Itsellä on aikasemmat autot kaikki olleet Bemareita. Ensimmäinen oli e30 320i vuodelta -87, jossa oli mittarissa puoli miljoonaa kun sen lopulta myin. Toki remonttiakin joutui tekemään, mutta ei mitään erikoista.
Sitten hommasin e39 520i:n ja täytyy sanoa, että ehkä paras auto mikä minulla on ollut, ottaen huomioon hinta-/laatusuhteen. Erittäin mukava ja hiljainen auto, hieman laiska tuolla moottorilla tosin. Tällä tuli ajettua muutama vuosi, eikä vikoja ilmennyt.
Edellisen e39:n vaihdoin e36 M3:een, joka vaimon mielestä oli aivan älytön vaihtokauppa...vaihtaa nyt hiljainen ja modernimman näköinen auto menopeliin, joka on äänekäs, alustaltaan kovahko ja muutenkin aivan erilainen. Työkaverien eka kommentti oli, että "siis vaihdotsä oikeesti tohon" :D Itse tykkäsin kuin hullu puurosta, ensimmäistä kertaa auto, jota oikeasti tykkäsin ajaa. Tämä tuli myytyä hetken mielijohteesta kun en itse raaskinnut sillä talvella ajaa ja kyllästyin seisottamaan sitä katoksessa. Ei olisi pitänyt myydä, harvinainen sedan Suomi-auto, valkoisella nahkasisustalla. No, ei auta rakastua rautaan
Tämän jälkeen kaipasi taas jotain uudempaa ja alle tuli e90 320d, tuontiauto ja lähes kaikilla varusteilla, jotka siihen oli tarjolla. Hieno auto, ei mitään moitittavaa. Imusarjan läpät nyt oli ainoa "vika", jotka täytyivät poistaa. Muuten huolettomia kilometrejä kymmeniä tuhansia.
Hetken aikaa oli käytössä Opel Astra (no, on se tuossa pihassa vieläkin :D ), mutta sitten autokuume tarttui jälleen ja oli aika avata Nettiauto. Pitkän selailun jälkeen löytyi w204 220 CDI A Mercedes, jolla on nyt tullut ajeltua vajaan vuoden verran. Katselin kyllä dieseleitä myös BMW:ltä kuten 330d ja 535d, mutta ei kiinnostanut alkaa enää korjailemaan näiden mallien tyyppivikoja ja ajamaan pelko perseen alla, että mitä pian leviää. Onneksi löytyi erittäin vähän ajettu, varmoilla kilometreillä oleva Mercedes, joka on toiminut moitteetta.
Nyt kun taas nämä suola-/loskakelit alkoivat, en raaskikaan uittaa Mersua siinä paskassa, vaan päätin, että Mercedes lähtee myyntiin ja talviajelut hoidetaan Opelilla. Kesäautoksi sitten tulossa taas BMW:ltä e46 M3.
Sen verran varmaan saa tämänkin topicin yhteydessä mainostaa, että myynnissä olisi virheetön C-Mercedes. Löytyy myös tämän forumin myyntipuolelta. Ostakaa, ennen kuin menee liikkeeseen
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/c/5178773