Kokemuksia BMW:stä

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Miuhu on iskeny nyt pahemman laatunen autokuume ja pehoin pelkään, että tää kuume pitää lääkitä autolla :)

Vaihtoehtoina tällä hetkellä on E46 330D ja E39 530D, reppuselkänä koiran takia ja automaatti/tiptronic. Mieluiten tältä vuosituhannelta.

Mitä eroja noiden kahden auton välillä on?
Missä vaiheessa tommonen bemari on paljon ajettu, eli alkaa kalliit kilometrit?
Ovatko noi autot kalliita huoltaa? Eroja 3-sarjan ja 5-sarjan välillä?
 
Miuhu on iskeny nyt pahemman laatunen autokuume ja pehoin pelkään, että tää kuume pitää lääkitä autolla :)

Vaihtoehtoina tällä hetkellä on E46 330D ja E39 530D, reppuselkänä koiran takia ja automaatti/tiptronic. Mieluiten tältä vuosituhannelta.

Mitä eroja noiden kahden auton välillä on?
Missä vaiheessa tommonen bemari on paljon ajettu, eli alkaa kalliit kilometrit?
Ovatko noi autot kalliita huoltaa? Eroja 3-sarjan ja 5-sarjan välillä?

Mulla on ollut sekä E46 (tosin coupe), että E39. E39 on huomattavasti jämäkämpi ajaa sekä tietysti tilavampi. Osat on kalliita ja pikkuvikoja tahtoo ilmaantua. Jos automaatin ostat, niin ei lastutettua, sillä noissa on vähän hapero laatikko eikä se tahdo kestää 500 nm vääntöjä. Turbo oli tuosta mun nykyisestä jouduttu vaihtamaan 200 tonnin jälkeen, joten se tulee ilmeisesti eteen niillä main. Tukivarsiahan noista menee myös. Alle 200 tonnia ajettuja dieseleitä ei tämän ikäisistä taida paljon enää löytyä, joten kyllä niitä saa varautua korjaamaan, mutta ei ne kilometrit aina kerro kaikkea. Käy ajamassa kumpaakin, niin huomaat eron.
 
E39 530d :kuola:

Harmi että alkaa tuollakin mallisarjalla olla jo ikää. Siis että vähän ajettuja ei enää tahdo löytyä. Mä tykkään E39 habituksesta paljon enemmän kuin uudemmista 5-sarjalaisista.

Helvetin mukava, hiljanen ja loistava auto ajaa. Tuon kiisselin kestävyydestä on paha mennä sanomaan, mulla kun oli 520 bensa manuaali. Se oli käytännössä viaton. Mitä nyt perusjuttuja oli, että laturin hiilet sai vaihtaa ja takaluukku yritti lähteä ruostumaan. 200tkm rupeaa olemaan sellainen virstanpylväs että kannattaa tsekata alustan osien kunto hyvin. Kun on huollettu peli, niin pitäs ajaa vielä toiset 200tkm helposti.
 
Pitää nyt yrittää viel hetken ainaki vastustella tota koeajoa, koska varsinaista tarvetta auton vaihdolle ei ole ja itestäni tiiän, että se on sit menoa ku käy ajamassa.

Toi E39 kiinnostais miuta enemmän ja oon pannu merkille, että E39 on jopa aika merkittävästi halvempi ku E46 samoilla kilometreillä/varusteilla, mistä tää johtuu?
Paljonkas tommosilla suunnilleen ajelee mittariin olettaen, että on huollettu vähintään huolto-ohjelman mukaan? Eli uskaltaako tommosia ~300kkm ajettuja edes harkita?

Huomasitko EatFetus noiden vikaantumisherkkyydessä mitään eroja? Moottorithan noissa taitaa olla prikulleen samat?
 
Miuhu on iskeny nyt pahemman laatunen autokuume ja pehoin pelkään, että tää kuume pitää lääkitä autolla :)

Vaihtoehtoina tällä hetkellä on E46 330D ja E39 530D, reppuselkänä koiran takia ja automaatti/tiptronic. Mieluiten tältä vuosituhannelta.

Mitä eroja noiden kahden auton välillä on?
Missä vaiheessa tommonen bemari on paljon ajettu, eli alkaa kalliit kilometrit?
Ovatko noi autot kalliita huoltaa? Eroja 3-sarjan ja 5-sarjan välillä?

Pihasta löytyy tuo 330d e46 vm 01 ajetty 208tkm, ei mitää suurempia vikoja nyt ole ollut, mit nyt vaihdelaatikko piti vaihtaa 200tkm kohdalla :D sen jälkee ihme kyllä ei mitää.

Vuos sitten oli 330d sama 346 01- ajettu 400tkm, toimi kuin kello ei minkäälaista vikaa, joten tuurista kiinni mitä saat, kummaa mutta tuossa vähemmän ajetussa enemmän vikoja :D
 
Eiköhän noissa määrää se kysynnän määrä, joka määrittää hinnan.

+ Joku laittaa ensimmäisenä käytetyn autonsa myyntiin, toinen vertailee siitä ja niin edelleen. Uusien korimallien ilmestyminen pudottaa aina hintaa ja se seuraa edellisiinkin. Noista nyt ei osaa sanoa, miten se enää vaikuttaa, kun ovat jo sen verran vanhoja.
 
Jos vuosituhennen vaiheesta bemari pitää ostaa niin osta 730 diesel. Kaveri touhuilee työkseen bemareiden kanssa ja kehui että tuo seitensatanen on ihan oikeasti aika varma peli ja ajo-ominaisuudethan tuollaisessa on todella hyvät...

Budjettia toki pitää hieman venyttää :)
 
Pitää nyt yrittää viel hetken ainaki vastustella tota koeajoa, koska varsinaista tarvetta auton vaihdolle ei ole ja itestäni tiiän, että se on sit menoa ku käy ajamassa.

Toi E39 kiinnostais miuta enemmän ja oon pannu merkille, että E39 on jopa aika merkittävästi halvempi ku E46 samoilla kilometreillä/varusteilla, mistä tää johtuu?
Paljonkas tommosilla suunnilleen ajelee mittariin olettaen, että on huollettu vähintään huolto-ohjelman mukaan? Eli uskaltaako tommosia ~300kkm ajettuja edes harkita?

Huomasitko EatFetus noiden vikaantumisherkkyydessä mitään eroja? Moottorithan noissa taitaa olla prikulleen samat?

En osaa sanoa tuosta miten kestävät todella paljon ajettuina. Moottori kuitenkin on aika luja, joten taitaa vaihteistoremontti olla isoimmasta päästä turbon kanssa noista perusjutuista mitä tulee mieleen. E46:ssa oli mulla enemmän ongelmia, joista kalleimmaksi tuli huohotusputken jäätyminen jonka takia meni kaikkea pientä uusiksi. Taisi olla 1100 euron homma. Oli siinä muutakin, mutten enää muista :). Jos paljon ajetun ja hyvin huolletun saa edullisesti, niin en näe miksi ei sitäkin voisi harkita.

No no no no....onhan se hyvä ajaa, mutta hmm siihen se sitten jääkin.

Kyllä tuo m-sport varustelulla ainakin omaan silmään hyvin vielä sopii ja varusteitakin on hyvin. Ei kovin montaa muuta autoa saa n.10 000 eurolla noilla ominaisuuksilla :). Nämä on kuitenkin jo yli 10 vuotta vanhoja.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kyllä se käyntiin lähti, mut ovissa on sähkölukot ja ne meni oikosulkuun, niin ei saanu kiinni. Sama kävi kerran jo nolla kelissä.

Mulla auton talvivarusteisiin kuuluu naru jolla ovet saa sisäpuolelta sidottua niin ettei ne aukeile ajaessa.


Mites tuommoinen e34 bensakoneella, eikös nuo ole huollettuina aika pomminvarmaa tekniikkaa kaikin puolin? Tulee ajettua vaan muutama tonni vuodessa mutta ei kiinnosta mitkään nissan micrat tms kipot ja noita sais muutamalla tontulla.
 
Kyllä tuo m-sport varustelulla ainakin omaan silmään hyvin vielä sopii ja varusteitakin on hyvin. Ei kovin montaa muuta autoa saa n.10 000 eurolla noilla ominaisuuksilla :). Nämä on kuitenkin jo yli 10 vuotta vanhoja.

Kommenttini koskikin lähinnä ko auton (sähkö)tekniikkaa :) Itse en rahoja laittaisi ikipäivänä 10 v vanhaan bemariin, ihania autoja mutta ah niin raivostuttavia pienine (ja suurine) sähkö yms. vikoineen.
 
Kyllä se käyntiin lähti, mut ovissa on sähkölukot ja ne meni oikosulkuun, niin ei saanu kiinni. Sama kävi kerran jo nolla kelissä.

F10 vaikuttaa yhtä hyvältä kuin E60. :lol2:
 
Nyt hajos auto taas. Kaikki valot vaan vilkkuu, ei starttaa, ei ota lataustakaan vastaan. Oikosulussa koko paska. Just kun ehdin nauraa tikrun autolle.
 
^ pistähän hinauskuvaa sitten tänne :)

e: mulla ei ole ollut mitään mersussa pakkasten kanssa kun se on ollut telakalla koko pakkaskauden. Viekää teki korjaukseen bemarinne jo ennen kovien pakkasten alkua niin ei pakkaset haittaa... :D
 
VITTU SAATANA! Röökille menin ja alkoi vitun natsihomopaskabemari hälyttämään. Eli varashälyt meni päälle eikä meinannu sammua. Räpläsin kaikkia nappeja vaan.
 
Huppe. Maksa tonni väliä niin saat toimivan v70 tdi -98 volvon niin tuun hakemaan tuon ongelmapesäkkeen pois.

Siis itsellä ei ole ikinä noin paljoa vastustanut mutta mutta palanut taulu paljon pienemmistäkin auto ongelmista että OTAN OSAA!!!!
 
Huppe. Maksa tonni väliä niin saat toimivan v70 tdi -98 volvon niin tuun hakemaan tuon ongelmapesäkkeen pois.

Siis itsellä ei ole ikinä noin paljoa vastustanut mutta mutta palanut taulu paljon pienemmistäkin auto ongelmista että OTAN OSAA!!!!

Ei taida bemari vaihtua, maksu pitäis varmasti mennä toisin päin :D
 

Suositut

Back
Ylös Bottom