kodari76 sanoi:
Jokaisen naapurin tutullehan noin on tapahtunut! Mahtaa muuten se kaupat menettänyt automyyjä huokaista tuossa vaiheessa helpotuksesta. Meinaan, että jos ihminen tulee vielä jälkeenpäin näyttelemään jotain toisen firman papereita ja hohottelemaan, niin varmasti sellaisen ihmistyypin kanssa tulee (tai siis olisi tullut) takuuasioista, huolloita yms. jutuistakin melkoista vänkäämistä.
Mulle on kyllä tullut aina palvelua, joskus liikaakin. Jos joku kokee jääneensä tästä palvelupiiristä ulkopuolelle, niin ehkä pikainen tutustuminen 2000-luvun pukeutumiseen ja käytöstapoihin voisi parantaa tilannetta ;) En ole mikään pukujuppi, mutta en myöskään lukeudu niihin karvalakkimiehiin, jotka sunnuntaisin vetävät pyhätuulipuvun päälleen, hiihtosukat ja peltosaappaat jalkaan ja sitten lähdetään kärkkymään mersumyymälään ilmaista kaffea :whip:
Sulla on fiksut mielipiteet, näinhän se asia usein on. Itsekin olen muutaman tehtävissä olevan kaupan jättänyt tekemättä, koska on voinut jo etukäteen päätellä, että ongelmia tulee jatkossa varmasti.
On olemassa ihmisryhmä, joka auton saatuaan löytää siitä aina mitä ihmeellisimpiä vikoja, mitä tietokone tai kukaan asentaja ei pysty havaitsemaan, mutta näillä asiakkailla on myös aina ratkaisu valmiina, kun saa niitä lisävarusteita ilmaiseksi, mitä ei ollut rahaa ostaa niin vika varmaan poistuu.
Ja nämä kahvinjuojat ovat toinen "ihana" sakki, tullaan vkoloppunäytteilyihin, missä on muutenkin julmettu kiire, juttelemaan siitä kuinka autot olivat autoja silloin 20 vuotta sitten kun se omakin auto on ostettu. Uutta ei tarvitse hankkia, kun se vanhakin pelaa niin hyvin, mutta kerropa tyttö nyt kuitenkin mitä tuosta vanhasta maksaisit. Ja huoltokirja autosta tietysti löytyy, samapa tuo onko siellä yhtään leimaa, kun onhan se naapurin Pentti ne öljyt siihen aina vaihtanut.
Onneksi yksi fiksu asiakas pelastaa monesti päivän ja saa unohtamaan ne kymmenen edellistä.
Ja nykyisin niin monella parikymppiselläkin on työsuhdeauto käytössä, että jos sieltä oikeasti palvelisi vain ne 40 pukumiehet, voisi olla leipä aika kapea. Provisiopalkalla kuitenkin kaikki automyyjät ovat. Sen jos joku vielä selittäisi, että miksi kun automyyjä suosittelee jotain esim. varusteita, huoltosopimusta jne. niin siihen pitää suhtautua äärimmäisen epäluuloisesti. Kuitenkin se asiakas, joka on tyytyväinen vielä auton luovutuksen jälkeenkin, on se asiakas joka sitä autoa tulee seuraavankin kerran samalta myyjältä ostamaan.
Itselle ainakin ammatti on se mitä olen aina halunnut tehdä ja on erittäin mukava nähdä, että asiakas on oikeasti päätökseensä ja minun ammattitaitooni tyytyväinen. Tällä hetkellä ainakin kaikissa isoissa merkkiliikkeissä lähetetään auton ostajalle luovutuksen jälkeen kysely, kuinka tyytyväinen on ollut palveluun, myyjään, autoon yleensä jne. Ja ainakin yhdessä isossa ketjussa osa myyjän provisiosta perustuu asiakkaan arvioon
kyseisen myyjän toiminnasta.
Ja en nyt väitä. etteikö alata löytyisi ammattitaidottomia ja töykeitäkin myyjiä, mutta kyllä nämä jutut suurimmaksi osaksi taitavat aikamoista legendaa olla ja palvelun taso kiinni asiakkaan omasta käytöksestä.