Kokemuksia BMW:stä

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ei koiranluut ole paha homma, mutta jouset ja iskarit luulisi kestävän paremmin.
Jos 300 tkm ajettua kattelit, siinä on iskarit jo jouset finaalissa, jos ei ole vaihdettu. Muita perus juttuja on päätermarin ja egr termarin vaihto, näitähän joillaki tuntuu menevän joka syksy. Jos on webasto, siitä särkyy vesipumppu tai piirikortti jne. Silti se on niin helvetin hyvä auto, etten vaiha ikinä pois!

Totta tuo, että foorumeilla lähinnä ratkotaan ja kirotaan autoihin tulleita vikoja. Kuka sitä nyt toimivaa autoa kävisi huvikseen kehumassa.
Sama se on täälläki. Aina on kyykyt vajaita.
 
Terve vaan!

Nyt on iskeny pahemman kerran autokuume ja jonkin aikaa katellu BMW:tä tossa. Sattui käymää niin että työkaverilla on myynnissä BMW 316i 1.9, -01 ja ajettu 233tkm. Katsastettu 2/2012 eikä vikoja löytynyt. Onko kellään muulla kokemusta kyseisestä autosta? Onko luotettava? Kuinka suuret huolto/korjauskustannukset on? Itse en tiedä autoista juurikaan mitään koska en ole ikinä omistanut omaa, joten apu olisi tarpeen! :)

En tiedä onko tuossa e46 koppasessa bensamoottorilla samoja ongelmia huohottimen kanssa mitä diiselissä, omasta meni viime talvena huohotin tukkoon ja purskautti ihan miehekkään määrän öljyä konehuoneeseen. Nyt on sitten nykyiseen e91:een tulossa lämmitetty imusarja ettei pääse sama tän kanssa toistumaan.
 
Totta tuo, että foorumeilla lähinnä ratkotaan ja kirotaan autoihin tulleita vikoja. Kuka sitä nyt toimivaa autoa kävisi huvikseen kehumassa.

Olenkin ihmetellyt, ettei Suomesta löydy ollenkaan kunnollista Honda-foorumia (dynamiittia ei lasketa...). Ilmeisesti pitäisi ostaa Honda, kun ei ole ollut tarvetta pistää palstaa pystyyn vikojen ratkomista varten?
Lisäksi Bemarikuskien ikähaitari on aika nuorta sen lisäksi että Bmw kuski on Hondakuskia kiinnostuneempi tekniikasta, eli auton sähkölisävarusteiden lisäksi myös internetistä. Hondakuskia kiinnostaa lanta ja aiv-rehu. Ei se netissä surffaa. Toki bemmikuskilla on enemmän aikaakinnsurffata kun auto on aina pajalla.

Onhan tuo jumalan siunaus tuo btcf foorumi. Ei ilman sitä ois pärjänny.
 
Toki bemmikuskilla on enemmän aikaakinnsurffata kun auto on aina pajalla.

:D

Ja varmaan sekin vaikuttaa että siinä vaiheessa kun Honda on kunnossa "ajaisko vielä vuoden vai pistänkö paaliin", on siinä bemarin lasissa viisnumeroinen summa jobbarin kanahäkkikaupassa. Jotenkin enemmän intressiä saada auto ajoon kun siinä on lippispään vuoden tienestit kiinni.
 
Vähän yli 60tkm nyt ajanu vtec:illä rajotinta vasten(8600 rpm) ja öljynvaihdoilla pärjätty(7500km välein)+1 krt. venttiilien säätö(huolto-ohjelmassa 40tkm välein). Ei valittamista hondan laadussa, 2004 civic type-r. Aiv-rehu ja lanta ei ole kiinnostuslistan kärjessä.
 
Eikö hupen pitänyt ostaa Corolla? :lol2:

Osaisko joku kertoa, minkälaisiin remontteihin pitäisi varautua 300 tkm -00 525 tds:n kanssa? Mitä lukenut niin alusta ja kannet aika herkkiä? Tulee ajettua 60-70 tkm vuodessa. Jos haen tommosen kamppeen, niin pitääkö muutama tonni jättää jemmaan huoltoja varten? :D

Kyllä tossa on jo syytä varautua vaihtamaan oikeastaan kaikki kuluvat osat, jos niitä ei ole jo vaihdettu jos automaatti, niin laatikko on jo ns. yliajalla, noilla sun kilometreillä en kyllä ostais noin paljon ajettua.
 
Kyllä tossa on jo syytä varautua vaihtamaan oikeastaan kaikki kuluvat osat, jos niitä ei ole jo vaihdettu jos automaatti, niin laatikko on jo ns. yliajalla, noilla sun kilometreillä en kyllä ostais noin paljon ajettua.

Joo, ajot vähenee kyllä noilla kilsoilla puoleen jos Bemarin ostaa kun se on puolet ajasta pajalla. Mieluummin se Honda.
 
Joo, ajot vähenee kyllä noilla kilsoilla puoleen jos Bemarin ostaa kun se on puolet ajasta pajalla. Mieluummin se Honda.

:D

Alkaa nyt jo kuulostaa vähän naurettavalta, ei millään pahalla. Se, että teikäläisellä on ollut huonoa onnea kyseisen automerkin kanssa, niin se ei tarkoita, että kaikilla muillakin olisi. Itselläni ei ainakaan ole valittamista BMW:n kestävyyden suhteen. En voi sanoa, että vikaa ei olisi ollut, mutta koskaan en ole tienpäälle jäänyt tai edes niin, että auto ei olisi ollut ajettavissa. Kilometrejä on kuitenkin takana jonkin verran.
 
:D

Alkaa nyt jo kuulostaa vähän naurettavalta, ei millään pahalla. Se, että teikäläisellä on ollut huonoa onnea kyseisen automerkin kanssa, niin se ei tarkoita, että kaikilla muillakin olisi. Itselläni ei ainakaan ole valittamista BMW:n kestävyyden suhteen. En voi sanoa, että vikaa ei olisi ollut, mutta koskaan en ole tienpäälle jäänyt tai edes niin, että auto ei olisi ollut ajettavissa. Kilometrejä on kuitenkin takana jonkin verran.

Mulla oli 2004 vuonna 2003 vuotinen 316i. Suomiauto, manuaaliaskilla. Varusteina lohkolämmitin ja alumiinivanteet, ei muuta. Pelas kyllä kuin unelma. Noi hyvin varustellut 5-sarjalaiset (E6x) vaan tuntuu happanevan käsiin tuossa 6-7 vuoden iässä (toi tyyppivikojen lista on aivan huikee). Melkein sit mieluummin loppuun ajettu E39 jos noista pitäis valita, varmasti varmempi peli, jos loppupään vuosimalleja ottaa. Silti jättäisin ton 300tkm ajetun auton ostamatta, oli merkki mitä tahansa, jos ajot on 60-80tkm vuoteen. Alkaa kärsiä duunitkin tuossa, kun auto on ilmeisesti työkalu.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
4 Bemaria ollut ja ei mitään valitettavaa, päinvastoin.
Tällä hetkellä palvelee E36 M3 cabriolet ja E46 325i Touring M-sport 2 paketilla.
Ajajan autoja ehdottomasti!
 
Eka 320 d ja ihan riittävästi potkua modattuna 400 nm, 200 hv. 2 vuotta ollu rikä kertaakaan katsastuksessa korkannu, ne läpät ku poistaa ni ei tuu ongelmia.. iha jees, Mutta näi perheellisenä isonmpi farkku tai citymaasturi, ostaa saa, mutta ei erityisemmin myynnis. :)
 
Joo, ajot vähenee kyllä noilla kilsoilla puoleen jos Bemarin ostaa kun se on puolet ajasta pajalla. Mieluummin se Honda.

En todellakaan tässä tarkoittanut, että BMW olisi huono, mutta joku raja se on niilläkin, itsekkin ajelen e60:llä, kilometrit vaan hirvittää, toki jos sillä on joku pappi ajellut vaan lapissa pitkää matkaa pikku pakkasella, niin voi olla vielä ihan hyväkin! Kyllä tuo pihassa oleva e60 vielä liikkuu vaikka on 250 tkm mittarissa, mutta jos töikseen ajaa 60 tkm vuodessa, niin yli 300 tkm ajetun unohtaisin ainakin itse!

Ennemin tosin menisin vaikka vanhalla 124 mesellä kun hondalla, niillä voi ajaa sen 500-700 tkm ilman huolia jos vaan ego kestää!
 
Mä en ikinä ostais mitään vähän ajettua peliä, jos tulee 60tkm vuodessa. Ei mene kuin pari vuotta, niin sekin on vitusti ajettu ja arvo laskenut aivan saatanasti. Ennemmin juuri joku ikimylly perseen alle, jos vain se perse kestää.
 
Vähän yli 60tkm nyt ajanu vtec:illä rajotinta vasten(8600 rpm) ja öljynvaihdoilla pärjätty(7500km välein)+1 krt. venttiilien säätö(huolto-ohjelmassa 40tkm välein). Ei valittamista hondan laadussa, 2004 civic type-r. Aiv-rehu ja lanta ei ole kiinnostuslistan kärjessä.
Noinkohan säkään sitä riisikuppia oot ihan koko aikaa sitä rajotinta vasten huudattanut.

- - - Updated - - -

Eka 320 d ja ihan riittävästi potkua modattuna 400 nm, 200 hv. 2 vuotta ollu rikä kertaakaan katsastuksessa korkannu, ne läpät ku poistaa ni ei tuu ongelmia.. iha jees, Mutta näi perheellisenä isonmpi farkku tai citymaasturi, ostaa saa, mutta ei erityisemmin myynnis. :)
Mulla on edelleen kesällä ostetussa 320d:ssa läpät paikallaan, merkkiliike ei suostunut poistamaan ja "bemareihin erikoistuneella" pajalla väittivät että ei oo läppiä, vaikka saletista n47 koneessa ne on. Ajetaan sitten ja katotaan miten kestää...
 
Viimeksi muokattu:
Mä en ikinä ostais mitään vähän ajettua peliä, jos tulee 60tkm vuodessa. Ei mene kuin pari vuotta, niin sekin on vitusti ajettu ja arvo laskenut aivan saatanasti. Ennemmin juuri joku ikimylly perseen alle, jos vain se perse kestää.

Toki siihen arvonalenemiseen on oma syynsä, mutta jos se, että auto on välillä rikki ei vituta, ja jos osaa itse korjata niin mikäs siinä, uudemmissa autoissa vaan joutuu kotimekaanikko välillä nostamaan hanskat pystyyn.
 
Jahas, nyt napsahti ilmeisesti pari tyyppivikaa kerralla 185tkm ajettuun -02 320d:hen.

* Lämmityslaitteen puhallin humppasi aikansa kierroksia ja hiljeni nyt tyystin. Ilmeisesti etuvastus ("siili").
* Vaihdekeppi ei keskitä kunnolla erityisesti kylmällä ja kostealla, mitä ilmeisimmin vitosen palautusholkki jumittaa kolossaan.

Muuten ei vielä muita ongelmia (kopkop), noin vanhassa ei ole edes läppiä imusarjassa poistettavaksi.
 
Vähän yli 60tkm nyt ajanu vtec:illä rajotinta vasten(8600 rpm) ja öljynvaihdoilla pärjätty(7500km välein)+1 krt. venttiilien säätö(huolto-ohjelmassa 40tkm välein). Ei valittamista hondan laadussa, 2004 civic type-r. Aiv-rehu ja lanta ei ole kiinnostuslistan kärjessä.

Taitaa olla alaväännössä toivomisen varaa, jos pitää rajotinta vasten paukutella jatkuvasti eikä se kyllä muutenkaan ole kovin järkevää touhua moottorin
keston kannalta... Siinä vaiheessa, kun rajotin tulee peliin niin vauhti pysähtyy, vaihtaminen kannattaa ennakoida tapahtuvaksi jo hieman ennen rajoitinta.
 
Mulla ei ole kyllä oikeastaan mitään muuta positiivista sanottavaa bemuista kun että on niillä vitun kiva ajaa kun niissä riittää sitä potkua ja on kivan sporttisia. Muutenhan nää on pelkästään vikoja täynnä kokoajan. Tää nykynen 730 F01 varmistelee nyt että viedään varmasti huoltoon kun huoltoraja alkaa paukkua kohta (55tkm), löi meinaan pikkuset sähköviat päälle kun ei toimi ajonvakautus, luistonesto, alustansäädöt ja rattikin on puolikierrosta vinossa kun kaikki pitää toimia sähköllä. Talvella ei joko aukea ovet tai jos aukeaa ei ne mene enää kiinni. Edellinen 730 tais toimia edes pikkusen paremmin, mutta kyllä siinäkin taisi kokoajan olla jotain vikaa sen hetken minkä se mulla oli. Sitä edellinen 530 tais kyllä toimia ihan moitteetta, mutta se ei tosin kerennyt olla kun pari kuukautta kesällä.

Mieli tekisi kovasti vaihtaa merkkiä, mutta minkä sitä nyt sitte oikein ottaisi kun bemussa on kuitenkin sitä jotain vaikka vikaa täynnä onkin kokoajan. Täytyy varmaan siirtyä joihinkin ihan halpoihin autoihin missä ei ole ollenkaan sähköä niin luulisi toimivan.
 

Suositut

Back
Ylös Bottom