Kohtaamisia PORTSARIN kanssa.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Avilla
  • Aloitettu Aloitettu
Status
Viestiketju on suljettu.
Juperi sanoi:
Itse paareissa remutessani en ole joutunut minkäänlaiseen hämminkiin järkkärien kanssa kun oletan osaavani olla ihmisiksi.

Yleensä jos paareissa remuaa, joutuu ongelmiin ambulanssimiehien kanssa :)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Sumu sanoi:
Hermopisteiden nimiä en tiedä, mutta sen tiedän, että sopivasta kohtaa niskan ja kaulan välimaatosta painamalla voi aiheuttaa heijasteisen sydänpysähdyksen. Tätä ei kuitenkaan voi pitää kovin todennäköisenä, joskin silti on paikallaan varoittaa kaulan alueelle kohdistuvien hallintaotteiden vaaroista. Pitää todella tietää mitä tekee jos tällaisia otteita käyttää.

En kyllä lähtisi noilla hermopisteillä/kuristuksilla neppailemaan jollen tietäisi tasan tarkkaan mitä olen tekemässä, ovat ne kuitenkin vaan senverran vaarallisia.
Tuohon poken hommaan vielä että, kannattaa asiakkaankin harjoittaa pientä mielikuvitusleikkiä, kuvittele itsesi vaikka uudenvuodenaattona klo.01.00 helvetin väsyneenä jonkin megaluokan teinibaarin ovelle katselemaan oksentavia/öriseviä humalaisia juuri 18 ikävuoden saavuttaneita asiakkaita, kyllä siinä varmasti oppii arvostamaan yhtäkin hyvinkäyttäytyvää ja tippaavaa asiakasta, vai olenko väärässä?

Viime kesänä olin Hietsussa ottamassa aurinkoa, niin joku isokokoinen mies tuli tekemään tuttavuutta. Hän yritti inttää puhelinnumeroa ja lopulta suostuin ottamaan hänen numeronsa ja lupasin soittaa päästäkseni tyypistä eroon. Tietenkään en soittanut...

Muutama päivä myöhemmin olin menossa bailaamaan ystävieni kanssa ja yllätyksekseni tämä sama körmy seisoi ovella. Kaverini hän päästi sisään, mutta minua ei... Ikinä ennen en ole ikäni takia joutunut ovelta kääntymään ja olikin todella noloa perääntyä jonosta täydessä meikissä ja pikkumekossa ja vielä vesiselvänä. :curs:

Portsareiden kanssa kannattaa todella pysytellä hyvissä väleissä, koska he ilmeisesti saavat suurta tyydytystä ihmisten pomottelusta. Pieni flirtti ravintolan ovilla seisovien idioottien kanssa säästää pakkasessa jonottelemisilta ja muilta ongelmilta... Sama pätee :david: -baarimikkoihin ja muuhun henkilökuntaan.

T.K. sanoi:
Pieni flirtti ravintolan ovilla seisovien idioottien kanssa säästää pakkasessa jonottelemisilta ja muilta ongelmilta... Sama pätee :david: -baarimikkoihin ja muuhun henkilökuntaan.
Eiköhän koko maailmassa päde se homma että pienellä flirtillä pääsee vähemmällä. Ja onko se sitten mitenkään paha asia? Ei mun mielestä.

Kyllä mä ennen päästäisin sisälle sen tytön joka söpösti hymyilee ja iskee silmää kuin se joka tulee naama norsunvitulla ja örähtää möreästi.

T.K. sanoi:
Viime kesänä olin Hietsussa ottamassa aurinkoa, niin joku isokokoinen mies tuli tekemään tuttavuutta. Hän yritti inttää puhelinnumeroa ja lopulta suostuin ottamaan hänen numeronsa ja lupasin soittaa päästäkseni tyypistä eroon. Tietenkään en soittanut...

Muutama päivä myöhemmin olin menossa bailaamaan ystävieni kanssa ja yllätyksekseni tämä sama körmy seisoi ovella. Kaverini hän päästi sisään, mutta minua ei... Ikinä ennen en ole ikäni takia joutunut ovelta kääntymään ja olikin todella noloa perääntyä jonosta täydessä meikissä ja pikkumekossa ja vielä vesiselvänä. :curs:

Portsareiden kanssa kannattaa todella pysytellä hyvissä väleissä, koska he ilmeisesti saavat suurta tyydytystä ihmisten pomottelusta. Pieni flirtti ravintolan ovilla seisovien idioottien kanssa säästää pakkasessa jonottelemisilta ja muilta ongelmilta... Sama pätee :david: -baarimikkoihin ja muuhun henkilökuntaan.

Käytännön kysymys?
Miksi sanoit, että soitat?
Onko mahdottomuus sanoa: "Ei kiinnosta".

Kumpiko loukkaa enempi, sanoo että ei kiinnosta?
Vai se että lupaa soittaa, mutta ei soita...?

Ilmeisesti ei kannata valehdella, niin voi välit muihinkin ihmisiin kuin portsareihin/baarimikkoihin/henkilökuntaan, pysyä hyvänä:rolleyes:.

edit: itseäni ainakin vituttaisi tilanteessa, jossa olisin ihastunut ja nainen lupaa soittaa mutta ei soita. Eipä toi poke ollut reilu... Toisaalta jos se olisi ajatellut fiksummin niin olisi voinnut jututtaa sua. Mutta päätti nöyryyttää sua...

T.K. sanoi:
Kaverini hän päästi sisään, mutta minua ei...

Paska homma, mutta...

T.K. sanoi:
Pieni flirtti ravintolan ovilla seisovien idioottien kanssa

...taisi ns. mennä ihan oikeaan osoitteeseen.

Voi jeesus mikä asenne. :david:

T.K. sanoi:
Ikinä ennen en ole ikäni takia joutunut ovelta kääntymään...
Siis muistiko se poke sut, vai oliko käännyttämisen syy vaan se ettei sulla ollut ikää?

T.K. sanoi:
Pikkutytöt jotka ovat aina saaneet kaiken hymyilemällä ja flirttailemalla vetäisee isot herneet nenukkiin kun joku asia ei menekään juuri niin kuin itse haluaisi. Sitten kiukutellaan baarin ovella seisoville, pomotteleville idiooteille. Sulla on upea asenne jolla pääset työelämässäkin vielä pitkälle.

makew sanoi:
Onko mahdottomuus sanoa: "Ei kiinnosta".

Kumpiko loukkaa enempi, sanoo että ei kiinnosta?
Vai se että lupaa soittaa, mutta ei soita...?

No jos ei huomaa jo siinä inttämisvaiheessa että toinen ei ole kiinnostunut niin sitten saa syyttää vaan omaa tyhmyyttään jos pettyy siitä ettei toinen soita takaisin. Tosin muuten olen samaa mieltä tuosta suoraan sanomisesta... vaikka jotkut idiootit eivät ymmärräkään sanaa "ei".

Ja saa kyllä hieman paska itsetunto olla ihmisellä jos baarin ovella alkaa tuon takia pätemään eikä päästä asiakasta sisään (jos siis asiakas muuten käyttäytyy normaalisti ja ikää löytyy).

mr. perfect sanoi:
No jos ei huomaa jo siinä inttämisvaiheessa että toinen ei ole kiinnostunut niin sitten saa syyttää vaan omaa tyhmyyttään jos pettyy siitä ettei toinen soita takaisin. Tosin muuten olen samaa mieltä tuosta suoraan sanomisesta... vaikka jotkut idiootit eivät ymmärräkään sanaa "ei".

Ja saa kyllä hieman paska itsetunto olla ihmisellä jos baarin ovella alkaa tuon takia pätemään eikä päästä asiakasta sisään (jos siis asiakas muuten käyttäytyy normaalisti ja ikää löytyy).

Samaa mieltä, kyllä sen huomaa, onko toinen kiinnostunut...
Valehtelu on tosin typerää, eikä näemmä johtanut tässäkään mihinkään...

Hohoo!

Onpahan threadi... :)

<Avautuminen>

Itse olen tehnyt portsarin hommia n.kahdeksan vuotta. Siinä ajassa on tullut nähtyä yhtä ja toista, ammattitaito on kasvanut ja tällä hetkellä pidänkin itseäni kohtalaisen hyvänä asiakaspalvelijana. Duunia on tehty ympäri Suomea, tällä hetkellä Helsingissä, yhdessä kaupungin suurimmista yökerhoista. Vuoroja per viikko tulee 3-7, joten töitä on paljon ja erilaisia ihmisiä näkee muutaman tuhannen verran viikossa. Jos lasketaan, että keskimäärin tapaan 4000 asiakasta viikossa, tekee se 16000 asiakasta kuukaudessa. Rasittavaa? Joskus kyllä. Yleensä ei.

Joudun työssäni väkivaltatilanteeseen n.2-3 kertaa kuukaudessa. Tämä tarkoittaa 1,5 tilannetta/8000 asiakasta. Tuntuuko paljolta? Ei pitäisi tuntua.
Joka kerta väkivaltatilanteessa asiakas on alkoholin tai muun päihteen vaikutuksen alainen, eikä välttämättä puhumalla rauhoitu. Tällöin tarvitsee ottaa käyttöön voimakeinot, jotka saattavat sivullisten silmissä näyttää hurjilta. Voimakeinoina käytän suurimmaksi osaksi erilaisia käsiin kohdistettuja lukkotekniikoita, mutta välillä joutuu painimaan asiakkaan kanssa maassa asti. Silloin pyrin saamaan hallintaotteen päästä, jolloin riehuva asiakas saadaan tilanteeseen josta hän ei pääse pois ilman että itse rauhoittuu. Koko järjestyksenvalvojaurani aikana olen joutunut tainnuttamaan asiakkaan ainoastaan 4 kertaa, joista yksikään tilanne ei ollut liioittelua. Kaksi kertaa olen joutunut käyttämään kaasua, käsirautoihin olen laittanut 8 vuoden aikana varmaan 25 asiakasta. Jos näistä lasketaan, että olen yhteensä ollut mukana yli 250 väkivaltatilanteessa, mutta vain kolmisenkymmentä todella kovia otteita vaativaa tilannetta, on se mielestäni suhteellisen vähän. Yleensä riittää, kun asiakas saatetaan ulos hallintaotetta käyttäen, mikäli sanallinen hallinta ei riitä.

Tuollainen tekopyhä maailmanparannus-ajatusmaailma, mitä tälläkin palstalla jotkut käyttävät ruotiessaan ovimiesten ja järjestyksenvalvojien toimia - joutaa rojukoppaan. Tarkoitan noita tarpeellisiin väkivaltatilanteisiin puuttujia.
En myöskään puolustele ketään, sillä meihin pokeihin lukeutuu valitettavasti myös noita mulkkuja, jotka luulevat omistavansa puoli kaupunkia ja näyttävät sen myös omassa työssään. Ollaan niin kuninkaita, että sateella hukkuu jos ulkona kävellään, nokka pystyssä.

Kaikkien ovimiesten tulisi muistaa, että pääasiassa olemme asiakaspalvelijoita ja turvaamme KAIKKIEN asiakkaiden turvallisuuden ravintolassa sekä myös ulkopuolella olevassa jonossa. Meidän tulee käyttäytyä hyvin, olettaen tietenkin että asiakas käyttäytyy hyvin meitä kohtaan. Jos joku vittuilee minulle ollessani duunissa, vittuilen varmasti takaisin.
Huonolla asenteella ei kannata tulla baariin, sillä baariinhan tullaan pitämään hauskaa. Ei ihme, etteivät jotkut tälläkin palstalla ole päässeet sisälle haluamaansa kuppilaan. Naama norsunvitulla heti ovelle tullessa, pieni vittuilu pokelle ja hauskaa illanjatkoa - jossain muualla. Ei se asenne paranisi siellä sisälläkään.

Itse tervehdin AINA asiakkaita, kun he tulevat sisään - olin sitten ovella tai narikassa. Toivotan myös poislähtiessä hyvät illanjatkot tai hyvät yöt, riippuen paljonko kello on juuri sillä hetkellä. Sana "Kiitos" kuuluu myös tuntemieni ovimiesten (työkavereiden) sanavarastoon. Todella usein saan/saamme positiivista palautetta hyvästä palvelusta, sen mukana tulee myös mahdollisesti pieni tippi. Omasta työstään saa paljon mukavampaa, kun on itse hyvällä tuulella.
Välillä on mukava kokeilla, jos tulee tympääntyneen näköinen ihminen palveltavaksi, että on itse oikein yliystävällinen, hymyilevä ja mukava. Saako myös asiakkaan paremmalle tuulelle? Yleensä saa ja yleensä tällainen asiakas on nainen. Vittuuntunut miesasiakas ei paljon hymyilystä ja ystävällisyydestä välitä.
</Avautuminen>

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Oon käyny Onnelassa vaan kerran. Ovella oli joku kyllä selvästi asiakaspalvelun omaava henkilö, meitä edessä olevalla porukalla oli joku ongelma vissiin paperien suhteen, mutta pienen molemmin puolin asiallisen juttelutuokion jälkeen suostui ovimies päästämään koko porukan sisään. Onnelassa on mun mielestä narikka helvatan moinen ongelma. Kun lähettiin pilkun jälkeen hakeen rotseja, oli siinä narikassa älytön ryysis, porukka töni toisiaan ja tietenkin siinä tuli joku tappelu joidenkin tuntemattomien kesken. Tätä ei tullu selvittämään kukaan, vaan asiakkaat joutui rauhottelemaan tilannetta ja suostuttelemaan ("menkää nyt v*ttu ulos tappelemaan") tappelijat ratkaisemaan ongelmansa ulkona narikkajonon(paremminkin läjän) sijaan. Siellä ne katuojassa paini ja vähän ajan päästä tuli poliisit hakemaan. Se Onnelan narikka on jotenkin tosi huonosti mietitty, kun oot saanut rotsis, joudut kääntymään 180 astetta ja kävelemään koko narikkajonon läpi päästäksesi pihalle. Ei siis ole pokejen vika, mutta aiheuttaa ylimäärästä "kränää" asiakkaiden kesken. Pointsit kuitenkin Onnelalle. Oli paljon viihtyisämpi kuin mitä se CTRL:in ikinä aikaan oli, ja 3 eri musiikki"osastoa" on hyvä idea.

Poserille propsit, enemmän tollasia pokeja :)

Eilen oli hauska katsella selvinpäin clubin jonossa pokejen puuhastelua. 5 pokea tuli ulos painimaan 1-2 ählämin kanssa, jotka olivat ilmeisesti vähän liian :kippis1: + :evil: ... oli kyllä huvittavan näköistä, että asiasta ei selvitty ilman painimista... Jonossa meininki oli muutenkin kuin lastentarhassa ja poket eivät saaneet jonoa siistimmäksi. Ainakin minun silmiin pokejen toiminta kyseisessä paikassa vaikutti melkoisen ammattitaidottomalta.

Duffy sanoi:
Eilen oli hauska katsella selvinpäin clubin jonossa pokejen puuhastelua
Jonosta käsin on hiukka vaikea sanoa mitä sisällä on aiemmin tapahtunut. :kippis1:

Duffy sanoi:
Ainakin minun silmiin pokejen toiminta kyseisessä paikassa vaikutti melkoisen ammattitaidottomalta.

Pitäisi kyllä ko. paikassa olla ihan ammattijätkät ovella, vakkarit ainakin, tiedä sitten ketä siellä on silloin ollut töissä.

Noista Clubin pokeista on kyllä huonoja kokemuksia. Tuntuivat juuri sellaisilta sheriffeiltä, joiden suurin saavutus on levyseppälinjalta valmistuminen (ja älykkyys samaa luokkaa). No ei siinä mitään, ainakin saa hyvät naurut ;)

Minkään muun paikan ovimiehissä ei ole ollut ikinä valittamista.

Opiskelija22 sanoi:
Noista Clubin pokeista on kyllä huonoja kokemuksia. Tuntuivat juuri sellaisilta sheriffeiltä, joiden suurin saavutus on levyseppälinjalta valmistuminen (ja älykkyys samaa luokkaa). No ei siinä mitään, ainakin saa hyvät naurut ;)

Mitäs vikaa levysepissä on? Taitaa olla kaveri itse jonkin sortin kukkakauppias tai anustappien valmistaja..? Älykkyydestä vain päätellen..
Mutta kaikki pojot vaan kukkakauppiaalle.. :worship:

Opiskelija22 sanoi:

Clubin?

Status
Viestiketju on suljettu.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom