Kokemuksia BMW:stä

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Tässä katselen itselleni farmari autoa pikkuhiljaa ja hintaluokka on siellä 20-25k€ pinnassa.
1 vaihtoehto ois BMW 330xdA E91 Touring

Pro's ja cons tästä vehkeestä ?

5-sarjan vastaavakin on ihan kiva, hinta vaan ruukkaa nousemaan reippaasti ylöspäin.

1 vaihtoehto on aina toi E-sarjan Mersu, joka nytkin on alla... vaan korimallia vois päivitellä 211 sarjaan :D

No bemarissa ne perinteiset termostaatit, imusarjan läppien poisto ja laatikko-ongelmat jos paljon ajetttu. Toimiessaan todella hyvä ajaa. E6X vitossarjaa en ostais, ainakaan ennen faceliftiä. Mersussa nuo 211:set syö ainakin niveliä ja ainakin alkupäässä laatikko-ongelmia johtuen valeon lauhduttimen sekoittamista öljyistä ja nesteistä.. Mersuissa jostain syystä yleensä ainakin suomiautoissa ankeet varusteet.
 
Vaihdoin tänään oman ~140tkm ajetun 120d Coupeni 50tkm ajettuun 123d M-Sport Coupeen.. Tuohon 120d:hen ei tarvinnut muuta tehdä kuin tankata ja tehdä perushuollot sinä aikana kun se mulla oli.. Ja kilometrejä tuli ~3800km/kk.. Jos tolla uudellakin nyt uskaltais sen satatonnia rullata?
 
Mersussa nuo 211:set syö ainakin niveliä ja ainakin alkupäässä laatikko-ongelmia johtuen valeon lauhduttimen sekoittamista öljyistä ja nesteistä.. Mersuissa jostain syystä yleensä ainakin suomiautoissa ankeet varusteet.

Ikä autossa, mihin olen vaihtamassa on tuolla max 6v vanhaan.
Eli tuota laatikko-ongelmaa ei enää sen ikäisessä E-sarjassa ole, kuten ei myöskään jarruhommia.

Aikalailla noi Mersun viat tiedän :D


No bemarissa ne perinteiset termostaatit, imusarjan läppien poisto ja laatikko-ongelmat jos paljon ajetttu.

Mikäs on Bemarilla paljon ?

Mersulla se alkaa +500tkm ja silti siellä voi olla vielä toinen mokoma kohtuukorjauksin edessä :D

Ps. ajatuksessa on se, että Mersu saa olla max 250tkm ajettu ja Bemarista ajattelin alle 200tkm.
Neliveto MB:n puolella vaan tuo mukavasti lisää hintaa.... tietenkin 320CDI 4Matic +Airmatic ois meikäläisen käytössä pop... vaan sitten on myös Allroad A6 3.0TDI siinä samassa hintaluokassa.
Ja auto tulee kaikilla varusteilla, eli ei välttämättä suomiautona.
 
Ikä autossa, mihin olen vaihtamassa on tuolla max 6v vanhaan.
Eli tuota laatikko-ongelmaa ei enää sen ikäisessä E-sarjassa ole, kuten ei myöskään jarruhommia.

Aikalailla noi Mersun viat tiedän :D




Mikäs on Bemarilla paljon ?

Mersulla se alkaa +500tkm ja silti siellä voi olla vielä toinen mokoma kohtuukorjauksin edessä :D

Ps. ajatuksessa on se, että Mersu saa olla max 250tkm ajettu ja Bemarista ajattelin alle 200tkm.
Neliveto MB:n puolella vaan tuo mukavasti lisää hintaa.... tietenkin 320CDI 4Matic +Airmatic ois meikäläisen käytössä pop... vaan sitten on myös Allroad A6 3.0TDI siinä samassa hintaluokassa.
Ja auto tulee kaikilla varusteilla, eli ei välttämättä suomiautona.

Miksi Allroad? Tuo maavaran korotus tuo aika helvetisti lisää hintaa tuohon. Itse tulen varmana vielä joskus omistamaan 3.0 TDI Audin.
 
Mikäs on Bemarilla paljon ?

Mersulla se alkaa +500tkm ja silti siellä voi olla vielä toinen mokoma kohtuukorjauksin edessä :D

Ps. ajatuksessa on se, että Mersu saa olla max 250tkm ajettu ja Bemarista ajattelin alle 200tkm.

No 5-sarja happanee noin 5-6 vuodessa ja osat alkaa lahota 150tkm paikkeilla. Ihan oikeesti, et tahdo ainakaan semmosta.
Jos mersulla on tottunu ajamaan niin en kyllä pois vaihtais, sitäpaitsi se sun väyryses taitaa olla yksi luotettavimpia autoja mitä on koskaan tehty, mikäli muistelen mallia oikein, eikä kulutuskaan ole kummoinen. Alkupään W211 malleissa sitten alkaa olla taas ns. uutuudenvikaa (jarrut, ohjaus jne), pitäisikin siis panostaa ja pistää siitä se "facelift" malli.

"Mulla" ois tarjolla 2005 vuoden lähes uutta kunnoltaan vastaava 320CDIA (farmari), Avantgarde jolla ajettu vähän yli 100tkm ja huollot tehty merkkihuollossa. Suomiauto ja takuukilsat, verrattaen huonot varusteet kun Suomiauto siis kyseessä, Avantgarde kuitenkin. Pistä viestiä jos kiinnostaa. Vikoja ollu about 0kpl, mikäli oikein muistan.

Unohda ihan oikeesti varsinkin noi 5-sarjan diisselipemarit. Sulla tulee jossain lapinreissulla helvetin ikävä Mersua ja kallis matka kotiin. Tolla mersulla mekin lapinreissu heitettiin kun oma Bemari oli pajalla.
 
No 5-sarja happanee noin 5-6 vuodessa ja osat alkaa lahota 150tkm paikkeilla. Ihan oikeesti, et tahdo ainakaan semmosta.

Millainen otanta sulla on kun pystyt tällaisia "faktoja" heittelee? Tarjoat sitten tuollaista vm-05 320CDIA 100 tkm ajettuna. Nopealla googlaamisella löytyi seuraavaa:

"TÜV-raportti 2011: katsastustilastojen parhaat ja huonoimmat

4–5-vuotiaat henkilöautot
Sija/merkki ja malli/ Hylk.%/ km-lukema
60. BMW 5-sarja 10% 100 000 km
68. Mercedes-Benz C-sarja 11,4% 77 000 km
88. Mercedes-Benz E-sarja 12,9% 106 000 km

6–7-vuotiaat henkilöautot
34. BMW 5-sarja 14,3% 109 000 km
36. Mercedes-Benz E-sarja 14,4% 120 000 km
60. Mercedes-Benz C-sarja 18,5% 97 000 km

Mitä TÜV tutkii?
Jokaisessa vuosikatsastuksessa on yli 100 tarkastuskohtaa. TÜV-raportissa keskitytään niistä 18 tärkeimpään."
 
Ottamatta enempää kantaa merkkisotaan, sanoisin noiden katsastustilastojen olevan aika huono vertailutapa. Niistä näkee lähinnä missä autoissa on ollut väljiä puslia tai liikaa päästöjä. Mutta nuo tilastot eivät kerro siitä, kuinka usein autolla jäädään matkalle. Taisi meikän ex-Passattikin olla todellinen Laatu Auto katsastuksen mukaan, mutta kyllä vaan pariin kertaan istuttiin pakkasilla hinausta odottamassa maantien varrella. Ja Volkkari-foorumin mukaan niin tekee suurin osa maapallon VW kuskeista.

Bemarissa kai painaa vikaherkkä kone, kalliit korjaukset ja paska huolto-organisaatio. Jälkimmäinen on mielestäni käsittämätöntä yli 50t€ autolle. Tutuilla on ollut eri Bemuja parissakin kaupungissa, ja heidän kertomuksien mukaan merkkikorjaamoa ei kiinnosta palvelut eikä takuut. Viimeksi taisi tulla öljyt pihalle 3-bemarista. Syynä jäätynyt huohotin. Kaveri valitti huoltoon ja he sanoivat, ettei tätä konetta ole Suomeen tehty. Pitää kuulemma laittaa ehdottomasti joku lisälämmitin tjsp. Mutta Bemari ei tule euroakaan vastaan kuluissa. Ei auttanut, vaikka auto oli ostettu suomalaisesta merkkiliikkeestä täydellä merkkileimatulla huoltokirjalla. Öljyä meni litra per 1000km, mutta huolto sanoi sou not ja näytti keskaria. Ja laskutti.
 
Mulla kun on tuttavapiirissä muutama taksialan yrittäjä ja yksi kaveri joka noihin takseihin tekee varusteluja, taksamittarihommia yms. niin kyllähän se joskus asiasta puhuttaessa on käynyt hyvinkin selväksi että mersun tekniikka(moottori/voimansiirto) kyllä kestää eniten kilometrejä jos poisluetaan nuo edellämainitut viat ja Air-maticin ongelmat. Mutta sitä en nyt ihan allekirjoita että bemaritkaan nyt ihan 150tkm aikana lahoaisi.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ihan sama. Ostaa e6x Bemari diisselinä ja kuten kysyjä tahtoi ns. "Kaikilla varusteilla". Turha tulla mulle itkemään etten ois varottanu.

Kannattaa rekisteröityy www.btcf.fi ja varata lompakkoon paljo rahaa. Myös omaa aikaa kun noiden huolto on aivan perseestä, kuten jo todettiinkin...
 
Bemarin ostoon ja omistamiseen liittyy kyllä todella paljon tunnetta, joten siksi myös vioista puhutaan paljon ja ne vituttavat. Kyllähän se nyppii, kun kalliilla ostaa laatua ja sitten auto laukeaakin ennen kuskia. Bemarimiehet ovat ehkä muutenkin ahkerampia kirjoittamaan nettiin kaikista vioista - puhumattakaan naapureista, jotka kyllä raportoivat kuulopuheet tosijuttuina (kuten minäkin tuossa yllä). Jos jostain Opelista hajoaa turbo, niin eipä se Suomessa paljon mittaria värisytä. Edes äsken mainittu naapuri tuskin siitä jaksaa kauaa iloita ja juhlia.

Itsehän ostin taas Volvon. Tylsä ja kuluttaa paljon, mutta ei ole vielä aikaisempi (199tkm) jättänyt tielle, eikä nykyinenkään (191tkm). Volkkarilla oltiin lavalla pari kertaa. Samoin työkaverit 10tkm ajetuilla Tiguaneilla ja Superbeilla.
 
Itsellä on aikasemmat autot kaikki olleet Bemareita. Ensimmäinen oli e30 320i vuodelta -87, jossa oli mittarissa puoli miljoonaa kun sen lopulta myin. Toki remonttiakin joutui tekemään, mutta ei mitään erikoista.

Sitten hommasin e39 520i:n ja täytyy sanoa, että ehkä paras auto mikä minulla on ollut, ottaen huomioon hinta-/laatusuhteen. Erittäin mukava ja hiljainen auto, hieman laiska tuolla moottorilla tosin. Tällä tuli ajettua muutama vuosi, eikä vikoja ilmennyt.

Edellisen e39:n vaihdoin e36 M3:een, joka vaimon mielestä oli aivan älytön vaihtokauppa...vaihtaa nyt hiljainen ja modernimman näköinen auto menopeliin, joka on äänekäs, alustaltaan kovahko ja muutenkin aivan erilainen. Työkaverien eka kommentti oli, että "siis vaihdotsä oikeesti tohon" :D Itse tykkäsin kuin hullu puurosta, ensimmäistä kertaa auto, jota oikeasti tykkäsin ajaa. Tämä tuli myytyä hetken mielijohteesta kun en itse raaskinnut sillä talvella ajaa ja kyllästyin seisottamaan sitä katoksessa. Ei olisi pitänyt myydä, harvinainen sedan Suomi-auto, valkoisella nahkasisustalla. No, ei auta rakastua rautaan :)

Tämän jälkeen kaipasi taas jotain uudempaa ja alle tuli e90 320d, tuontiauto ja lähes kaikilla varusteilla, jotka siihen oli tarjolla. Hieno auto, ei mitään moitittavaa. Imusarjan läpät nyt oli ainoa "vika", jotka täytyivät poistaa. Muuten huolettomia kilometrejä kymmeniä tuhansia.

Hetken aikaa oli käytössä Opel Astra (no, on se tuossa pihassa vieläkin :D ), mutta sitten autokuume tarttui jälleen ja oli aika avata Nettiauto. Pitkän selailun jälkeen löytyi w204 220 CDI A Mercedes, jolla on nyt tullut ajeltua vajaan vuoden verran. Katselin kyllä dieseleitä myös BMW:ltä kuten 330d ja 535d, mutta ei kiinnostanut alkaa enää korjailemaan näiden mallien tyyppivikoja ja ajamaan pelko perseen alla, että mitä pian leviää. Onneksi löytyi erittäin vähän ajettu, varmoilla kilometreillä oleva Mercedes, joka on toiminut moitteetta.

Nyt kun taas nämä suola-/loskakelit alkoivat, en raaskikaan uittaa Mersua siinä paskassa, vaan päätin, että Mercedes lähtee myyntiin ja talviajelut hoidetaan Opelilla. Kesäautoksi sitten tulossa taas BMW:ltä e46 M3.

Sen verran varmaan saa tämänkin topicin yhteydessä mainostaa, että myynnissä olisi virheetön C-Mercedes. Löytyy myös tämän forumin myyntipuolelta. Ostakaa, ennen kuin menee liikkeeseen :) http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/c/5178773
 
Miksi Allroad? Tuo maavaran korotus tuo aika helvetisti lisää hintaa tuohon. Itse tulen varmana vielä joskus omistamaan 3.0 TDI Audin.

Toi Allaroad, kuten MB:n Airmatic on minun käytössä nimenomaan maavaransa puolelta se juttu.
Ajan paljon metsä-autoteillä, huonokuntoisilla hiekkateillä yms. ja Allroad nyt on mitä on, E-sarjan Airmaticissakin on se 'mökkiasetus', joka korottaa maavaraa.
Minun autoon ei siis tarvita mitään Audin S-line alustamadalluksia, eikä myöskään muilta malleilta matalaa alustaa.

Tietenkin 1 vaihtoehto on, että ostan erikseen auton tuota varten... kallista vaan se tulis olemaan, vaikka ostaisi vanhemman kapistuksen.
Sitten se ei kuitenkaan ole matkoilla pohjoisen reissuilla, koska siellä tulee niin hitosti kilometriä, että sinne on mukava lähteä sillä leppoisalla ajettavalla :D

Mutta sitten taas kun kilometrejä tulee vuoden aikana helposti 45-50tkm, niin ei viitsisi ostaa maasturiakaan ainoaksi autoksi juuri sen kulutuksen takia.
+3-4l/100km rupeaa jo tuntumaan näillä kilomtereillä. (syyskuun 1.-tämä päivä vasta vain 9500km, mikä on 7k vähemmän kuin vuosi sitten)

Niin ja oman Wäyrysen mittarissa on tällä hetkellä 645tkm, eikä siihen ole tarvinnut mitään isompaa tehdä.
Merkkiliikkeen huoltokirjat löytyy 450tkm kohdille asti (ruotsissa taxi) ja sen jälkeen kaikki kuitit tuolta välillä omistaneen hankinnoista.
Kallein korjaus olisi ollut laturi (620tkm), mutta onneksi löysin sen 190Ah vesijäähyisen 200€ hinnalla huollettuna käytettynä mersuforumin kautta.
 
Toi Allaroad, kuten MB:n Airmatic on minun käytössä nimenomaan maavaransa puolelta se juttu.
Ajan paljon metsä-autoteillä, huonokuntoisilla hiekkateillä yms. ja Allroad nyt on mitä on, E-sarjan Airmaticissakin on se 'mökkiasetus', joka korottaa maavaraa.
Minun autoon ei siis tarvita mitään Audin S-line alustamadalluksia, eikä myöskään muilta malleilta matalaa alustaa.

Tietenkin 1 vaihtoehto on, että ostan erikseen auton tuota varten... kallista vaan se tulis olemaan, vaikka ostaisi vanhemman kapistuksen.
Sitten se ei kuitenkaan ole matkoilla pohjoisen reissuilla, koska siellä tulee niin hitosti kilometriä, että sinne on mukava lähteä sillä leppoisalla ajettavalla :D

Mutta sitten taas kun kilometrejä tulee vuoden aikana helposti 45-50tkm, niin ei viitsisi ostaa maasturiakaan ainoaksi autoksi juuri sen kulutuksen takia.
+3-4l/100km rupeaa jo tuntumaan näillä kilomtereillä. (syyskuun 1.-tämä päivä vasta vain 9500km, mikä on 7k vähemmän kuin vuosi sitten)

Niin ja oman Wäyrysen mittarissa on tällä hetkellä 645tkm, eikä siihen ole tarvinnut mitään isompaa tehdä.
Merkkiliikkeen huoltokirjat löytyy 450tkm kohdille asti (ruotsissa taxi) ja sen jälkeen kaikki kuitit tuolta välillä omistaneen hankinnoista.
Kallein korjaus olisi ollut laturi (620tkm), mutta onneksi löysin sen 190Ah vesijäähyisen 200€ hinnalla huollettuna käytettynä mersuforumin kautta.

Kuten muistelinkin, olin oikeassa. Mene vain toiseen threadiin. Ole hyvä :)

Noi Tüvin tilastonne voitte tunkea niin syvälle hanuriinne kuin sormet ylettyy. Yllä tuli sitä faktatietoa väykästä. Vielä kun kerrot kulutuksesta hieman niin on Bemarimiehet (530D) ihmeissään 12L/100km (kaupungissa) kulutuksellaan. Matka-ajossa sitten se 8L.

Nettiautosta on hyvä katsella myös kaikkia yli 500tkm ajettuja autoja. Onkos siellä Mersujen lisäksi muita? No ehkä vanhoja volvoja. Kuten sanoin, Bemari on aika myydä kun 150tkm ylittyy. Mielellään jo 120tkm aikana.


Ei siinä mitä, kyllä minäkin Bemarin pistäisin taas jos ois hemmetisti fyrkkaa eikä niin kriittistä päästä paikasta A paikkaan B. Hienoimpia ja takuuvarmasti parhaita autoja ajaa koko maailmassa. TLP:n ajot tietäen (katso yllä), en todellakaan tahdo että hän pistää kätensä siihen sontaan.


:haart:
175542_462692983780993_1388944266_o.jpg
 
Iteltä löytyy E46 facelift 320Cd manuaalina. On kyllä pirun mukava ajaa ja kun on lastutettu niin tehoakin riittää, vaikka se vakio 150hp riittäisi.
Siinä on avensis ja volvo miehet ihmeissään kun ovat kattelleet kulutuslukemia, maantiellä nastat alla keskinopeus 89km/h vie 4,6 litraa. Kaupungissa 6-9 litraa, riippuen siitä miten paljon joutuu pysähtelemään.
Olen kyllä tykännyt autosta tämän puoli vuotta mitä se minulla on ollut.
 
Noi Tüvin tilastonne voitte tunkea niin syvälle hanuriinne kuin sormet ylettyy. Yllä tuli sitä faktatietoa väykästä. Vielä kun kerrot kulutuksesta hieman niin on Bemarimiehet (530D) ihmeissään 12L/100km (kaupungissa) kulutuksellaan. Matka-ajossa sitten se 8L.

Nyt on jollakin termit pahasti sekaisin.

Joku kirjoittaa internettiin nimimerkillä yhden oman kokemuksen = faktatieto:hyvä:

Mutta ei tämäkään vielä mitään. Nyt meillä on jo kahden auton otanta. Hupella on huonoja kokemuksia bemarista ja TLP:llä on hyviä kokemuksia mersusta (huomaa: bmw ja mersu kirjoitettu yksikköön). Taitaa tämä asia olla näillä otannoilla taputeltu juttu.:face:
 
Nyt on jollakin termit pahasti sekaisin.

Joku kirjoittaa internettiin nimimerkillä yhden oman kokemuksen = faktatieto:hyvä:

Mutta ei tämäkään vielä mitään. Nyt meillä on jo kahden auton otanta. Hupella on huonoja kokemuksia bemarista ja TLP:llä on hyviä kokemuksia mersusta (huomaa: bmw ja mersu kirjoitettu yksikköön). Taitaa tämä asia olla näillä otannoilla taputeltu juttu.:face:
Joo. Voin kertoa että kaikki mersutkin on paskaa koska duunikaverin SLK krenaa koko ajan; ongelmia jarruissa, katalysaattorissa, vaimentimissa, ohjauskulmissa... Tästä johtuen kaikki mersut on nyt, aina ja iänkaikkisesta paskaa eikä kestä mitään. Vittu eihän Hamiltonkaan päässyt edes maaliin asti mersulla Abu Dhabissa viime viikonvaihteessa ja joku räkänokka ajeli ranskanpaskalla voittoon. Ostakaan Renault...
 
Vielä kun kerrot kulutuksesta hieman niin on Bemarimiehet (530D) ihmeissään 12L/100km (kaupungissa) kulutuksellaan. Matka-ajossa sitten se 8L.

Oisko pikkusen liiottelua tossa kulutuksessa? Mulla oli ainakin 530D yhdistetty keskikulutus 6.3l/100km, tosin suurin osa siitä matka-ajoa, mutta oli siinä toki mukana kaupunkiakin ihan riittävästi.
En tosin ihmettelisi sitäkään jos se mittari on näyttänyt ihan omiaan koska ei todellakaan ole tullut seurailtua paljon sillä tankilla aina pääsi.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom