Kohtaamisia automyyjien kanssa

Ikä
38
Moro!

Olisi kiva tietää minkälaisia kokemuksia ihmisillä on automyyjistä, koska ainakin ennen heidän ammattiryhmää pidettiin huijareina ja limaisina kusettajina, mutta mites nyt?

Eli olisi mukava kuulla minkälaisia fiilareita on jäänyt automyyjistä. Joko kauppojen jälkeen, tai jopa itse kaupan tekemis tilanteen aikana. Sekä jälki tunnelmat.. :)

Itse en ikäni puolesta voi vielä sanoa asiaan mitään, koska en ole hirveästi heitä vielä kohdannu auton osto puuhissa.

Eli kirjotelkaa kaikki kokemukset automyyjistä!

Täänk juu :D

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kävin paikallisessa BMW-kaupassa kahdesti. Kummallakaan kerralla minulle ei yritetty myydä mitään, joten en voi kertoa kokemuksia.

Itse huomasin että millä rahalla oot ostamassa, niin sitä parempaa palvelua saat.

Ensimmäinen autoni oli reilu tonnin romu, palvelu oli aika nihkeää. Ei edes ollut puhetta tinkimisestä. Ota tai jätä tyyliin.

Toinen autoni oli siinä 5 tonnin luokkaa ja palvelu oli ihan erinlaista. Helvetin kohtelias myyjä, koeajon jälkeen kysyi mitä tykkäsin ja oliko jotain vikaa? huomasin että jarrut täryttää. Joten ennen kauppaa vielä laitettiin uudet levyt/palat ja lisäksi auto pestiin sisältä ulkoa+vahat. Ja myyjä tiputti pienestä vihjeestä auton hintaa vielä reippaasti.
Elikkä tästä kaupasta poistun hymyillen ja vieläkin olen tyytyväinen ostokseen.

Niin ja kummatkin kaupat tein samassa liikkeessä.

-sleeper sanoi:
Itse huomasin että millä rahalla oot ostamassa, niin sitä parempaa palvelua saat.

Ajelin pihaan autolla, jonka vastaava malli maksaa uutena yli 30 000 €, mutta minua ei edes tervehditty. Skoda-kaupassa tultiin heti myymään.

Vatteet ratkasee mun kokemuksen perusteella jonnin verran. Kalliit vaatteet niin saa koeajoon kalliin auton. Verkkareilla saa Opelin.

Ja on silläkin vähän ollu väliä millä koslalla pihaan ajaa.

Lievä :offtopic:

Tuli mieleen eräs kertomus yksityisistä myyjistä, kun kävin katsomassa ensimmäistä autoani tässä taannoin. Keltaisesta pörssistä katseltiin veljen kanssa sopiva autoehdokas:Renault Laguna vm. -95 ajettu reippaasti alle 200tkm ja hintakin oli varsin hyvä eli 3800€ sillä noitahan myydään reippaasti kalliimmalla. Siispä perjantaina illalla käy tiemme yli 100km päähän autoa katsomaan. Autossa itsessään ei varsinaisesti mitään vikaa ollut, mutta vika olikin myyjässä, myyjänä sattui olemaan mustalainen eikä tuntunut manne-setä olevan ihan varma että onko myymässä omaa, naapurin, vaimon, kaverin vai serkun autoa joten auto jäi ostamatta.
Tarinan opetus:katso numeropalvelusta myyjän nimi ennenkuin ajat yli 200km Hagertin takia.

Vatteet ratkasee mun kokemuksen perusteella jonnin verran. Kalliit vaatteet niin saa koeajoon kalliin auton. Verkkareilla saa Opelin.
(keskimääräistä rikkaampi) naapuri ei saanut palvelua volvon liikkeessä kun ei sattunut olemaan kummosempia vaatteita päällä (vaikka kävi pyytämässä palvelua).. tän jälkeen käveli seuraavaan kauppaan ja osti auton käteisellä. seuraavana päivänä tämä jamppa kävi katselemassa työvaatteissaan (puku) volvoja niin johan oltiin porukalla kauppaamassa. harmi vaan että joutui sanomaan että kerkesi jo eilen ostamaan...

mersun liikkeissä on ollut poikkeuksetta hyvää palvelua, olit sitten ostamassa tosissasi tai potkimassa renkaita vaikka millaisissa rääsyissä. mm. käytettyjen takuuajat ja jälkimarkkinointi on aivan omaa luokkaansa.

mersusta kuului ääntä pyöränlaakereista -> auto haettiin trailerilla valtuutettuun huoltoon. parin päivän päästä auto tuotiin trailerilla takaisin ja minkäänlaisia kuluja ei tullut itselle. myyjä pyyteli anteeksi tuota häiriötä. ;)

nevahood sanoi:
(keskimääräistä rikkaampi) naapuri ei saanut palvelua volvon liikkeessä kun ei sattunut olemaan kummosempia vaatteita päällä (vaikka kävi pyytämässä palvelua).. tän jälkeen käveli seuraavaan kauppaan ja osti auton käteisellä. seuraavana päivänä tämä jamppa kävi katselemassa työvaatteissaan (puku) volvoja niin johan oltiin porukalla kauppaamassa. harmi vaan että joutui sanomaan että kerkesi jo eilen ostamaan...
Mun serkun kaimalla kävi ihan sama juttu, paitsi et osti 18 scanian rekkaa :jahas:

- Mites jos ton auton vie autotohtorille
- Juu se on ihan mahdollista, mutta asiakas maksaa.
- Ni mites jos siitä sitten löytyy jotain vikaa?
- Eihän sitä sitten tarvi ostaa.
- Nii multa sit menee rahat hukkaan....
- Nojoo, eihän tota autoo tarvi tarkistaa, ei niissä oo ollu mitään vikoja.
- Aijaa, kyllä tossa vaan on.
- Mitä?
- Jäähdytysjärjestelmä vuotaa ja ehkä vuotaa öljyäkin.
- ?!?!?
- Kiitos näkemiin.

Seuraava liike.

-Juu ilman muuta autotohtorille voi viedä jos on ostoaikeissa, me ei romuja myydä.

Tästä myös saisi varmaan kasapäin hyviä tarinoita kun olisi kohtaamisia ostajien kanssa. Itse inhoan auton myyntiä, aina pitäis ostajan saada ilmatteeks uuden kuntoinen, vaikka olisi suomen halvinta myymässä kyseisen mallin osalta.

RintaJoupin autoliikkeestä on aina saanut hyvää palvelua, ainakin Jyväskylässä. Tosin oltiin melkein ykköset päällä. Tää ei ole maksettu mainos.

Kävin pari viikkoa sitten toppatakissa ja farkuissa katselemassa ovh 42000,- Audia. Aika rauhassa sai kierrellä... :D

Tosin sitten, kun vakuuttuivat ostoaikeista, palvelu oli todella ystävällistä.

ps. en ole öljysheikki, vaan lähdössä rauhanturvahommiin.

Itse myyn autoja työkseni, pääasiassa uusia. Esimerkiksi meillä palvellaan varmasti jokainen asiakas joka ovesta astuu sisään (näyttelyvkoloput poikkeuksina). Niin usein kuulee jonkun valittavan, että on saanut huonoa palvelua autoliikkeestä, tarkemmin kun haasttatelee, niin huono palvelu tarkoittikin sitä, että vanhasta autosta ei omasta mielestä saanut tarpeeksi hyvää hyvitystä, ei saanut tarpeeksi alennusta jne.

Parhaita tapauksia ovat nämä kenen vaihtoautoa ei saisi ajaa vaan hinta pitää antaa tuosta, tuollahan se on kolmen korttelin päässä, kädellä samalla epämääräisesti viisoen. Kyllä monella asiakkaalla on asennevamma autoliikkeeseen tullessa, oletus tuntuu todellakin olevan, että me kaikki olemme täysiä huijareita ja kusettajia.

Ja autoissa on katetta, että niistä voi antaa tuhansia euroja alennusta, eikä siinä omassa mitään vikaa ole, mitä nyt tuulilasi on halki ja putki vuotaa, mutta niiden korjaaminenhan on autoliikkeelle ilmaista.

Ja muuten kun ne myyjät siellä kopeissa puhuu vaan puhelimeen ja näpyttää konetta, niin siellä toisessa päässä on yleensä asiakas. Ei mene tällä alalla niin hyvin, että olisi paljon varaa olla ylimielinen asiakasta kohtaan vaan sieltä kuunnellaan välillä jopa ihan uskomatonta pa**kaa

Oho, tulipahan avauduttua.

enceli sanoi:
Itse myyn autoja työkseni, pääasiassa uusia. Esimerkiksi meillä palvellaan varmasti jokainen asiakas joka ovesta astuu sisään (näyttelyvkoloput poikkeuksina). Niin usein kuulee jonkun valittavan, että on saanut huonoa palvelua autoliikkeestä, tarkemmin kun haasttatelee, niin huono palvelu tarkoittikin sitä, että vanhasta autosta ei omasta mielestä saanut tarpeeksi hyvää hyvitystä, ei saanut tarpeeksi alennusta jne.

Parhaita tapauksia ovat nämä kenen vaihtoautoa ei saisi ajaa vaan hinta pitää antaa tuosta, tuollahan se on kolmen korttelin päässä, kädellä samalla epämääräisesti viisoen. Kyllä monella asiakkaalla on asennevamma autoliikkeeseen tullessa, oletus tuntuu todellakin olevan, että me kaikki olemme täysiä huijareita ja kusettajia.

Ja autoissa on katetta, että niistä voi antaa tuhansia euroja alennusta, eikä siinä omassa mitään vikaa ole, mitä nyt tuulilasi on halki ja putki vuotaa, mutta niiden korjaaminenhan on autoliikkeelle ilmaista.

Ja muuten kun ne myyjät siellä kopeissa puhuu vaan puhelimeen ja näpyttää konetta, niin siellä toisessa päässä on yleensä asiakas. Ei mene tällä alalla niin hyvin, että olisi paljon varaa olla ylimielinen asiakasta kohtaan vaan sieltä kuunnellaan välillä jopa ihan uskomatonta pa**kaa

Oho, tulipahan avauduttua.

Tuli tossa vaihdettua autoa ja luonnollisesti käytyä monessa autoliikkeessä. Yksi asia mikä nosti välittömästi niskakarvat pystyyn, oli myyjien intohimoinen halu koeajaa minun autoni. Ei auttanut vaikka kuinka yritti selvittää, että entä jos minä koeajaisin katselemani auton. Ja jos sen jälkeen olen vielä kiinnostunut, niin tottakai myyjä saa autoani testata.

Paras oli kiireinen automyyjä, joka huikkasi koeajoni jälkeen että soittele meille ensiviikolla, jos olet autosta kiinnostunut. Tämä kyseinen myyjänreppana ei malttanut olla kuitenkaan itse soittamatta myöhemmin. Olin tosin tehnyt jo silloin autokaupat muualla (Minkä kertominen tuotti :hyper: tyydytystä. Ostin samalaisen auton minkä olin koeajanut toisesta liikkeestä). Vaikuttaa minusta hiukan ylimieliseltä? Eikä ole valittavasti ammattikuntansa ainoa.

Repe Sorsa sanoi:
Kävin pari viikkoa sitten toppatakissa ja farkuissa katselemassa ovh 42000,- Audia. Aika rauhassa sai kierrellä... :D

Tosin sitten, kun vakuuttuivat ostoaikeista, palvelu oli todella ystävällistä.

ps. en ole öljysheikki, vaan lähdössä rauhanturvahommiin.

:offtopic: Minkälaista Audia kattelit?

Enceli, tuo on niiin totta. Ja olen huomannut että ihmiset luulevat että uusissa autoissa on katetta melkeen puolet auton hinnasta, ja hinta arvio pitäisi antaa vaihdokista mutta autoa ei saisi missään nimessä nähdä! :P

Kerran teki mieli sanoa asiakkaalle että; ostaisitko minulta auton X summalla rahaa joka on tuolla ulkona, mutta et saisi nähdä sitä? mutta enpä sitten kehdannu..

jambo sanoi:
RintaJoupin autoliikkeestä on aina saanut hyvää palvelua, ainakin Jyväskylässä. Tosin oltiin melkein ykköset päällä. Tää ei ole maksettu mainos.

Mulle siellä tarjottiin vanhasta autostani vaihdossa 2500 euroa. Missään muussa paikassa sen jälkeen ei tarjottu alle 5000 euroa. Lopulta sain toisesta liikkeestä 6900€. Jotenkin tuntui, että palvelu ei pelannut muutenkaan. :(

Enkä todellakaan ala valitsemaan vaatteitani autokauppaan menon takia.

Jyväskylän Rinta-Jouppi on muuten Suomen toiseksi kallein autoliike heti Ähtärin Korsumäen auton jälkeen. Siellä "uudet" autot seisoo pihassa toistakymmentä vuotta. ;)

EIpä sillä väliä millä rahalla ostelet kyllä autokauppa tekee paremman tilin jos osarilla ostat
ei ne niitä ilmaiseksi kauppaa

Kaikkein säälittävin tapaus jonka minun kohdalleni on sattunut oli, kun olin saanut mielenkiintoisen tarjouksen kalliihkosta isosta perheautosta, käytetystä tosin.

Siinä kun mietiskelin asiaa niin myyjä sai "puhelun" toiselta kiinnostuneelta "asiakkaalta", ja koitti sitten minulle selittää, että autolle on ostajia vaikka jonoksi asti. Auto oli ollut heillä liikkeessä siinä vaiheessa 5 kk.

edit: ai niin, erästä autoa kun olin vaihtamassa toiseen, niin Herttoniemen Automaa tarjosi pitkien neuvottelujen ja koeajon jälkeen autosta yli 2500 euroa vähemmän kuin Länsi-Auton myyjä lupasi puhelimessa, näkemättä autoa.

Suositut

Back
Ylös Bottom