Kokemuksia BMW:stä

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Kattoo ny ainakin noi yleisimmät tyyppiviat ennen ostopäätöstä, jotta on lähiaikoina ainakin kertaalleen korjattu:

https://www.google.fi/search?q=e61+ongelma+site:btcf.fi

Jos joku puhuu ettei BMW E60 ja E61 autoissa ole paljon tyyppivikoja, niin se valehtelee.

Useiden bemarien kanssa harrastaneena ja useita omistaneena! Sanon että E6x, varsinkin E61 on huonoin BMW joka on koskaan valmistettu PISTE. Järkyttävä määrä sähkövikoja, alustaongelmia, laatikoita, turbo, imusarja jne...
Yksikään joka ei ole kyseistä autoa omistanut 100tkm jälkeen ei voi kommentoida mitään tähän keskusteluun!! Nimim 530dA
Korjauskulut 170-> 230tkm ~7000e
Huollot erikseen!
 
Useiden bemarien kanssa harrastaneena ja useita omistaneena! Sanon että E6x, varsinkin E61 on huonoin BMW joka on koskaan valmistettu PISTE. Järkyttävä määrä sähkövikoja, alustaongelmia, laatikoita, turbo, imusarja jne...
Yksikään joka ei ole kyseistä autoa omistanut 100tkm jälkeen ei voi kommentoida mitään tähän keskusteluun!! Nimim 530dA
Korjauskulut 170-> 230tkm ~7000e
Huollot erikseen!
Onhan tuo toki tunnettua ettei E6X 5-sarja ei ole mikään BMW:n finest hour tai masterpiece mallisarja. Olen täälläkin joskus tainnut kirjoitella että M-autoja harrastavat kaverini olivat joko suht. tyytymättömiä E6x M5:n vanos-ongelmiin ja noista on vaihdeltu pois E9x M3:een tai ajeltu vielä vanhalla E39:lla. Tuollaisen E6x:n kanssa varmaan tulee toimeen ihan jos tietää mitä ostaa ja osaa etukäteen katsoa että isoimmat tyyppiongelmat on hoideltu tavalla tai toisella. Tässä on lähinnä kommentoitu tuota "mikään BMW ei kestä mitään ja kaikki mersut on parempia" SLK:lla ajeleva duunikaveri tuli tänään bussilla töihin kun taitaa olla vuorostaan iskarit paskana
 
En nyt meinaa mistään löytää tietoa, et mitä kaikkee saan toimimaan, jos vaihan e46 business kasettisoittimen(jep...) siihen 2din kokoseen 16:9 laitokseen? Navi nyt ei tietenkään toimi ilman sitä naviyksikköä, mut sen asentaminen jälkikäteen on ilmeisesti 2004 vuotiseen farkkuun plug&play, eli johdot vedetty valmiiksi?
 
En nyt meinaa mistään löytää tietoa, et mitä kaikkee saan toimimaan, jos vaihan e46 business kasettisoittimen(jep...) siihen 2din kokoseen 16:9 laitokseen? Navi nyt ei tietenkään toimi ilman sitä naviyksikköä, mut sen asentaminen jälkikäteen on ilmeisesti 2004 vuotiseen farkkuun plug&play, eli johdot vedetty valmiiksi?

Meinasitko siihen BMW omaan (3500e maksavaan) vaihtaa? http://static.schmiedmann.dk/ProductPictures/image_10629_big.jpg http://www.schmiedmann.fi/3_sarja/e46/Varusteet_-_lisalaitteet/elektroniset_laitteet/sivu3.htm#1161

Ite meinasin laittaa tämmösen jossain vaiheessa:

Schmiedmannilla näyttäis olevan joitakin soittimia, sekä eri johtoja. http://www.schmiedmann.fi/3_sarja/e...itteet/elektroniset_laitteet/sivu2.htm#paging Muutenkin aika kattavasti eri osia Bemareihin!

Esim. tuo eka:
Dynavin D95 16:9 multimediakeskus (WinCE) navigointi/kosketusnäyttö/bluetooth jne.

Huomioi: Yksikössä toimii TMC eli ruuhkatietopalvelu, muissa malleissa sen joudut ostamaan erikseen!

Huomioithan: Jos sinulla on alkuperäinen CD vaihtaja peräkontissa, se ei toimi tämän yksikön kanssa - mutta et varmaan sitä tarvitsekaan Dynavin multimediakeskuksen kanssa.

Ominasuuksia:
-Istuu BMW:n sisustaan täydellisesti.
-Monitoimiratin näppäimet voidaan kytkeä toimimaan järjestelmän kanssa.
-Saat lähestulkoon kaikki ominaisuudet, mitä voit toivoa multimediakeskukselta.
-Järjestelmässä on hyvin paljon enemmän toimintoja, kuin alkuperäisessä. Lisäksi tämä on kolme kertaa halvempi!

Tekniset tiedot perusmallille:

-Navigaatio (SD-muistikorttikartta pitää ostaa erikseen).
-Laitteistossa on TMC.
-6.2"/16:9 LCD kosketusnäyttö (800x480 resoluutiolla).
-Tukee mm. CD, CD-R/RW, MP3, WMA, MPEG4, DIVX, VCD, SVCD, JPEG.
-FM/AM-viritin, RDS.
-Integroitu Bluetooth-moduuli, tukee myös A2DP (Voit soittaa puhelimesi musiikkia auton kaiuttimien kautta).
-Kaksoisnäyttötoiminto, kuuntele musiikkia ja katso samalla navigaattroin karttaa.
-Sisäänrakennettu 4x50watt vahvistin.
-Korkeaherkkyyksinen ulkoinen mikrofoni.
-Valmius TV-yksikölle, Ostettava erikseen.
-Valmius internet-yhteydelle.

675.50e

Meiltä myös BMW huollot ja asennukset ammattitaitoisesti ja edullisesti!


image_42405_big.jpg
 
Juu, tota OEM navi HU:ta oon katellu. Niitä saa ebaysta ihan kohtuu hintaan. Tosin tommonen Dynavin olis myös aika houkutteleva vaihtoehto, siitä on tullu viel uus versioki, Dynavin-E46-99Plus.
 
Parisen vuotta ollut alla E39 530DA -01. Kilometrejä tullut muistaakseni n. 35-40tkm. Hyvä auto on ajaa, mikäli on sopivat renkaat ja alusta kunnossa. Erityisesti mutkittelevilla ja kumpuilevilla teillä ajaminen maistuu, uraherkkyys suorilla teillä sitten vähemmän. Kuten aiemmin todettu, alkaa tämän ikäisessä pirssissä olla vikaa siellä täällä. Jos ei ole taitoa/halua korjata ja aikaa metsästää halpoja varaosia, on taloudellisesti järkevämpää ostaa uudempi pirssi.

Tehty/teetetty normaalien huoltojen lisäksi, sattumanvaraisessa järjestyksessä:

- vesipumppu+termostaatti (lojahti kesken ajon matkalla festareille, mutta hinausauton kuljettaja paljastui bmw-mieheksi myös joten rattoisaa oli 100km verran!)
- lohkolämmitin+ylläpitolaturi asennettu (webasto lopetti toiminnan, ja sen korjaaminen on monella tuottanut tuskaa niin rahallisesti kuin henkisesti)
- laturi uusittu (mökkireissulta palatessa syttyi laturin valo ja melkein päästiin kotiin asti, meinasi käydä ohraisesti kun ohjaustehostin ym. sammuivat...)
- akku tyhjeni, syyksi paljastui lopulta virtaa vuotava navigaattoriboksi (tätä ennen tutkittiin toki "muutama" vaihtoehto)
- jarrulevyt, -palat, käsijarru, abs-anturit uusittu + jarrunesteet vaihdettu (ohitin kahta rekkaa, joiden väliin sujahtaessa alkoivat jarrut temppuilla - siinä vaiheessa kun huomasin, että vastaan tulee kuorma-auto ja jarrut eivät pidä, nousi bmw-miehelläkin kylmä hiki pintaan)
- polttoainelinjan pieni fiksaus (tätä oli ilmeisesti jo sakemanni aikoinaan korjannut... huonolla menestyksellä)
- kuluneita alustan osia vaihdeltu
- lämpösuojalevy alkoi rämistä - viralliset mutterit olisi pitänyt tilata Saksasta vähän isommissa erissä, n. 40e... tee-se-itse-patenttia kehiin.
- tuulilasinpyyhkijän "apuvarsi" vaihdettu (vaihdoin itse)
- etulyhtyjä kiilloteltu siinä toivossa, että näkisi jotain; erinäinen määrä polttimoita vaihdeltu
- kuskin ovenkahva jäi -30C pakkasella käteen, vaihdettu
- varashälytin laukesi omia aikojaan, vinkuna loppui kun irrotin sensorin konepellin alta
- äänentoistolaitteisto uusiksi, vanha cd-vaihtaja ei toiminut/rätisi

Kustannuksia ei näin äkkiseltään viitsi edes laskea. BMW, Begone My Wage. :D
 
Niin ja se ,että Hupella hajoaa jokin ei tarkoita etteikö se voisi olla kestävä :D

Ja PS... mulla toi ehdoteltu malli oli E91 3-sarja, eli onko tää jo parempaa laatua kuin tuo E6x sarja 5-sarjassa ?
 
Niin ja se ,että Hupella hajoaa jokin ei tarkoita etteikö se voisi olla kestävä :D

Ja PS... mulla toi ehdoteltu malli oli E91 3-sarja, eli onko tää jo parempaa laatua kuin tuo E6x sarja 5-sarjassa ?
Eipäs nyt alkuunkaan koiteta palata alkuperäiseen aiheeseen, kun ex-E60 omistajilla on vielä vertaistukiterapia kesken :) Itselläni on tuo E9X 3-sarjainen palvellut reilu 60 tkm ja "ylimääräistä" huoltoa on tullut yhden angeleye lampun vaihdon verran reilun 3 vuoden aikana. Vuosimalli on 2008.

Laatuvertailusta (vaikkei tilastoja saisi käyttää, kun ne on paskaa) on tuollainen 4-5 vuotias 3-sarjalainen TUV:in tilastoissa aika korkealla ja fault rate on puolet pienempi kuin saman ikäluokan 5:lla tämä kertoo jotain E9X ja E60:n eroista.

http://www.anusedcar.com/index.php/tuv-report-year-age/2011-4-5/299

Perinteisesti BMW:thän rakennetaan kuskin ehdoilla ja esim. ex-naapurilla oli Audi A4 farkusta nimeä vaille tilaus sisällä kun kävi ruokatunnilla kokeilemassa huvikseen 320 farkun. Ei tilattu autoa sitten Ingolstadista. Jos ajat paljon ja olet varusteltua autoa hankkimassa on E9X 3-BMW varsin loistava valinta.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Useiden bemarien kanssa harrastaneena ja useita omistaneena! Sanon että E6x, varsinkin E61 on huonoin BMW joka on koskaan valmistettu PISTE. Järkyttävä määrä sähkövikoja, alustaongelmia, laatikoita, turbo, imusarja jne...
Yksikään joka ei ole kyseistä autoa omistanut 100tkm jälkeen ei voi kommentoida mitään tähän keskusteluun!! Nimim 530dA
Korjauskulut 170-> 230tkm ~7000e
Huollot erikseen!
Totta, lisään tuohon vielä TLP:n ilmoituksen: "auto ostetaan kaikilla varusteilla", mikä tekee E61-sarjasta entistäkin huonomman. Kuten sanoin, bensakoneella, sedanina ja ilman herkkuja tommosen uskaltais manuaalina ostaa itsekin.

Onhan tuo toki tunnettua ettei E6X 5-sarja ei ole mikään BMW:n finest hour tai masterpiece mallisarja. Olen täälläkin joskus tainnut kirjoitella että M-autoja harrastavat kaverini olivat joko suht. tyytymättömiä E6x M5:n vanos-ongelmiin ja noista on vaihdeltu pois E9x M3:een tai ajeltu vielä vanhalla E39:lla. Tuollaisen E6x:n kanssa varmaan tulee toimeen ihan jos tietää mitä ostaa ja osaa etukäteen katsoa että isoimmat tyyppiongelmat on hoideltu tavalla tai toisella. Tässä on lähinnä kommentoitu tuota "mikään BMW ei kestä mitään ja kaikki mersut on parempia" SLK:lla ajeleva duunikaveri tuli tänään bussilla töihin kun taitaa olla vuorostaan iskarit paskana
Ei, vaan tässä on vastattu TLP:lle kenen vaihtoehdot on W211 mersu ja E61 Bemari, diisselinä. Paljon ajoa lapissa pitkiä matkoja, kylmässä.

Onkos tää F10 sitten tullut tuon E6x jälkeen, vai onko siinä välissä jokin sarja vielä?
Ihan sutta ja sekundaa taitaa olla myös tuo uusi F10/F11, tosin siitä on paha sanoa mitään vielä, ehkä seuraavan faceliftin jälkeen ihan hyväkin auto. Nyt siinä on liian paljon uutta ja Gyntterillekin tuntematonta teknologiaa että siinä on Suomipojat ihmeissään ton kanssa huollossa. No, kivahan se on sijaisautolla ajella niin ei kulu kilsat omassa :lol2:


Voin mä sen tunnustaa: Mua vituttaa joka päivä ajaa, millä tahansa muulla autolla paitsi Bemarilla. Bemarillahan lähinnä otti päähän se kun ei päässyt ajamaan, varsinkaan talvisin täällä "pohjoisessa". Ei siinä Müncenissä asuessa mitään vikaa ollut kun säilytinkin sitä lämpimässä tallissa. Asiat on kuitenkin pistettävä tärkeysjärjestykseen. BMW ei ole suomalaisten auto, ainakaan tuo E61 Diesel.
 
En nyt meinaa mistään löytää tietoa, et mitä kaikkee saan toimimaan, jos vaihan e46 business kasettisoittimen(jep...) siihen 2din kokoseen 16:9 laitokseen?

In the meantime, jos haluat vaan CD-soittimen kasetin tilalle, niin multa löytyy Alpinen business cd -yksikkö noinabout satkulla (purkamot pyytävät 150 pintaan). Ehjä ja toimiva, katson tarvittaessa speksit ja valmistusvuodet jne kun on kalikka kourassa. Sen verran vanha se kuitenkin on, että MP3-levyjä se ei vielä soita. Lisäksi tarvitset antennisovittimen. Omani ostin virolaisesta nettikaupasta noin kympillä postikuluineen (sekin varmaan jostain sähköpostin syövereistä löytyy).
 
In the meantime, jos haluat vaan CD-soittimen kasetin tilalle, niin multa löytyy Alpinen business cd -yksikkö noinabout satkulla (purkamot pyytävät 150 pintaan). Ehjä ja toimiva, katson tarvittaessa speksit ja valmistusvuodet jne kun on kalikka kourassa. Sen verran vanha se kuitenkin on, että MP3-levyjä se ei vielä soita. Lisäksi tarvitset antennisovittimen. Omani ostin virolaisesta nettikaupasta noin kympillä postikuluineen (sekin varmaan jostain sähköpostin syövereistä löytyy).

En sulje tätäkään vaihtoehtoa kokonaan pois. Saako sitä jollain kikkakolmosella lukemaan usb:tä tai aux-iniä? Lähinnä siis aattelin, että vetäis johdot hanskalokeroon ja sinne virittelis jonku mp3 soittimen tai usb-tikun.
 
Niin ja se ,että Hupella hajoaa jokin ei tarkoita etteikö se voisi olla kestävä :D

Ja PS... mulla toi ehdoteltu malli oli E91 3-sarja, eli onko tää jo parempaa laatua kuin tuo E6x sarja 5-sarjassa ?

Ai se oli E91. No käyppä istumassa semmosessa nyt ensin. Sit koitat tunkea vielä jotain kamaa kyytiin. Kyllähän tommosella yksinään ajelis kun tartteis kuljettaa vain 24 purkkia olutta. Muuhun tuo on vähän pieni, tietty jos on kääpiö ratissa niin takapenkillekin saattaa joku murmeli mahtua.

Ei noi E91:t nyt kovin fiaskoja mun käsittääkseni ole, ainakaan suomiversiot (=ei-varustellut). Semmosta pientä laittoo vaan ja välillä vähän isompaa. Ei missään vaiheessa tullut mieleen että E-sarjan mersu kilpailisi 3-sarjan bemarin kanssa paitsi kilpailukäyttöön tarkoitettuna :D

Enpä osaa sen tarkempia vinkkejä sanoa mikä voisi E9x sarjassa olla tarkastelun kohteena. Toki ne perusjutut Diesel-koneissa (läpät, huohotin, pakosarja jne), ilmaiskarit ja sähköiset hilpehöörit. DPF, eli Partikkelisuodin on paljon ajetuissa kait aika kallis osa vaihdella.
 
Ai se oli E91. No käyppä istumassa semmosessa nyt ensin. Sit koitat tunkea vielä jotain kamaa kyytiin. Kyllähän tommosella yksinään ajelis kun tartteis kuljettaa vain 24 purkkia olutta. Muuhun tuo on vähän pieni, tietty jos on kääpiö ratissa niin takapenkillekin saattaa joku murmeli mahtua.


Juu, vahva vaihtoehto on myös C-sarjan mersu.
Ajan käytännössä aina yksin, enintään 1 koira matkassa.
Ei ensi, vaan seuraavana keväänä 2 koiraa.

Mulla on Eemelissäkin ollut suksiboksi katolla, kun se on helppo tapa kuljettaa tavaraa pidemmillä reissuilla.
Sama luonnollisesti tulis tulevaankin autoon käytännöksi. Pari laukkua, tilpehöörit + koiranruokaa jne. mahtuu kyllä C/3-sarjaan mukaan siinä missä E/5 sarjaankin. Oikeastaan tulee roudattua aina liikaa tavaraa matkassa, eli pitäis kehitellä pakkauslista tulevaisuutta varten :D
 
Tässä huomaa kyllä, että kukaan ei osta bemaria järkisyistä, sattumalta tai vahingossa.


Vai onko joku joskus kuullut tai nähnyt vastaavaa fanaattisuutta vaikka avensis - foorumilla?


Toi uuden 3-sarjalaisen Modern Line - varustelu vaalealla täysnahalla on muuten ihan helvetin makea. Vaalea rattikin.


Jos TLP sulla ei kerran ole muutakuin pari koiraa ja pyssy kyydissä, niin kolmossarjan neliveto irtoaa samaanhintaan saman ikäisenä kuin se vitonen. Tosin vitossarjalainen on hiljaisuudeltaan ihan omaa luokkaansa, jos sitä arvostaa.

Takavetoinen 5-sarjalainen ei välttämättä ole paras auto metsästysreissulle :D Vai onko sulla toinenkin auto?
 
Niin ja se ,että Hupella hajoaa jokin ei tarkoita etteikö se voisi olla kestävä :D

Ja PS... mulla toi ehdoteltu malli oli E91 3-sarja, eli onko tää jo parempaa laatua kuin tuo E6x sarja 5-sarjassa ?

Hupella pitäisi olla UAZ! Ei liikoja varusteluita, koska ne kuitenkin aina hajoaa. Maavaraa, tilaakin kohtuullisesti ja toimii varmasti Suomenkin talvessa. Tyyliin sopiva peli muutenkin. Vaihtoehtoisesti idioottivarma 1200l Siperian Mersu mallia farmari. Mieti, joku kerman värinen valio yksilö hansikaslokerolla ja pakilla varustettuna. Kunnon sportswagon! Kattoteline, katiska ja puusukset katolle.
 
Ei huono vaihtoehto! Taidan jäähdyttää itseni tästä threadista taas muutamaks kuukaudeks, eihän mulla oo Bemariakaan enää, onneksi. Eikä tule. On ne niin paskoja vaan. Se on moro!
 
Hupella pitäisi olla UAZ! Ei liikoja varusteluita, koska ne kuitenkin aina hajoaa. Maavaraa, tilaakin kohtuullisesti ja toimii varmasti Suomenkin talvessa. Tyyliin sopiva peli muutenkin. Vaihtoehtoisesti idioottivarma 1200l Siperian Mersu mallia farmari. Mieti, joku kerman värinen valio yksilö hansikaslokerolla ja pakilla varustettuna. Kunnon sportswagon! Kattoteline, katiska ja puusukset katolle.

Intissä oli noita kumpiakin. Ja noita kumpiakin ajoin. Ja noista kummastakin olen täysin eri mieltä. Tai no ok, ei ollut varustelua.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom