Kokemuksia BMW:stä

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
* Lämmityslaitteen puhallin humppasi aikansa kierroksia ja hiljeni nyt tyystin. Ilmeisesti etuvastus ("siili").

Aika varmasti se siili. Just viime viikolla vaihtelin -99 malliseen sellaisen. Yksinkertainen homma, mutta osa on todella hankalassa paikassa. Youtubesta löytyy useampi ohjevideo kun haet "e46 final stage resistor"
 
Mulla ei ole kyllä oikeastaan mitään muuta positiivista sanottavaa bemuista kun että on niillä vitun kiva ajaa kun niissä riittää sitä potkua ja on kivan sporttisia. Muutenhan nää on pelkästään vikoja täynnä kokoajan. Tää nykynen 730 F01 varmistelee nyt että viedään varmasti huoltoon kun huoltoraja alkaa paukkua kohta (55tkm), löi meinaan pikkuset sähköviat päälle kun ei toimi ajonvakautus, luistonesto, alustansäädöt ja rattikin on puolikierrosta vinossa kun kaikki pitää toimia sähköllä. Talvella ei joko aukea ovet tai jos aukeaa ei ne mene enää kiinni. Edellinen 730 tais toimia edes pikkusen paremmin, mutta kyllä siinäkin taisi kokoajan olla jotain vikaa sen hetken minkä se mulla oli. Sitä edellinen 530 tais kyllä toimia ihan moitteetta, mutta se ei tosin kerennyt olla kun pari kuukautta kesällä.

Mieli tekisi kovasti vaihtaa merkkiä, mutta minkä sitä nyt sitte oikein ottaisi kun bemussa on kuitenkin sitä jotain vaikka vikaa täynnä onkin kokoajan. Täytyy varmaan siirtyä joihinkin ihan halpoihin autoihin missä ei ole ollenkaan sähköä niin luulisi toimivan.

Ennenkuin joku muu ehtii: oletko Huppe salaisella nimimerkillä? Se Huppehan on ainoa kenellä ei Bemarit toimi.

Onneksi toi F01 on halpa. Vituttas jos maksais paljon tommosesta.
 
Oli muuten eka ajatus kun bemari esitteli tuon aktiiviohjauksensa, että kauankohan mahtaa toimia ja mitä maksaa korjaus.
Mitäs epäilette, tuleeko noihin active-hybrideihin vikoja kun alkaa esim 3 vuotta olla täynnä?
 
Oli muuten eka ajatus kun bemari esitteli tuon aktiiviohjauksensa, että kauankohan mahtaa toimia ja mitä maksaa korjaus.
Mitäs epäilette, tuleeko noihin active-hybrideihin vikoja kun alkaa esim 3 vuotta olla täynnä?

Mitäs sitten kun tulee 10 vuotta täyteen. Ennen uskalsi ostaa ihan huoletta 10 vuotta vanhan "laatuauton", mutta mitenhän nää uudemmat tulee pysymään läjässä?
 
Mulla ei ole kyllä oikeastaan mitään muuta positiivista sanottavaa bemuista kun että on niillä vitun kiva ajaa kun niissä riittää sitä potkua ja on kivan sporttisia. Muutenhan nää on pelkästään vikoja täynnä kokoajan. Tää nykynen 730 F01 varmistelee nyt että viedään varmasti huoltoon kun huoltoraja alkaa paukkua kohta (55tkm), löi meinaan pikkuset sähköviat päälle kun ei toimi ajonvakautus, luistonesto, alustansäädöt ja rattikin on puolikierrosta vinossa kun kaikki pitää toimia sähköllä. Talvella ei joko aukea ovet tai jos aukeaa ei ne mene enää kiinni.

Päivitetääs vähän tilannetietoja kun arvon biili on juuri autosalvassa tohtorilla. Se on saksalainen insinjööri suunnitellut fiksusti mihin laitetaan ajonvakautuksen jne ohjainyksikkö, eli tietysti takakonttiin suoraan siihen tavaratilan alle. Sinnehän oli tietysti päässyt vuotamaan jotain nestettä ilmeisesti kauppakassista tai jostain ja ohjainyksikkö kärähtänyt. Jess ei maksa kun 1216e plus työt eli arvioilta joku 1700e ja siihen päälle se kun ne etti tota vikaa eli toi lysti tulee nyt maksamaan reippaasti päälle 2000e ja siihen vielä muut huollot päälle mitä tehtiin eli sellanen 3000e varmaan ainakin tiedossa. Tostahan kuuluu toi reilu 2000e suoraan kiitoksena saksalaiselle suunnittelu taidolle. On se ihanaa omistaa tollanen bemu, enkä itse edes aja sillä. :)
 
Päivitetääs vähän tilannetietoja kun arvon biili on juuri autosalvassa tohtorilla. Se on saksalainen insinjööri suunnitellut fiksusti mihin laitetaan ajonvakautuksen jne ohjainyksikkö, eli tietysti takakonttiin suoraan siihen tavaratilan alle. Sinnehän oli tietysti päässyt vuotamaan jotain nestettä ilmeisesti kauppakassista tai jostain ja ohjainyksikkö kärähtänyt. Jess ei maksa kun 1216e plus työt eli arvioilta joku 1700e ja siihen päälle se kun ne etti tota vikaa eli toi lysti tulee nyt maksamaan reippaasti päälle 2000e ja siihen vielä muut huollot päälle mitä tehtiin eli sellanen 3000e varmaan ainakin tiedossa. Tostahan kuuluu toi reilu 2000e suoraan kiitoksena saksalaiselle suunnittelu taidolle. On se ihanaa omistaa tollanen bemu, enkä itse edes aja sillä. :)

Hei, toihan kuulostaa ihan sulta että sulla on lasikatto tai kattoluukku ja sen tyhjennys"railot" on joskus jäätyneet tai tukkeutuneet ja vesi valuu kattopahveja pitkin konttiin särkien elektroniikan. Tyyppivika, ollut jo vuodesta 2003, mutta tuolloin vain lasikattoisissa E61:sissä. Vittuako ne sitä korjais lopullisesti/takuuseen kun aina löytyy joku natsifani jolla on rahaa korjauttaa muutenkin.

Vittu että kehtaavat edes sanoa että kauppakassista valuu. Vittu mitä paskaa.

Lisäks oma auto vuosi aina autopesussa, lasikaton tiivisteistä ja takakontin ylätiivisteestä. Aina sai kuivailla kontin ja katon sisäpuolelta kun käytti pesussa.

Yhdellä tutulla on särkyny tuosta uudesta femmasta, onko se nyt F10 tai jotain vaihdelootat, laturit ja vaikka sun mitä. Kyllä pitää täyshullu olla kuka tommosen ostaa parin kolmen vuoden päästä käytettynä, takuuajan jälkeen.

No, Mitsusta kärähti turbon elektroniikka just :D Ajettu 50tkm.
 
Hei, toihan kuulostaa ihan sulta että sulla on lasikatto tai kattoluukku ja sen tyhjennys"railot" on joskus jäätyneet tai tukkeutuneet ja vesi valuu kattopahveja pitkin konttiin särkien elektroniikan. Tyyppivika, ollut jo vuodesta 2003, mutta tuolloin vain lasikattoisissa E61:sissä. Vittuako ne sitä korjais lopullisesti/takuuseen kun aina löytyy joku natsifani jolla on rahaa korjauttaa muutenkin.

Vittu että kehtaavat edes sanoa että kauppakassista valuu. Vittu mitä paskaa.

Lisäks oma auto vuosi aina autopesussa, lasikaton tiivisteistä ja takakontin ylätiivisteestä. Aina sai kuivailla kontin ja katon sisäpuolelta kun käytti pesussa.

Yhdellä tutulla on särkyny tuosta uudesta femmasta, onko se nyt F10 tai jotain vaihdelootat, laturit ja vaikka sun mitä.

....ja silti viimeistään motarilla sulla tulee ikävä sitä ;)
 
....ja silti viimeistään motarilla sulla tulee ikävä sitä ;)

Joka saatanan kerta. BMW-kuskilla on kato semmoinen viha-rakkaussuhde autoonsa. Ei siitä voi oikein poiskaan vaihtaa kun KAIKKI maailman muut autot on huonompia. Joko kärvistelee paskemmalla tai sitten maksaa kiltisti rempat.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Bemari ois pitänyt vaihtaa uuteen jo vähän aikaa sit, mut prätkä korvannut kesäajot ni toi o täyttänyt tallia kesän. Vieläkään ei yhtään kummallista vikaa ollu. 2 anturia vaihdettu 5 vuoden aikana, mut muuten ei mitään. Joskus vikakoodeja nollailtu mut ei ole aiheuttanut osien vaihtoa. Huppe kyllä kiteytti tän bemarin omistajan riemun. Mihin vaihtaa tästä? Yks frendi kysy tätä ja sanoin pari vaihtista olevan ni se totes, et eiks nii et porsche seuraavaks. No niin se kyllä on ollu mielessä. mistä vitusta löytyy ajettavampi auto ku bemari? Täyspäiväseen käyttöön. Unohdetaan ny mahdolliset huonot kokemukset vioista ni on toi kyllä sellanen kriteeri et saa lompakkoon työntää käden hiton syvälle taas et saa paremman. Mulla on ollu aina logiikka et uudessa pitää olla jotain parempaa ku nykyisessä, eli vähän nopeempi, enemmän herkkuja ym. Tää on sairaan kallista! Et itkekää huoltojen kalleutta ni mulla tää maksaa 50tonnii välirahaa. Elämää bemarin kanssa.
 
En tiä muistanko väärin, mutta oliko tuo Bemu sun firman auto eli saatko laitettua huollot jne firman piikkiin ?

Joo on firman auto niin kulut mene firman piikkiin, mutta on toi nyt silti aika hanurista. Tollaset bemarin suunnittelu kukkaset on vaan niin rasittavia ja niitähän näissä riittää. Pakko kai se on nyt pitää tota ainakin ensi kesään ku menee huoltoonkin taas niin vitusti, mut sitten mietin kyllä ihan tosissani vaihtoa johonkin muuhun. Ei vaan ole hajuakaan että minkä sitä ottais....
 
330d e46 alla. Mukavan tuntunen peli.
 
500km alla tolla e46 330dA touringilla. Onhan se nyt auto verrattuna esim. aikasempaan T5 v50 vulvaan, vaikka Volvo oli 5v uudempi. Toimii kuin kello, eikä nitise tai natise. Äänentoisto on kanssa pirun hyvä.
 
500km alla tolla e46 330dA touringilla. Onhan se nyt auto verrattuna esim. aikasempaan T5 v50 vulvaan, vaikka Volvo oli 5v uudempi. Toimii kuin kello, eikä nitise tai natise. Äänentoisto on kanssa pirun hyvä.

Kannattaa ruveta säästämään laatikkoremppaa varten:).. mulla nyt maaliskuun alusta 27tkm takana tolla omalla 120d coupella ja muuta ei ole tarvinnut tehdä kuin huolto ja uudet takarenkaat..
 
Kannattaa ruveta säästämään laatikkoremppaa varten:).. mulla nyt maaliskuun alusta 27tkm takana tolla omalla 120d coupella ja muuta ei ole tarvinnut tehdä kuin huolto ja uudet takarenkaat..

Edellinen omistaja remppas laatikon turboineen usealla tonnilla. :) Muutenkin aivan loistavassa kunnossa auto.
 
Kunnossa ollessaan kyllä varmasti hieno peli ajella tuollla moottorilla.. Omaan pitäis vielä eberi asentaa tässä lähiaikoina.. Saa sitten iphonella pistettyä auton lämpiämään
 
Kunnossa ollessaan kyllä varmasti hieno peli ajella tuollla moottorilla.. Omaan pitäis vielä eberi asentaa tässä lähiaikoina.. Saa sitten iphonella pistettyä auton lämpiämään

Eberi olis mukava joo. Ehkä sitten kun saa eka vähän siistityä autoa. Onko kukaan asentanut vakio navi ym. näytön tilanne uudempaa näyttöä?
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom