• Rekisteröidy ja osallistu keskusteluun. SHABOOM

Kokemuksia BMW:stä

Liittynyt
26.9.2005
Viestejä
274
Viis vuotta ilman bemaria takana ja nyt alkaa riittämään ajaminen tuolla ritsalla. Kiikarissa BMW E46 330i facelift versio eli onko kellään kokemuksia ko. autosta :) Mitä tulee ottaa huomioon ostettaessa?
Hieman bensankulutus hirvittää, mutta kilometrejä ei tule vuodessa millään yli kymmentätuhatta, joten diesel ei varmaan kannattaiskaan mulla.
Eihän toi noilla vuosikilsoilla kuluta juuri mitään. Vanteista ja ajotavasta riippuen kulutus seka-ajossa luultavasti noin 8-10l. Koneelle on tyypillistä hieman normaalia suurempi öljynkulutus, mistä ei kannata hirveästi huolestua. Koneen suurin suunnitteluvirhe on huohotin, joka jäätyy yllättävän suurella todennäköisyydellä talvella varsinkin lyhyessä ajossa mikäli ei ole talvimallin settiä vaihdettu. Muutenkin kannattaa pitää citikkatyyliin "munuaiset" tukittuna SISÄLTÄPÄIN talvella, mikä ehkäisee parhaiten huohottimen jäätymistä. Kone on ihan kohtuu pirteä ja alaväännöltäänkin vapariksi hyvä tuplavanoksen ansiosta. Tosin vanoskin kaipaa huoltoa 200tkm jälkeen mikäli haluaa pitää koneen täysin tikissä. 2003 malleista lähtien alkaa löytyä 6-pykäläistä lootaa minkä toivoisi omaankin autoon. Itsellä siis 530i vastaavalla tekniikalla ja lukkoperällä varustettuna. :)
 
Liittynyt
28.2.2009
Viestejä
2 047
Onko kellään kokemuksia E90:stä diesel-nelivetona? 320xd/330xd? Imusarjan läpät toki tässäkin syytä poistattaa, sen verran Bemareista tiedän. Miten kestää automaattilaatikko? Turbo? Tottakai toi 330xd olis mukavampi, mutta ei taida mikään hassumpi olla toi 320xd:kään, koska heppojahan tuossa on yhtä paljon kun nykyisessä 270CDI:ssä... ainoastaan tuossa väännössä ottaa sen 75 nm takkiin, mutta sitten taas toisaalta kulutus on hillitympi.... auton vaihdon miettiminen on raskasta, mutta silti niin kivaa:)
 
Liittynyt
28.12.2006
Viestejä
12 975
Jos tekniikka on samaa kuin E60/E61:ssä niin ei automaatista tai turbosta ole mitään pahaa sanottavaa. Itse asiassa E61:sen 7-lovinen automaatti on parasta mitä olen koskaan tavannut. Kai pääasialliset ongelmat bemareissa on jumalattomat määrät pieniä ja ärsyttäviä sähkövikoja...
 
Liittynyt
28.2.2009
Viestejä
2 047
Jos tekniikka on samaa kuin E60/E61:ssä niin ei automaatista tai turbosta ole mitään pahaa sanottavaa. Itse asiassa E61:sen 7-lovinen automaatti on parasta mitä olen koskaan tavannut. Kai pääasialliset ongelmat bemareissa on jumalattomat määrät pieniä ja ärsyttäviä sähkövikoja...
Niin... mm. kaverin hiukan yli 100tkm ajettu E90 aukes tuossa eräänä päivänä vain rauta-avaimella, kun lukitus sekosi. Tuon turbon otin puheeksi, koska pari tapausta tiedän tuttava/työpiireistä, joissa E60:n turbo on levinny (mm. entisen työnantajani tj:lla petti turbo alle 100 tkm). Ja laatikosta varoitteli tuttu automyyjä... toki nämäkin on aina näitä tuuriin ja asenteisiin perustuvia mutu-juttuja... ei näistä enempää; tunnen useita tyytyväisiä 50 tkm/vuodessa ajavia BMW-kuskeja.

Mikä selittää sitä, että noissa alle 100tkm ajetuissa 2008-2010 vuosimalleissa hyvin varusteltu 320d ja 320xd ovat lähes samanhintaisia? Onko noissa nelikoissa ollut jotain ongelmia tms.?
 
Liittynyt
17.5.2011
Viestejä
33
Terve vaan!

Nyt on iskeny pahemman kerran autokuume ja jonkin aikaa katellu BMW:tä tossa. Sattui käymää niin että työkaverilla on myynnissä BMW 316i 1.9, -01 ja ajettu 233tkm. Katsastettu 2/2012 eikä vikoja löytynyt. Onko kellään muulla kokemusta kyseisestä autosta? Onko luotettava? Kuinka suuret huolto/korjauskustannukset on? Itse en tiedä autoista juurikaan mitään koska en ole ikinä omistanut omaa, joten apu olisi tarpeen! :)
 
Liittynyt
18.4.2003
Viestejä
526
No morjens,

Mä luulen että sua kuumottaa toi bemari sen verran että käyt sen hakemassa pois, sanottiin siitä mitä tahansa. Itellä oli aikonaan sama tilanne yhen escortin kanssa. 1,8litraa ja reilu sataheppaa sai ekan auton ostajan niin sekasin että mukaanhan se lähti. ja voi vittu sitä murhetta vaikka oli kuulemma menny läpi katsastuksesta just, ei menny sen jälkeen. Ainahan noitten autojen kanssa on jumppaa, ja jos ite ei tule korjailtua niin korjaamolla tekeevät 60e/h taksalla mitä tahansa. Käy ostamassa veke ja jos laukeaa käsiin, myy mahollisimman nopeesti veke ja nuole haavas. Niin minäkin tein tuon escortin kanssa
 

pooli6287

Tosimies
Liittynyt
5.1.2008
Viestejä
4 241
Kaupunki
Lempäälä
Terve vaan!

Nyt on iskeny pahemman kerran autokuume ja jonkin aikaa katellu BMW:tä tossa. Sattui käymää niin että työkaverilla on myynnissä BMW 316i 1.9, -01 ja ajettu 233tkm. Katsastettu 2/2012 eikä vikoja löytynyt. Onko kellään muulla kokemusta kyseisestä autosta? Onko luotettava? Kuinka suuret huolto/korjauskustannukset on? Itse en tiedä autoista juurikaan mitään koska en ole ikinä omistanut omaa, joten apu olisi tarpeen! :)
mulla oli -03 e46 samalla koneella ja ihan kelpo auto oli, toki ostaessani mittarissa oli vajaat 50 000 km ja myydessäni 135 000 ., ei noissa huollot maksa sen enempää kuin muissakaan jos et marmorille vie (: onks siinä ilmastointi ja DSC jo
 
Liittynyt
26.12.2002
Viestejä
6 731
Onpas Bemmit halpoja Saksassa. Melkein tekis mieli pistää tommonen valkoinen F10 520d.
Ilman sähköherkkuja tällä kertaa ;)

http://suchen.mobile.de/auto-inserat/bmw-520d-navi-automatik-alu-pdc-1-hand-serviceheft-köln-riehl/165837403.html?origin=PARK

Mitähän tommoseen ois verot?
Ajatko sä Huppe oikein helvetisti? Dieseleitä kun kattelet. Noissa ei maltillisilla kilsoilla ole mitään järkeä. Polttoaineiden hinnat lähenee koko ajan toisiaan, Diesel-vero on ihan helvetisti ja huollotkin taitaa olla kalliimmat. Itseä meinaan vituttaa aika huolella tuo Diesel Volga pihassa, ihanan kallista. Toisaalta mitä sen väliä jos on rahaa maksaa, mutta siinä tilanteessa ottaisin kilsoista välittämättä bensakoneen.
 
Liittynyt
11.1.2010
Viestejä
2 405
Onpas Bemmit halpoja Saksassa. Melkein tekis mieli pistää tommonen valkoinen F10 520d.
Ilman sähköherkkuja tällä kertaa ;)

http://suchen.mobile.de/auto-inserat/bmw-520d-navi-automatik-alu-pdc-1-hand-serviceheft-köln-riehl/165837403.html?origin=PARK

Mitähän tommoseen ois verot?
Tuota tyhmä kysymys:jahas:
Millä löytää tuon ikäisestä/tasoisesta autosta mallin, missä ei olisi noita sähköherkkuja?
Toki jos rahaa on, niin kai sitä saa uuden Bemun ikkunat aukeamaan vaikka veivillä:D
 
Liittynyt
22.1.2008
Viestejä
6 449
Eikö hupen pitänyt ostaa Corolla? :lol2:

Osaisko joku kertoa, minkälaisiin remontteihin pitäisi varautua 300 tkm -00 525 tds:n kanssa? Mitä lukenut niin alusta ja kannet aika herkkiä? Tulee ajettua 60-70 tkm vuodessa. Jos haen tommosen kamppeen, niin pitääkö muutama tonni jättää jemmaan huoltoja varten? :D
 

Huppe

Iso Kingi H.
Mode
Liittynyt
1.6.2004
Viestejä
16 117
Ikä
43
Tuota tyhmä kysymys:jahas:
Millä löytää tuon ikäisestä/tasoisesta autosta mallin, missä ei olisi noita sähköherkkuja?
Toki jos rahaa on, niin kai sitä saa uuden Bemun ikkunat aukeamaan vaikka veivillä:D
No edellisessä Bemmissä oli tehtaan "kaikki" lisävarusteet. Oli se 40.000 euroa enemmän sähköä kuin tuossa perusmallissa. Jopa kuskinpenkistä hajosi sähköt + moottorit.
En mä ny oikeesti Bemarii osta, koskaan enää. Kunhan trollaan.
Voisin ostaa jos voittasin lotossa mutta ajaisin max 2v.
 
Liittynyt
24.8.2002
Viestejä
2 717
Ikä
38
Kaupunki
Oulu
Osaisko joku kertoa, minkälaisiin remontteihin pitäisi varautua 300 tkm -00 525 tds:n kanssa? Mitä lukenut niin alusta ja kannet aika herkkiä? Tulee ajettua 60-70 tkm vuodessa. Jos haen tommosen kamppeen, niin pitääkö muutama tonni jättää jemmaan huoltoja varten? :D
Mulla on pari vuotta uudempi e39. Pari tonnia on hyvä olla aina taskussa, kun lähtee pihasta liikenteeseen :). Alustaa saa hiplata aktiivisesti. Toki riippuu paljon siitä, missä kunnossa palikat on, kun auton ostaa. Noilla kilometreillä jouset, iskarit, koiranluut ja tukivarret on vaihtokunnossa, jos ei ole jostain syystä vielä vaihdettu. Oman kokemuksen perusteella koiranluut eteen joutuu vaihtamaan parin vuoden välein, kilometrejä mulla tulee n. 25 tkm vuodessa. Keula on ison dieselin tapauksessa helvetin raskas, vaikuttanee jonkin verran osien kestävyyteen. Esim. koiranluut on samat kaikissa malleissa lukuun ottamatta M5:a ja 540i:tä. Koiranluut tosin helppo vaihtaa itse, eikä maksa juuri mitään.

Suosittelen lueskelemaan btcf foorumia, jos ei ole ennestään tuttu. Jo ennen kuin ostat bemarin.

edit. Puslien vaihto unohtu listasta. Niitähän ruukataan kans vaihella, kun alkaa olemaan ton verran mittarissa.
 
Liittynyt
22.1.2008
Viestejä
6 449
Jep on tullut lueskeltua ja kysymyksiäkin esitettyä, vastaukset on ollu aika autonmyyjä-henkisiä :D

Sen jälkeen kun foorumille eksyin, luulot premium luokan kestävyydestä romuttui alkuunsa :jahas:

Ei koiranluut ole paha homma, mutta jouset ja iskarit luulisi kestävän paremmin.
 

manni

Banned
Liittynyt
20.4.2012
Viestejä
165
Jep on tullut lueskeltua ja kysymyksiäkin esitettyä, vastaukset on ollu aika autonmyyjä-henkisiä :D

Sen jälkeen kun foorumille eksyin, luulot premium luokan kestävyydestä romuttui alkuunsa :jahas:

Ei koiranluut ole paha homma, mutta jouset ja iskarit luulisi kestävän paremmin.
Ei noista foorumeista välttämättä kannata hirveästi säikähtää. Lueskeleppa muiden merkkien foorumeja, kyllä sielläkin keskustellaan lähinnä vioista.
 
Ylös