Kokemuksia BMW:stä

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
VITTU SAATANA! Röökille menin ja alkoi vitun natsihomopaskabemari hälyttämään. Eli varashälyt meni päälle eikä meinannu sammua. Räpläsin kaikkia nappeja vaan.

Mä alan epäillä että ollaan sukua sillä mulla on kaikkien muiden laitteiden kanssa samanlainen tuuri. Tänään esim hakenut tulostimeen mustetta 2krt ja kolmannella kerralla uuden tulostimen joka kanssa oli sökö. Eli aamulla piti tulostaa lasku, no tulostin ei ilmoitti että musta loppu. Kävin ostamas sen ja laitoin paikoilleen. No sitten testisivun jälkeen ilmoitti että keltainen loppu. No kävin ostamas sen ja laitoin paikoilleen. No eipä toiminu. No sitten uudestaan liikkeeseen ja ostin suutuspäissäni tulostimen joka ei toiminu. No sitten viellä kerran liikkeeseen ja sitten sain sen saatanan laskun tulostettua. Nyt juo viskiä.... ja hymyilen elämän vastoinkäyneille...

Huppe mainitsi tuon dieselin jäätymisen. En tiedä enää että miten näihin uusiin uskaltaisi laittaa bensaa mukaan mutta aikoinaan kovilla pakkasilla laitettiin bensaa aina dieselin mukaan jotta ei jäätyisi.
Mutta ainakin sitä dieselin jäänestoa on hyvä laittaa tankkiin.
Ja sitten yksi varma ohje näille nyky autoille. Jos pakkasta on 20astetta niin ajakaa sillä vähintää se 20min että se kerkee lämmetä ja ladata kunnolla akkua. Itsekin ajoin omalla autolla pitemmän kautta kotia jotta se kerkes kunnolla lämmetä ja ladata. Normisti kotimatka on 10min ajo mutta eilen 30min.
Sitten tarkista huppe nuo raskaankaluston kylmäasemat sillä niissä on usein yhdessä mittarissa arctista dieseliä. Sitä ei välttämättä saa tankattua suoraan autoon kun se pistooli on isompi kuin normi mittarissa mutta vaikka kanisteriin ja siitä sitten kippaa talvidieselin joukkoon.
 
Sitten tarkista huppe nuo raskaankaluston kylmäasemat sillä niissä on usein yhdessä mittarissa arctista dieseliä. Sitä ei välttämättä saa tankattua suoraan autoon kun se pistooli on isompi kuin normi mittarissa mutta vaikka kanisteriin ja siitä sitten kippaa talvidieselin joukkoon.
Tarkistin. Teboilin asemalla oli kesälaatua.
 
Eikai noihin nyky rotteloihin uskalla mitään erikoisaineita tankkiin laittaa, varmasti kaikki OPG,WDP,KJA anturat ja väyläs paskana ja sen jälkeen korjaus arvio 2x auton arvo :)





Ei muuta kuin hyvä 123 alle niin ei ole moisia huolia.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Tarkistin. Teboilin asemalla oli kesälaatua.

Se on kumma kun nuo kuljetusfirmat painostavat pitämään kesälaatua sillä se on halvempaa ja eihän se noissa 24/7 koneissa samalla tavalla hyydy. Se kesä laatu on ns. välilaatua eli sillä on -15/-25 mutta se ilmoitetaan aina kesälaatuna. Ja se talvilaatukin tulee suodattimesta läpi viellä -34.
Mulla olis itärajalla 400l arctista tynnyreissä, pitäsköhän alkaa myydä ne pois. Näet ei oikein näillä pakkasilla 2-4 kertaa talvessa agregaatit lähe käyntiin kuin arctisella laadulla. Ollaan kerran toholla lämmitetty diesel tankkia että saatiin koneet toimimaan.
 
Oma E38 740iA facelift lähtee joka aamu, kuin palmun alta :) Muutenkin yli 50tkm taitettu ilman ainuttakaan ongelmaa 3 vuoden aikana. Kulutusosia on tosin tullut vaihdettua ja tehtyä vähän ennaltaehkäisevää huoltoa. Ei edes kiinnosta ostaa uudempaa autoa, kun tuo on niin helvetin hyvä ja jämäkkä ajaa, että ei tosikaan. Tosin bensasta tuo kyllä tykkää, varsinkin kaupunkiajossa.
 
Kommenttini koskikin lähinnä ko auton (sähkö)tekniikkaa :) Itse en rahoja laittaisi ikipäivänä 10 v vanhaan bemariin, ihania autoja mutta ah niin raivostuttavia pienine (ja suurine) sähkö yms. vikoineen.

Ei noissa e39:ssä mun tietääkseni mitenkään erityisen paljon juuri sähkövikoja ole tai ainakaan mulla ei ole ollut. Uudempien mallien riesoja taitaa sähköviat enemmän olla. Siinä olet oikeassa, ettei tuo nyt mikään järkevin auto ole, mutta ennemmin tuolla ajelen kuin jollain ranskiksella tai tojotalla.
 
^ Aika murheenkryyni on firman e39 ollut. Tai sanotaanko kaksi pahinta asiaa on että automaattilaatikko ei välillä suostu vaihtamaan isommalle, ilmeisesti joku anturi vika mutta sitä ei ole koskaan saatu kuntoon. Toinen v-mäinen puoli on että hukkaa sähköt satunnaisesti. Eli saattaa toimia useamman kuukauden moitteettomasti mutta sitten yht'äkkiä sähköt on ihan kaput. Kuitenkin laturi toimii ja lopulta laitettiin päävirtakytkin akulle että saa pitemmiltä seisomisilta virrat kytkettyä pois. Paras tapaus sattui kun pysähdyttiin yhdellä reissulla huolttikselle kahville ja akku olikin tyhjä kun yritettiin lähteä eteenpäin :D (vaikka valot yms toimi normaalisti ennen stoppia ja laturin valokaan ei mitään vihjaillut)

Noo ostettiin sitten kaapelit, huoltoasema kun oli, ja pummittiin seuraavalta pysähtyjältä sähköä :)

sitten on tietysti niitä käsijarrun merkkivaloja, jarrujen merkkivaloja ja ihmeellisiä hälytyksiä ajotietokoneelta joita tulee ja menee satunnaisesti mutta nuohan nyt on ihan normaalia bemarissa...
 
500e hupsahti taas kun tarvitsi kaikenlaista sälää, eikä tuosta varsinaiseen korjaukseen edes mene kuin alle satanen. Öljyt pitää vaihtaa, ne maksaa jo 15e/L + sitä menee se vajaa 10 litraa. Pari tonnia kuussa polttoaineineen ja vakuutuksineen. Aika normi kuukausi Bemaristille.
 
^ Aika murheenkryyni on firman e39 ollut. Tai sanotaanko kaksi pahinta asiaa on että automaattilaatikko ei välillä suostu vaihtamaan isommalle, ilmeisesti joku anturi vika mutta sitä ei ole koskaan saatu kuntoon. Toinen v-mäinen puoli on että hukkaa sähköt satunnaisesti. Eli saattaa toimia useamman kuukauden moitteettomasti mutta sitten yht'äkkiä sähköt on ihan kaput. Kuitenkin laturi toimii ja lopulta laitettiin päävirtakytkin akulle että saa pitemmiltä seisomisilta virrat kytkettyä pois. Paras tapaus sattui kun pysähdyttiin yhdellä reissulla huolttikselle kahville ja akku olikin tyhjä kun yritettiin lähteä eteenpäin :D (vaikka valot yms toimi normaalisti ennen stoppia ja laturin valokaan ei mitään vihjaillut)

Noo ostettiin sitten kaapelit, huoltoasema kun oli, ja pummittiin seuraavalta pysähtyjältä sähköä :)

sitten on tietysti niitä käsijarrun merkkivaloja, jarrujen merkkivaloja ja ihmeellisiä hälytyksiä ajotietokoneelta joita tulee ja menee satunnaisesti mutta nuohan nyt on ihan normaalia bemarissa...

No siinä olikin sähkövikoja kerrakseen! Onneksi oli firman auto :)
 
Voitko olla tarkempi mitä autoon laitettiin? Itseä ainakin kiinnostaa.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Se mikä Bemarissa on hyvä, on öljynvaihdon helppous. Proppua varten on oma pieni luukku pohjamuovissa ja suodatin lähtee irti käsiä sotkematta ja lähes ilman mitään työkaluja helposta paikasta.
 
Oma E38 740iA facelift lähtee joka aamu, kuin palmun alta :) Muutenkin yli 50tkm taitettu ilman ainuttakaan ongelmaa 3 vuoden aikana. Kulutusosia on tosin tullut vaihdettua ja tehtyä vähän ennaltaehkäisevää huoltoa. Ei edes kiinnosta ostaa uudempaa autoa, kun tuo on niin helvetin hyvä ja jämäkkä ajaa, että ei tosikaan. Tosin bensasta tuo kyllä tykkää, varsinkin kaupunkiajossa.

Miksi vaihtaa jos noin hyvin toimii, ja e38 on kaiken lisäksi tyylikkäimpiä autoja mitä koskaan on tehty! Itse en uskaltais hankkia kun pelkäis kokoajan kalliita vikoja :D
 
Ja miuta kiinnostas, että onko noi e39:t ihan oikeesti semmosia pommeja ku annatte ymmärtää? Ellen oo ihan väärin ymmärtäny ni toi e39 on joskus nimetty teh bestest autoks evör? Viellä viikko sit oli ihan pakko saaha tommonen e39 530, mut nyt en enää oikei meinaa lämmetä...

e: 530d siis
 
Dieseleissä paljon enempi vikaa mitä bensavehkeissä luulisin. Onhan se 5 sarja äänestetty useasti maailman parhaaksi autoksi, luotettavuus nyt sitä ei välttämättä ole :D
 
Dieseleissä paljon enempi vikaa mitä bensavehkeissä luulisin. Onhan se 5 sarja äänestetty useasti maailman parhaaksi autoksi, luotettavuus nyt sitä ei välttämättä ole :D

Dieseleillä vaan poikkeuksetta ajetaan 1.5-2x sen mitä bensavehkeellä ajaa, joten tuskin niissä sen enempää vikaa on mitä bensavehkeissä, nykyautojen vioista valtaosa on muita kun suoraan moottoriin liittyviä. mun edellisellä vehkeellä oli ajettu 450tkm. nettiautosta kun kattoo niin aika monella 5-sarjalaisella ajetaan 350tkm ja yli niin ei ne aivan paskoja voi olla, 5-sarja vaan on kasvanut tietynlaisen legendan asemaan ja saksantuontien takia niitä on ihan vitusti. edullisimmat e39:t on varmasti aikamoisia kiertopalkintoja ja huonolla huollolla olleet.

ja onhan e39:n muotoilu jotenkin ajaton. näyttää edelleen tyylikkäältä ja uudelta autolta vaikka malli onkin yli 15v vanha.
 

Suositut

Back
Ylös Bottom