Koira-ajokortti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tumppa
  • Aloitettu Aloitettu
Eli sama vaikka kukaan ei kävisi autokoulua kun muutama ei noudata sääntöjä? Pakollinen kortti varmasti karsisi niitä mielijohteesta tehtyjä koiraostoksia ja laittaisi tulevan omistajan varmasti miettimään minkälainen koira oikeasti sopii hänelle.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Eli sama vaikka kukaan ei kävisi autokoulua kun muutama ei noudata sääntöjä? Pakollinen kortti varmasti karsisi niitä mielijohteesta tehtyjä koiraostoksia ja laittaisi tulevan omistajan varmasti miettimään minkälainen koira oikeasti sopii hänelle.

Tarkoitin sitä tuolla ajokorttivertauksella että vaikka se koirakortti olisi taskussa, ei se takaa sitä että koiran omistaja kouluttaa koiransa hyvin. Sitä kun ei voi valvoa mitenkään. Toki tuo varmaan karsisi osan mielijohteesta tehtyjä koiraostoksia ja vääriä rotuvalintoja tulisi tehtyä vähemmän, mutta suurimmalle osalle tuo kortti olisi varmaan "kunhan saa alta pois"-tyylinen juttu.

Mutta kyllä tuo mun mielestä on ihan hyvä idea, pirun vaikea vain toteuttaa järkevästi.

Lyhyesti sanottuna kyllä pitäisi.

Siis jos oli kyse koirapuistosta niin ei kai siellä koiria kiinni pidetä, ei edes sitä rotikkaa. :) Eiköhän noissa koirapuistoissakin ihan kysymällä ja mahdollisesti pienellä odottamisella pärjää aika hyvin.

Ja tuohon koirakorttiin niin ei jaksa uskoa että siitä systeemistä mitenkään toimivaa saataisiin. Mutta hyvähän se aina on että uusia ideoita tulee ja asioista puhutaan.

Itse käyn tosi harvoin koirapuistoissa mutta ei koskaan ole mitään ongelmia ollut, siellä on mun rotikan kanssa ollut samassa aitauksessa Dogo Argentinoa ym isoakin koiraa mutta hyvin on mennyt.

Mikä hitto on koirapuisto? Ulkona pidetään koirat kiinni, paitsi jos ollaan omalla maalla tai metsällä.

Ihanko tosissasi olet ettet ole kuullutkaan koirapuistoista? :)

Se on aidattu alue esim puiston tms reunalla joka on rakennettu juurinsitä varten että siellä koirat pidetään nimenoaan VAPAANA, aidatun alueen sisällä siis. You know? :)

Se on aidattu alue esim puiston tms reunalla joka on rakennettu juurinsitä varten että siellä koirat pidetään nimenoaan VAPAANA, aidatun alueen sisällä siis. You know? :)

Tyhmin keksintö miesmuistiin. Taitaa olla kaupunkilaisten metkuja. Mitä tapahtuu jos sinne laittaa 2 koiraa? Nehän alkaa tappelemaan tai lisääntymään.

Onkos meillä täällä trolli.
"Nehän alkaa tappelemaan tai lisääntymään."
Ei helkkari että repesin. Ja kyllä, kaupunkilaisten metkuja ne on,hyvä keksintö kyllä tuohon koirien sosialistamiseen.

Aina kun on jotain ongelmia niin jossain arkadianmäellä luullaan että kouluttamalla tästä selviää, sitten tehdään joku 20 tunnin kurssi mikä ei oikeasti merkkaa paskan vertaa opiskeli sitten mitä tahansa. Mulla on taskussa noita kaikenmaailman paskakortteja iso pino, on ensiapua, tulityö- ja turvallisuuskorttia enkä mä oikeastaan edes muista mitä siellä mahdettiin käsitellä. Mutta jonkun mielestä mä olen silti vissiin ihan ammattilainen noissakin jutuissa.

Kiinnikkö sitä pitäisi pitää?
Tavallinen puisto, kyllä täytyisi pitää kiinni. Koirapuistossakin voisi vähän ajoittaa niin, ettei suurimman osan tarvitsisi poistua kun yksi tulee koiransa kanssa. Tässä lähistöllä on vuoden sisään päässyt jo pari pienempää koiraa hengestään ja ollut monta läheltä piti -tilannetta kun nämä koiransa vähemmän hyvin hallitsevat eivät osaa ajatella.

Onhan se aika hankalaa kun noita koiria pidetään vapaina tai vaikka olisikin kiinni, siihen koiraan ei ole mitään kontrollia ja hihna menee koko kadun poikki.

Jokaisella pyöräretkellä törmää näihin tapauksiin useita kertoja. Ja lenkkipolulla kun käy juoksemassa niin myös näitä vapaana olevia koiria tulee jalkoihin pyörimään.

Koira-ajokorttia pidän aika epärealistisena eikä se mitään varmaan auttaisi. Kunnon sakot voisi toimia, tosin kukapa noita pystyisi mitenkään valvomaan.

Hei ojr, koira näkee vain ihmisessä sisäinen voiman ei ulkoista. Vaikka mies ois 50kg painoinen mutta osaa olla jämpti ni enemmän koira sitä uskoo ku jotain 120kg hysteeristä lihapäätä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom