Kiss FM:n Timpe syytettynä lapsen hyväksikäytöstä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jones
  • Aloitettu Aloitettu
Status
Viestiketju on suljettu.
Olen itse jo sen ikäinen että mulla voisi olla 14-15-v tytär. Jos joku
radio-dj tai kuka vaan kuksisi minun tytärtä, teksin salaattia kaverin pernasta.

Aikuisen normaalin miehen seksuaalisuus ei koskaan suuntaudu selvästi lapsennäköisiin tai ikäisiin. Se että joku 16-17 ve jannu vahtaa jotain teiniä, on vielä ymmärrettävissä mutta en silti päästäsi semmostakaan yökylään.

Tässä se nähdään: ensin homoilusta tehtiin normaalia ja nyt pikkuhiljaa pedofiliasta. Sairasta.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Avilla sanoi:
radio-dj tai kuka vaan kuksisi minun tytärtä, teksin salaattia kaverin pernasta.

Aikuisen normaalin miehen seksuaalisuus ei koskaan suuntaudu selvästi lapsennäköisiin tai ikäisiin. Se että joku 16-17 ve jannu vahtaa jotain teiniä, on vielä ymmärrettävissä mutta en silti päästäsi semmostakaan yökylään.

Tässä se nähdään: ensin homoilusta tehtiin normaalia ja nyt pikkuhiljaa pedofiliasta. Sairasta.

ja kuinka moni nykyajan 15-vuotias on selvästi lapsen näköinen ja oloinen? Harvemmat.

Oma näkemykseni on, että jos Timpe on tiennyt tyttöjen iän, saa häkin ovi heilahtaa. Mutta kuten on todettu, hitostako sen tietää. Toisekseen pidän kyllä aika outona sitä, että tytöt nyt yks'kaks keksivät nostaa syytteen. Varsinkin kun kyseessä ei ole ollut mikään raiskaus, vaan ilmeisesti tytöt ovat olleet ihan vapaaehtoisia -vaikkakin liian nuoria.

Lähinnä olen ärtynyt siitä, että kun tuollaiset hempukat nostavat syytteitä tuolla tavalla, ihmiset turtuvat ja aletaan suhtautua todellisiinkin hyväksikäyttötapauksiin olankohautuksella. Sama juttu kuin siinä, miten joskus on tullut ilmi, että naiset syyttävät miehiä raiskauksesta kostomielessä. Tiedän montakin miestä, jotka nykyään aina raiskausuutisen kuultuaan reagoivat: "Niin varmaan, muija tuli katumapäälle/halusi kostaa". Ja kun tuollainen asenne leviää -no, ne, joita on oikeasti hyväksikäytetty tai raiskattu eivät edes tee ilmoitusta, kun pelkäävät reaktioita, ja sitten onkin noidankehä valmis, kun aina isompi ja isompi osuus ilmoituksista on tekaistuja.

Avilla sanoi:

Se on eri asia raiskata lasta kuin harrastaa seksiä 15-vuotiaan vapaaehtoisen (vaikka lain mukaan liian nuoren) tytön kanssa.

Niin kuin itse sanoin, kyllä sitä 15-vuotiaat tytöt haluaa tavata aikuisia, haluaa seksiä aikuisten kanssa, haluaa vikitellä aikuisia, haluaa näyttää aikuiselta, haluaa käyttäytyä kuin aikuinen. Siitä huolimatta, että ei ole aikuinen ja psyykeessäkin on vielä paljon lasta jäljellä.

Niin kamalalta kuin se vanhemmista tuntuu, teineillä seksuaalisuuden kehittyminen on hyvässä vauhdissa.

Hippa sanoi:
Mun mielestä tuo on aika naurettava juttu. Ihmettelen myös sitä, miksi tytöt odotti 5 vuotta ennen ilmoituksen tekoa.

Tämä on ihmetyttänyt myös minua, ettei olisi julkisuuteen pääsemisestä kiinni. tjsp.
Kuinkas vanha Timpe oli tuolloin, eikä varmaankaan sillon ollut edes tunnettu vielä?

Ei varmaan tyttöjä väkisin ottanut, aikas paksua jenkkipuppua on.

Missä toi oli tapahtunut? Festareilla? Vaiko baarista kotiin? Lähipiirissä on tapahtunut niinkin että kaveri on vienyt 22v.ikärajan baarista mimmin kotiinsa.(oli itse just 22) Vielä kehu että kun häntä oikeen tultiin pokaamaan... No aamulla tyttö näytti dösätsettiä jonka perusteella vähän alle 15v!
Tiedä sitten. Kyllä mäkin sen mimmin näin ja en uskoisi mutta...? Ainakaan sillä ei ollut mitään ongelmia sen baarissa ryyppäämisen kanssa!

J.Jake sanoi:
Tiedä sitten. Kyllä mäkin sen mimmin näin ja en uskoisi mutta...? Ainakaan sillä ei ollut mitään ongelmia sen baarissa ryyppäämisen kanssa!

Vaikka tällainen telaketjufeministi olenkin, mielestäni kukaan ei voi vaatia, että alkoholin vaikutuksen alaisena oleva mies osaisi päätellä tytön iän -yleensä siihen ei pysty selvänäkään. Kysyminenkään ei aina auta, ja vaikka pyytäisi henkkareita -no, joillain papereilla sinne kapakkaankin on menty. :rolleyes:

Joku 15-vuotias on tietysti henkisesti aika lailla lapsen tasolla, mutta toisaalta, enimmäkseen nämä 15-vuotiaat pimatsut yrittävät parhaansa mukaan käydä aikuisesta, joten so be it. Sitäpaitsi kaiketi po. daamitkin on jonkun ikäisensä kanssa harjoitelleet, joten epäilenpä, että tytöt on tasan tarkkaan tienneet, mitä ovat tekemässä.

Tietysti tuon ikäisiä pitäisi pyrkiä suojelemaan niiltä itseltäänkin, mutta se taas taitaisi olla vanhempien tehtävä, ja joskus tuntuu, että tuon ikäisiin tyttöihin (ja poikiin) ei tehoa mikään muu kuin selkäsauna.

:offtopic: En tiedä, kultaako aika muistot vai mistä on kyse, mutta mielestäni silloin 10 vuotta sitten, kun itse oli 15, me olimme kyllä paljon enemmän lapsia kuin nämä nykyiset. Tai ainakin minä olin, ehkä en juuri barbeilla leikkinyt...Mitä voisi tehdä, ettei nuorien tarvitsisi nykyään olla niin kovia ja todistaa kaikille niin monia asioita?

Duuni meni, vaimo tykkää varmasti hyvää kun oli tuolloin naimisissa, lisäksi vielä eilen julkisuuden henkilö, tämän päivän jälkeen kaikki muistaa jampan pääasiassa lasten hyväksikäytöstä.
Varmasti tuossa tulee miettimään vielä monta kertaa että mitä tuli oikein tehtyä.

En nyt puolustele kaveri mitenkään, varsinkaan kun ei tiedä taustoja.
Muistan itsekkin parikymppisenä että esim. k-18 baareissa oli todella usein/ellei peräti aina alle 18 vuotiaita naisia joiden ikää oli vaikea arvoida nuoremmiksi.
Ja kuka juntti nyt sanoo baarissa että on alaikäinen jos sitä kysyy?
Tiedä sitten mistä nuo muijat matkaan on sille tulleet.

Ei saatana, nythän mä muistin. Olin vielä 15 kun ekan kerran sain tuhveroa ruotsinlaivalla, nainen oli ainakin jotain parikymppinen kun se kävi hakemassa mulle vielä väkeviä tax freestä.
Nyt vaan syytettä perkele kehiin lapsen seksuaalisestä hyväksikäytöstä.

OK. Jokaisen tietty pitäisi pitää huolta hepistään, eikä tunkea sitä kaikkiin koloihin joita tarjotaan, varsinkaan jos on naimisissa. Kuten useammat ovat kuitenkin jo maininneet, niin baarista pokattujen muijien ikää on ainakin meikeläisen mielestä todella hankala lähteä arvailemaan.

Pienemmältä paikkakunnalta kotoisin olevana voisin nimetä heti useampia kymmeniä jätkiä, jotka ovat pyörineet pikkuritsojen kanssa kyllä ympäri Carina kakkosellaan ja pistelleet siinä sivussa niitä muijia, ei siinä paljon papereita ja ikiä kysellä, jos muijat ovat kerran halukkaita toimintaan. Tuskin niitä kaikkia kuitenkaan linnaan pitäisi laittaa lasten seksuaalisesta hyväksikäytöstä. Johan siinä paikallinen huoltoasema näivettyisi bensanmyynnin laskusta...

Se vaan on jostain syystä niin perkeleen hienoa jo yläasteella kovimpien muijien mielestä pyöriä niiten vanhempien teiniviiksiäijien autoissa ja ottaa poskeen siinä sivussa, että voi kertoa hurjia kertomuksia kavereille. Onko se sitten hyväksikäyttöä? Lain mukaan kyllä, mutta muuten en kyllä tiedä. Ei siitä ainakaan vuosien jälkeen tarvitse enää mitään juttua tehdä, olisivat valittaneet heti, että setä pisti nyt heppinsä liian nuoreen tavaraan.

Tämän asian tiimoiltahan olisi hyvä kissfm:än soittaa pilapuhelu timpelle. Esiintyisivät jonkin lasten turvakodin edustajina ja kysyisivät vaikka teon motiiveja. Saisi hyvää viihdettä.:)

Joo rikoshan se on mutta mietyttää miksi tytöt alkaa 5 vuoden jälkeen syytteitä nostelemaan... :rolleyes:

Joo ja kyllähän noita teinihoratsuja aina baareissa pyörii...

Naurettavaa ja säälittävää uutisointia medialta. Taas kerran.

Jos kyse on vaikka 15 vuotiaiden alkoholin käytöstä sanamuoto on nuori ja kun on kyse sekin harrastamisesta 15 vuotiaiden välillä on sanamuoto nuoret, mutta heti kun seksin toinen osapuoli(mies) on vanhempi käytetään sanaa lapsi. Jos tuossa kyseisessä tapauksessa olisi sukupuoliasettelu ollut toisinpäin olisi sanamuoto ollut taas varmasti nuori.

no on vain prkl... kui vanha se jätkä sit on? eix ikäraja suomessa oo 16? ainaki yhessä lehessä oli niin. No anyway kaikkea sitä kuulee...

Hissi sanoi:
no on vain prkl... kui vanha se jätkä sit on?
Edelleen, "Salonen oli epäiltyjen rikosten tapahtuma-aikaan noin 26-vuotias. Nyt hän on 31-vuotias ja perheellinen. -Ilta-Sanomat-

Timpe saa ainakin allekirjoittaneen sympatiat. Uskon vakaasti, ettei hän tiennyt tyttöjen oikeaa ikää. Rikoksesta tuomitseminen edellyttää tahallisuutta ja sen näyttäminen voi olla hyvinkin vaikeaa, varsinkin kun puolustajana on Matti Wuoren tasoinen asianajaja.

Näkisin mielelläni tyttöjen itse joutuvan vahingonkorvausvelvollisiksi miehen uran ja ammatin tärvelemisestä, vaikka sitä tuskin tulee tapahtumaan.

Yleisellä tasolla (ei välttämättä Timpen tapaukseen liittyen): Mun mielestä usein unohdetaan että nää nuoret muijat (<16v) on usein (ei todellakaan aina) jotain lastenkoti lapsia tai juoppoperheistä ja siksi ne hakeutuu "huonoon" seuraan. Silloin ei voi odottaa että vastuun kantaa heidän vanhemmat. Ymmärrän että houkutus on suuri kun sievä teini flirttaa, mutta jos tämä teini on itse ihan "pihalla" maailman menosta ja arvoja ei ole niin ei aikuisten asia ole käyttää tilannetta hyväkseen. Monesti pedofiilit puolustautuu sanomalla: mutku se lapsi halus sitä. Lapsi halus varmaan huomioo, mut ei varmaan "parrua". Pakkohan sitä lakia on seurata että tää yhteiskunta toimii ja lapsemme saa elää rauhassa ilman Jammu-setien koskettelua.

HooEee sanoi:
Jos kyse on vaikka 15 vuotiaiden alkoholin käytöstä sanamuoto on nuori ja kun on kyse sekin harrastamisesta 15 vuotiaiden välillä on sanamuoto nuoret, mutta heti kun seksin toinen osapuoli(mies) on vanhempi käytetään sanaa lapsi.

Yksi syy voisi olla se, että rikosnimike on lapsen seksuaalinen hyväksikäyttö. Mutta oikeassa olet, normaalistihan lapsella tarkoitetaan ihmistä syntymästä murrosikään.

Tatu Henriksson sanoi:
Timpe saa ainakin allekirjoittaneen sympatiat. Uskon vakaasti, ettei hän tiennyt tyttöjen oikeaa ikää. Rikoksesta tuomitseminen edellyttää tahallisuutta ja sen näyttäminen voi olla hyvinkin vaikeaa, varsinkin kun puolustajana on Matti Wuoren tasoinen asianajaja.

Näkisin mielelläni tyttöjen itse joutuvan vahingonkorvausvelvollisiksi miehen uran ja ammatin tärvelemisestä, vaikka sitä tuskin tulee tapahtumaan.
Täysin samaa mieltä. Kyllä se on väärin, että miestä riepotellaan tolla tavalla julkisuudessa. Teinihoratsut sais maksella vähä kipurahoja Timpelle. Menee duuni, maine ja muija mahdollisesti lähtee.

Mä ainakin voin sanoa, että noista 14-18 v. teinimuijista on mahdoton sanoa oikeaa ikää. Kuinka kenenkään oletetaan kännissä (tai selvinpäin) pystyvän tietämään muijan ikä jos ne on esim. baarissa. Nehän on jo sisääntulessaan huijannut selväpäisiä portsareita, jotka usein ovat todella hyviä ihmisen iän arvioinnissa.

henrig75 sanoi:
Yleisellä tasolla (ei välttämättä Timpen tapaukseen liittyen): Mun mielestä usein unohdetaan että nää nuoret muijat (<16v) on usein (ei todellakaan aina) jotain lastenkoti lapsia tai juoppoperheistä ja siksi ne hakeutuu "huonoon" seuraan. Silloin ei voi odottaa että vastuun kantaa heidän vanhemmat. Ymmärrän että houkutus on suuri kun sievä teini flirttaa, mutta jos tämä teini on itse ihan "pihalla" maailman menosta ja arvoja ei ole niin ei aikuisten asia ole käyttää tilannetta hyväkseen. Monesti pedofiilit puolustautuu sanomalla: mutku se lapsi halus sitä. Lapsi halus varmaan huomioo, mut ei varmaan "parrua". Pakkohan sitä lakia on seurata että tää yhteiskunta toimii ja lapsemme saa elää rauhassa ilman Jammu-setien koskettelua.

Totta tuokin, mutta kun ruvetaan viiden vuoden päästä huutamaan hyväksikäyttöä, niin vähän haiskahtaa...

Status
Viestiketju on suljettu.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom