Kiss FM:n Timpe syytettynä lapsen hyväksikäytöstä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jones
  • Aloitettu Aloitettu
Status
Viestiketju on suljettu.
(c) Iltalehti

Radiokanava Kiss FM:n aamutiimin kantava voima Timo "Timpe" Salonen myöntää Iltalehdelle olleensa poliisin pidättämänä viime viikon tiistaista keskiviikkoon. Salosen mukaan rikosepäilyt liittyvät kahden noin 20-vuotiaan naisen hänestä tekemään rikosilmoitukseen, jossa rikosnimikkeenä on lapsen seksuaalinen hyväksikäyttö.

Epäillyt rikokset tapahtuivat vuodenvaihteessa 1999-2000, kun tytöt olivat alle 16-vuotiaita. He tekivät rikosilmoituksen viisi vuotta tapahtumien jälkeen.

- Kiistän syyllistyneeni rikokseen, sillä minulla oli perusteltu syy olettaa tyttöjen olleen 16 vuotta täyttäneitä. Se on syy jättää minut tuomitsematta, Salonen toteaa.

Lapsen seksuaalisen hyväksikäytön ikäraja on nykylain mukaan 16 vuotta. Rikos on varsin vakava, sillä lapsen seksuaalisesta hyväksikäytöstä ei voida tuomita sakkorangaistusta, vaan oikeuden on aina määrättävä tekijälle vankeutta. Teosta voi saada maksimissaan neljän vuoden tuomion.

Timpe Salonen kertoi lltalehdelle aamulla tiedon tultua julkisuuteen, että hän tarjoutui itse lähtemään Kiss FM:ltä rikosepäilyjen takia.

- Katsoin, että epäilyksen varjo ylläni olemassa. En mielestäni voinut enää jatkaa.

Teot sattuneet samoihin aikoihin
Myöhemmin eilen iltapäivällä Kiss FM:n järjestämässä tiedotustilaisuudessa Salosen asianajaja Matti Wuori vahvisti suosikkijuontajaan kohdistuvat rikosepäilyt. Samalla julkisuuteen kerrottiin Salosen työsuhteen päättymisestä Kiss FM -kanavalla kymmenen vuoden jälkeen.

- Se on selvää, että näin on tapahtunut, ja teknisesti rikosnimike on lapsen seksuaalinen hyväksikäyttö. Esitutkinta on vielä kesken, emmekä näin ollen siis tiedä, johtaako tutkinta edes syytteeseen, Wuori arvioi.

Wuori oli varsinaisten tapahtumien kulusta kovin vähäsanainen. Nykyisin parikymppiset naiset olivat Wuoren käsityksen mukaan olleet itse aloitteellisia seksuaalisväritteisessä toiminnassa Salosen kanssa.

- Salonen ei ainakaan ole itse lähtenyt etsimään varta varten seuraa. Meille on myöskin täysi mysteeri, miksi nämä kaksi naista tekivät ilmoituksen vasta nyt, Wuori kertoi.

Wuoren mukaan epäillyt hyväksikäytöt ovat tapahtuneet samoihin aikoihin.

- Tiettävästi tytöt ovat toimineet ainakin jokseenkin yhdessä.

Wuori ei kuitenkaan halunnut vähätellä rikosepäilyjen laatua. Tulevaisuudessa oikeuden arvioitavaksi jää se, oliko Salosella perusteita olettaa tyttöjen olleen 16 vuotta täyttäneitä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Joo, täytyy sanoa että aikamoisella viiveellä tulee tämä syytös. Tosissaan, kyllä itsekin muistaa hyvin sen, kun joskus yläasteen ysiluokalla 80 % tytöistä oli kiinnostunut MIEHISTÄ meidän (silloisten) poikien sijaan. Varsinkin jos kyseessä on joku kimppakiva tyttöjen ja 26-vee jannun kanssa, niin silloin juuri tulee joku tuollainen kuvio mieleen. Muusta en sano juuta enkä jaata, sillä kyllähän sen tietää kuinka matoja miehet ovat samalla 80 % varmuudella jos on mahdollisuus piparin saantiin ja promilletkin kohtuulliset.

Jos kuitenkin on niin, että ikä on ollut tiedossa niin silloinhan asia on selvä ja mies on syyllistynyt rangaistavaan tekoon. Ja jos oikeasta pedofiliasta puhutaan, niin mielestäni se on ehkä kaikkein pahin rikos mitä ihminen voi toista ihmistä kohtaan tehdä. Kaikenpoistava kastrointi ja elinkautinen ei olisi pahitteeksi sellaiselle porukalle.

Tulee kuitenkin mieleen että kun tuossa aikaisemmin on ollut kommentointia teinix-corolla-taunusviiksimiehistä, niin kuinkahan paljon noita 18 vee kaveri - 15 vee kimuli -suhteita oikein onkaan? Omina datsuni-aikoinani niitä ainakin oli ja paljon. Jotenkin tuollainen ei kuulosta kovinkaan tuomittavalta vaikka ei se nyt mikään loistohommakaan ole (ainakaan näin vanhemman näkökulmasta katsottuna).

Tomi sanoi:
Timpe on myöntänyt harrasteensa seksiä tyttöjen kanssa. Uskon kuitenkin, että Timpe ei myöntänyt sitä, että olisi tietoisesti sekaantunut alaikäiseen.
Ei se kumminkaan mikään väärä ilmianto olisi, vaikka näin olisikin ja välttäisi tuomion.

Eikös tässä ole vielä kauheampaa se että Timbe petti vaimoaan samalla (joku täällä sanoin että se oli naimisissa tässä vaiheessa)? Toivottavasti nainen jättäisi, jos tämä olisi totta.

sss sanoi:
"Pedofiilit" LOL :lol2: :hyper:

Ei voi kauhalla vaatia kun on lusikalla annettu... :jahas: huokaus...

Jos et huomannut, niin kyseinen viesti oli sarkasmia. Jos olet seurannut palstaa, niin vastaavissa viestiketjuissa ollaan useinkin oltu viemässä epäiltyä heti saunan taakse jo pelkän iltalehden uutisoinnin takia. Tästä oli kyse.

Jos taas viittasit viestilläsi käyttämääni pedofiili-sanan monikkomuotoon, niin käytin monikkoa juuri siitä syystä, että pedofiilit pitäisi yleisesti viedä juuri sinne kuuluisan saunan taakse.

Jos taas kyse oli jostain muusta, niin sitten en ymmärtänyt :D

kohtis sanoi:
Liittykö tää nyt tähän juttuun (eli sulla tietoa tapahtumien kulusta), vai ihan vaan offtopic pohdinta?

Toi on ihan :offtopic: , mutta kun luki juttuu, niin siin sanottiin, et tiettävästi tytöt ovat toimineet ainakin jokseenkin yhdessä

Mitenkään vähättelemättä rikosnimikkeen vakavuutta, herää muutama avoin kysymys:
-mitä sellaista tässä on tapahtunut jota ei tapahdu koko ajan kaikkialla Suomessa kun 18-vuotiaat nuorukaiset riiaavat 15-vuotiaita tyttöjä?
-miksi tytöt nostavat oikeusjutun vasta nyt ja yleensä MIKSI? Syytöshän ei ole esim. raiskaus...
-miten vitussa jollain KissFM:llä on varaa jeesustella ja ilmoittaa julkisessa sanassa, että Salonen EI tule ikinä enää työskentelemään heillä, tuli tuomituksi tai ei?

Avilla sanoi:
Kyllä 26v-mies naisen erottaa jostain tytön tylleröstä. Eli saunan takana on vielä halkoja...vai mites se menikään...

Erotatko itse kuka on 15v. ja kuka 16v.? :rolleyes:

Avilla sanoi:
Näin on !

Kyllä 26v-mies naisen erottaa jostain tytön tylleröstä. Eli saunan takana on vielä halkoja...vai mites se menikään...

Itse olen "vasta" 23v,enkä todellakaan erota onko tyttö 15 vai 19.Melkein kakki baarissa olevat 18v muijat näyttää 15 vuotiailta,mutta onneksi itseäni nuoremmat naiset eivät hirveästi kiinnosta.

25-35 osaavat jo homman ;)

Jkk sanoi:
Mitenkään vähättelemättä rikosnimikkeen vakavuutta, herää muutama avoin kysymys:
-mitä sellaista tässä on tapahtunut jota ei tapahdu koko ajan kaikkialla Suomessa kun 18-vuotiaat nuorukaiset riiaavat 15-vuotiaita tyttöjä?
-miksi tytöt nostavat oikeusjutun vasta nyt ja yleensä MIKSI? Syytöshän ei ole esim. raiskaus...
-miten vitussa jollain KissFM:llä on varaa jeesustella ja ilmoittaa julkisessa sanassa, että Salonen EI tule ikinä enää työskentelemään heillä, tuli tuomituksi tai ei?

-onhan se 18/15 nyt ihan eri asia, kuin jos vertais 26-27/15, kuitenkin yli 10v ikäeroo. Vertaa esim 10vuotias ja 20vuotias :D. Huono vertaus, mutta 16v onkin juuri se ikä jonka jälkeen homma muuttuukin lailliseks.

-ja mitä tohon tulee että syyte nostetaan vasta nyt: totuuttahan nyt ei tiiä kukaan muu kuin tytöt itse, mut jos nyt ajattelis vaikka näin: 40vuotias mies käyttää 8vuotiasta lasta hyväkseen, joten syytettä on turha nostaa enää 10vuoden kuluttua, jossei lapsi sitä 8vuotiaana tajunnut vääräksi? :david:

Zonked sanoi:
Erotatko itse kuka on 15v. ja kuka 16v.? :rolleyes:

HALLOO! Jos kysyy ikää niin ei tarvi arvailla tai joutua linnaan. En usko että miehet on niin herrasmiehiä että eivät voi kysyä naisen ikää :D
Jos tyttö valehtelee ikänsä niin silloinhan tyttö on tehnyt ite virheen eikä tekijä. Luultavasti välttyy myös tuomiolta.

Ja mitä vanhemmaksi itse tulee, sitä vaikeampi on erottaa 15-vuotias 18-vuotiaasta.

johtaja sanoi:
Itse olen "vasta" 23v,enkä todellakaan erota onko tyttö 15 vai 19.Melkein kakki baarissa olevat 18v muijat näyttää 15 vuotiailta...

Itse olen "vasta" 20v ja kyllä sen todellakin huomaa, minkä ikäinen tyttö on. Jos ei päällepäin, niin ainakin sen jälkeen, kun on vaihtanut muutaman sanan.Poikkeuksia varmasti löytyy, mutta enpä ole vielä sellaiseen törmmännyt. :jahas:
Nykyään voi kyllä törmätä näihin 37v teineihin. Ne on aina mielenkiintoisia tapauksia.

Mitä itse juttuun tulee, niin Timbehän on varmasti hyvänä aviomiehenä tunnustanut vaimolleen jo aikaa sitten pettäneensä tätä kahden naisen kanssa, joten asia ei tule vaimolle yllätyksenä. Mutta jos ei ole, niin... :david:

En itse lähtisi vielä tuomitsemaan miestä julkisuudessa kuullun perusteella!

Tapaus "lapsien palauttaminen yhdysvaltoihin" osoitti hyvin kuinka tiedotusvälineet onnistuivat vääristelemään totuutta. Johtui se siitä sitten että tapaukseen ei oltu tarpeeksi paneuduttu tai ei, niin silti tavallinen kaduntallaaja teki omat johtopäätöksensä, ja kansanliikkeet olivat liikkeellä osittain väärillä perusteilla. Korkein oikeus koittaa nyt sitten julkisuudessa korjata tapahtunutta parhaansa mukaan.

Annetaan oikeuden tehdä työnsä ja tuomitaan vasta sitten mikäli tuomittavaa on. Emme kuitenkaan tiedä vielä kaikkia tapauksen yksityiskohtia...

karhu IV sanoi:
En itse lähtisi vielä tuomitsemaan miestä julkisuudessa kuullun perusteella!

Tähän on vielä pakko kommentoida, että eikö se Timpe oo jo itekkin myöntänyt harrastaneensa seksiä alaikäisten tyttöjen kanssa?
Ainoa seikka mikä tässä nyt vois Timpen persuksen mun silmissä pelastaa, ois se että tytöt on itse valehdellu ikänsä Timpelle.

Timo Salonen Iltaledessä sanoi:
- Kiistän syyllistyneeni rikokseen, sillä minulla oli perusteltu syy olettaa tyttöjen olleen 16 vuotta täyttäneitä. Se on syy jättää minut tuomitsematta, Salonen toteaa.

Kokeilimpa Irc gallerian avulla huvikseni että miten vaikeaa on erottaa alta 16 vuotiaaita tyttöjä yli 16 vuotiaista... Ja paikoittain aika hankalaa, linnaan joutaisin :(

-ja mitä tohon tulee että syyte nostetaan vasta nyt: totuuttahan nyt ei tiiä kukaan muu kuin tytöt itse, mut jos nyt ajattelis vaikka näin: 40vuotias mies käyttää 8vuotiasta lasta hyväkseen, joten syytettä on turha nostaa enää 10vuoden kuluttua, jossei lapsi sitä 8vuotiaana tajunnut vääräksi?

Jep, mutta 8-vuotias tuskin kysyy kaveriaan kimppaan tai suosittelee ukkoa frendilleen. Jutusta saa ilmeisesti kuvan, että tytöt ovat toimineet yhdessä. :kuola:

8-vuotiasta harvemmin luullaan täysi-ikäiseksi ja ne aika harvoin tuppautuvat mukaan KissFM:n jatkoille, ravintoloihin ym. Toisin sanoan 8-vuotiasta harvemmin nussitaan sen vuoksi, että halutaan tai luullaan millään tasolla nussia aikuista.

En usko että miehet on niin herrasmiehiä että eivät voi kysyä naisen ikää

Naiselta ei saa kysyä ikää tai painoa. Naiselta voi kysyä lempiasentoa, "Heruuko persettä?", "Otatsä poskeen" tms. ;)

Jos tuohon aktiin on suostuttu 5 vuotta sitten ja ehkä jopa valehdeltu ikä ja vaikka se on ollut lakia vastaan kuinka paljon tahansa, niin noilla em. lähtökohdilla on turha vedota jälkeenpäin katumukseen. Katsotaan mitä tapahtuu.

Ettei nyt mene ihan Timben puolusteluksi koko viesti, niin täytyy todeta, että vaimoaan pettämällä ei kovin suurta arvostusta multa saa.

kohtis sanoi:
mut jos nyt ajattelis vaikka näin: 40vuotias mies käyttää 8vuotiasta lasta hyväkseen, joten syytettä on turha nostaa enää 10vuoden kuluttua, jossei lapsi sitä 8vuotiaana tajunnut vääräksi?
15-vuotiaan ja 8-vuotiaan käsityskyky samalla tasolla? Aika perseestä tuo sun esimerkkisi, sori vaan. Paitsi tietysti jos nää 15-vuotiaat tytöt on vajaaälyisiä ja nyt niiden huoltaja nosti jutun, silloinhan tilanne on toinen.

Tätäkään ei onneksi ratkaista tällä foorumilla, jäädään odottamaan tuomioistuimen päätöstä. Peace.

Avilla sanoi:
Näin on !

Höpön höpö! Lukeeko tyttöjen otsassa 15, 16, tai 18vee. Ei taida lukea. Jotkut näyttävät nuoremmilta ja jotkut vanhemmilta. Ja meikeillä & pukeutumisella saa ihmeitä aikaan.

kohtis sanoi:
-onhan se 18/15 nyt ihan eri asia, kuin jos vertais 26-27/15, kuitenkin yli 10v ikäeroo. Vertaa esim 10vuotias ja 20vuotias :D. Huono vertaus, mutta 16v onkin juuri se ikä jonka jälkeen homma muuttuukin lailliseks.

-ja mitä tohon tulee että syyte nostetaan vasta nyt: totuuttahan nyt ei tiiä kukaan muu kuin tytöt itse, mut jos nyt ajattelis vaikka näin: 40vuotias mies käyttää 8vuotiasta lasta hyväkseen, joten syytettä on turha nostaa enää 10vuoden kuluttua, jossei lapsi sitä 8vuotiaana tajunnut vääräksi? :david:

voi itku mikä järjenjuoksu verrata 8vuotiasta 15vuotiaaseen! Meneekä sun kaaliin että 15vuotias voi haluta seksiä mutta en usko 8vuotiaan paljon haluavan.

Status
Viestiketju on suljettu.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom