Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
^ siinä oot kyllä oikeassa että pitää olla neliveto ja maavaraa sen verta paljon ettei mahasta jää ihan heti kiinni. Sen jälkeen ei kyllä huvita enää vajaavetoisiin alikorkeisiin vaihtaa :D
Oottako nää Satakunnan suunnilta kotoisin? Vaimo kertoili joskus että heillä oli tuolla yläasteella/lukiossa porukka poikia, jotka oli taajaman ulkopuolelta kotoisin ja joiden mielestä oli maailman coolein/fiksuin asia tulla traktorilla kouluun. Maavarassa ja maastokelpoisuudessa löytyy :thumbs:^ siinä oot kyllä oikeassa että pitää olla neliveto ja maavaraa sen verta paljon ettei mahasta jää ihan heti kiinni. Sen jälkeen ei kyllä huvita enää vajaavetoisiin alikorkeisiin vaihtaa :D
Mä muistan niin hyvin kun joskus teinipoikana kävin Somerolla. Siellä toiset samanikäiset veteli viikonloppuiltaisin traktorilla kylärinkiä. Oli subbarit ja kaikki. Se huvitti mua kovasti. Ja huvittaa kyllä vieläkin.Oottako nää Satakunnan suunnilta kotoisin? Vaimo kertoili joskus että heillä oli tuolla yläasteella/lukiossa porukka poikia, jotka oli taajaman ulkopuolelta kotoisin ja joiden mielestä oli maailman coolein/fiksuin asia tulla traktorilla kouluun. Maavarassa ja maastokelpoisuudessa löytyy :thumbs:
Oottako nää Satakunnan suunnilta kotoisin? Vaimo kertoili joskus että heillä oli tuolla yläasteella/lukiossa porukka poikia, jotka oli taajaman ulkopuolelta kotoisin ja joiden mielestä oli maailman coolein/fiksuin asia tulla traktorilla kouluun. Maavarassa ja maastokelpoisuudessa löytyy :thumbs:
En ole satakunnasta kotoisin eikä teininä ollut traktoria mutta tuo traktorilla kylillä pyöriminen ja tuunaaminen oli muuten suosittua myös pohjanmaalla 80/90 -luvun taitteessa. Ei ollut vielä mopoautoja :D
Tuntuu ainakin etelä-pohjanmaalla pienemmissä kylissä olevan edelleen suosittua..
No kumman sinä ottaisit kylille pilluralliin, Valtra Hi-techin vai jonku kiinalaisen mopoauton ;)
mit vit? ajatteko te niillä bemareilla nelipyöräluisussa noilla asfalttimutkateillä kesäsin?
IMO nelivedon tarjoamat edut on jossain oikeasti landella missä aurat ei käy, kaupungissa on lumimääristä huolimatta pärjännyt paremmin kuin hyvin kitkoilla ja takavetoisella autolla jossa on moderni ajonhallinta.
Olen tuon M:n pari kertaa kaivanut tuollaisesta hangest pois Helsingin keskustassa ja ei ihan aukea miten neliveto siihen vaikuttaisi. Nelikkojätkä livahtaa ikkunasta sisään jä lähtee liikenteeseen, rouhii helmat ruvelle jyrän jättämiin jääkasoihin jne. Snadisti pienemmällä kaivamisella selviää, jos on nelikko ja hitosti enemmän maavaraa. Jos jotkut tahtovat valitan autonsa parin kolmen tälläisen vuosittaisen päivän perusteella niin no problem, itse en kuitenkaan näe tarvetta ajaa citytraktorilla sen takia että keskimäärin huomattavasti alle 10 päivänä vuodessa on vähän enemmän hommaa.
Ei hajuakaan mistä se johtuu, mutta M3:n perä ei ole kertaakaan irronnut kuin hetkeksi ellen ole tarkoituksella leikkinyt. Tuon ajonvakautus ei myöskään koe sellaisia identiteettikriisejä joiden takia kiihtyvyys menisi nollaan ja valot palaa joulukuusen lailla. Näistä on kuulut lähnnä mersukuskeilta valitusta.Pultti sanoi:Tuon oman auton suhteen häiritsee talvikäytössä kaksi asiaa. Ensimmäinen on lyhyt akseliväli joka kesällä takaa sen että auto kääntyy todella hyvin ja on mahtava ajaa mutkateillä, kolikon kääntöpuolena tuo lähtee talvella urasta/loskapenkasta todella nopeasti tappisladiin.. Viikko sitten meinasin saada paskahalvauksen kun ohitustilanteessa oli hiukan "ohjelmaa".. Toinen ärsyttävä piirre on tuo ajonvakautus. Varsinkin nykyisillä nastarenkailla ja nykyisillä väännöillä valot vilkkuu ja eteneminen tuskaista.. Jos hommaisi quaifen lukon niin tilanne varmaan paranisi jonkin verran.. Luulen että Vässy74:n tapauksessakin se tekee ämmästä huomattavasti paremman talviauton?
Selektiivisestihän useimmat meistä on laiskoja. Verrataanko saunan lämmittämiseen kuluttamaamme kalorimäärää? Painan ohjauspaneelista napista saunan päälle ja istahdan viereiseen huoneeseen kalajan juontiin ja leffan katseluun. Ei mua kiinnosta puusavotat, tuhkan siivoilu, vedon murehtiminen huonolla kelillä, IV-koneen alipaineistusnapit, klapien kasailu kiukaaseen, peltien availu. Makunsa kullakin sanoi koira kun muniansa...Mä oon niin laiska että tykkään tehä asiat vaan helpoiten.
Saati PV50:nNo kumman sinä ottaisit kylille pilluralliin, Valtra Hi-techin vai jonku kiinalaisen mopoauton ;)
Ja M3:n kanssa kuitenkin pärjäät? Mielenkiintoista, pakko olla aika paska rassi tuo audi.Parhaimmillaan/pahimmillaan kun yritti kaasulla mutkasta ulos korjausliike heitti yli ja sitten lintattiin toiseen suuntaan ja taas korjaus yli ==> vielä 100 m mutkan jälkeen mentiin kylki edellä johonkin epämääräiseen suuntaan
Taisi jäädä se ajatus/olennainen lukematta eli IMO liukkaalla ajonhallinta on noin 100 kertaa olellisempi kuin nelikko. A3 Quattro on IMO loistava auto.Ja M3:n kanssa kuitenkin pärjäät? Mielenkiintoista, pakko olla aika paska rassi tuo audi.
Vässy74 sanoi:Tuon A3:n kanssa tuli talvella leikittyä välillä laittamalla ajonhallinta pois päältä ja olihan se kitkoilla ihan hirveetä säätämistä nelikosta huolimatta. Parhaimmillaan/pahimmillaan kun yritti kaasulla mutkasta ulos korjausliike heitti yli ja sitten lintattiin toiseen suuntaan ja taas korjaus yli.
Selektiivisestihän useimmat meistä on laiskoja. Verrataanko saunan lämmittämiseen kuluttamaamme kalorimäärää? Painan ohjauspaneelista napista saunan päälle ja istahdan viereiseen huoneeseen kalajan juontiin ja leffan katseluun. Ei mua kiinnosta puusavotat, tuhkan siivoilu, vedon murehtiminen huonolla kelillä, IV-koneen alipaineistusnapit, klapien kasailu kiukaaseen, peltien availu. Makunsa kullakin sanoi koira kun muniansa...
M550 xDrive on ihan hauska auto, mutta omaan makuuni turhan kookas, raskas ja suhteessa edellisiin alitehoinenkin. Kilometrit on sen verran vähäisiä ettei dieselkään ole mikään lisäarvo. 5-sarjalaiseen jos joskus päädyn esim. perheen kasvamisen myötä niin tyyppimerkinnässä on tasan 2 kirjainta/numeroa ja se alkaa M:llä :D
Taisi jäädä se ajatus/olennainen lukematta eli IMO liukkaalla ajonhallinta on noin 100 kertaa olellisempi kuin nelikko. A3 Quattro on IMO loistava auto.
Taisi jäädä se ajatus/olennainen lukematta eli IMO liukkaalla ajonhallinta on noin 100 kertaa olellisempi kuin nelikko. A3 Quattro on IMO loistava auto.
Päivitä vaan Mersu.Tässä katselen itselleni farmari autoa pikkuhiljaa ja hintaluokka on siellä 20-25k€ pinnassa.
1 vaihtoehto ois BMW 330xdA E91 Touring
Pro's ja cons tästä vehkeestä ?
5-sarjan vastaavakin on ihan kiva, hinta vaan ruukkaa nousemaan reippaasti ylöspäin.
1 vaihtoehto on aina toi E-sarjan Mersu, joka nytkin on alla... vaan korimallia vois päivitellä 211 sarjaan :D