Jissen sanoi:En sanoisi ihan noinkaan. Kun ihminen ensi kertaa eläissään saa esim. summan 20.000 euroa käteensä ja päättää mennä jotain sillä hankkimaan, ei hän halua että ensimmäinen palvelureaktio myymälän edustajalta on "mene kotiin kasvamaan kunnes sinulla on rahaa ostoksiisi", kuten valitettavan usein merkkiautoliikkeillä asenne on. Siinä ei todellakaan viitsi kaivaa esiin setelitukkoa todisteeksi, vaan mieluumin vaihtaa liikettä samantien. Tuskin kukaan on niin merkkiuskollinen ensikertaa liikkeeseen mennessään että nielee mitä vain vain tietyn automerkin vuoksi.
Olen täysin samaa mieltä. Itse olen saanut toisinaan hyvää ja toisinaan totaalisen olematonta palvelua autoliikkeissä. Useimmille meistä auton, varsinkin ihka uuden auton ostaminen on heti asunnon hankkimisen jälkeen isoin ostos elämässä. Kuinka moni on mennyt kiinteistönvälitystoimistoon/asuntomyymälään ja ajettu pois "koska ei sulla kuitenkaan ole varaa mitään ostaa"?? Tarkoitan sitä, että mitä isompi ostos on kyseessä niin sitä parempaa palvelua myyntihenkilöstö yleensä on valmis tarjoamaan. Tietysti poikkeus vahvistaa säännön, mutta kyllä tämä autokauppa, ja myös autohuolto/korjaamo on toimialana yksi pahimmista asiakaspalvelun epäkohdista.
Sen olen nuorena miehenä huomannut, että jos menee yhdessä naispuolisen kanssa katselemaan autoja niin palvelu muuttuu heti olennaisesti paremmalle tasolle.