Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Mulla tämmöstä:
Onko sulla toi vika pahentunut, vai lauennut yhtäkkiä päälle? Mulla varoitteli eka, eli piti startata uudestaan. Aluksi teki vain lämpimällä koneella vikaa, ja nyt pahentunut niin että harvoin lähtee edes käyntiin..
Mutta nyt:
-startatessa kierrokset nousee ~200rpm ja junnaa siinä
-Välillä hörähtää ja kierrokset nousee melkein 1000rpm
Nettiä tutkiessani huomasin että porukalla saman mallisessa bemmissä ollut samaa vikaa, ja parin suuttimen sekä nokka-akselin asentotunnistimen vaihto on poistanut vian. Joillain pelkkä nokan asentotunnistin poistanut. No eipä auttanut mulla.. Schmiedmannin (BMW varaosat ja huolto) kaveri sano että sillä ollut kanssa samaa vikaa, ja kampiakselin asentotunnistimen vaihdolla lähti vika.. Se siis seuraavaksi.
Oma BMW kutsutaan eilen tulleella kirjeellä merkkihuoltoon ilmaistarkistukseen. Syynä akkuun liittyvä tyyppivika. Kyseistä kirjettä alettiin käsittääkseni lähetellä koteihin jo viime keväällä (maalis-huhtikuu 2012).
Paras Bmw joka minulla on koskaan ollut, on tällä hetkellä tallissa lepäävät E38 750iA! Hienostunutta voimaa ja hiljaisuutta!
Voin kyllä suositella vaikka käyttikseksi jos bensa ei tunnu kalliilta!
Paras Bmw joka minulla on koskaan ollut, on tällä hetkellä tallissa lepäävät E38 750iA! Hienostunutta voimaa ja hiljaisuutta!
Voin kyllä suositella vaikka käyttikseksi jos bensa ei tunnu kalliilta!
Tuskin se bensa ois paha mutta entä moottoritilaan tehtävät korjaukset? Luulis ettei kakstoistanen jätä liikaa ylimääräistä tilaa? Entä sähkövikoja, tai eikö oo ollu mitään muutakaan isompaa? Onhan toi e38 aika kuningas auto, ehkä mersun w140 on mageempi :D
Tullu muuten myös huomattua kuinka surkea öljynjäähdytin tossa GM:n laatikossa on. Voi olla että laitan öljynvaihdon yhteydessä tilalle vähän paremman ja isomman jäähdyttimen, sekä öljytermostaatin lämpötilamittarilla. Noi öljyt kun pääsee kerran "palamaan", niin ei tee kovin hyvää vaihteistolle. Optimilämpötila tais olla jotain 80C luokkaa.
Tässä kuva orkkis jäähdyttimestä:
Epäilen vahvasti, ettei tuo liikalämpö tule täällä Suomessa olemaan ongelma.
Noi on kuitenkin mitoitettu tuonne etelän +40°C lämpötiloihin.
Aamullakaan ei lähteny uudella nokan asentotunnistimella, niin huvikseni vaihdoin vanhan takasin ja hörähti käyntiin enkä enään saanut muutamalla yrityksellä vikaa aikaiseksi.
Otin commonrailin ja imusarjan auki ja putsasin kannen imuaukoista varmaan kilon karstaa. Tuntuu moottori käyvän paljon pehmeämmin ja hiljaisemmin. Ajoin moottorin lämpimäksi ja yritin saada vikaa aikaiseksi mutta ei onnistu.
Voi olla että oli nokka-akselin asentotunnistimen liittimessä vika, kun näytti olevan vähän kostea.
Autohan on automaatti ? katsoitko onko imusarjassa läpät paikallaan ?
Kaverilla hajos turbo tollasesta just 150tkm kohdalla. Tuskin on tyyppivika kuitenkaan.
Tuskin on tyyppivika kuitenkaan.