Kokemuksia BMW:stä

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
M3 e46 Smg2 temppuili muutaman kerran kahdehn vuden aikana, mukamas akusta kiinni, joka oli tosin lopussa. E92 M3 ei ainuttakaan vikaa jonkun takalampun tiiviteen vaihtoivat takuuhuollon piiriin. Nykyinen 135 on odottanut odutukset. Heti kehiin JB4 ohjelma, lukkoperä, downpipet ilman katteja. POV, Forgen välijäähdytin, ahtopuket, dual intake, suuttimet + pumppu. Kyllä tolla e92 M jäi + moni muu:) kuin tikku paskaan, vaikka siitäkin pidin.
 
M3 e46 Smg2 temppuili muutaman kerran kahdehn vuden aikana, mukamas akusta kiinni, joka oli tosin lopussa. E92 M3 ei ainuttakaan vikaa jonkun takalampun tiiviteen vaihtoivat takuuhuollon piiriin. Nykyinen 135 on odottanut odutukset. Heti kehiin JB4 ohjelma, lukkoperä, downpipet ilman katteja. POV, Forgen välijäähdytin, ahtopuket, dual intake, suuttimet + pumppu. Kyllä tolla e92 M jäi + moni muu:) kuin tikku paskaan, vaikka siitäkin pidin.

Nii, ei noi Bemarit köyhien vehkeitä olekaan eikä niillä kannata paljoo yli takuuajan ajellakaan. Oma happani n. 7 vuodessa.

Sitähän sää sanoit.
 
Nii, ei noi Bemarit köyhien vehkeitä olekaan eikä niillä kannata paljoo yli takuuajan ajellakaan. Oma happani n. 7 vuodessa.

Sitähän sää sanoit.

Näin se vaan menee. Takuunalaisena ei muuta huoltoá kuin kuskata sitä Laakkoselle jos vikaa ilmenee. Niin monia uusia merkkejä on ollut, että 9-3 Saab Aero vie voiton vioista. Opeliin en ole onneksi sortunut! Kaverilla mennyt Vectraan varmaan 3000e vm 2006 Opeliksiin. On muuten mauton, hajuton, tyylitön paska toi Vectra. No ei nuo Saabitkaan mitään seksikkäitä ole. +60v isäni mielestä se on hyvä:) Omaani kuin istui niin alkoi valtus miten tuolit tukee sivusta ja miten auto liikahtaa jos tallaa painan pohjaan. Kortti viedään pois jos noin ajetaan. Positiivista oli Harmn/kardonin äänen toisto. Naapurille kävi kertomassa , että vittu mikä auto ja aina pitää piristää lisää.
 
M3 e46 Smg2 temppuili muutaman kerran kahdehn vuden aikana, mukamas akusta kiinni, joka oli tosin lopussa. E92 M3 ei ainuttakaan vikaa jonkun takalampun tiiviteen vaihtoivat takuuhuollon piiriin. Nykyinen 135 on odottanut odutukset. Heti kehiin JB4 ohjelma, lukkoperä, downpipet ilman katteja. POV, Forgen välijäähdytin, ahtopuket, dual intake, suuttimet + pumppu. Kyllä tolla e92 M jäi + moni muu:) kuin tikku paskaan, vaikka siitäkin pidin.

Mitä mieltä olit muuten SMG2 laatikon toiminnasta ajossa? Itsellä ollut aiemmin e36 M3:n ja nyt olisi tarkoitus päästä nykyisestä Mersusta eroon ja ostaa joko e46 M3:n, 135i tai 335i. Miltä 135i tuntuu e46 M3:een verrattuna? Perhana kun on vaikeaa valita :D
 
BMW E46 nelivedon tekniikasta?

Onkos kellään käytönnön kokemusta miten E46 nelivetomallit toimii liukkaalla kelillä?

Eli puhutaan vanhemmasta systeemistä, ei xDrivesta. Mitä olen lukenut niin tuossa on kiinteä 38/62 (etu/taka) väännön jakosuhde planeettapyörästön kautta. Kaikki tasauspyörästöt, akseleiden ja keski, ovat lukottomia. Voima pyrkii karkaamaan sinne missä on vähiten pitoa ja sitä estetään jarruttamalla sutivaa pyörää ADB-X-järjestelmän toimesta.

Olen jonkin verran ajellut A4 2.0TFSI Quattrolla ja on se toimiva neliveto vaan ajonautintoa talvella. Seuraava auto on itselläni nelikko. Miten tuo E46:n neliveto pärjää Torsenin nelikoille liukkaalla?
 
Mikä tahansa neliveto on parempi kuin vajaaveto.

Miten niin? Aina on tullut pärjättyä "vajaavetoisella" vaikka olisi kuinka liukasta ja paljon lunta. Ja toi on yleensä suurin syy miksi se neliveto hankitaan. Kesällä nelivedosta ei ole kuin haittaa.

Toki maastoautoissa pitää olla neliveto, mutta tiellä sillä ei tee mitään.
 
Miten niin? Aina on tullut pärjättyä "vajaavetoisella" vaikka olisi kuinka liukasta ja paljon lunta. Ja toi on yleensä suurin syy miksi se neliveto hankitaan. Kesällä nelivedosta ei ole kuin haittaa.

Toki maastoautoissa pitää olla neliveto, mutta tiellä sillä ei tee mitään.

Käyppä ajamassa pikkasen mutkia tänä talvena liukkailla jollain audin quattrolla ja "vajaavetoisella" peräkkäin ja tule kertomaan uudestaan kummalla oli kivempaa.
Kirsikkana kakun päällä voit ottaa lähdön valoista vajaavetoisellasi ko. quattro-güntherin kanssa ja katsoa kumpi jää katselemaan maisemia.
 
Miten niin? Aina on tullut pärjättyä "vajaavetoisella" vaikka olisi kuinka liukasta ja paljon lunta. Ja toi on yleensä suurin syy miksi se neliveto hankitaan. Kesällä nelivedosta ei ole kuin haittaa.

Toki maastoautoissa pitää olla neliveto, mutta tiellä sillä ei tee mitään.

Kyllä itekkin olen etuvedolla pärjännyt niin että päässyt paikasta toiseen, mitä nyt joskus jäänyt jumiin lumeen tai liukkaaseen mäkeen. Neliveto talvella on muutakin kuin pärjäämistä, se on ajonautintoa.

Audi tai BWM, niin auton pitää raapia joka kulmasta.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kyllä itekkin olen etuvedolla pärjännyt niin että päässyt paikasta toiseen, mitä nyt joskus jäänyt jumiin lumeen tai liukkaaseen mäkeen. Neliveto talvella on muutakin kuin pärjäämistä, se on ajonautintoa.

Audi tai BWM, niin auton pitää raapia joka kulmasta.

Just näin!!
 
Tällä viikolla vitutti kun meinasin tolla omalla lintalla (E82 Coupe) jäädä kiinni todella loivaan risteykseen maakunnassa seikkaillessani.. Lunta oli reilu kymmenen senttiä ja polanne alla. Viimepäivät onkin sitten etsitty nettiautosta facelift E91 330xd:tä:). Jos stadiin tulee saman verran lunta kuin parina viime talvena niin tarvetta on.

- - - Updated - - -

Tällä viikolla vitutti kun meinasin tolla omalla lintalla (E82 Coupe) jäädä kiinni todella loivaan risteykseen maakunnassa seikkaillessani.. Lunta oli reilu kymmenen senttiä ja polanne alla. Viimepäivät onkin sitten etsitty nettiautosta facelift E91 330xd:tä:). Jos stadiin tulee saman verran lunta kuin parina viime talvena niin tarvetta on.
 
Miten niin? Aina on tullut pärjättyä "vajaavetoisella" vaikka olisi kuinka liukasta ja paljon lunta. Ja toi on yleensä suurin syy miksi se neliveto hankitaan. Kesällä nelivedosta ei ole kuin haittaa.

Toki maastoautoissa pitää olla neliveto, mutta tiellä sillä ei tee mitään.

Sanoo kaveri kenellä ei ole (ollut) nelivetoa. Pois en vaihda.
 
Sanoo kaveri kenellä ei ole (ollut) nelivetoa. Pois en vaihda.
Ei oo mullakaan ollut, mutta mieli tekisi. Ei kyse ole pärjäämisestä, koska on sitä aina vajaavetoisellakin pärjätty ja ainoastaan kerran jääty kiinni. Ja siinäkään ei olisi neliveto auttanut yhtään kun auto makasi pohjastaan loskapaskan päällä. Kyse on enemmänkin siitä, että se nyt vaan on mukavampaa kun liikkeelle pääsee vähän mukavammin ja sillä uskaltaa mennäkin vähän pahempiin paikkoihin.
 
Mikä tahansa neliveto on parempi kuin vajaaveto.
Lähinnä tarkoitin, etten pilaisi bemmin ajettavuutta nelikolla. 2 kuukautta hauskaa lumella, 10 kuukautta itket sitä kun hallitut sladit ovatkin historiaa ja auto puskee yrittää puskea joka ojaan, kun antaa runtua enemmän. Audit ovat maantienkuninkaita ja mukavuudeltaan huippuja, mutta eivät rattimiehen autoja ne ei ole. Nelikko sopii Audin luonteeseen, kuin nyrkki perseeseen. Bemari taas menettää tärkeimmän ominaisuutensa - takavedon.
 
Eikös se ole niinq sama juttu ku hyvä ajettavuus?

Neutraali tai hieman yliohjaava auto on kyllä mielestäni mielyttävämpi kuin aliohjaava. Hyvä ajettavuus tarkoittaa eri ihmisille aika eri asioita. Itselleni ajettavuus tarkoittaa ajo-ominaisuuksia. Siskoni Kia Cee'd on kuulemma hyvä ajettava koska siinä on kevyt vaihteen vaihto.
 
Neutraali tai hieman yliohjaava auto on kyllä mielestäni mielyttävämpi kuin aliohjaava. Hyvä ajettavuus tarkoittaa eri ihmisille aika eri asioita. Itselleni ajettavuus tarkoittaa ajo-ominaisuuksia. Siskoni Kia Cee'd on kuulemma hyvä ajettava koska siinä on kevyt vaihteen vaihto.
Tämä on ihan totta, mutta välillä naurattaa kun halutaan auto, jonka ominaisuuksia ei pysty missään kadulla hyödyntämään ja sillä pitää ajaa tavallisiin hidasteisiinkin millintarkasti ja joka on mukavuudeltaan kuin kivireki.

Tossa muuten tapahtuu varsinkin "vähän" erilaisista ja uudemmista autoista kokemusta omaavilla efekti, että kun siitä vanhasta lintasta hypätään sen Kian rattiin, niin onhan se paljon mukavampi ajaa, kuten mikä tahansa vähänkään uudempi. Mutta jos sen uuden Ceedin jälkeen kävisikin peräjälkeen koeajamassa muitakin uusia autoja, saattaisi mielikuva muuttua ihan tyystin. Suuntaan tai toiseen.
 
Sanoo kaveri kenellä ei ole (ollut) nelivetoa. Pois en vaihda.
Sanotaas sitten jotain kun on ollut peräperäää sekä neliveto että nyt vajaaveto. Edellinen auto oli vuoden 2006 Audi A3 Quattro 3.2 ja nykyinen on BMW M3 E90. Molemmissa on ollut talvirengastuksena kitkat ja molemmilla on jääty talvella kiinni mahasta kiinni kun tuota valkosta paskaa on viime vuosina riittänyt. IMO nelivedon tarjoamat edut on jossain oikeasti landella missä aurat ei käy, kaupungissa on lumimääristä huolimatta pärjännyt paremmin kuin hyvin kitkoilla ja takavetoisella autolla jossa on moderni ajonhallinta.

Tuon A3:n kanssa tuli talvella leikittyä välillä laittamalla ajonhallinta pois päältä ja olihan se kitkoilla ihan hirveetä säätämistä nelikosta huolimatta. Parhaimmillaan/pahimmillaan kun yritti kaasulla mutkasta ulos korjausliike heitti yli ja sitten lintattiin toiseen suuntaan ja taas korjaus yli ==> vielä 100 m mutkan jälkeen mentiin kylki edellä johonkin epämääräiseen suuntaan. Epäyllättävästi M3:lla mennään talvisin kaikki mahdolliset lapsenvahdit nupit kaakkoon käännettynä eikä M-nappia paljon naputella.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom