D.Yates sanoi:Ihan hienosti on autoa myydessä liikkeille kelvanneet huoltokirjassa pelkät merkinnät öljynvaihdoista.
Kuinkas sattuikaan, Puskuri-ohjelmassa oli justiinsa juttua tästä. Testasivat että saako pelkällä öljynvaihdolla itselleen huoltoleiman papereihin. Joistain paikoista onnistui, mutta esim Citikan merkkihuolto (en muista enää paikkaa) ei suostunut antamaan mitään leimoja pelkästään öljynvaihdosta. Eivät antaneet edes kunnollista merkintää huoltokirjaan, vaan kirjasivat työt kirjan loppuosaan viimeiselle sivulle lisätöihin.
Sinänsähän ei liikkeitä kiinnosta mitä leimoja kirjoissa on. He kyllä laskevat hyvityshintoihin mukaan oman työn, eli mitä joutuvat pajallaan itse selvittämään ja korjaamaan ennen eteenpäin myyntiä. En voi puhua muiden puolesta, mutta jos itse ostan uudehkoa autoa yksityiseltä (tai liikkeeltä) niin pelkät öljynvaihdot huoltovihossa eivät riitä. Kaupat jäävät tällöin tekemättä.
Olet oikeassa, ettei huoltoja silti ole pakko teettää merkkiliikkeessä. Itsekin olen silloin tällöin teettänyt hommia "yksityisillä" huoltoliikkeillä. Pienessä kaupungissa kun vain ei ole varaa valita :( Yksityiset eivät ole vielä rikkoneet mitään, mutta laskut ovat kyllä aika kovia (esim. jarrupalat 70€ per rengas!!!!) Tuo rengaspulttien juttu muuten oli noilta yksityisiltä, merkkihuoltoa en ole uskaltanut enää käyttää. Mahtaisiko renkaissa olla yhtäkään pulttia heidän jäljiltään, luultavasti hitsaisivat renkaat kiinni ;)