Kohtaamisia automyyjien kanssa

D.Yates sanoi:
Ihan hienosti on autoa myydessä liikkeille kelvanneet huoltokirjassa pelkät merkinnät öljynvaihdoista.

Kuinkas sattuikaan, Puskuri-ohjelmassa oli justiinsa juttua tästä. Testasivat että saako pelkällä öljynvaihdolla itselleen huoltoleiman papereihin. Joistain paikoista onnistui, mutta esim Citikan merkkihuolto (en muista enää paikkaa) ei suostunut antamaan mitään leimoja pelkästään öljynvaihdosta. Eivät antaneet edes kunnollista merkintää huoltokirjaan, vaan kirjasivat työt kirjan loppuosaan viimeiselle sivulle lisätöihin.

Sinänsähän ei liikkeitä kiinnosta mitä leimoja kirjoissa on. He kyllä laskevat hyvityshintoihin mukaan oman työn, eli mitä joutuvat pajallaan itse selvittämään ja korjaamaan ennen eteenpäin myyntiä. En voi puhua muiden puolesta, mutta jos itse ostan uudehkoa autoa yksityiseltä (tai liikkeeltä) niin pelkät öljynvaihdot huoltovihossa eivät riitä. Kaupat jäävät tällöin tekemättä.

Olet oikeassa, ettei huoltoja silti ole pakko teettää merkkiliikkeessä. Itsekin olen silloin tällöin teettänyt hommia "yksityisillä" huoltoliikkeillä. Pienessä kaupungissa kun vain ei ole varaa valita :( Yksityiset eivät ole vielä rikkoneet mitään, mutta laskut ovat kyllä aika kovia (esim. jarrupalat 70€ per rengas!!!!) Tuo rengaspulttien juttu muuten oli noilta yksityisiltä, merkkihuoltoa en ole uskaltanut enää käyttää. Mahtaisiko renkaissa olla yhtäkään pulttia heidän jäljiltään, luultavasti hitsaisivat renkaat kiinni ;)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
enceli sanoi:
On olemassa ihmisryhmä, joka auton saatuaan löytää siitä aina mitä ihmeellisimpiä vikoja, mitä tietokone tai kukaan asentaja ei pysty havaitsemaan, mutta näillä asiakkailla on myös aina ratkaisu valmiina, kun saa niitä lisävarusteita ilmaiseksi, mitä ei ollut rahaa ostaa niin vika varmaan poistuu.

Tästä vähän kommenttia. Omassa vuoden vanhassa autossani on ollut nyt kaksi vikaa, jotka ilmenevät ehkä kerran kuukaudessa tai harvemmin... yritäpä siinä ajoittaa näiden vikojen ilmentymät huoltokäyntiin. Huolto onneksi suhtautui näihin hyvin ja lupasi vaihtaa osat sen kummempia epäilemättä. Tosin tässä tapauksessa ei ole tulossa mitään lisävarusteita tilalle :)

HITB sanoi:
Kaveri kävi kerran koeajamassa sen bmw:n uuden x5:en, eikä myyjä mitään kysellyt vaikka varmasti näki, että ei ole sitä ostamassa. Antoi vain avaimet ja päästi koeajolle. :thumbs:

Yritin samaa joskus juuri kortin saaneena junnuna. Jostain syystä en saanut avoviri-Mustangia, enkä 911 Porschea koeajoon. Kovasti kyllä yritin parhailla lukioteatteritaidoillani esittää rahamiehenä vaihtariksi porukoiden autoa, jolla olin karauttanut paikalle.

Myyjän vastaukset olivat vain tylyä "palataan asiaan kun sulla on rahat mukana"-linjaa. On ne autokauppiaat vaan huonoja palvelemaan ;)

HITB sanoi:
Kaveri kävi kerran koeajamassa sen bmw:n uuden x5:en, eikä myyjä mitään kysellyt vaikka varmasti näki, että ei ole sitä ostamassa. Antoi vain avaimet ja päästi koeajolle. :thumbs:

Tuli tuosta mieleen se "eduskunnan varapuhemies Markku Koski"-huijari, joka ei palauttanut sitä bemaria :lol2:

Meillä sattui niin mukava automyyjä, että kun mentiin liikkeeseen ja kateltiin mieheni kanssa lähes uudenkarheita autoja tarkoituksena ostaa sellainen. Myyjä tuli kysymään että "minkälaista kattelette?" Siihen olin vastaamassa että "Ei täällä oikein ole mieleistä..". Myyjä kohteliaasti keskeytti " Halvemmat löytyy takapihalta" . Liikkeessä ei ollut sisällä kuin pari uudempaa autoa, jotka ei ollu mitään silmää hivelevää katsottavaa. Takapihalta olisi varmasti löytynyt todellisia ruostekasoja. Tarkoituksena oli siis sanoa myyjälle että Teiltä ei taida löytyä 2000 vuoden paremmalta puolen mersua/audia/bemaria.

Noh, viereisestä liikkeestä lähtikin sitten bemari matkaan.

Toisessa liikkeessä istahettiin autoon sisälle ja kokeiltiin penkinsäätöjä yms. (Tässäkin tapauksessa ostomielessä). Myyjä sattui paikalle ja virnuillen huikkasi että "Tarviiko tulla vähän päristään?" ja käveli pois.
Aivan uskomattomia nollatauluja. Ikää ei vissiin ollu tarpeeksi vaikka rahaa ois löytyny.

Zelda sanoi:
Ikää ei vissiin ollu tarpeeksi vaikka rahaa ois löytyny.

Rahallakaan ei saa kaikkea :D

Minua ei oikeastaan nypi muut kuin liian innokkaan automyyjät. Ahdistavaa ihmetellä autoja sunnuntainäyttelyssä kun myyjä kävelee metrin perästä ja kehuu jokaista autoa. Ja samalla naamasta näkyy että sitä vituttaa olla siinä kun ei tuo jamppa kuitenkaan osta mitään. Ja minua vituttaa kun se on siinä kun en kuitenkaan osta mitään :hyper:

Mä menin kerran autoliikkeeseen ja näkyupä aiak siisti auti ja kohtuuhinalla. Myyjä tuli ja kertoi, että on vuoden sisällä jo kolmatta kertaa liikekierteessä. Kauheita sähkövikoja. Älä vaan osta! :rock:

Ja myjä oli vain yhdellä ryyppyreissulla ollut samaan aikaan. :D

Kyllä se on myyjällä ongelma, jos ei vieläkään ymmärrä "nuorison" tai naisten tai vielä parempaa Nuoren Naisen ostovoimaa. Olen käynyt lähes kaikissa Oulun autokaupoissa ainoastaan toteamassa, että rahani eivät tänne kelpaa. Fordin jälleenmyyjä teki poikkeuksen :thumbs: ja sieltäpä lähtikin mukaan focuksen farmari tunnin päästä siitä, kun liikkeeseen olin astunut. Kaikki "ongelmatilanteet" on hoidettu kyseisen firman kautta paremmin kuin hyvin ilman vihjaustakaan siihen suuntaan, että mitäs ostit, oma moka.

Edellisessä liikkeessä mistä kävin tiedustelemassa samanmoista autoa minulle koitettiin väkisin kaupata kolmiovinen focus sanoilla "kyllä sinne takapenkille pari lasta mahtuu". Niinpä niin, sehän se olikin farmarin funktio :)

En lukeudu joukkoon hankalat asiakkaat :rolleyes: Tiedän mitä haluan ja olen siitä valmis myös maksamaan sen mitä pitää. Monesta liikeestä olen kävellyt pois vain sen vuoksi, että myyjä on onnistunut aliarvioimaan minun tarpeeni, sukupuoleni, ikäni tai pukeutumiseni. Ei sillä, olen tämän "syrjinnän" kohteeksi joutumisen vienyt eteenpäin manageritasolle ja saanut vastineeksi todella mieltä riipaisevia anteeksipyyntöjä. Niin se vain on, että itsekkin jos asiakkaalle alkaisin vittuilemaan niin tuskinpa ne toiste minua palkkaisi heille suunnittelutöitä tekemään vaikka miten osaisin asiani hyvin. :kippis1:

Repe Sorsa sanoi:
Kävin pari viikkoa sitten toppatakissa ja farkuissa katselemassa ovh 42000,- Audia. Aika rauhassa sai kierrellä... :D

Tosin sitten, kun vakuuttuivat ostoaikeista, palvelu oli todella ystävällistä.

ps. en ole öljysheikki, vaan lähdössä rauhanturvahommiin.

Kauanko olit rauhanturvahommissa? Tuntuu uskomattomalta että Audeista ja Volkswageneista saisi erityistä alennusta ja verot pois? Mikä tuli kokonaiskustannukseksi koko operaatiolle?

Entä sinulla, kodari76? Kiitos jo etukäteen :)

Hitto taidan alkaa autokauppiaaksi, helppoa rahaa...

Pistän pari puljua pystyyn vierekkäin... Toisessa on sliipattuja egoilevia kultaketjuisia mulkkuja vittuilemassa kaikille sisään eksyville asiakkaille... "tuu sit uudestaan kun o rahaa!"

Viereiseen taloon sitten myyjiä jotka osaa hoitaa hommansa... Voi sitä asiakkaiden suurta määrää joka suututetaan ensin ja joka palaa sanomaan että "hähää ostimpa hetken mielijohteesta vieresestä liikkeestä auton" :hyper:

kpsk sanoi:
Entä sinulla, kodari76? Kiitos jo etukäteen :)

Jaa minä YK-hommissa? Hohoo. Hyvä että tämmöinen vähälahjainen lättäjalka kelpasi edes Suomen armeijalle. Ei kyllä minä olen autoni ostanut ihan rehellisellä työllä (= pankkilainalla ja vaimon rahoilla)

kodari76 sanoi:
Jaa minä YK-hommissa? Hohoo. Hyvä että tämmöinen vähälahjainen lättäjalka kelpasi edes Suomen armeijalle. Ei kyllä minä olen autoni ostanut ihan rehellisellä työllä (= pankkilainalla ja vaimon rahoilla)

:) mutta hommasitko autosi verovapaana? Olenko jotenkin väärinlukenut jotakin?

kpsk sanoi:
:) mutta hommasitko autosi verovapaana? Olenko jotenkin väärinlukenut jotakin?

Ööö...joko luit väärin tai kirjoitin väärin. Siis viime syksynä tuotatin kyllä Saksasta auton, mutta veroja siitä on maksettu ehkä liikaakiin.

Aika moni on täälä itkenyt että rahat ei kelpaa johonkin liikkeeseen.
Kyllä varmasti kelpaa jos vain sanoo että haluan ostaa tuon auton.:)

-sleeper sanoi:
Aika moni on täälä itkenyt että rahat ei kelpaa johonkin liikkeeseen.
Kyllä varmasti kelpaa jos vain sanoo että haluan ostaa tuon auton.:)

Varmasti rahat kelpaisivat. Mutta jos olet menossa tekemään suurta ja kallista päätöstä (tätä auton ostaminen ainakin suurummalle osalle ihmisistä on) niin haluatko mennä tekemään sitä nöytistellen ja odottaa että myyjä suuressa armossaan suostuu suomaan huomionsa sinulle, vai haluatko oikeasti saada hyväää palvelua.

Ei nyt suoraan ole verrattavissa, mutta kotiteatteria hankkiessani kävelin aika suoraan pois liikkeesta jossa myyjä sanoi tarkempia tietoja kysyessäni että "kun ei sinulla varmaan ole varaa ostaa kunnon telkkaria niin jätetään tämä vahvistin väliin". totesin siinä vaiheessa että ei kiitos tästä liikkeestä mitään.

Noista YK-hommistsa tuli mieleen mukava tapaus vähän aikaan sitten.

Audillahan on tämä quatro-kuu vai mikä lie. noh, nohevana miehenä joukoista tuodut sormukset sormiin ja käädyt kaulaan ja reiska päähän ja liikkeeseen. Ei tarvinnu ku hiukan sanoa että on lähössä uuteen reissuun niin tyrkytettiin autoa koeajoon. mukavaahan oli.

Kun taas Nissania ja Saabia myyvässä liikkeessä kukaan ei huomioinutkaan vaikka siellä kierteli 20min ja katseli erinlaisia autoja. Noh..

läskivasara sanoi:
Varmasti rahat kelpaisivat. Mutta jos olet menossa tekemään suurta ja kallista päätöstä (tätä auton ostaminen ainakin suurummalle osalle ihmisistä on) niin haluatko mennä tekemään sitä nöyristellen ja odottaa että myyjä suuressa armossaan suostuu suomaan huomionsa sinulle, vai haluatko oikeasti saada hyväää palvelua.
.

:jahas:

-sleeper sanoi:
edit:: toi postaus on yks kaikkien aikojen surkeimmista

En sanoisi ihan noinkaan. Kun ihminen ensi kertaa eläissään saa esim. summan 20.000 euroa käteensä ja päättää mennä jotain sillä hankkimaan, ei hän halua että ensimmäinen palvelureaktio myymälän edustajalta on "mene kotiin kasvamaan kunnes sinulla on rahaa ostoksiisi", kuten valitettavan usein merkkiautoliikkeillä asenne on. Siinä ei todellakaan viitsi kaivaa esiin setelitukkoa todisteeksi, vaan mieluumin vaihtaa liikettä samantien. Tuskin kukaan on niin merkkiuskollinen ensikertaa liikkeeseen mennessään että nielee mitä vain vain tietyn automerkin vuoksi.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom