Kofeiini !?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Nitsku
  • Aloitettu Aloitettu
Mikäs juttu tämä on kun kofeiinistä on tullut voimailijan vihollinen numero yksi !? Kpfitnessillä joku fitnessnainen selittää että kofeiini estää vitamiineja yms. imeytymästä kunnolla.

Eli onko kofeiini jotain samaa kuin alkoholi jonka keho kuluttaa aina ensi ja estää siinä samassa muita ravintoaineita imeytymästä kunnolla ?

Vai onko tämä taas jotain hysteerikkojen "TEORIASSA on mahdollista 1,2 % jostain aineesta imeydy jos on ottaut xxx mg kofeiinia täyden kuun aikana" ???

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ainakin kofeiini nopeuttaa aineenvaihduntaa, mistä on haittaa massaa haettaessa, mutta josta voi hyötyä kiristelyvaiheessa... Vaikutus ei tosin JÄRIN suuri ole...

Joojoo.. Mä en ainakaan kiinnostu jos joku fitness-bimbo sanoo et vitamiinit imeytyy promillen verran huonommin kun käyttää kofuja. Mitäs iloa niistä vitamiineista sitten on, kun treenit kulkee 50% huonommin... hohhoijjaa...

Ikään en oo kofeiinia käyttäny, enkä käytä =P

kyllä mäkin saan treenistä paljon enemmän irti kofeiinilla (ja efellä kans :p ) jääköön vaikka pari prosenttia vitamiineista sitte imeytymättä

Kofeiinistä sellanen kysymys, että onko aineenvaihduntaa nopeuttava vaikutus olemassa vaikka kofea vetäisi kahvin muodossa vuodesta toiseen? piristävä vaikutus nyt varmaan loppuu parissa viikossa...
Itse rasvoja pudottaessa juona aamulla kupin kahvi ja otan 100mg kofea perään, mutta eipä tuo missään potki kun kahvia menee muutenkin joku litra päivässä.

Originally posted by meitsi
Kofeiinistä sellanen kysymys, että onko aineenvaihduntaa nopeuttava vaikutus olemassa vaikka kofea vetäisi kahvin muodossa vuodesta toiseen? piristävä vaikutus nyt varmaan loppuu parissa viikossa...
Itse rasvoja pudottaessa juona aamulla kupin kahvi ja otan 100mg kofea perään, mutta eipä tuo missään potki kun kahvia menee muutenkin joku litra päivässä.

Greippimehun sisältämä naringeeni tehostaa kofeiinin vaikutusta. Jos on kofeiiniaddikti niin lasi greippimehua auttaa kummasti kofeiinin kanssa.

Originally posted by meitsi
Tuota aineenvaihduntaa nopeuttavaa vaikutusta voi verrata piristävään vaikutukseen... Elikkäs kun tarpeeksi pitkän aikaa saat kofeiinia, sun kroppas tottuu siihen ja vireystila on normaali vaikka saisitkin sen määrän kofeiinia mihin olet tottunut, elikkä toleranssi kasvaa [kuten esim. heroiinissa, pitää saada lisää ja lisää, jotta saa samat kiksit kuin aikaisemmin ja lopulta odottaa yliannostus, ehkä hieman liian raju esimerkki.. :cool:], MUTTA jos et enää saakaan kofeiinia, niin voi olla ainakin viikon verran vieroitusoireita, eli päänsärkyä ja väsyttää jne jne. Sama juttu on ton aineenvaihdunnan kanssa, lukuunottamatta sitä, että jos litkit kahvia vaikkapa pannullisen päivässä, kuljet enemmän vessassa jo ihan luonnollisista syistä... :)

Eli siis yhteenvetona: Ei ole.

Muistelisin, että jos kofeiinista todellisen hyödyn haluaisi esiin, piti pitää jonkinsorttinen tauko, jotain 3 päivän ja viikon välillä.

Kaivoin vielä vanhan esiin ihan vaan sanoakseni, että: mä yritän aina sillon tällön sinnitellä viikon verran ilman kofeiinia, niin tuntuu taas sen jälkeen tehoavan paremmin.

Taidan olla todella herkkä kofeiinille, kun 1 tabu riittää? Muut varmaan ottavat 2 tai 3 vähintään kerralla? Luotan ainakin siihen, että tehoaa paremmin, kun en juo kahvia lainkaan...

Kuinkamonta tabua jengi vettää kofeiiniä ennen treenii.
Misä se raja menee , että siitä todella on hyötyä. Apteekissa on ainakin pari tuotetta, mutta ei kai niissä ole ihmeemmin eroja ?

Minä otan silloin kun otan 2-3 tabua. Ei ne kyllä hirveästi vaikuta, kun juo kahvia paljon. Oon ajatellu että pitäis lopettaa kahvin/pepsi maxin yms juominen niin vois kai enemmän saada apua esim kofeiinista ja efestäkin

Niin vaikuttaahan se tietysti, että oon puolet pienempikin kuin suuri osa porukasta. Mutta tosiaan mulla antaa sopivan avun jo toi yks 100mg tabu. Jos otan 2, niin alkaa olemaan jo sellainen ylivirittynyt olo ja pumppu huutaa hoosiannaa...

On siinä äijissä eroa.

Yees, kävin tos just ostaan 200 kpl kofeiinitabuja.. Ja kun ei tule kahvia juotua ni pitäis piristää ennen salia tollanen 200 mg ennen reeniä? Kun ei oo viimeaikoina oikein vireys salilla ollu paras mahdolliinen..

Originally posted by Tonza
Jos otan 2, niin alkaa olemaan jo sellainen ylivirittynyt olo ja pumppu huutaa hoosiannaa...

On siinä äijissä eroa.

Jep, niinhän se on. Itse olen vetäny 4-6 tabua parhaillaan, siis kerrallaan.

Minä olen ottanut tässä jonkun aikaa 3-4 kpl noit 100mg:n pillereitä ennen treeniä ja hyvin piristää! 2 otin aluksi, mutta tuo määrä ei tuonut minkäänlaista piristävää vaikutusta, vaikka en iässäni ole kahviin koskenut...elikkä eiköhän tuo ole aikalailla miehen/syöjän koosta kiinni..

Originally posted by Nitsku
Mikäs juttu tämä on kun kofeiinistä on tullut voimailijan vihollinen numero yksi !? Kpfitnessillä joku fitnessnainen selittää että kofeiini estää vitamiineja yms. imeytymästä kunnolla.

Muistaakseni se nainen tarkensi myöhemmin että vitamiineja ei kannata huuhdella alas litralla kahvia vaan ne otetaan pari tuntia kahvin juonnin jälkeen.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom