Ajattelin ilmaista omat positiiviset kokemukseni pokeista... Tosin olen nainen, joten sillä saattaa olla merkitystä siinä etten ole negatiiviseen oikeastaan törmännyt.
Baarissa, jossa olen tässä nyt kohta kolmisen vuotta käynyt, [ei mikään pikkukylän räkälä vaan keskisuuren kaupungin yökerho] on poket todella ystävällisiä.. Joka kerta moikataan ovella ja heitetään läppää, oon huomannut tän tapahtuvan myös muiden asiakkaiden kanssa! Pois lähtiessä JOKAISELLE asiakkaalle toivotetaan hyvää yötä... Ei iso vaiva pokelta, mutta kivempi se kun pelkkä örähdys kun itse toivottelen yöt (myös tästä kokemusta, ei tosin samassa ravintelissa)! Eikä tämä ystävällisyys johdu ymmärtääkseni tipeistä, tapana on maksaa narikka 2€:lla kun 1,20€ tarvis eikä näistä nyt suurta kassaa näille pokeille kerry,tuskin edes muistavat tippejäni...
Vaikka nainen olenkin, olen kuitenkin pari kertaa ajautunut rähinään. Toisella kerralla naisen kanssa, joka ei pitänyt luultavasti ulkonäöstäni ja jutuistani vaan kävi rinnuksista kiinni (ihan kun niistä nyt kiinni voisi käydä) kun olin ensin "siirtänyt" tytön pois tieltäni, poke sattui olemaan vieressä ja vei tytön pihalle.. Tiedän, aloitin periaatteessa itse, eikä olisi ollut väärin vaikka olisin itse lentänyt siitä ulos, mutta tässäkin tapauksessa oli hyötyä siitä kun olin poken kanssa väleissä ja hän tiesi etten yleensä aiheuta hämminkiä vaan käyttäydyn ihan nätisti! Ja tiesi että olisin lähtenyt luultavasti tilanteesta lätkimään, enkä jatkamaan riitaa...
Toinen tapaus ei sinänsä koske itseäni, mutta olin tilanteessa mukana.. Riitaa tuli parhaan kaverini ja [miten sen sanoisi, ettei heti oo joku haukkumassa rasistiksi] maahanmuuttajan (mies) kesken... Tällä kertaa maahanmuuttaja lensi pihalle ja kaverini lähti vapaaehtoisesti.. Aloittajana oli ilman epäilystä tämä mies, eikä ollu ensimmäinen kerta kun aiheutti hämminkiä kyseisessä paikassa! Seuraavan kerran ku mentiin samalla kaveriporukalla baariin, poke sanoi jo ovella että tää kyseinen kaveri on siellä n.2o kaverinsa kanssa (aiemmin uhkaili että tulee kaveriensa kanssa tappamaan meidät), että jos se tulee haastaan jotain, älkää tehkö mitään vaan sanokaa siitä pokelle, ja se lentää ulos, kerran ei osaa käyttäytyä, eikä kuulemma ois tarvinu tulla uudestaan! No tällaista ei kuitenkaan tarvittu, sillä poika kiersi meidät aikasta kaukaa...
Että tällaisia kokemuksia täällä.. Ulos heittämisestä ei henk.koht. kokemuksia, sillä käyttäydyn aina suht "siivosti".. Kaverini heitettiin väkivaltaisuuden takia vähän aikaa sitten ja portsari kirjaimellisesti kantoi hänet ulos... ihan oikein toimittu mielestäni!!
Mutta mielipiteitä pokeista on yhtä paljon kun asiakkaitakin... Tota kuristusta en itsekään oikein hyväksy, mutta jos kaveria ei muuten saada kuriin niin kai tuokin on pakko sormien läpi katsoa...
Tulipa tilitettyä! Mutta rauhallisempaa uutta vuotta kaikille!