Kokemuksia BMW:stä

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Jossakin tökkii ja pahasti, hakisin heti jos suomalainen myyjä, jo pelkkä myyjän nimi laittaa hälytyskellot soimaan.
http://www.nettiauto.com/bmw/535/5174867

Sillä tekstiviesti rek. num. haulla (vai mikä lie) saa yleensä huijaajat selville, tai sitten soitat numeroon ja menet kattomaan.

- - - Updated - - -

Tilasin tohon e46 330dA touringiin tehoboxin eBaysta. Maksoi 60e ja ihan mukavasti tuli autoon lisää ruutia, sekä keskikulutus tippui alle 7l/100km (6,7l/100km tais näyttää viimeks), vaikka on tullu ajeltua vaikka miten. Maantiellä menee 5-6l/100km ja pienimmillä teillä voi helposti ajaa 6-7l/100km.
 
Eberi olis mukava joo. Ehkä sitten kun saa eka vähän siistityä autoa. Onko kukaan asentanut vakio navi ym. näytön tilanne uudempaa näyttöä?

Noin 3 vuotta sitten yritettiin, silloin ei vielä Suomessa kukaan jolta kysyttiin osannut rakentaa kaapelia joka olisi säilyttänyt myös auton muut toiminnot (parkkitutkat, rattinapit, webasto jne...)
Koska tuossahan ohjataan suurinosa auton elektorniikasta takakontin ohjainboxin kautta jota taas ohjaa tuo näyttöpääte keskikonsolissa! Omaan e46 asennettiin kenwoodin 2-din soitin alkuperäisillä kenwoodin Bmw kaapeleilla, mankka toimi, auto ei sinnepäinkään! Navina oli mk4 16:9
Perus business orkkis soittimella onnistuu ihan normaalisti vaihto liitin adaptereilla
 
Noin 3 vuotta sitten yritettiin, silloin ei vielä Suomessa kukaan jolta kysyttiin osannut rakentaa kaapelia joka olisi säilyttänyt myös auton muut toiminnot (parkkitutkat, rattinapit, webasto jne...)
Koska tuossahan ohjataan suurinosa auton elektorniikasta takakontin ohjainboxin kautta jota taas ohjaa tuo näyttöpääte keskikonsolissa! Omaan e46 asennettiin kenwoodin 2-din soitin alkuperäisillä kenwoodin Bmw kaapeleilla, mankka toimi, auto ei sinnepäinkään! Navina oli mk4 16:9
Perus business orkkis soittimella onnistuu ihan normaalisti vaihto liitin adaptereilla

Schmiedmannilla näyttäis olevan joitakin soittimia, sekä eri johtoja. http://www.schmiedmann.fi/3_sarja/e...itteet/elektroniset_laitteet/sivu2.htm#paging Muutenkin aika kattavasti eri osia Bemareihin!

Esim. tuo eka:

image_42405_big.jpg

Dynavin D95 16:9 multimediakeskus (WinCE) navigointi/kosketusnäyttö/bluetooth jne.

Huomioi: Yksikössä toimii TMC eli ruuhkatietopalvelu, muissa malleissa sen joudut ostamaan erikseen!

Huomioithan: Jos sinulla on alkuperäinen CD vaihtaja peräkontissa, se ei toimi tämän yksikön kanssa - mutta et varmaan sitä tarvitsekaan Dynavin multimediakeskuksen kanssa.

Ominasuuksia:
-Istuu BMW:n sisustaan täydellisesti.
-Monitoimiratin näppäimet voidaan kytkeä toimimaan järjestelmän kanssa.
-Saat lähestulkoon kaikki ominaisuudet, mitä voit toivoa multimediakeskukselta.
-Järjestelmässä on hyvin paljon enemmän toimintoja, kuin alkuperäisessä. Lisäksi tämä on kolme kertaa halvempi!

Tekniset tiedot perusmallille:

-Navigaatio (SD-muistikorttikartta pitää ostaa erikseen).
-Laitteistossa on TMC.
-6.2"/16:9 LCD kosketusnäyttö (800x480 resoluutiolla).
-Tukee mm. CD, CD-R/RW, MP3, WMA, MPEG4, DIVX, VCD, SVCD, JPEG.
-FM/AM-viritin, RDS.
-Integroitu Bluetooth-moduuli, tukee myös A2DP (Voit soittaa puhelimesi musiikkia auton kaiuttimien kautta).
-Kaksoisnäyttötoiminto, kuuntele musiikkia ja katso samalla navigaattroin karttaa.
-Sisäänrakennettu 4x50watt vahvistin.
-Korkeaherkkyyksinen ulkoinen mikrofoni.
-Valmius TV-yksikölle, Ostettava erikseen.
-Valmius internet-yhteydelle.

Meiltä myös BMW huollot ja asennukset ammattitaitoisesti ja edullisesti!
 
Sillä tekstiviesti rek. num. haulla (vai mikä lie) saa yleensä huijaajat selville, tai sitten soitat numeroon ja menet kattomaan.

- - - Updated - - -

Tilasin tohon e46 330dA touringiin tehoboxin eBaysta. Maksoi 60e ja ihan mukavasti tuli autoon lisää ruutia, sekä keskikulutus tippui alle 7l/100km (6,7l/100km tais näyttää viimeks), vaikka on tullu ajeltua vaikka miten. Maantiellä menee 5-6l/100km ja pienimmillä teillä voi helposti ajaa 6-7l/100km.

Kytkin voi sitten ottaa itteensä, kävin ohjelmoimassa omaa autoa tuossa noin 15tkm sitten. 330d vakio tehot 183hv/390nm nyt 250hv/520nm kulkihan se kivasti mutta nyt auto pajalla kytkimen vaihossa :D

Kulutus tosiaan tippui 0,5l jos oikeen nätisti ajaa ja suoraa pääsee pahemmin pysähtelemättä, niin 80kmh nopeudella 4,4L eli ei ollekaan paha :)
 
Kytkin voi sitten ottaa itteensä, kävin ohjelmoimassa omaa autoa tuossa noin 15tkm sitten. 330d vakio tehot 183hv/390nm nyt 250hv/520nm kulkihan se kivasti mutta nyt auto pajalla kytkimen vaihossa :D

Tuo riippu hyvin paljon ohjelmasta ja käyttäjästä!
Valitettavasti varsinkin noissa valmis boxeissa teho lisääntyy siellä missä sitä jo on eli tuosta 2000rpm/min vääntö piikistä tulee entistä rajumpi!
Omassa 330d:ssä kesti vakiokytkin hyvin 320tkm josta 130tkm tehoilla 258/560! Nuo GM:n automaatithan ei kestä käytännössä mitään virittämistä, vakionakin hajoilevat ennen aikojaan!
 
Kytkin voi sitten ottaa itteensä, kävin ohjelmoimassa omaa autoa tuossa noin 15tkm sitten. 330d vakio tehot 183hv/390nm nyt 250hv/520nm kulkihan se kivasti mutta nyt auto pajalla kytkimen vaihossa :D

Kulutus tosiaan tippui 0,5l jos oikeen nätisti ajaa ja suoraa pääsee pahemmin pysähtelemättä, niin 80kmh nopeudella 4,4L eli ei ollekaan paha :)

Joo, yli 500nm ei muistaakseni tolle lootalle suositeltu. Oma tehoboxi tais tuottaa 475nm ja 224hp.
 
Joo, yli 500nm ei muistaakseni tolle lootalle suositeltu. Oma tehoboxi tais tuottaa 475nm ja 224hp.

Ei ollut vaihtoehtoina ku 225hv/520nm tai 250Hv/520nm eli otettiin sitten enemmän heposia irit :D
Onko peklo käynyt karalalla lastuttamassa vai missä ? kävitkö penkissä mittauttamassa tehot? mun pitäisi käydä sitten kun kytkin on paikallaan :D

Heitetääs tyhmä kysymys, onko mahdollista lisätä vielä jollain tehoja autoon ilman että vääntö kasvaa ?
 
Ei ollut vaihtoehtoina ku 225hv/520nm tai 250Hv/520nm eli otettiin sitten enemmän heposia irit :D
Onko peklo käynyt karalalla lastuttamassa vai missä ? kävitkö penkissä mittauttamassa tehot? mun pitäisi käydä sitten kun kytkin on paikallaan :D

Heitetääs tyhmä kysymys, onko mahdollista lisätä vielä jollain tehoja autoon ilman että vääntö kasvaa ?

Isompaa suutinta, turboa ja ohjelmalla kikkailua? = kallista.

M57
Moottorin muutos 184 ja 194 hevosvoiman välillä oli lähinnä ohjelmallinen, moottorin "facelift-muutokset" eivät olleet lisätehoon tähtääviä. Nämä moottorit ovat virittämisen kannalta samassa asemassa.

Moottorin ohjelmamuutoksella M57:sta saadaan noin 230 hv ja 530 Nm. Vääntöä on mahdollista saada alakierroksilla enemmänkin mutta suuttimien koko ja ahtimen pieni pesä rajoittavat tehonkasvun kierroksilla. Ohjelmamuutoksella moottorin luonne säilyy alkuperäisen kaltaisena lukuun ottamatta huomattavaa väännönkasvua noin 2000-2500 alueella.

M57 moottorin turboahtimen (vakio Garrett GT2556V) vaihtaminen M57N-moottorin ahtimeen (Garrett GT2260V) parantaa moottorin "hengitystä" laajemmalla kierrosalueella. Moottori kiertää paremmin ja tuottaa tasaisemmin tehoa koko kierrosalueella. Teho ei kasva ahtimen vaihdolla mutta se mahdollistaa ohjelmoinnilla saatavan korkeamman hv-lukeman kun vääntökäyrä jatkuu pidemmälle.

Seuraava askel M57 virityksessä on vaihtaa commonrail-suuttimet isompiin (esim. 535d/335d-mallista). Näiden ja GT2260V-ahtimen avulla teho saadaan ohjelmoitua yli 250 hv tasolle ja moottori vetää hyvin yli 4000 asti.

Vakiopakoputkisto katalysaattoreineen alkaa rajoittaa tehoa vasta tässä vaiheessa. Pakoputkiston vaihto helpommin virtaavaan helpottaa jatkovirittelyä. Vakio välijäähdytin on erittäin heikkotehoinen mutta sen toimintaa voi tehostaa muuttamalla ilmanvirtausreittejä välijäähdyttimen takana. Välijäähdyttimen voi myös vaihtaa isompaan mutta tällöin joutuu yleensä luopumaan ilmastoinnin puhaltimesta. Tehonnosto yli 265 hv tason vaatii suuria muutoksia moottorin hengityksen parantamiseksi. M57 ja M57N eroavat toisistaan monelta osin, mm puristussuhde on uudemmassa matalampi. Sylinterinkansi, pakosarja ja korkeapainepumpun toiminta eroavat paljon vanhaan malliin verrattaessa.

E: Mua kiinnostaisi enemmän miten tota lootaa saisi vahvistettua? Noita eri laatikoita saa käytettynä 1000-4000e euroon, kun vaan tietäisi sopiiko noi keskenään jne.: http://www.varaosahaku.fi/?link=list&ggl=s16&searchmode=1&vc1=111&pc1=125&page=2&vc[0]=111105100&pc[0]=125103100
 
Ok, teksti oli vissin hestecin sivulta ?

Joo.

Tulee vaan äkkiä noi viritykset aika kalliiksi, kun noi suuttimetkin maksaa hunajaa. Turbon nyt saa eBaysta tonnilla helposti. Varmaan tulis helpommaksi ostaa uudempi versio autosta.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Joo.

Tulee vaan äkkiä noi viritykset aika kalliiksi, kun noi suuttimetkin maksaa hunajaa. Turbon nyt saa eBaysta tonnilla helposti. Varmaan tulis helpommaksi ostaa uudempi versio autosta.

Kyllä tuon padan virittäminen "kannattaa " uudemmalla padalla et saa sen enempää :)
Suuttimia saa Saksasta alle 2000te sarja
 
Isompaa suutinta, turboa ja ohjelmalla kikkailua? = kallista.



E: Mua kiinnostaisi enemmän miten tota lootaa saisi vahvistettua? Noita eri laatikoita saa käytettynä 1000-4000e euroon, kun vaan tietäisi sopiiko noi keskenään jne.: http://www.varaosahaku.fi/?link=list&ggl=s16&searchmode=1&vc1=111&pc1=125&page=2&vc[0]=111105100&pc[0]=125103100

Tuon GM:n laatikon vahvistaminen on vähän niin ja näin!
Mikäli se kuitenkin kiinnostaa, Suomessa yksi mies sen osaa ja tekee kyllä! Konehuolto J.Siekkinen Maaninka kun googlaat ja soitat herralle niin homma hoituu!
 
eBaysta saa näköjään e46 SMG/manuaali/automaatti -vaihteistoja alle tonnilla.
 
Heitetääs nyt vielä tänne. E46 330d oli kytkimen vaihdossa, kilometrin pääsin ja oireet alkoi, sitten hinaamalla takas pajalle, ei päässyt enää eteen/taakse, olisko kaksoismassavauhtipyörä ottanut nokkiinsa ?
 
Heitetääs nyt vielä tänne. E46 330d oli kytkimen vaihdossa, kilometrin pääsin ja oireet alkoi, sitten hinaamalla takas pajalle, ei päässyt enää eteen/taakse, olisko kaksoismassavauhtipyörä ottanut nokkiinsa ?

Mitä oireita? Oma käsitys on että jos alakierroksilla kiihdytellessä jyristää/täristää on vauhtipyörä mennyt.
 
Mitä oireita? Oma käsitys on että jos alakierroksilla kiihdytellessä jyristää/täristää on vauhtipyörä mennyt.

Liikkeelle lähdössä suht ok, noin kilometrin ehdin ajaa ja kytkin luisti enemmän ja enemmän, lopulta ei päässyt enää mihinkää suuntaa. Lisäksi tuntui ettei vaihteet mennyt täysin silmää (erilainen aiemmin kun auto toimi)/kytkinpoljin oli tavallista löysempi. Lopulta vaikka vaihteen jätti silmään nostin kytkimen ylös auto ei edes sammu, kilisee ja kolisee vaan perkele!
 
Liikkeelle lähdössä suht ok, noin kilometrin ehdin ajaa ja kytkin luisti enemmän ja enemmän, lopulta ei päässyt enää mihinkää suuntaa. Lisäksi tuntui ettei vaihteet mennyt täysin silmää (erilainen aiemmin kun auto toimi)/kytkinpoljin oli tavallista löysempi. Lopulta vaikka vaihteen jätti silmään nostin kytkimen ylös auto ei edes sammu, kilisee ja kolisee vaan perkele!

Jep jep, noin 1700e remppa, vauhtipyörä hajalla, eiköhän tästä jotai taas opi, mutta muille vinkiksi vaihtakaa molemmat kerralla jos kytkin pitää uusia,ei vaan toimi uusi kytkin/kulunut vauhtipyörä.
 
Mihin kannattaa kiinnittää huomiota, kun oon aikeissa ostaa tommosta e46 2004 330D farkkua? Aika karvalakkimalli varusteiltaan ja ajettuna 200tkm, manuaalilla.
 
Mihin kannattaa kiinnittää huomiota, kun oon aikeissa ostaa tommosta e46 2004 330D farkkua? Aika karvalakkimalli varusteiltaan ja ajettuna 200tkm, manuaalilla.

http://lmgtfy.com/?q=e46+330d+site:btcf.fi

http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=222233

Kiinnitäisin huomiota paksuun lompakkoon. Tuossa luokassa karvalakki-manuaali on hyvä vaihtoehto, ei oo huolta sähköreleistä eikä kait imusarjan läpistä. Kannattaa tsekata onko kone 57 vai 57N.
http://www.btcf.fi/forum/showpost.php?p=1466220&postcount=26

Imusarjanläpät:
http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=157193
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom