Kokemuksia BMW:stä

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Kulutushan vaikuttaa paljon nopeuksiin. Oma V70 imee niin paljon naftaa, että on pakko ajaa melkein alinopeutta. Vaimolla taas on kevyt Pösö, joten sillä kengitän heti lujempaa.
 
Mulla tämmöstä:

Onko sulla toi vika pahentunut, vai lauennut yhtäkkiä päälle? Mulla varoitteli eka, eli piti startata uudestaan. Aluksi teki vain lämpimällä koneella vikaa, ja nyt pahentunut niin että harvoin lähtee edes käyntiin..

Mutta nyt:
-startatessa kierrokset nousee ~200rpm ja junnaa siinä
-Välillä hörähtää ja kierrokset nousee melkein 1000rpm


Nettiä tutkiessani huomasin että porukalla saman mallisessa bemmissä ollut samaa vikaa, ja parin suuttimen sekä nokka-akselin asentotunnistimen vaihto on poistanut vian. Joillain pelkkä nokan asentotunnistin poistanut. No eipä auttanut mulla.. Schmiedmannin (BMW varaosat ja huolto) kaveri sano että sillä ollut kanssa samaa vikaa, ja kampiakselin asentotunnistimen vaihdolla lähti vika.. Se siis seuraavaksi.

Aamullakaan ei lähteny uudella nokan asentotunnistimella, niin huvikseni vaihdoin vanhan takasin ja hörähti käyntiin enkä enään saanut muutamalla yrityksellä vikaa aikaiseksi.

Otin commonrailin ja imusarjan auki ja putsasin kannen imuaukoista varmaan kilon karstaa. Tuntuu moottori käyvän paljon pehmeämmin ja hiljaisemmin. Ajoin moottorin lämpimäksi ja yritin saada vikaa aikaiseksi mutta ei onnistu.

Voi olla että oli nokka-akselin asentotunnistimen liittimessä vika, kun näytti olevan vähän kostea.
 
Vika paikallistettu vikakoodien luvulla:

Nokka-akselin ja kampiakselin asentotunnistin ei keskustele keskenään, eli jompi kumpi paskana.
 
Tietääkö kukaan saako ton GMn atomaattipaskalootan tilalle laitettua ZFää? Tai millanen rojekti on manuaaliaskin sovittamisessa, entä nelivedon?
 
kirjettä tuli

Oma BMW kutsutaan eilen tulleella kirjeellä merkkihuoltoon ilmaistarkistukseen. Syynä akkuun liittyvä tyyppivika. Kyseistä kirjettä alettiin käsittääkseni lähetellä koteihin jo viime keväällä (maalis-huhtikuu 2012).
 
Oma BMW kutsutaan eilen tulleella kirjeellä merkkihuoltoon ilmaistarkistukseen. Syynä akkuun liittyvä tyyppivika. Kyseistä kirjettä alettiin käsittääkseni lähetellä koteihin jo viime keväällä (maalis-huhtikuu 2012).

IBS se tais olla, eli Intelligent Battery management System, tai jotain semmosta. Eli kontissa akun vieressä johdossa oleva mötikkä. Sehän on yksi murheenkryyni ja aiemmin ovat maksattaneet korjauksen/vaihdon asiakkailla.
 
Paras Bmw joka minulla on koskaan ollut, on tällä hetkellä tallissa lepäävät E38 750iA! Hienostunutta voimaa ja hiljaisuutta!
Voin kyllä suositella vaikka käyttikseksi jos bensa ei tunnu kalliilta!
 
Paras Bmw joka minulla on koskaan ollut, on tällä hetkellä tallissa lepäävät E38 750iA! Hienostunutta voimaa ja hiljaisuutta!
Voin kyllä suositella vaikka käyttikseksi jos bensa ei tunnu kalliilta!

Tuskin se bensa ois paha mutta entä moottoritilaan tehtävät korjaukset? Luulis ettei kakstoistanen jätä liikaa ylimääräistä tilaa? Entä sähkövikoja, tai eikö oo ollu mitään muutakaan isompaa? Onhan toi e38 aika kuningas auto, ehkä mersun w140 on mageempi :D
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Paras Bmw joka minulla on koskaan ollut, on tällä hetkellä tallissa lepäävät E38 750iA! Hienostunutta voimaa ja hiljaisuutta!
Voin kyllä suositella vaikka käyttikseksi jos bensa ei tunnu kalliilta!

Tuskin se bensa ois paha mutta entä moottoritilaan tehtävät korjaukset? Luulis ettei kakstoistanen jätä liikaa ylimääräistä tilaa? Entä sähkövikoja, tai eikö oo ollu mitään muutakaan isompaa? Onhan toi e38 aika kuningas auto, ehkä mersun w140 on mageempi :D

Näiden syiden takia itse etsin juuri 740i:tä. Voi olla että löysinkin jo yhden.

Miellyttää erittäin paljon omaa silmää tollanen hillitty mutta massiivinen laitos:

bmw-e38-740i-745-slammed-sedan-vip-02.jpg


bmw-e38-7series-tuning-pic2.jpg



....

Tuli muuten vaihdettua e46 330dA:n kampuran asentotunnistin... Oli tosi miellyttävä homma............. Lopulta sain osan irti, kun makasin moottorin päällä käsi olkaapäätä myöden johtojen ja letkujen seassa ja kädellä sokkona sohin kuusiokoloavaimen paikoilleen jne... On muuten muutama työkalu ja ruuvi moottorisuojan päällä nyt..

Onneksi muuten ostin 6kpl hehkuja kanssa, kun oli 5mykkää hehkua... Nyt on projekti siinä vaiheessa että pitäis irrottaa kannen suoja, kunhan saa vikan suuttimen irti $@€@$¤/(%¤!!! 5 suutinta irtos ihan kiltisti, mutta toi vika!!! Pitää vissiin laittaa kone kiinni ja käynnistää auto kyseinen suutin löysättynä. Kannen suojan irrotan että pääsen putsaamaan EGR:n sotkemia paikkoja.

Tullu muuten myös huomattua kuinka surkea öljynjäähdytin tossa GM:n laatikossa on. Voi olla että laitan öljynvaihdon yhteydessä tilalle vähän paremman ja isomman jäähdyttimen, sekä öljytermostaatin lämpötilamittarilla. Noi öljyt kun pääsee kerran "palamaan", niin ei tee kovin hyvää vaihteistolle. Optimilämpötila tais olla jotain 80C luokkaa.

Tässä kuva orkkis jäähdyttimestä:

e46automOljyvaihto12_small.jpg
 
Tullu muuten myös huomattua kuinka surkea öljynjäähdytin tossa GM:n laatikossa on. Voi olla että laitan öljynvaihdon yhteydessä tilalle vähän paremman ja isomman jäähdyttimen, sekä öljytermostaatin lämpötilamittarilla. Noi öljyt kun pääsee kerran "palamaan", niin ei tee kovin hyvää vaihteistolle. Optimilämpötila tais olla jotain 80C luokkaa.

Tässä kuva orkkis jäähdyttimestä:

e46automOljyvaihto12_small.jpg

Epäilen vahvasti, ettei tuo liikalämpö tule täällä Suomessa olemaan ongelma.
Noi on kuitenkin mitoitettu tuonne etelän +40°C lämpötiloihin.
 
Epäilen vahvasti, ettei tuo liikalämpö tule täällä Suomessa olemaan ongelma.
Noi on kuitenkin mitoitettu tuonne etelän +40°C lämpötiloihin.

Joo, voi hyvinkin olla ettei ole.

Jos vaikka kokeilis sitten pelkällä mittarilla aluks.
 
Aamullakaan ei lähteny uudella nokan asentotunnistimella, niin huvikseni vaihdoin vanhan takasin ja hörähti käyntiin enkä enään saanut muutamalla yrityksellä vikaa aikaiseksi.

Otin commonrailin ja imusarjan auki ja putsasin kannen imuaukoista varmaan kilon karstaa. Tuntuu moottori käyvän paljon pehmeämmin ja hiljaisemmin. Ajoin moottorin lämpimäksi ja yritin saada vikaa aikaiseksi mutta ei onnistu.

Voi olla että oli nokka-akselin asentotunnistimen liittimessä vika, kun näytti olevan vähän kostea.

Autohan on automaatti ? katsoitko onko imusarjassa läpät paikallaan ?
 
Onkos kellään E91 320d:tä? Varmaan hyvä auto ajaa, mutta onko vaara joutua Hupetetuksi? Miten mahtavat kestää 150+ tkm ajettuina?
 
Kaverilla hajos turbo tollasesta just 150tkm kohdalla. Tuskin on tyyppivika kuitenkaan.

Noissa lukemissa ne tuntuu paukahtelevan, itsellä meni noin 170 Tkm paikkeilla. Turbo 1700eur + vaihtotyö 300eur. Muuten mennyt kuluvien osien (jarrupalat, etupyörän laakeri) vaihdolla ja normi huolloilla, mittarissa nyt 255tkm. (100tkm ajettuna toin, e91 320d, manuaali)

Sinänsä autoon erittäin tyytyväinen, ensimmäinen jolla jaksanut ajaa kyllästymättä useamman vuoden.
 
Tuskin on tyyppivika kuitenkaan.

No ei ihan, mutta melkein. Nimenomaa toi turbo on heikoin lenkki 2005-2007 mallin 3-sarjalaisissa, joissa koneena on vanhempi M47. Muuten pomminvarma kone, tyyppivikoina ehkä imusarjan läpät ja termostaatti. Uudemmat N47-sarjan dieselit tulivat 3-sarjalaiseen vuonna 2007, jossa on ominaisuutena varsin vakava tyyppivika. Moottorin jakopää sijaitsee moottorin vaihteiston puoleisessa päädyssä, joten siihen kohdistuvat remontit ovat isotöisiä eli kalliita. Tyyppivikana tässä moottorityypissä on ketjuhammaspyörän kuluminen kampiakselissa joka alkaa kuluttuaan syömään ketjua, joka aikansa kestää ja sitten "pam". Saksalainen insinööri on kaikessa viisaudessaan päättänyt koneistaa ko. hammaspyörän suoraan kampiakseliin, eli vaihdettaviin osiin kuuluu myös kampiakseli. Tämän johdosta tilalle laitetaan usein uusi puolimoottori, joka vähentää jonkin verran operaatioon kuluvaa työaikaa. En tiedä miten yleinen vika kyseessä, mutta vikaa on esiintynyt vielä 2010-vuosimallissa. Btcf:n foorumilta löytyy lisää asiasta.
 
En tiiä onko muut huomannu, mutta on ihan saatanan hienoa yrittää käydä kauppaa tuolla nettiautossa. Liekkö johtuu bemarikuskeista vai iästä...

Osa ei vastaa mitään, osa lupaa soitella/viestitellä, osa vastaa jotain ihan haistavittua ja osa ei osaa neuvotella hinnasta yhtään, vaan se on joko ei tai joo (mutta jookaan ei välttämättä tarkota joo)..
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom