minulla on koskaan ollut, on tällä hetkellä tallissa lepäävät E38 750iA! Hienostunutta voimaa ja hiljaisuutta!
Voin kyllä suositella vaikka käyttikseksi jos bensa ei tunnu kalliilta!

Tuskin se bensa ois paha mutta entä moottoritilaan tehtävät korjaukset? Luulis ettei kakstoistanen jätä liikaa ylimääräistä tilaa? Entä sähkövikoja, tai eikö oo ollu mitään muutakaan isompaa? Onhan toi e38 aika kuningas auto, ehkä mersun w140 on mageempi :D

No siis tosta autostahan on tehty "huoltovapaa" koneen osalta. Ainakin itse lohkot kestää todella hyvin kulumista jne.

Tässä kuvaa puretuista:
Dsc01414%5B1%5D.jpg


Vertailussa alumiininen 4.0 V8 e38:
IMG_8375Large.jpg


http://www.meeknet.co.uk/e38/bmw_e38_common_problems.htm
 
IBS se tais olla, eli Intelligent Battery management System, tai jotain semmosta. Eli kontissa akun vieressä johdossa oleva mötikkä. Sehän on yksi murheenkryyni ja aiemmin ovat maksattaneet korjauksen/vaihdon asiakkailla.

Ei pidä paikkaansa. Kyseinen kampanja on vain akun pluskaapelin pohjan läpimenon/kaapelin kannen tarkastus ja (kannen) vaihto (eri väriseksi jotta nähdään epäselvissä tapauksissa onko kampanja tehty jo). Tuo toinen mötikkä on miinuskaapelissa ;)
 
No ei ihan, mutta melkein. Nimenomaa toi turbo on heikoin lenkki 2005-2007 mallin 3-sarjalaisissa, joissa koneena on vanhempi M47. Muuten pomminvarma kone, tyyppivikoina ehkä imusarjan läpät ja termostaatti.

Tuon ikäisessä autossa ei enää ole ollut ongelmia imusarjan läppien kanssa koska ne on vaihdettu paranneltuihin toukokuussa 2004. Läppien poisto aiheuttaa isoja (ja kalliita) ongelmia hiukkassuodattimen kanssa.
 
Ah joo. Toki Natsit maksattaa oikeat viankorjaukset asiakkaalla.

- - - Updated - - -

Tuon ikäisessä autossa ei enää ole ollut ongelmia imusarjan läppien kanssa koska ne on vaihdettu paranneltuihin toukokuussa 2004. Läppien poisto aiheuttaa isoja (ja kalliita) ongelmia hiukkassuodattimen kanssa.

Paskapuhetta. 10ke maksaa kun läpät menee koneeseen. Ootko Saksassa töissä? Kun Laakkosellakin poistavat noita.
 
Ah joo. Toki Natsit maksattaa oikeat viankorjaukset asiakkaalla.

- - - Updated - - -



Paskapuhetta. 10ke maksaa kun läpät menee koneeseen. Ootko Saksassa töissä? Kun Laakkosellakin poistavat noita.

Tampereella ei ainakaan Autokeskuksella suostuneet -08 320d:sta läppiä poistamaan. Ja eiköhän 10ke saa jo kokonaan uuden padan tohonkin.
 
Tampereella ei ainakaan Autokeskuksella suostuneet -08 320d:sta läppiä poistamaan. Ja eiköhän 10ke saa jo kokonaan uuden padan tohonkin.

Mun facelift e60:sestä (-08) 520d:stä ei myöskään suostuttu poistamaan BMW/MB-erikoistuneessa paikassa (ei mikään merkkipaja).
 
Huppe en ole. Merkkiliike ei niitä oikein saisi poistaa. Tai toki joo poistakoot, mutta siitä kannattaa laittaa merkintä ylös, että asiakas vaatinut. Helpommalla pääsee kun ei suostu. Ja tosiaan toi sun 10ke arvio on hieman metsässä ;)

Ja mikäs ihme se on, jos viat maksaa asiakas jos ei ole takuuikäinen? Milläs ne korjaamot pystyssä pysyisivät muuten? Älä nyt oo ihminen typerä.
 
Sai aika kieli keskellä suuta parkkeerata bemaria äsken. Ihan etuperin laitoin tavalliseen ruutuun mutta pihassa 15cm koskematon hanki jonka alla paikka paikoin jäätä. Autossa 3litran starttimoottori, automaatti ja kitkarenkaat jotka ei ihan vielä sakkorajalla. Kerran jos sutasee niin peli on melkeinpä menetetty :D jännä paikka tulee kun lunta on sen verran ettei auto jaksa ryömiä D:llä ja joutuu käyttämään kaasua - sitä on käytettävä HARKITUSTI. Eipä paljon ois huvittanu alkaa lapio&hiekoitushommiin 2.40 yöllä.
 
Ensimmäiset omakohtaiset kokemukset bemmistä. Perseen alla 530d vm -01. Aj. kohta 300tkm.

Ostin auton syksyllä - helvetin pitkän harkinnan jälkeen - kun edellinen menopeli (Gt Golf -06)vaihdatti itseensä turbon, jonka jälkeen ketju olikin niin vitun löysällä, et yks kaunis päivä matkanteko pysähty ko seinään. Tämän jälkeen auto löysikin itsensä lunarista. Vaihdoin siis reilusti halvempaan ja toki ulkonäkö miellytti. Nainen kun olen.

Auto meni ostopäivänä moitteetta katsastuksesta läpi, käytin sen kuitenkin pian eräällä bemmeihin erikoistuneella pajalla huollossa, tarkoituksena tehdä ns. yleistsekkaus (mahd. ylläreiden varalle kun autolla kuitenkin ikää) sekä vaihdattaa perän ja laatikon öljyt sekä poistattaa imusarjan läpät. Pikkuyllärinä siinä sit tuli, et 4 vai 5 hehkuu pimeenä, onneks ne ei oo ku a' 50 kipale. Huollolle tuli hintaa about 600 e.

Seuraavaksi meni webasto paskaksi. Just pahimpien pakkasten aikaan toki. Vikakoodi näytti et ois palopesässä ongelma. Ei poistunu ongelma, sillä vika onkin ohjainlaitteessa. Osaa odotellaan edelleen.

Joku aika sitten lakkas kuskin puolen ikkuna toimimasta. Ääntä kuuluu mut lasi ei liiku alas, ylös kylläkin. Varmaan menee koko moottori vaihtoon, odotan hyvää hetkeä viedä pajalle. Toistaseks ei oo koko paska pudonnu oven sisään.

Ja ei nyt suoranaisesti mikään autosta itsestään johtuva vika, mut jokunen vko sitten sitä oltii kehällä peilijäällä ja paskoilla kitkoilla ihan vaan matkustajina, ja n. 75 km tuntivauhdilla kylki edellä keskikaiteeseen. Etu- ja takapuskuri uusiksi, sekä ainakin kuskin puolen etulokakaari. Toki laitan vakuutukseen ja omavastuu 150e, mutta kivasti tuntuu tuo 20 pinnan bonarien menetys seuraavina vuosina - kun nuo vakuutusmaksut on nytki lähes ilmasia. Onneks tässä ei olla mtn köyhiä.

Muuten auto on toiminu kuin unelma ja tähän asti miellyttävät kyydit se on antanu... mitä nyt välillä etupää kolissut (jäiset iskarit, huh), valot jää päälle vaikka laittaa ne pois, vilkku ajoittain "tikuttaa" vas. puolelle (kosketushäiriö?) yms. pikkusia, verenpainetta nostattavia juttuja. Kaverin kautta on varmaa mahdollisuus saada softaa halavalla niin sais ainakin teoriassa kulutustakin hieman pienemmäksi (ja suuremman mahdollisuuden kortin menetykseen). Vielä en ole hirveesti katunut hankintaa, mutta joka vitun päivä pelottaa et mitä seuraavaks. Tekeepähän elämästä jännempää. Ja mtn en autoista tiiä, mie vaa ajan ja maksan. Maksan ja vittuunnun. Toki täytyy ny muistaa ettei täs pakasta vedetyllä vehkeellä ajella ja elämä on valintoja täynnä. Ainahan sitä voi kävellä ja luottaa VR:ään.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ensimmäiset omakohtaiset kokemukset bemmistä. Perseen alla 530d vm -01. Aj. kohta 300tkm.

Ostin auton syksyllä - helvetin pitkän harkinnan jälkeen - kun edellinen menopeli (Gt Golf -06)vaihdatti itseensä turbon, jonka jälkeen ketju olikin niin vitun löysällä, et yks kaunis päivä matkanteko pysähty ko seinään. Tämän jälkeen auto löysikin itsensä lunarista. Vaihdoin siis reilusti halvempaan ja toki ulkonäkö miellytti. Nainen kun olen.

Auto meni ostopäivänä moitteetta katsastuksesta läpi, käytin sen kuitenkin pian eräällä bemmeihin erikoistuneella pajalla huollossa, tarkoituksena tehdä ns. yleistsekkaus (mahd. ylläreiden varalle kun autolla kuitenkin ikää) sekä vaihdattaa perän ja laatikon öljyt sekä poistattaa imusarjan läpät. Pikkuyllärinä siinä sit tuli, et 4 vai 5 hehkuu pimeenä, onneks ne ei oo ku a' 50 kipale. Huollolle tuli hintaa about 600 e.

Seuraavaksi meni webasto paskaksi. Just pahimpien pakkasten aikaan toki. Vikakoodi näytti et ois palopesässä ongelma. Ei poistunu ongelma, sillä vika onkin ohjainlaitteessa. Osaa odotellaan edelleen.

Joku aika sitten lakkas kuskin puolen ikkuna toimimasta. Ääntä kuuluu mut lasi ei liiku alas, ylös kylläkin. Varmaan menee koko moottori vaihtoon, odotan hyvää hetkeä viedä pajalle. Toistaseks ei oo koko paska pudonnu oven sisään.

Ja ei nyt suoranaisesti mikään autosta itsestään johtuva vika, mut jokunen vko sitten sitä oltii kehällä peilijäällä ja paskoilla kitkoilla ihan vaan matkustajina, ja n. 75 km tuntivauhdilla kylki edellä keskikaiteeseen. Etu- ja takapuskuri uusiksi, sekä ainakin kuskin puolen etulokakaari. Toki laitan vakuutukseen ja omavastuu 150e, mutta kivasti tuntuu tuo 20 pinnan bonarien menetys seuraavina vuosina - kun nuo vakuutusmaksut on nytki lähes ilmasia. Onneks tässä ei olla mtn köyhiä.

Muuten auto on toiminu kuin unelma ja tähän asti miellyttävät kyydit se on antanu... mitä nyt välillä etupää kolissut (jäiset iskarit, huh), valot jää päälle vaikka laittaa ne pois, vilkku ajoittain "tikuttaa" vas. puolelle (kosketushäiriö?) yms. pikkusia, verenpainetta nostattavia juttuja. Kaverin kautta on varmaa mahdollisuus saada softaa halavalla niin sais ainakin teoriassa kulutustakin hieman pienemmäksi (ja suuremman mahdollisuuden kortin menetykseen). Vielä en ole hirveesti katunut hankintaa, mutta joka vitun päivä pelottaa et mitä seuraavaks. Tekeepähän elämästä jännempää. Ja mtn en autoista tiiä, mie vaa ajan ja maksan. Maksan ja vittuunnun. Toki täytyy ny muistaa ettei täs pakasta vedetyllä vehkeellä ajella ja elämä on valintoja täynnä. Ainahan sitä voi kävellä ja luottaa VR:ään.

En suosittele lastuttamista ellei sulla ole manuaali. Hyvä että kestää vakio vääntöjäkään toi tomaatti. Noita tomaatin "ikuisia öljyjä" ei kuulemma kannattaisi vaihtaa, jos laatikossa ei ole vikaa.

Aika kallis hehkun vaihto oli. Ite mittasin omat hehkut yleismittarilla ja oli 5/6 pimeenä, heh.. Muistaakseni makso uudet hehkut konalan schmiedmannissa(bmw specialisoitunut kauppa) jotain 10-13e/kpl luokkaa.

Alku talvesta vedin itekkin kylki edellä keskikaiteeseen. Taka- ja etukaari rutussa.. Bonareita en ala tohon tuhlaamaan. Etukaaren pellin saa halvalla, mutta toi takakaari pitäisi käydä oijottamassa.

Mulla tikittää oik. puolen vilkku välillä käynnistyksen jälkeen, mutta rauhottuu parin sekunnin jälkeen. En ole sen tarkemmin jaksanut tutkia sitä vielä. Takaluukun lasi aukeilee itsekseen pakkasilla välillä, mikä on suht ärsyttävää. Nettiä tutkiessani löysin että syynä olisi johdon lähes puhki hankautuminen.
 
Bemariin kun vaihtaa hehkut niin kannattaa ostaa alkuperäiset ja vaihtaa samalla ohjausyksikkö. Jos ei pistä samalla ohjausyksikköä niin uudet hehkut kestää yhden starttauksen ja menee paskaks.
 
Muuten auto on toiminu kuin unelma ja tähän asti miellyttävät kyydit se on antanu... mitä nyt välillä etupää kolissut (jäiset iskarit, huh)
E39:n yksi tyyppi"vika" on se, että se syö etupään niveliä ja takapäästäkin apurungon puslat tuppaa pettämään. Kaveri just vaihtoi omaansa kaikki etupään tukivarret. Tilasi Saksasta kalleimmat mahdolliset varaosavarret (halvat hajoaa ihan heti) ja vaihtoi itse, eikä hintaakaan tullut ihan kamalasti. Joku muutama satku. Se voi olla sulla seuraavaksi edessä.
 
No hyvin tuntunu toimivan ja mitattu sen jälkeenkin..
 
Ite ajelin omalla 530dA:lla (-02) ekan talven ilman luistonestoa :D. Se lakkasi toimimasta joulukuussa ja maaliskuun puolella sain vasta vietyä huoltoon. Ne oli opettavaisia aikoja, mutta kertaakaan ei rytissyt vaikka ajan paljon:)
 
En suosittele lastuttamista ellei sulla ole manuaali. Hyvä että kestää vakio vääntöjäkään toi tomaatti. Noita tomaatin "ikuisia öljyjä" ei kuulemma kannattaisi vaihtaa, jos laatikossa ei ole vikaa.

Aika kallis hehkun vaihto oli. Ite mittasin omat hehkut yleismittarilla ja oli 5/6 pimeenä, heh.. Muistaakseni makso uudet hehkut konalan schmiedmannissa(bmw specialisoitunut kauppa) jotain 10-13e/kpl luokkaa.

Alku talvesta vedin itekkin kylki edellä keskikaiteeseen. Taka- ja etukaari rutussa.. Bonareita en ala tohon tuhlaamaan. Etukaaren pellin saa halvalla, mutta toi takakaari pitäisi käydä oijottamassa.

Mulla tikittää oik. puolen vilkku välillä käynnistyksen jälkeen, mutta rauhottuu parin sekunnin jälkeen. En ole sen tarkemmin jaksanut tutkia sitä vielä. Takaluukun lasi aukeilee itsekseen pakkasilla välillä, mikä on suht ärsyttävää. Nettiä tutkiessani löysin että syynä olisi johdon lähes puhki hankautuminen.

No siis tosta automaatin öljynvaihdosta on kahta koulukuntaa...toiset sanoo et mtn ikiöljyjä olekaan kun kieseillä ajetaan suunniteltua kauemmin, toiset uskoo et vaihtaminen rikkoo laatikon sen irtopaskan takia. Tos kyseisessä paikassa tehneet paljon noita, eikä heidän tietoon ainakaan toistaseksi ole tullut ketään, jolla ois laatikko ton seurauksena menny. Mun mielestä laatikko toimi jotenkin paremmin vaihdon jälkeen, vaihteet vaihtu ripeemmin jne. Nähtäväksi jää.

Mie en jaksanu käydä arvailee paljonko peltityöt ja puskurit maalauksineen ois tullu lopulta maksaa, toi 150e nyt ehdoton kipuraja tällä hetkellä kun ikkuna ja webastokin paskana, ja kesäksi pitäis uudet nakit hommaa. Mietitään niitä satasia sit ens vuonna mikäli bemmi vielä miun ajossa.

Toi vilkkuhomma on äärimmäisen ärsyttävä, onneksi ei ole vähään aikaan tehnyt sitä. Lisäksi huomasin ton kaidetällin jälkeen et vas. puolen umpio on alkanu kerää kosteutta. Toivottavasti hoitavat senki sit pajalla...

E39:n yksi tyyppi"vika" on se, että se syö etupään niveliä ja takapäästäkin apurungon puslat tuppaa pettämään. Kaveri just vaihtoi omaansa kaikki etupään tukivarret. Tilasi Saksasta kalleimmat mahdolliset varaosavarret (halvat hajoaa ihan heti) ja vaihtoi itse, eikä hintaakaan tullut ihan kamalasti. Joku muutama satku. Se voi olla sulla seuraavaksi edessä.

Oon kuullu noista mainitsemistas vaivoista kans, epäilinkin jtn niveliä tai puslia ku alko toi etupää ykskaks kolisee. Onneksi johtu sillä kerralla vaan jäätyneestä iskarista, kun suli niin meteli loppu. Innolla odotan koska menee puslat, alatukivarret ja iskarit ym. vaihtoon. Ainiin, ja parkkitutkistakin suurin osa pimeenä. Ja toisinaan ne piippaa ihan omiaan. Hulluja vehkeitä.

4f3ffe5d75_avh-4400bt-angle2.webp

Hommasin tollasen soittimen koska bemmissä tällä hetkellä ihan orkkis ja aivan paska äänentoisto. Kaveri asentaa ton tässä kuha kerkee ja samalla miun ihanaakin ihanamman Playboy- aktiivisubbarin, jonka sain "perintönä" golfia ostettaessa - wnb amis kun olen :D Täytyy vielä semmonen BMW-rotsi hommata, haha (huuli). Kesä, popit, cruise ja kattoluukku auki ni sielu lepää :lol2: (mikäli bemmi ei tee golfeja ja seiso pajalla puolta kesää)
 
No siis tosta automaatin öljynvaihdosta on kahta koulukuntaa...toiset sanoo et mtn ikiöljyjä olekaan kun kieseillä ajetaan suunniteltua kauemmin, toiset uskoo et vaihtaminen rikkoo laatikon sen irtopaskan takia. Tos kyseisessä paikassa tehneet paljon noita, eikä heidän tietoon ainakaan toistaseksi ole tullut ketään, jolla ois laatikko ton seurauksena menny. Mun mielestä laatikko toimi jotenkin paremmin vaihdon jälkeen, vaihteet vaihtu ripeemmin jne. Nähtäväksi jää.

Jep niin on. Itsekin suunnitellut öljyn vaihtoa kyllä.. Yks BMWihin spesialisoituneen pajan kaveri sano että sieltä irtoaa sitä "paskaa" mutta se kone toimii sen kanssa ja on suunniteltu myös niin. Kuulemma on tapauksia missä öljynvaihdon jälkeen mennyt kuukauden pari hyvin mutta sen jälkeen mennyt laatikko paskaks... Tiedä sitten..
 
Eikös noi tomaatin öljyt vaihdeta "oikein" niin että se samalla huuhdellaan puhtaaksi?
 
Eikös noi tomaatin öljyt vaihdeta "oikein" niin että se samalla huuhdellaan puhtaaksi?

Joo, äkkinäinen rikkoo enemmän kuin korjaa. Nämä taitavat vaihdella noita, vaihto muistaakseni noin 500e öljyineen ja sisältää öljypohjan, joka on uusittava samalla.
http://www.powermatic.fi/

Öljyihin taisi olla kutakuinkin yksi öljy koko maapallolla mikä Bemariin käy.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom