Kokemuksia BMW:stä

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Miksi ihmeessä edes mietit tollaseen vaihtamista? Onhan noissa tietysti takuu, mutta ei Toyotatkaan nykyisin ole viattomia. Octavioista löytyy paljonkin huonoja kokemuksia jos etsit. Nuo on niin eri luokan autoja kuin E61 BMW, että itse en ainakaan voisi vaihtaa jos jotain pitää väliin maksaa...

Luultavasti kuitenkin hieman vähemmän vikoja löytyy -04 Corollasta verrattuna vaikka tuohon Hupen Bemariin. Tutulla oli -04 Corolla noin 4v ja siinä ei ollut ainuttakaan vikaa koko aikana, vaihtoi uudempaan ja vähemmän ajettuun Saksalaiseen kesällä ja manannut sen jälkeen muutamaan otteeseen...Bemari voi olla varusteltuna mukava peli, mutta kuka viittii laittaa tonneittain rahaa ylimääräsiin huoltoihin, mielummin laittaisi sitten vaikka uuden auton muutaman vuoden välein.

Onko Hupella mitään hajua kuinka paljo oot Bemarilla ajanut ja minkä verran on mennyt huoltoihin rahan paskaa ?

Meinaan vaan että onko se nyt sitten kuinka kallista kyytiä ollut. Harvempi uskaltaa todellisista huoltokuluista huudella.
 
Myös mun vm 2000 Saab 9-3:ssa on vähemmän vikoja kuin meidän Audi A6 vm 2006. Silti ei tarvitse kahta kertaa miettiä kummalla lähden liikkeelle jos molemmat pihassa... Itse ainakin arvostan ajomukavuutta ja varusteita. Noissa on myös hieman tehoeroa. Vm 2004 perus-Corolla vs 530d tehoero on huomattava.
 
Myös mun vm 2000 Saab 9-3:ssa on vähemmän vikoja kuin meidän Audi A6 vm 2006. Silti ei tarvitse kahta kertaa miettiä kummalla lähden liikkeelle jos molemmat pihassa... Itse ainakin arvostan ajomukavuutta ja varusteita. Noissa on myös hieman tehoeroa. Vm 2004 perus-Corolla vs 530d tehoero on huomattava.

höh, tietenki lähet reissuun saabilla.
 
Itselleni se ainakin on selvää, että jos ostaa auton täynnä varusteita, eletroniikka, yms. hienouksia ja sitä oikeata ajamisen iloa, niin sillä kokoonpanolla niitä vikoja vain on enemmän, kun potentiaalisia vikakohteita on helvetisti. Ei siis kannata haaveilla näistä premium-autoista ellei ole valmis maksamaan siitä kyydistä sitä hintaa mitä se vaatii. Paljon myös vaikuttaa se miten sitä autoa pitää ja ennaltaehkäisevä huolto, niin sillä voi vaikuttaa jo paljon.

Jos haluaa päästä halvalla ja mahdollisimman pienillä huolloilla, niin kannattaa ostaa se ruma, tylsä, mitäänsanomaton pölynimurin moottorilla oleva corolla.
 
Itselleni se ainakin on selvää, että jos ostaa auton täynnä varusteita, eletroniikka, yms. hienouksia ja sitä oikeata ajamisen iloa, niin sillä kokoonpanolla niitä vikoja vain on enemmän, kun potentiaalisia vikakohteita on helvetisti. Ei siis kannata haaveilla näistä premium-autoista ellei ole valmis maksamaan siitä kyydistä sitä hintaa mitä se vaatii. Paljon myös vaikuttaa se miten sitä autoa pitää ja ennaltaehkäisevä huolto, niin sillä voi vaikuttaa jo paljon.

Jos haluaa päästä halvalla ja mahdollisimman pienillä huolloilla, niin kannattaa ostaa se ruma, tylsä, mitäänsanomaton pölynimurin moottorilla oleva corolla.

Itse en kyllä oikein ymmärrä tällaista ajattelumaailmaa. Jos itse olisin ”massimiehiä” ja olisi vara ostaa tällainen priimium-auto, niin aivan varmasti vituttaisi tilata hinausautoa pihaan pari kertaa vuodessa. Minusta noilla runsailla varusteilla ei ole mitään yhteyttä esim. noihin Hupen autossa esiintyneisiin, ilmeisesti ihan tyyppivikoihin. Katkeavat sähköjohdot, haljenneet pakosarjat, nykimiset, veden joutuminen takakonttiin, joka tuhoaa jonkun elektroniikkahässäkän, imusarjan läppien irtoamiset jne. ovat ihan arkipäivää tuolla BTCF:llä. Tuollaisia vikoja on helpompi ymmärtää jossain vm. 1987 Samarassa, mutta ei helvetti muutaman vuoden vanhoissa Bemareissa. Ja kuinka tuommoisia vikoja voi normaali auton käyttäjä ennaltaehkäistä? Tursottamalla vaseliinia johtokaukaloihin?
Nuo viat johtuvat yksinkertaisesti siitä, että kun BMW on valinnut osatoimittajia ajoneuvoihinsa, niin halvimman tarjouksen tehneet ovat voittaneet. Sitä satoa sitten niitetään muutaman vuoden, yleensä juuri takuuajan umpeutumisen jälkeen.
Premium-autojen valmistajien iloksi on kaltaisiasi hölmöjä, jotka ottavat hymyssä suin vastaan sen naamalle roiskuvan kurapaskan, jota ko. autojen omistaminen aiheuttaa. Kenties vielä tunnetaan pientä ylemmyydentunnetta Toyotan omistajia kohtaan, kun he eivät ole yhtä etuoikeutettuja päästäkseen nautiskelemaan siitä oikeasta ajamisen ilosta, jota BMW toimiessaan tuo.
 
Hupen Bemari ja kilsat ovat näköjään kiinnostaneet. Joo, 170tkm on mittarissa joista itse ajellut semmoset 50tkm. Ostin auton ehkäpä maailman suurimmalta käytettyjen Bemareiden BMW-myyjältä. BMW Niederlassungilta, Fröttmaningissa. Mikä on siis Münchenin aito ja virallinen BMW-kauppa (Siis periaatteessa niinku "tehtaanmyymälä"). Eli melko vahva tunne on että kilsat pitävät paikkansa ja huoltovihkokin kutinsa. Autoa ei siis ole ostettu turkkilaiselta häkkivarastosta. Autossa oli 10 päivän odotusaikakin jotta sen sai kotiinsa.

Mitähän tuohon on nyt mennyt rahaa. 2008 kesäkuussa tuo auto on ostettu ja osa huolloista on semmosia ei-tarpeellisia, esim. imusarjanläppien poisto samalla kun vaihdettiin hehkut.

Varsinaisia korjauksia mitä on tehty tai mitä olen tehnyt itse:
-EGR -termostaatti uusittu, tein itse, maksoi jonkun kympin, oisko ollu 80e
-Akku vaihdettu, mitähän tuo maksoi, vajaa pari sataa kait.
-Hehkut vaihdettu 90e (meni samalla duunilla kuin imusarjanläpät pois)
-pakosarja vaihdettu, se maksoi aika rapeesti jotain 700 euroa.
-Johtosarjat uusittu 1060e. Samalla korjaantuikin "itsestään" takaluukku sekä PDC.
-sitten toki jarrupalat eteen ja taakse sekä öljynvaihtoja, kustannukset lähinnä marginaalisia + kuluvia osiahan nuo ovat. Paitsi Saksassa merkkihuollossa se öljynvaihto maksoi hulppeat 320 euroa.
-letkulämmitin + sisäpistoke asennettu. Kyllähän tohonkin muutama satku meni.

-Kun ostin auton, niin siihen uusittiin samalla ABS-anturit, jotka olivat paskana (valitti erheellisesti puhjenneesta renkaasta) sekä joku ohjausyksikkö, samalla fiksattiin takalasin pyyhin sekä PDC:n ohjausyksikkö.
*näistä en siis maksanut mitään vaan tuli takuuseen

-paskana on comfortpenkin oikean sivuttaistuen säätömoottori, maksaisi n. 250 euroa. Pitää koitella fiksailla tuota jotenkin, siitä on "vain" vaijeri katki. Muutoin mennäänkin pitkästä aikaa taas huutomerkkivapaasti. (vikatilannetta ilmaiseva varoitusvalo mittaristossa)

-voi olla että unohtuu jotain. Onhan tuossa lisäksi ollut semmoista pientä kikkaretta, mikä osin voi johtua vikaantuneesta johtosarjastakin. Esim. Turvatyynystä herjasi, tsekattu liittimet + nollattu vikakoodi niin korjaantunut siltä. Ovea piti kuitenkin purkaa ja kasata aikansa. Eli koko ajan saa olla räpeltämässä ja googlaamassa, mikä ei taas vois vähemmän kiinnostaa.

Pitäähän sitä meuhkata aina jos jotain hajoaa. Lopputulemana tuo on kuitenkin halvempi kuin vaikkapa uusi Skoda, täysin vikavapaana. Arvo tuossa Bemarissa ei käytännössä voi enää laskea lainkaan ja auto on velaton. Jos tuota nyt tonnilla vuodessa korjaa ja huoltaa niin ei tuo aivan mahdoton rasti ole, kun verrataan vaikka siihen mitä uuden auton arvo laskee + lainankorot ovat.
 
Varusteilla on helpompi saada autonsa myytyä, mutta ei autosta niiden takia voi kyllä käytännössä euroakaan enempää pyytää, jos sen kaupaksi haluaa saada.

Olet luultaasti myynyt skodia etkä yhtään bemaria? Siinä on esim 530DA:n kohdalla melkoinen hintaero riipuen varusteista. M-sport sähkönahkoilla, weballa, navilla, aktiivivakkarilla ym kilkkeillä vs joku kangaspenkkinen peruslintta ilman vakionopeussäädintä. Aika monta tonnia on ero jos muuten samat.
 
Olet luultaasti myynyt skodia etkä yhtään bemaria? Siinä on esim 530DA:n kohdalla melkoinen hintaero riipuen varusteista. M-sport sähkönahkoilla, weballa, navilla, aktiivivakkarilla ym kilkkeillä vs joku kangaspenkkinen peruslintta ilman vakionopeussäädintä. Aika monta tonnia on ero jos muuten samat.
Toteutuneissa kaupoissa hintaero ei ole kummoinenkaan. Saahan sitä pyytää, mutta kun katsoo esimerksi nettiautoa, siellä on samat autot myynnissä kuukaudesta toiseen. Ja tuota mainitsemaasi 530DA:ta kun katsoo järkevillä kilsoilla (200tkm tai alle) niin halvimmista löytyy yksilöitä jossa on jo kaikki varusteet. Toki siellä on enemmillä kilsoilla 5 tonnia enemmän pyytäviäkin, mutta ei se ole tyhmä joka pyytää vaan se joka maksaa..


Eniten arvoon merkitsee kilsat. Ja olennaista toki se, että ne pystytään osoittamaan paikkansa pitäviksi.
 
Mul o ollu 5 vuotta bemari ja pari anturia on vaihdettu about 300 euroa kulua. Varusteita on klikkailtu n. 10t€ uutena, et ei ihan karvalakki, mut ei mikään hupen hudi ohjuskaan. Ja mallisarjassa kompaktimpi pakkaus, eli e90:en.

Mitä varusteisiin tulee niin kyllä itse olen saanu aiemmin niistä myös hyvitystä. Joku automaatti-ilmastointi ei oo kuulunut esim. e90 vakiovarusteisiin ym. Tuollaset varusteet nostaa auton hintaa jopa enemmän mitä se on uutena ruksittaessa maksanut. Toista on sitten joku indivudualin kautta tilattu erikoisväri tai buffalon nahkapenkit. Suomalaiset haluaa demarivarusteita ja käytännöllisiä sellaisia, mutta kyllä niistä varusteista myös vaihdossa saa hyvitystä.

Tietysti kerrotaan ummet ja lammet kuinka bemarin tietyt osat hajoaa. Onhan tää bemariketju, mutta miten on vag konsernin juuttuva..korjaan muuttuvasiipiset ahdin dieselit. Onko kukaan päässyt sillä turbolla edes sataa tonnia? jakohihnat paukkuu(kuka edes tekee auton jakohihnalla). No juu näitä riittäisi, mutta ongelmat ne on muillakin. Itse olen kuitenkin ajanut elämäni halvimmat kilsat tällä ekalla bemarillani ja ei vaihtoehtoja taida olla kun marssia kohta tilaamaan f30:en alle. Tietysti mulla tulee varmaan mäntä morjestaa ulkoilmaa tänään kun kehuin vähäisiä vikoja. Riskillä tää viesti lähtee.
 
Hupen Bemari ja kilsat ovat näköjään kiinnostaneet.
Pitäähän sitä meuhkata aina jos jotain hajoaa. Lopputulemana tuo on kuitenkin halvempi kuin vaikkapa uusi Skoda, täysin vikavapaana. Arvo tuossa Bemarissa ei käytännössä voi enää laskea lainkaan ja auto on velaton. Jos tuota nyt tonnilla vuodessa korjaa ja huoltaa niin ei tuo aivan mahdoton rasti ole, kun verrataan vaikka siihen mitä uuden auton arvo laskee + lainankorot ovat.

Tottakai kiinnostaa! Yllätyin oikeestaan kuinka vähällä oot päässy tai sitten et vaan kaikkea jaksa muistaa. Jos tonnilla selviää vuodessa ja auto on velaton niin ei varmaankaan kannata alkaa autoa sen tonturan
takia vaihtamaan. Toinen asia tietysti on auton luotettavuus eli, jos vähänväliä on jotakin pientä niin sellainenkin pistää vituttaan vaikkei vuodessa tulisikaan enempää kuin tontura kuluja.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Toteutuneissa kaupoissa hintaero ei ole kummoinenkaan. Saahan sitä pyytää, mutta kun katsoo esimerksi nettiautoa, siellä on samat autot myynnissä kuukaudesta toiseen. Ja tuota mainitsemaasi 530DA:ta kun katsoo järkevillä kilsoilla (200tkm tai alle) niin halvimmista löytyy yksilöitä jossa on jo kaikki varusteet. Toki siellä on enemmillä kilsoilla 5 tonnia enemmän pyytäviäkin, mutta ei se ole tyhmä joka pyytää vaan se joka maksaa..

Eniten arvoon merkitsee kilsat. Ja olennaista toki se, että ne pystytään osoittamaan paikkansa pitäviksi.

Näytäpä yksi halpa vähänajettu 05-> 530DA jossa "kaikki" varusteet!

Ja milläs osoitat kilsat paikkansa pitäviksi, luotatko esim merkkiliikkeen huoltokirjaan?
 
E6x-korimalleissa ratkaisee vielä melko paljon se M-sport. Aidon (täyd/sisusta/pelkkä ulkopaketti) tunnistaa helposti ja aidot M-sportit ovat myös hinnoissaan vrt. m-sportittomat. Sen puute on myös ehdottomasti suurin yksittäinen varuste joka vaikuttaa hintaan eli vaikka löytyisi esim. ilmastoidut penkit, aktiiviohjaus, logic 7 ja comfortit mutta M-sporttia ei, on hinnan oltava kohdallaan koska vaihtoehtoja on kuin meressä mutaa. Taas sitten oikeasti hyvin varusteltu aito täydellinen M-Sport hyvällä värikombinaatiolla on sitten hinnaltaan helposti tuplat vrt. nollavarusteltu Suomi-auto 400tkm tuupattuna. Haastava hommahan noissa ei-LCI E6x malleissa on just se että faceliftiä alkaa saamaan Saksasta jo aika sopivasti.
 
Tässä kans yksi porsaanreikä, erittäin harvassa autossa niitä kaikkia varusteita on vaikka joku niin väittäisi.

Autokauppiaiden Standardista tämäkin löytyy: ilmastointi + lohkolämppäri = runsaat varusteet. Jos on automaatti-ilmastointi + vetokoukku = kaikki varusteet.
 
Itsellä bemareiden kanssa ei juurikaan mitään ongelmaa ollut ikinä. Kuluvia osia ja perusjuttuja vain huollettu. Kai se on siitäkin kiinni minkä mallin ja vuosimallin ostaa. Itse aina ostanut vain vuosimallit missä lapsenviat on korjattu. Helppoja kilsoja täällä ollut bemareilla.
 
No mikäs nyt on vikana?

Sama vika kuin viimeksi, ei mene nukkumaan ja syö akun tyhjäksi pikkuhiljaa. Tosin ei ole koko saamarin väylä päällä kuten johtosarjaviassa ja kuluta akkua samantien tyhjäks.
Hakkasin takalasin lasiluukkua ja paiskoin sitä hetken kiinni/auki ja sain kuin sainkin valot sammumaan ja auton "uneen". Nyt yöksi roikkaan taas niin on ehkä toiveita saada aamulla käyntiin. 34 astetta pakkasta ja tankissa -29 asteen diisseliä. Vittu mitä paskaa, pitäs lähtee kai jonnekin vitun Kuusamoon tankkaamaan:

http://www.matkaopaslehti.fi/artikkeli/13180/arktinen-diesel-taalta-sita-saa/
 
Back
Ylös Bottom