Kokemuksia BMW:stä

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Jos tekniikka on samaa kuin E60/E61:ssä niin ei automaatista tai turbosta ole mitään pahaa sanottavaa. Itse asiassa E61:sen 7-lovinen automaatti on parasta mitä olen koskaan tavannut. Kai pääasialliset ongelmat bemareissa on jumalattomat määrät pieniä ja ärsyttäviä sähkövikoja...
 
Jos tekniikka on samaa kuin E60/E61:ssä niin ei automaatista tai turbosta ole mitään pahaa sanottavaa. Itse asiassa E61:sen 7-lovinen automaatti on parasta mitä olen koskaan tavannut. Kai pääasialliset ongelmat bemareissa on jumalattomat määrät pieniä ja ärsyttäviä sähkövikoja...

Niin... mm. kaverin hiukan yli 100tkm ajettu E90 aukes tuossa eräänä päivänä vain rauta-avaimella, kun lukitus sekosi. Tuon turbon otin puheeksi, koska pari tapausta tiedän tuttava/työpiireistä, joissa E60:n turbo on levinny (mm. entisen työnantajani tj:lla petti turbo alle 100 tkm). Ja laatikosta varoitteli tuttu automyyjä... toki nämäkin on aina näitä tuuriin ja asenteisiin perustuvia mutu-juttuja... ei näistä enempää; tunnen useita tyytyväisiä 50 tkm/vuodessa ajavia BMW-kuskeja.

Mikä selittää sitä, että noissa alle 100tkm ajetuissa 2008-2010 vuosimalleissa hyvin varusteltu 320d ja 320xd ovat lähes samanhintaisia? Onko noissa nelikoissa ollut jotain ongelmia tms.?
 
Terve vaan!

Nyt on iskeny pahemman kerran autokuume ja jonkin aikaa katellu BMW:tä tossa. Sattui käymää niin että työkaverilla on myynnissä BMW 316i 1.9, -01 ja ajettu 233tkm. Katsastettu 2/2012 eikä vikoja löytynyt. Onko kellään muulla kokemusta kyseisestä autosta? Onko luotettava? Kuinka suuret huolto/korjauskustannukset on? Itse en tiedä autoista juurikaan mitään koska en ole ikinä omistanut omaa, joten apu olisi tarpeen! :)
 
No morjens,

Mä luulen että sua kuumottaa toi bemari sen verran että käyt sen hakemassa pois, sanottiin siitä mitä tahansa. Itellä oli aikonaan sama tilanne yhen escortin kanssa. 1,8litraa ja reilu sataheppaa sai ekan auton ostajan niin sekasin että mukaanhan se lähti. ja voi vittu sitä murhetta vaikka oli kuulemma menny läpi katsastuksesta just, ei menny sen jälkeen. Ainahan noitten autojen kanssa on jumppaa, ja jos ite ei tule korjailtua niin korjaamolla tekeevät 60e/h taksalla mitä tahansa. Käy ostamassa veke ja jos laukeaa käsiin, myy mahollisimman nopeesti veke ja nuole haavas. Niin minäkin tein tuon escortin kanssa
 
Terve vaan!

Nyt on iskeny pahemman kerran autokuume ja jonkin aikaa katellu BMW:tä tossa. Sattui käymää niin että työkaverilla on myynnissä BMW 316i 1.9, -01 ja ajettu 233tkm. Katsastettu 2/2012 eikä vikoja löytynyt. Onko kellään muulla kokemusta kyseisestä autosta? Onko luotettava? Kuinka suuret huolto/korjauskustannukset on? Itse en tiedä autoista juurikaan mitään koska en ole ikinä omistanut omaa, joten apu olisi tarpeen! :)

mulla oli -03 e46 samalla koneella ja ihan kelpo auto oli, toki ostaessani mittarissa oli vajaat 50 000 km ja myydessäni 135 000 ., ei noissa huollot maksa sen enempää kuin muissakaan jos et marmorille vie (: onks siinä ilmastointi ja DSC jo
 
Onpas Bemmit halpoja Saksassa. Melkein tekis mieli pistää tommonen valkoinen F10 520d.
Ilman sähköherkkuja tällä kertaa ;)

http://suchen.mobile.de/auto-insera...iceheft-köln-riehl/165837403.html?origin=PARK

Mitähän tommoseen ois verot?

Ajatko sä Huppe oikein helvetisti? Dieseleitä kun kattelet. Noissa ei maltillisilla kilsoilla ole mitään järkeä. Polttoaineiden hinnat lähenee koko ajan toisiaan, Diesel-vero on ihan helvetisti ja huollotkin taitaa olla kalliimmat. Itseä meinaan vituttaa aika huolella tuo Diesel Volga pihassa, ihanan kallista. Toisaalta mitä sen väliä jos on rahaa maksaa, mutta siinä tilanteessa ottaisin kilsoista välittämättä bensakoneen.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Eikö hupen pitänyt ostaa Corolla? :lol2:

Osaisko joku kertoa, minkälaisiin remontteihin pitäisi varautua 300 tkm -00 525 tds:n kanssa? Mitä lukenut niin alusta ja kannet aika herkkiä? Tulee ajettua 60-70 tkm vuodessa. Jos haen tommosen kamppeen, niin pitääkö muutama tonni jättää jemmaan huoltoja varten? :D
 
Tuota tyhmä kysymys:jahas:
Millä löytää tuon ikäisestä/tasoisesta autosta mallin, missä ei olisi noita sähköherkkuja?
Toki jos rahaa on, niin kai sitä saa uuden Bemun ikkunat aukeamaan vaikka veivillä:D

No edellisessä Bemmissä oli tehtaan "kaikki" lisävarusteet. Oli se 40.000 euroa enemmän sähköä kuin tuossa perusmallissa. Jopa kuskinpenkistä hajosi sähköt + moottorit.
En mä ny oikeesti Bemarii osta, koskaan enää. Kunhan trollaan.
Voisin ostaa jos voittasin lotossa mutta ajaisin max 2v.
 
Osaisko joku kertoa, minkälaisiin remontteihin pitäisi varautua 300 tkm -00 525 tds:n kanssa? Mitä lukenut niin alusta ja kannet aika herkkiä? Tulee ajettua 60-70 tkm vuodessa. Jos haen tommosen kamppeen, niin pitääkö muutama tonni jättää jemmaan huoltoja varten? :D
Mulla on pari vuotta uudempi e39. Pari tonnia on hyvä olla aina taskussa, kun lähtee pihasta liikenteeseen :). Alustaa saa hiplata aktiivisesti. Toki riippuu paljon siitä, missä kunnossa palikat on, kun auton ostaa. Noilla kilometreillä jouset, iskarit, koiranluut ja tukivarret on vaihtokunnossa, jos ei ole jostain syystä vielä vaihdettu. Oman kokemuksen perusteella koiranluut eteen joutuu vaihtamaan parin vuoden välein, kilometrejä mulla tulee n. 25 tkm vuodessa. Keula on ison dieselin tapauksessa helvetin raskas, vaikuttanee jonkin verran osien kestävyyteen. Esim. koiranluut on samat kaikissa malleissa lukuun ottamatta M5:a ja 540i:tä. Koiranluut tosin helppo vaihtaa itse, eikä maksa juuri mitään.

Suosittelen lueskelemaan btcf foorumia, jos ei ole ennestään tuttu. Jo ennen kuin ostat bemarin.

edit. Puslien vaihto unohtu listasta. Niitähän ruukataan kans vaihella, kun alkaa olemaan ton verran mittarissa.
 
Suosittelen lueskelemaan btcf foorumia, jos ei ole ennestään tuttu. Jo ennen kuin ostat bemarin.
Jos sen jälkeen tekee mieli vielä ostaa Bemari niin kannattaa pistää foorumi aloitussivuks.
 
Jep on tullut lueskeltua ja kysymyksiäkin esitettyä, vastaukset on ollu aika autonmyyjä-henkisiä :D

Sen jälkeen kun foorumille eksyin, luulot premium luokan kestävyydestä romuttui alkuunsa :jahas:

Ei koiranluut ole paha homma, mutta jouset ja iskarit luulisi kestävän paremmin.
 
Jep on tullut lueskeltua ja kysymyksiäkin esitettyä, vastaukset on ollu aika autonmyyjä-henkisiä :D

Sen jälkeen kun foorumille eksyin, luulot premium luokan kestävyydestä romuttui alkuunsa :jahas:

Ei koiranluut ole paha homma, mutta jouset ja iskarit luulisi kestävän paremmin.

Ei noista foorumeista välttämättä kannata hirveästi säikähtää. Lueskeleppa muiden merkkien foorumeja, kyllä sielläkin keskustellaan lähinnä vioista.
 
Jep on tullut lueskeltua ja kysymyksiäkin esitettyä, vastaukset on ollu aika autonmyyjä-henkisiä :D

Sen jälkeen kun foorumille eksyin, luulot premium luokan kestävyydestä romuttui alkuunsa :jahas:

Ei koiranluut ole paha homma, mutta jouset ja iskarit luulisi kestävän paremmin.

Käyppäs huvkiksesi vilkaisemassa muiden merkkien foorumeita. Huomaat saman ja noiden foorumeiden perusteella et halua omistaa ainuttakaan autoa. Foorumeilla kun itkee lähinnä ne joilla on niitä ongelmia, vai löydätkö paljon triidejä joissa auton omistaja kertoo kuinka hyvin on tänään taas auto toiminut ja mitään ongelmia ei ole ollut.
 
Totta tuo, että foorumeilla lähinnä ratkotaan ja kirotaan autoihin tulleita vikoja. Kuka sitä nyt toimivaa autoa kävisi huvikseen kehumassa.

Olenkin ihmetellyt, ettei Suomesta löydy ollenkaan kunnollista Honda-foorumia (dynamiittia ei lasketa...). Ilmeisesti pitäisi ostaa Honda, kun ei ole ollut tarvetta pistää palstaa pystyyn vikojen ratkomista varten?
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom