Treeni-osion yleiset kysymykset

Paljonko on eroa sarjapainoissa jos tekee kyykyssä varttikyykkyä vs reisi samansuuntasesti kuin lattia tai sitten syväkyykky? Jos joku ottaa esim 150kg:lla varttikyykyn niin mitähän tuo vastaa reisi lattiansuuntasesti?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Paljonko on eroa sarjapainoissa jos tekee kyykyssä varttikyykkyä vs reisi samansuuntasesti kuin lattia tai sitten syväkyykky? Jos joku ottaa esim 150kg:lla varttikyykyn niin mitähän tuo vastaa reisi lattiansuuntasesti?
Eiköhän siitä sen 50 % kuormasta saa aluksi karsia pois jos kyykkää kunnon full romilla, eikä mitään hokikyykkyjä. Oikeesti, eihän tuohon nyt pysty suoraan absoluuttisen varmaa vastausta antamaan mutta suosittelen tekemään liikkeet alusta alkaen siten, että ne tarjoavat parhaan mahdollisen vasteen omille tavoitteille.

Tää on harjoittelutaustasta kiinni. Ellei oo treenannut eri syvyyksiä, ei niissä vertailukelpoista jälkeä saa aikaan. Paljon on myös kiinni välityksistä, joten yksiselitteisiä tuloksia vertailuissa harvemmin saadaan.

Mä teetän voimailijoille kyykyn apuna usein puolikyykkyä (polvikulma 90°) penkille stopaten tai leijustoppina ilmaan. Muutama valmennettava tekee voimanostosyvyisen (reisi lonkkaluun kohdalla alemmas kuin polven kohdalla) lisäksi omasta halustaan pohjakyykkyä eli mennään niin alas kuin painovoima vie. Näiden kanssa voi hieman vertailla eri syvyyksiä.

Näihin perustuen esimerkkeinä neljä nostajaa ja lukemat siis peräkkäin pohja-,
voimanosto- ja puolikyykky karkeasti
10kg tarkkuudella. Puolikyykystä otettu tähän mukaan versio, missä on lyhyt noin sekunnin stoppi ala-asennossa.
A n 65kg: 120, 140, 160
B m 80kg: 170, 210, 230
C m 85kg: 210, 250, 270
D m 90kg: 200, 270, 320

Mikä voi olla kun teen vipunostoja sivulle, niin vasen deltalihas on tosi heikko ja kipua esiintyy kun teen liikettä. Alastuloa on miltei mahdoton hallita koska se kipuilee ja on vaan tosi heikko vaikka yritän parhaani. Ekat 7-8 toistoa on ne pahimmat ja sit sarjan vikat 5-4 on ihan ok vaikka tuntuu heikolta, mutta ei parasta. Musta tää on tullu hiljalleen että aluksi tuntui pientä heikkoutta ja mitä enemmän oon tehny tätä liikettä niin sen heikommalta mun deltalihas tuntuu. Tietääks kukaan mikä mättää?

Viimeksi muokattu:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom