Kokemuksia BMW:stä

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Lupasivat muuten mun 530DA Touringista 2004 5000-10000e maksimissaan vaihdossa kun kyselin UUTTA Octaviaa ja Avensista. Mainittakoon että tuossa on lähes KAIKKI tehtaan varusteet, yhteensä Suomihinnoilla noin 35.000 euron arvosta pelkkiä lisävarusteita, uutena tuolloin 80.000 euron autoon, eli sadan tonnin paremmalle puolelle mennään kirkkaasti. Eli suoraan ostoon verrattuna 0-5000e euroa.
Mieluummin pidän tuon itse, tuo on kuitenkin parempi kuin 2012 Avensis tai Octavia, voittaa joka saralla sen aivan suvereenisti 6-0, paitsi luotettavuudessa/vikojen määrässä.

Eniwei, jos maksaisin 20-25ke väliä, saisin uuden auton, jonka arvo laskee ehkä 3000e/v. Jos siis korjaan tuota 3000 eurolla vuodessa, mikä on 3x yli arvion, saan pitää parempaa autoa + säästän 20-25ke rahaa.

Mikä järki tuosta on luopua? Mitäs saa 10ke:llä? 280tkm ajetun Corollan ompelukoneen moottorilla vuodelta 2004. Miksi vaihtaisin tuon sellaiseen?

Aika harvoin on tullut puhelimessa mieleen karjua ja haistattaa vittupaskaa, mutta noille parille merkkikauppiaalle teki mieli sanoa suorat sanat. En sanonut mitään. Lupasin harkita asiaa.
 
Miksi ihmeessä edes mietit tollaseen vaihtamista? Onhan noissa tietysti takuu, mutta ei Toyotatkaan nykyisin ole viattomia. Octavioista löytyy paljonkin huonoja kokemuksia jos etsit. Nuo on niin eri luokan autoja kuin E61 BMW, että itse en ainakaan voisi vaihtaa jos jotain pitää väliin maksaa...
 
Lupasivat muuten mun 530DA Touringista 2004 5000-10000e maksimissaan vaihdossa kun kyselin UUTTA Octaviaa ja Avensista. Mainittakoon että tuossa on lähes KAIKKI tehtaan varusteet, yhteensä Suomihinnoilla noin 35.000 euron arvosta pelkkiä lisävarusteita, uutena tuolloin 80.000 euron autoon, eli sadan tonnin paremmalle puolelle mennään kirkkaasti. Eli suoraan ostoon verrattuna 0-5000e euroa.
Mieluummin pidän tuon itse, tuo on kuitenkin parempi kuin 2012 Avensis tai Octavia, voittaa joka saralla sen aivan suvereenisti 6-0, paitsi luotettavuudessa/vikojen määrässä.

Eniwei, jos maksaisin 20-25ke väliä, saisin uuden auton, jonka arvo laskee ehkä 3000e/v. Jos siis korjaan tuota 3000 eurolla vuodessa, mikä on 3x yli arvion, saan pitää parempaa autoa + säästän 20-25ke rahaa.

Mikä järki tuosta on luopua? Mitäs saa 10ke:llä? 280tkm ajetun Corollan ompelukoneen moottorilla vuodelta 2004. Miksi vaihtaisin tuon sellaiseen?

Aika harvoin on tullut puhelimessa mieleen karjua ja haistattaa vittupaskaa, mutta noille parille merkkikauppiaalle teki mieli sanoa suorat sanat. En sanonut mitään. Lupasin harkita asiaa.

Piti oikein useampaan kertaan lukea tuo boldattu kohta:wtf:. Kova arvostus tojota-miehillä baijerilaiseen :). Mulle tarjottiin tuosta mun -02 e39:stä puhelimessa 11 000 euroa vaihdossa -06 vuosimallin e90:iin... Päätin kuitenkin nuukailla ja ajella tuolla vielä jonkin aikaa.
 
Lupasivat muuten mun 530DA Touringista 2004 5000-10000e maksimissaan vaihdossa kun kyselin UUTTA Octaviaa ja Avensista.

Aika alhaista hyvitystä tarjosivat. Oman kokemuksen mukaan hyvitys autosta on yleensä alin markkina-arvo ja siitä 2000e pois. Eli jos tuo sun BMW on jossain 14t€ hintaluokassa, niin hyvityksen pitäisi olla 10-12t€. Varsinkin jos vaihtaa uuteen. Tai sitten ko. liike ei vaan halua just nyt myydä autoja?
 
Aika alhaista hyvitystä tarjosivat. Oman kokemuksen mukaan hyvitys autosta on yleensä alin markkina-arvo ja siitä 2000e pois. Eli jos tuo sun BMW on jossain 14t€ hintaluokassa, niin hyvityksen pitäisi olla 10-12t€. Varsinkin jos vaihtaa uuteen. Tai sitten ko. liike ei vaan halua just nyt myydä autoja?
Kyllä toi on 20-26ke hintaluokassa.
 
Kyllä toi on 20-26ke hintaluokassa.

Noh ei nyt sentään. Just tällä viikolla tuttu kävi kysymässä hyvitystä uuteen autoon, ja tarjosi vaihdossa -07 520dAta, jonka osti uutena ja täydellä merkkihuollon viholla. 24t€ oli hyvitys. Tuolla koneella ja varusteillahan ei ole juurikaan merkitystä, sillä ostajat ostavat joka tapauksessa edullisinta - eivätkä ne autoliikkeen jampat sitä autoa itselleen osta. Tuo 14t€ nappasin kylmästi Nettiautosta, eli listasin -04 vitossarjalaiset diissel automaatit. 14900e näytti olevan aika yleinen pyynti, ja kai siitä pari sataa saa tingattua. Jos taas auto ei ole noiden 5-6 halvimman joukossa niin ei ne kaupaksi tahdo mennä.

Mutta ehdottomasti parhaan diilin saat myymällä itse tuon Bemarin. Nuo varmaan menee aika liukkaasti kaupaksi, ja sitten pääset rahan kanssa tinkaamaan autoliikkeeseen. Ja siellähän käteinen on kuningas!

ps. muutamia autoja olen myynyt nettiauton kautta. Voin sanoa, että 307 diesel Pösö ei sitten kiinnosta ketään. Kuukausi tolkulla oli nettiauton halvin, eikä yhtään soittoa tullut. Lopulta annettiin se kauppaan vaihdossa, ja siellä se oli puoli vuotta myynnissä...
 
Noh ei nyt sentään. Just tällä viikolla tuttu kävi kysymässä hyvitystä uuteen autoon, ja tarjosi vaihdossa -07 520dAta, jonka osti uutena ja täydellä merkkihuollon viholla. 24t€ oli hyvitys. Tuolla koneella ja varusteillahan ei ole juurikaan merkitystä, sillä ostajat ostavat joka tapauksessa edullisinta - eivätkä ne autoliikkeen jampat sitä autoa itselleen osta. Tuo 14t€ nappasin kylmästi Nettiautosta, eli listasin -04 vitossarjalaiset diissel automaatit. 14900e näytti olevan aika yleinen pyynti, ja kai siitä pari sataa saa tingattua. Jos taas auto ei ole noiden 5-6 halvimman joukossa niin ei ne kaupaksi tahdo mennä.

Mutta ehdottomasti parhaan diilin saat myymällä itse tuon Bemarin. Nuo varmaan menee aika liukkaasti kaupaksi, ja sitten pääset rahan kanssa tinkaamaan autoliikkeeseen. Ja siellähän käteinen on kuningas!

ps. muutamia autoja olen myynyt nettiauton kautta. Voin sanoa, että 307 diesel Pösö ei sitten kiinnosta ketään. Kuukausi tolkulla oli nettiauton halvin, eikä yhtään soittoa tullut. Lopulta annettiin se kauppaan vaihdossa, ja siellä se oli puoli vuotta myynnissä...

Kilometrimäärä tuntuu olevan ratkaiseva tekijä, eka alle 150tkm ajettu oli 21800e. Alle 100tkm ajettuja ei ollut myynnissä yhtään.
 
Noh ei nyt sentään. Just tällä viikolla tuttu kävi kysymässä hyvitystä uuteen autoon, ja tarjosi vaihdossa -07 520dAta, jonka osti uutena ja täydellä merkkihuollon viholla. 24t€ oli hyvitys. Tuolla koneella ja varusteillahan ei ole juurikaan merkitystä, sillä ostajat ostavat joka tapauksessa edullisinta - eivätkä ne autoliikkeen jampat sitä autoa itselleen osta. Tuo 14t€ nappasin kylmästi Nettiautosta, eli listasin -04 vitossarjalaiset diissel automaatit. 14900e näytti olevan aika yleinen pyynti, ja kai siitä pari sataa saa tingattua. Jos taas auto ei ole noiden 5-6 halvimman joukossa niin ei ne kaupaksi tahdo mennä.

Mutta ehdottomasti parhaan diilin saat myymällä itse tuon Bemarin. Nuo varmaan menee aika liukkaasti kaupaksi, ja sitten pääset rahan kanssa tinkaamaan autoliikkeeseen. Ja siellähän käteinen on kuningas!

ps. muutamia autoja olen myynyt nettiauton kautta. Voin sanoa, että 307 diesel Pösö ei sitten kiinnosta ketään. Kuukausi tolkulla oli nettiauton halvin, eikä yhtään soittoa tullut. Lopulta annettiin se kauppaan vaihdossa, ja siellä se oli puoli vuotta myynnissä...

Eipä taida imo
 
Lupasivat muuten mun 530DA Touringista 2004 5000-10000e maksimissaan vaihdossa kun kyselin UUTTA Octaviaa ja Avensista. Mainittakoon että tuossa on lähes KAIKKI tehtaan varusteet, yhteensä Suomihinnoilla noin 35.000 euron arvosta pelkkiä lisävarusteita, uutena tuolloin 80.000 euron autoon, eli sadan tonnin paremmalle puolelle mennään kirkkaasti. Eli suoraan ostoon verrattuna 0-5000e euroa.
...

14 teur saatiin hyvitystä kun vaihdettiin discovery lantikkaan. Ei muuten häpeä bemarille ajo-ominaisuuksissa alle sadan kahden kympin vauhdeissa ;)
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Bemari on paras auto ajettavuudeltaan. Piste.

Riippuu pitkälti mitä hakee, mukavuudessa en ole ässäläistä parempaa ajellut, seiskasarjaset on olleet huonompia.

Tuollasessa -04 530d:ssä en itse näe ajolleen mitään kummallista vaan perusauto toki bonuksena takaveto.

Paljonko huppen auto oli ajettu ? Paljon ajettuna tuota koppaa saa todella halvalla ja 200tkm ajettuja liikkeistäkin alta 15ke.
 
Eipä taida imo

??? Kyllä ainakin omasta kokemuksesta autokauppa lähtee liikkeelle ihan eri tavalla, kun sanot maksavasi käteisellä tässä ja nyt. Käteisellä ostava asiakas selvästi etsii autoa ja on valmis myös heti ostamaan sellaisen. Eikä hän raahaa liikkeesen hankalaa vaihdokkia jo ennestään täydelle pihalle. Mikä sitten on vielä parempi?
 
Kilometrimäärä tuntuu olevan ratkaiseva tekijä, eka alle 150tkm ajettu oli 21800e. Alle 100tkm ajettuja ei ollut myynnissä yhtään.

Juu en tiennyt mitä sillä Hupen autolla oli rullailut. Oletin -04 dieselin olevan reilummin ajettu tässä vaiheessa. Eikös se ollut tuontiauto? Se voi olla, että liikkeessä olettivat heti mittarin olen veivatun tai jotain.

Mutta on liikkeissäkin eroja. Tosiaan tutulle tarjottiin 24te hyvitystä -07 Bemusta, mutta Audi-liikepä tarjosi 27te. Eli toiset haluaa kauppaa, ja toiset ei. Olen itsekin käynyt -07 Passattia tarjoamassa vaihdossa, ja ainakin merkkiliikkeissä tuntuu olevan ihan selvä "haista vittu" asenne. Ehkä niissä on totuttu helppoihin asiakkaisiin? Heti kun sanot arvion oman auton arvosta (ja herra paratkoon mainitse nettiauton) niin on naamat norsunvitulla ja kaupat loppuu siihen. 15te tarjottiin mun -07 DSG TDI Passatista, ja tilalle halusin 26900e maksavaa V70 Vollea. Sanoin vielä, että pistä tonni lisää niin tehdään kaupat. Mutta ei, myyjä sanoi vaan "ei pysty" ja tuijotti takaisin. Diesel farkku Volkkari on kuulemma niiiin vaikea myydä. Sanoin että paskapuhetta, varmasti yksi kysytyimmistä autoista. Mutta eipä sillä asenteella taida autot liikkua. Stna kun sen Vollen hinta oli muutenkin korkea (200tkm ajettu taksi) ja hyvitys heti kärkeen matala. Helposti olisi voinut tinkiä, mutta kun ei niin ei. Pari kuukautta ne sitä Vollea myi, eli tonnin tippui arvo jo varastossa...
 
??? Kyllä ainakin omasta kokemuksesta autokauppa lähtee liikkeelle ihan eri tavalla, kun sanot maksavasi käteisellä tässä ja nyt. Käteisellä ostava asiakas selvästi etsii autoa ja on valmis myös heti ostamaan sellaisen. Eikä hän raahaa liikkeesen hankalaa vaihdokkia jo ennestään täydelle pihalle. Mikä sitten on vielä parempi?

Eikös myyjät/liikkeet saa provikkaa, kun myyvät rahoitusyhtiön rahaa? Eli luulisi rahoitustenkin kiinnostavan. Vanhat vaihtoautot eivät liikkeitä kiinnosta.
 
Eikös myyjät/liikkeet saa provikkaa, kun myyvät rahoitusyhtiön rahaa? Eli luulisi rahoitustenkin kiinnostavan. Vanhat vaihtoautot eivät liikkeitä kiinnosta.

Autokauppaa pyörittänyt kaveri sanoi, että usein parhaan katteen sai juuri siitä rahoituksesta. Provikat kuulemma juoksee vielä pitkän aikaa, joten pitkän aikaa toiminut paljon rahoituksella autoja myynyt kaveri sai niistä hyvän ja jatkuvan lisätulon. Tarkempia lukuja ei tosin ole tiedossa.
 
Ratkaisevassa tilanteessa ne varusteet on sitten, kun puhutaan kahdesta saman hintaisesta ja yhtä paljon ajetusta autosta.
 
Mitä ihmettä? Tuon ikäisessä käytetyssä premium-autossa nimenomaan ne varusteet on hiton kovaa valuuttaa. Uutenahan rahalla saa valita mutta käytettynä on todella vaikea löytää autoa haluamillaan varusteilla. Varsinkin kun vakiovarustelu näissä merkeissä on yleensä aika suppea, niin onhan siinä nyt iso ero saatko 10 000 eurolla bemarin kaikilla höysteillä vai kangaspenkeillä ja kasettisoittimella :david:
 
Mitä ihmettä? Tuon ikäisessä käytetyssä premium-autossa nimenomaan ne varusteet on hiton kovaa valuuttaa. Uutenahan rahalla saa valita mutta käytettynä on todella vaikea löytää autoa haluamillaan varusteilla. Varsinkin kun vakiovarustelu näissä merkeissä on yleensä aika suppea, niin onhan siinä nyt iso ero saatko 10 000 eurolla bemarin kaikilla höysteillä vai kangaspenkeillä ja kasettisoittimella :david:
Varusteilla on helpompi saada autonsa myytyä, mutta ei autosta niiden takia voi kyllä käytännössä euroakaan enempää pyytää, jos sen kaupaksi haluaa saada.
 
Näimpä, valitettavasti on ihan turha odottaa kenenkään maksavan, varsinkaan autoliikkeiden, varusteista. Se mitä autoon kuluttaa ylimääräistä, niin sitä ei saa ikinä pois.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom