Kohtaamisia PORTSARIN kanssa.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Avilla
  • Aloitettu Aloitettu
Status
Viestiketju on suljettu.
mulla on positiivinen tarina kohtaamisesta portsarin kanssa. Olin nuorempana yhtenä iltana poltellut melkoisen määrän hamppua ja unissakävelin pitkin Helsingin katuja, kunnes törmäsin yhden ravintolan ovelle ja ajattelin, että olisi kiva käydä juomassa kuppi kahvia. Ei muuta kuin jonottamaan.
Aloin pohtimaan miten pystyisin skarppaamaan portsarin ohitse. Olin silminnähden sekaisin ja tuoksuin hampullle. Asiaa vaikeutti vielä se, että pystyisin keskittymään vain muutaman sekuntin.
Onneksi jonoon taakseni ilmestyi kaksi resuista hippiä, Itse olin pukeutunut kauluspaitaan ja nahkakenkiin. Tarkististin hippien kunnon silmistä ja totesin heidän olevan täysin selvinpäin.
Vihdoin tuli minun vuoroni jonossa. Tein portsarille tyylikkään budokumarruksen, koska ajattelin hänen joskus harrastaneen jotain. Täydestä meni. "Tervetuloa"
Astuessani ovesta kuulin portsarin ja hippien keskustelun:
"On taidettu ottaa tänään jotain?"
"Ei olla."
"Älkää yrittäkö!"
Poke yhdisti hassiksen hajuni hippeihin, eikä minun tyyliteltyyn olemukseeni. Itseasiassa minua ei harmittanut yhtään helvetin kasvissyöjänarkomaanit, jotka vievät kitaranrämpytyksellään meidän kunnon ihmisten naiset. Toi edellinen lause on henkilökohtainen. :)
Pois lähtiessäni morjestin pokea kuin parasta ystävääni ja hän vastasi iloisesti takaisin. Me kunnon ihmiset pidetään yhtä

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
paalu sanoi:
Ja ihan tiedoks vaan et mulle pokel ei oo muuta virkaa ku et se avaa mulle oven tullessa ja mennessä ja vahtii mun rotsii sil aikaa ku ite dokaan siellä ravintolassa.

Ja kaiken tämän lisäksi portsarit pelastaa sut suuremmilta vahingoilta kun lapsellisella käytökselläs aiheutat tilanteita, joissa oot saamassa kunnolla turpaas joltain muulta kaltaiseltas nerolta.

Kaikki ei näköjään ymmärrä että poke on lain määräämässä tehtävässä oikeuksineen ja velvollisuuksineen. Jengi luulee että kapakassa on lupa kikkailla miten vaan humalassa koska "se ei ole laitonta". JV voi toimialueellaan todellakin rajoittaa kansalaisen oikeuksia lain puitteissa aivan eri tavalla kuin vaikka Siwassa, joten siinä suhteessa paikat ovat eri asemassa kansalaisten oikeuksien suhteen. Käytännössä jos käskyttämisen jälkeen jää urputtamaan niin poke voi kylmän viilesti poistaa kenet tahansa kapakasta huolimatta siitä kuinka tietoinen "oikeuksistasi" olet.

keijo s sanoi:
Kaikki ei näköjään ymmärrä että poke on lain määräämässä tehtävässä oikeuksineen ja velvollisuuksineen. Jengi luulee että kapakassa on lupa kikkailla miten vaan humalassa koska "se ei ole laitonta". JV voi toimialueellaan todellakin rajoittaa kansalaisen oikeuksia lain puitteissa aivan eri tavalla kuin vaikka Siwassa, joten siinä suhteessa paikat ovat eri asemassa kansalaisten oikeuksien suhteen. Käytännössä jos käskyttämisen jälkeen jää urputtamaan niin poke voi kylmän viilesti poistaa kenet tahansa kapakasta huolimatta siitä kuinka tietoinen "oikeuksistasi" olet.
Juuri näin.

Joku mainitsi, ettei kenelläkään ole mitään positiivista sanottavaa portsareista. Itse olen saanut hyvää kohtelua, vakipaikoissa annan tippiä, kauniin hymyn ja kiitoksen kanssa. Tunnen oloni turvalliseksi, koska tiedän voivani kääntyä ovimiesten puoleen jos tuntematon mies alkaa ahdistelemaan liikaa, eikä usko selvän suomenkieltä.
Ainut ns. huono puoli on naispuolisten tulo järjestyksenvalvojiksi. Itsekeskeistä ajattelua, totta, mutta se on minulta pois, kun en saa silmäniloa baariin tullessani (johtunee siitä, että olen sinkku). He jäävätkin ilman tippiä. Mutta asiasta keskusteltuani miespuolisen jv:n kanssa, ymmärrän, että miehet käyvät enemmän baareissa --> tuovat rahaa, joten minulta pois, on miehille enemmän silmäniloa.
Hippasen itse asian vierestä, mutta tulipahan avauduttua :D

Tarina:
2 joulupäivä ja lähi baariin... kello neljä ulos taksia odottelemaan. yhtäkkiä edessä on kaks timmiä tyyppiä.. yritän muijan kans lähteä vittuun mut ei.. armoton vittuilu alkaa.. kaveri otti päihinsä ja siin rytäkäs muut tutut innostu taistoamaan ihan kunnolla ite yritin pysyä poissa tieltä kun olin melkein selvin päin.. sitten tämä sankari joka nostaa varmaan reilut parisataa penkistä latas muijaa päin näköä..(kaikki tapahtuu noin 7m baarin ovelta) no otin tietysti itteeni ja monotin sitä jätkää eka reiteen (horjahti vähäsen) sen jälkeen se yritti monottaa mua liukastu ja myönnettäköön tein aika törkeästi ja monotin sitä päin pläsiä... noh,,, poliisit paikalle ja sit ettimään pokeja. sattu et nää kaks isohkoa jätkää o kyseisen poken kavereita ja nyt o pahoinpitely syyte harkinnassa... eli mä olen syyllistyny pahoin pitelyyn ja muut ei o tehny mitään. Widu!! poket (2) katteli koko tahkoamisen ajan oven takaa... et viva la joensuun poket...vittu...

Zevor sanoi:
Tarina:
...latas muijaa päin näköä..

...ja myönnettäköön tein aika törkeästi ja monotin sitä päin pläsiä...
Nojaa, oisit monottanu ennemmin vaikka 2 kertaa sellasta mulkkua.

Zevor sanoi:
Tarina:
Widu!! poket (2) katteli koko tahkoamisen ajan oven takaa... et viva la joensuun poket...vittu...

Jos olisin ollut minä ovella niin en olisi kanssa tehnyt yhtään mitään. Ei voisi vähempää kiinnostaa sekaantua joihinkin juoppojen katutappeluihin, ja mahdollisesti vielä joutua oikeuteen selvittelemään sitä.

edelbrock sanoi:
Jos olisin ollut minä ovella niin en olisi kanssa tehnyt yhtään mitään. Ei voisi vähempää kiinnostaa sekaantua joihinkin juoppojen katutappeluihin, ja mahdollisesti vielä joutua oikeuteen selvittelemään sitä.
Vittuaisi olla sun muijas

edelbrock sanoi:
Sama homma minulla, jos näen minulle tuntemattomia ihmisiä tappelemassa jossain niin korkeintaan soitan poliisit. En ala uhraamaan aikaani, ehkä omaa terveyttäni minulle täysin tuntemattomien vuoksi. Mutta jos nämä riitapukarit ovat juuri poistuneet ravintolasta ja eikö ravintolan lähialue kuulu myös portsareiden toiminta-alueeseen(?). Tällöin kyllä portsareiden pitäisi mielestäni puuttua tilanteeseen. Jos ei kerran kiinnosta puuttua juoppojen tappeluihin niin ehkä on sit väärällä alalla.

Haa, nyt tuli mieleen eräs epämielyttävä tapahtuma. Tämä sattui Turussa Mega partyissa (tjsp), jokus 90-luvun alussa. Olin ottanut hieman liikaa hapanta ja sammunut Typhoon(nyk. elysee) arenan penkeille. Oksu siitä tietenkin tuli, penkit sotkeentui. Jossain vaiheessa tajusin, että portsarit raahaa mua veks. Sellaisessa pintaliidossa mentiin, vähän jalat otti maahan kiinni, kun ne mua repi menemään. No tuossa ei ole vielä mitään ihmeellistä, mutta siinä on, että poket kysyi onko minulla rahaa ja totesin, että tarkistetaan. Löytyi n.100mk ja tuo kelpasi porstareille. Sitten vaan takki meikäläisen niskaan ja ulos pakkaseen. Ei ollut kännykkää millä soittaa vanhukset hakemaan eikä rahaa ottaa taksia/bussia. Siinä nukuin 5h Elysee arenan edessä olevan patsaan päällä ja palelin. Portsarit aivan varmasti mut siinä näki, mutta ei pienintäkään elettä tehdä mitään meikäläisen auttamiseksi (esim. jätkät olisi voinut pyytää mua sisälle soittamaan jonkun hakemaan..).

Tuo ei ollut portsareilta järin fiksusti toimittu, vaikkei minunkaan toiminta mistään mallikirjasta ollut. Rahat jotka mun kukkarosta annoin, meni aivan varmasti portsarien omaan taskuun :david:

Silloin muuten vitutti.

Kaveri oli baarissa(Kuopion EMIGRANTSISSA, NYK. ALE PUPI) yhden isokokoisen frendinsä kanssa leikkitappelua ja sitä ei olisi voinut parhaallakaan tahdolla mieltää kunnon rähinäksi. Poket tuli siihen ja vei kaverin sinne tuulikaappiin ja paiskasi sen naama edellä lasiin jonka jälkeen hakkaskivat ja kenkivät tämän. Käräjillehän siitä mentiin mutta portsarin paskapäät tukivat toinen toisiaan ja selvisivät näin ollen ilman syytettä:curs:

WTA sanoi:
Mutta jos nämä riitapukarit ovat juuri poistuneet ravintolasta ja eikö ravintolan lähialue kuulu myös portsareiden toiminta-alueeseen(?). Tällöin kyllä portsareiden pitäisi mielestäni puuttua tilanteeseen. Jos ei kerran kiinnosta puuttua juoppojen tappeluihin niin ehkä on sit väärällä alalla.

Tajuatko ollenkaan kuinka usein baarin ulkopuolella on sulkemisajan jälkeen tappeluita? Tappelu kuuluu portsarille vain siinä tapauksessa, että se on juuri siinä baarin oven edessä, muuten sinne ei kannata mennä väliin koska sitten saat olla joka ilta siellä ulkona vääntämässä jos sille linjalle lähdetään. Kukaan portsari ei selvittele vapaaehtoisesti itselleen kuulumattomia tappeluita, koska oikeudessa saa muutenkin ravata työnpuolesta riittämiin.

Menkää kaikki jeesukset muutamaksi vuodeksi tekeen ovihommia täyspäiväisesti ja sanokaa sitten mulle jaksatteko leikkiä vielä maailmanpelastajien partiopoikaa.

harde20 sanoi:
Kaveri oli baarissa(Kuopion EMIGRANTSISSA, NYK. ALE PUPI)..

Satuin kerran paikalle kun naapuribaarissa (vanha apteekkari vai mikä liekkään..) poket veti naapuripöytään sammuneen naisen käsistä raahaten pihalle siten että pää kolisi lattiaan. Se oli hienoa toimintaa! Vähempikin voiman käyttö olisi varmasti riittänyt ja sellaisen hentoisen naisen olisi aivan varmasti voinut ensin esim. herättää ja sitten ohjata ulos.

paksi sanoi:
Satuin kerran paikalle kun naapuribaarissa (vanha apteekkari vai mikä liekkään..) poket veti naapuripöytään sammuneen naisen käsistä raahaten pihalle siten että pää kolisi lattiaan. Se oli hienoa toimintaa! Vähempikin voiman käyttö olisi varmasti riittänyt ja sellaisen hentoisen naisen olisi aivan varmasti voinut ensin esim. herättää ja sitten ohjata ulos.

Varman päälle. Nainenhan olisi saattanut olla kipua tuntematon, agrevoimissaan oleva nisti ja herätessään pätkinyt pokeja turpaan..

edelbrock sanoi:
Tajuatko ollenkaan kuinka usein baarin ulkopuolella on sulkemisajan jälkeen tappeluita? Tappelu kuuluu portsarille vain siinä tapauksessa, että se on juuri siinä baarin oven edessä, muuten sinne ei kannata mennä väliin koska sitten saat olla joka ilta siellä ulkona vääntämässä jos sille linjalle lähdetään. Kukaan portsari ei selvittele vapaaehtoisesti itselleen kuulumattomia tappeluita, koska oikeudessa saa muutenkin ravata työnpuolesta riittämiin.

Menkää kaikki jeesukset muutamaksi vuodeksi tekeen ovihommia täyspäiväisesti ja sanokaa sitten mulle jaksatteko leikkiä vielä maailmanpelastajien partiopoikaa.
Mutta eikös se nyt ole jokaisen velvollisuus soittaa edes poliiseille jos on pahoinpitely menossa.

Olis kiva saada näkökantaa pakkiksen järkkäreiltä Harden, Jakobin ja Paksin kokemuksiin? Mielenkiintoista nähdä ovatko ne tyyliin: "Töitään ne vaan tekee, olisit ite ollut vastaavassa tilanteessa."

Noissa tapauksissa tosiasia on se, että ko. järkkärit ovat toimineet aivan päin p****ttä vaikka kuinka sinisten lasien läpi maailmaa katsoisikin. Vituttaa vaan toi asenne täällä, ettei portsarien joukosta muka löydy mätiä omenia - Niitä löytyy taatusti jokaisesta ryhmästä.

Itse yritin paikalliseen baariin alaikäisenä (kuka nyt ei olisi yrittänyt?) viime talvena. Noh, portsari avas oven ja mentiin kaverin kanssa sisään. mun ystävä oli niin innoissaan että paineli heti baaria kohti kunnes huusin että pitää maksaa. no siinä maksettiin 4€ molemmat ja VASTA sitten se homo kysy papereita. Ovea sitte näytettiin ja sanoin että haluan rahat takaisin niin eipä antanu. Homo. En usko että tällaista voisi Suomessa tapahtua. Naiivi.

Janne sanoi:
Mutta eikös se nyt ole jokaisen velvollisuus soittaa edes poliiseille jos on pahoinpitely menossa.

Joo kyllähän miliisille aina voi soittaa. Ne ei vaan aamuyöllä kauhean pikaisesti kerkeä tappeluihin puuttumaan. Joskus saattaa kestää puoli tuntia ennen kuin partio saapuu paikalle.

Annatteko te kaikille pokeille tippiä? mä en oo koskaan antanu ja sitte yks kaveri sano että kannattaa antaa niin rupesin oikein miettimään...

Status
Viestiketju on suljettu.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom