Kokemuksia BMW:stä

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
^ siinä oot kyllä oikeassa että pitää olla neliveto ja maavaraa sen verta paljon ettei mahasta jää ihan heti kiinni. Sen jälkeen ei kyllä huvita enää vajaavetoisiin alikorkeisiin vaihtaa :D
 
^ siinä oot kyllä oikeassa että pitää olla neliveto ja maavaraa sen verta paljon ettei mahasta jää ihan heti kiinni. Sen jälkeen ei kyllä huvita enää vajaavetoisiin alikorkeisiin vaihtaa :D

Jep, ei se paketti vielä ole sillä koossa että joka nurkasta raapii ja samalla raapii muovihelmatkin viimeistään hidasteessa. Vaan neliveto ja vähän enemmän maavaraa on mahtava yhdistelmä ihan pk-seudullakin. Tässä on nyt pari viimeistä talvea menty ihan vittuillessaan naapureille myös periaatteella 'parkkipaikkaa ei tarvitse kolata'. :D
 
^ siinä oot kyllä oikeassa että pitää olla neliveto ja maavaraa sen verta paljon ettei mahasta jää ihan heti kiinni. Sen jälkeen ei kyllä huvita enää vajaavetoisiin alikorkeisiin vaihtaa :D
Oottako nää Satakunnan suunnilta kotoisin? Vaimo kertoili joskus että heillä oli tuolla yläasteella/lukiossa porukka poikia, jotka oli taajaman ulkopuolelta kotoisin ja joiden mielestä oli maailman coolein/fiksuin asia tulla traktorilla kouluun. Maavarassa ja maastokelpoisuudessa löytyy :thumbs:
 
Oottako nää Satakunnan suunnilta kotoisin? Vaimo kertoili joskus että heillä oli tuolla yläasteella/lukiossa porukka poikia, jotka oli taajaman ulkopuolelta kotoisin ja joiden mielestä oli maailman coolein/fiksuin asia tulla traktorilla kouluun. Maavarassa ja maastokelpoisuudessa löytyy :thumbs:
Mä muistan niin hyvin kun joskus teinipoikana kävin Somerolla. Siellä toiset samanikäiset veteli viikonloppuiltaisin traktorilla kylärinkiä. Oli subbarit ja kaikki. Se huvitti mua kovasti. Ja huvittaa kyllä vieläkin.
 
Oottako nää Satakunnan suunnilta kotoisin? Vaimo kertoili joskus että heillä oli tuolla yläasteella/lukiossa porukka poikia, jotka oli taajaman ulkopuolelta kotoisin ja joiden mielestä oli maailman coolein/fiksuin asia tulla traktorilla kouluun. Maavarassa ja maastokelpoisuudessa löytyy :thumbs:

En ole satakunnasta kotoisin eikä teininä ollut traktoria mutta tuo traktorilla kylillä pyöriminen ja tuunaaminen oli muuten suosittua myös pohjanmaalla 80/90 -luvun taitteessa. Ei ollut vielä mopoautoja :D
 
En ole satakunnasta kotoisin eikä teininä ollut traktoria mutta tuo traktorilla kylillä pyöriminen ja tuunaaminen oli muuten suosittua myös pohjanmaalla 80/90 -luvun taitteessa. Ei ollut vielä mopoautoja :D

Tuntuu ainakin etelä-pohjanmaalla pienemmissä kylissä olevan edelleen suosittua..
 
Tuon oman auton suhteen häiritsee talvikäytössä kaksi asiaa. Ensimmäinen on lyhyt akseliväli joka kesällä takaa sen että auto kääntyy todella hyvin ja on mahtava ajaa mutkateillä, kolikon kääntöpuolena tuo lähtee talvella urasta/loskapenkasta todella nopeasti tappisladiin.. Viikko sitten meinasin saada paskahalvauksen kun ohitustilanteessa oli hiukan "ohjelmaa".. Toinen ärsyttävä piirre on tuo ajonvakautus. Varsinkin nykyisillä nastarenkailla ja nykyisillä väännöillä valot vilkkuu ja eteneminen tuskaista.. Jos hommaisi quaifen lukon niin tilanne varmaan paranisi jonkin verran.. Luulen että Vässy74:n tapauksessakin se tekee ämmästä huomattavasti paremman talviauton? Ja mitä mukavuuteen tulee niin kaikki ihmiset jotka on tähän mennessä olleet kyydissä ovat ihmetelleet miten voi olla niin mukavan tuntuinen alusta vaikka alla on 19" renkaat 30 profiililla.. Autossahan on siis jälkiasennettu Eibach Pro street S alusta.
 
mit vit? ajatteko te niillä bemareilla nelipyöräluisussa noilla asfalttimutkateillä kesäsin?

Jos on riittävästi tehoja niin, kyllä.

- - - Updated - - -

IMO nelivedon tarjoamat edut on jossain oikeasti landella missä aurat ei käy, kaupungissa on lumimääristä huolimatta pärjännyt paremmin kuin hyvin kitkoilla ja takavetoisella autolla jossa on moderni ajonhallinta.

Esim Helsingissä?

1288450046494.jpeg


1316906.jpg
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Olen tuon M:n pari kertaa kaivanut tuollaisesta hangest pois Helsingin keskustassa ja ei ihan aukea miten neliveto siihen vaikuttaisi. Nelikkojätkä livahtaa ikkunasta sisään jä lähtee liikenteeseen, rouhii helmat ruvelle jyrän jättämiin jääkasoihin jne. Snadisti pienemmällä kaivamisella selviää, jos on nelikko ja hitosti enemmän maavaraa. Jos jotkut tahtovat valitan autonsa parin kolmen tälläisen vuosittaisen päivän perusteella niin no problem, itse en kuitenkaan näe tarvetta ajaa citytraktorilla sen takia että keskimäärin huomattavasti alle 10 päivänä vuodessa on vähän enemmän hommaa.

Pultti sanoi:
Tuon oman auton suhteen häiritsee talvikäytössä kaksi asiaa. Ensimmäinen on lyhyt akseliväli joka kesällä takaa sen että auto kääntyy todella hyvin ja on mahtava ajaa mutkateillä, kolikon kääntöpuolena tuo lähtee talvella urasta/loskapenkasta todella nopeasti tappisladiin.. Viikko sitten meinasin saada paskahalvauksen kun ohitustilanteessa oli hiukan "ohjelmaa".. Toinen ärsyttävä piirre on tuo ajonvakautus. Varsinkin nykyisillä nastarenkailla ja nykyisillä väännöillä valot vilkkuu ja eteneminen tuskaista.. Jos hommaisi quaifen lukon niin tilanne varmaan paranisi jonkin verran.. Luulen että Vässy74:n tapauksessakin se tekee ämmästä huomattavasti paremman talviauton?
Ei hajuakaan mistä se johtuu, mutta M3:n perä ei ole kertaakaan irronnut kuin hetkeksi ellen ole tarkoituksella leikkinyt. Tuon ajonvakautus ei myöskään koe sellaisia identiteettikriisejä joiden takia kiihtyvyys menisi nollaan ja valot palaa joulukuusen lailla. Näistä on kuulut lähnnä mersukuskeilta valitusta.
 
Mä oon niin laiska että tykkään tehä asiat vaan helpoiten. Citymaasturista näkee kivasti uloskin, sen lisäksi että siinä on parempi maavara. Ei mua kiinnosta helmalevikkeet ja "hienot" spoilerit. Mieluummin ostan auton missä ei moisia rikkoutuvia osia ole ja ajan semmosella naureskellen parkkiin kun M3-kuskit lapioi loskaa. Sama kesällä, ei tartte varoa kanttareita parkkiksella (esim. A4:n etuspoileri jää aika helposti tienreunaan). Eihän se nelikko autuaaksi tee, esim. joku Impreza jää mahastaan helposti kiinni ja siinä ei auta vaikka olisi 18 vetävää pyörää.
Onhan toi neliveto hyvä ja Bemarissa on käsittääkseni aika älykäs tuo neliveto (== ei niin hyvä kuin jatkuva), joten sen ei pitäisi kyllä huonontaa ajo-ominaisuuksia. En ole ajellut kuin X3 nelivetobemarilla ja mielestäni se oli erittäin hyvä ajettava. Se on vähän että mistä tykkää, kyllähän takatuuppari-Bemari on hyvä ajaa, oikeastaan parasta ajettavuutta mitä koko maailman (tavalliset) autot tarjoavat. Ajamisen Iloa. Vaikea olisi uskoa että neliveto-insinööri olisi pilannut x-kirjaimella hyvät autot?

Tosta vaikka nelikkoa alle:
http://www.worldcarfans.com/112022141431/bmw-m550d-xdrive-0-250-kmh-test-by-sport-auto

Geneva-2012-BMW-M550xd.jpg


Diisselikin vielä :D
 
Mä oon niin laiska että tykkään tehä asiat vaan helpoiten.
Selektiivisestihän useimmat meistä on laiskoja. Verrataanko saunan lämmittämiseen kuluttamaamme kalorimäärää? Painan ohjauspaneelista napista saunan päälle ja istahdan viereiseen huoneeseen kalajan juontiin ja leffan katseluun. Ei mua kiinnosta puusavotat, tuhkan siivoilu, vedon murehtiminen huonolla kelillä, IV-koneen alipaineistusnapit, klapien kasailu kiukaaseen, peltien availu. Makunsa kullakin sanoi koira kun muniansa...

M550 xDrive on ihan hauska auto, mutta omaan makuuni turhan kookas, raskas ja suhteessa edellisiin alitehoinenkin. Kilometrit on sen verran vähäisiä ettei dieselkään ole mikään lisäarvo. 5-sarjalaiseen jos joskus päädyn esim. perheen kasvamisen myötä niin tyyppimerkinnässä on tasan 2 kirjainta/numeroa ja se alkaa M:llä :D
 
No kumman sinä ottaisit kylille pilluralliin, Valtra Hi-techin vai jonku kiinalaisen mopoauton ;)
Saati PV50:n

Parhaimmillaan/pahimmillaan kun yritti kaasulla mutkasta ulos korjausliike heitti yli ja sitten lintattiin toiseen suuntaan ja taas korjaus yli ==> vielä 100 m mutkan jälkeen mentiin kylki edellä johonkin epämääräiseen suuntaan
Ja M3:n kanssa kuitenkin pärjäät? Mielenkiintoista, pakko olla aika paska rassi tuo audi.

Tällaisena setämiehenä kyllä citymaasturi olis oiva kulkupeli.
 
Ja M3:n kanssa kuitenkin pärjäät? Mielenkiintoista, pakko olla aika paska rassi tuo audi.
Taisi jäädä se ajatus/olennainen lukematta eli IMO liukkaalla ajonhallinta on noin 100 kertaa olellisempi kuin nelikko. A3 Quattro on IMO loistava auto.

Vässy74 sanoi:
Tuon A3:n kanssa tuli talvella leikittyä välillä laittamalla ajonhallinta pois päältä ja olihan se kitkoilla ihan hirveetä säätämistä nelikosta huolimatta. Parhaimmillaan/pahimmillaan kun yritti kaasulla mutkasta ulos korjausliike heitti yli ja sitten lintattiin toiseen suuntaan ja taas korjaus yli.
 
Selektiivisestihän useimmat meistä on laiskoja. Verrataanko saunan lämmittämiseen kuluttamaamme kalorimäärää? Painan ohjauspaneelista napista saunan päälle ja istahdan viereiseen huoneeseen kalajan juontiin ja leffan katseluun. Ei mua kiinnosta puusavotat, tuhkan siivoilu, vedon murehtiminen huonolla kelillä, IV-koneen alipaineistusnapit, klapien kasailu kiukaaseen, peltien availu. Makunsa kullakin sanoi koira kun muniansa...

M550 xDrive on ihan hauska auto, mutta omaan makuuni turhan kookas, raskas ja suhteessa edellisiin alitehoinenkin. Kilometrit on sen verran vähäisiä ettei dieselkään ole mikään lisäarvo. 5-sarjalaiseen jos joskus päädyn esim. perheen kasvamisen myötä niin tyyppimerkinnässä on tasan 2 kirjainta/numeroa ja se alkaa M:llä :D

Tähän olis tosi kiva heittää joku ikärasistinen kommentti tyyliin kunhan kasvat aikuiseksi mutta harmi että sulla(kin) tuota ikää jo alka alemaan :D
 
Taisi jäädä se ajatus/olennainen lukematta eli IMO liukkaalla ajonhallinta on noin 100 kertaa olellisempi kuin nelikko. A3 Quattro on IMO loistava auto.

Liekö mulla edes ajonhallintaa nelikossani? Ei se ole koskaan ainakaan puuttunut peliin. Luistonesto kyllä on. Bemarilla kun ajeli niin ajonhallinta röpsötti jatkuvasti talvisin.
Aika hurjista luisuista se kyllä auttoi oikaisemaan, joten sinänsä sun puheissa on vinha peräkin.
Neliveto kun karkaa lapasesta niin ohjaamo on täynnä käsiä, eikä sitä enää oikaise kuin Juha Kankkunen.

Tänä talvena ehdin jo yhden nelipyöräluisin oikaista, auto liukui mutkassa parkkeerattua autoa kohti, käänsin vain renkaat kutakuinkin oikeaan suuntaan ja hanat tiskiin. Kyllä se siitä sudittamalla oikeni / pääsi takaisin omalle kaistalle.
 
Taisi jäädä se ajatus/olennainen lukematta eli IMO liukkaalla ajonhallinta on noin 100 kertaa olellisempi kuin nelikko. A3 Quattro on IMO loistava auto.

Ah joo, luin tän jotenkin päinvastoin: "Epäyllättävästi M3:lla mennään talvisin kaikki mahdolliset lapsenvahdit nupit kaakkoon käännettynä eikä M-nappia paljon naputella. "

Jos ajelee auto mummomoodissa niin ihan samahan se on mikä Kia on alla. :D
En tiä jaksaisko sitä itsekään enää pidemmän päälle neli/takavedolla luistatella ihan joka mutkaa. Edellistalvena koitin yhtä subarua ajella ja kyllä sitä tuli sladissa vietyä joka mutka ja risteys. Vastaohjauksen kun on nuorena oppinut niin sen haltsaa.
 
Tässä katselen itselleni farmari autoa pikkuhiljaa ja hintaluokka on siellä 20-25k€ pinnassa.
1 vaihtoehto ois BMW 330xdA E91 Touring

Pro's ja cons tästä vehkeestä ?

5-sarjan vastaavakin on ihan kiva, hinta vaan ruukkaa nousemaan reippaasti ylöspäin.

1 vaihtoehto on aina toi E-sarjan Mersu, joka nytkin on alla... vaan korimallia vois päivitellä 211 sarjaan :D
 
Tässä katselen itselleni farmari autoa pikkuhiljaa ja hintaluokka on siellä 20-25k€ pinnassa.
1 vaihtoehto ois BMW 330xdA E91 Touring

Pro's ja cons tästä vehkeestä ?

5-sarjan vastaavakin on ihan kiva, hinta vaan ruukkaa nousemaan reippaasti ylöspäin.

1 vaihtoehto on aina toi E-sarjan Mersu, joka nytkin on alla... vaan korimallia vois päivitellä 211 sarjaan :D
Päivitä vaan Mersu.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom