Kireys ja kasvu !

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ozmoo
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
sanon nyt heti aluksi jo anteeksi jos tämä kuuluu tonne aloittelijoiden puolelle. :nolo: mutta oli sellainen aate että kun yleensähän porukka ensiksi bulkkaa itsensä että saisi sitä massaa elikäs kasvua ja sitten tulee dieetti sen jälkeen että saadaan kireys aikaan ja rasvat pois. niin miten vaikeaa on tehdä molemmat samaan aikaan ? tarkoitan että onko mahdollista kireänä kasvattaa sitä kokoa ? jos lähtökohtani on 185 cm/80 kg(en ole läski mut en myöskää hirveen laiha) niin voiko ensiksi vetää aerobista esim. HIIT:tiä kunnes rasva on pois (ja paino toden. tippuu vähän) ja sen jälkeen kun on kireä niin alkaa kasvattaa lihasta ? ymmärrän sen että lihaksia voi olla vaikeampi kasvattaa pienellä hiilihydraatti määrällä mutta onko se miten kannattavaa kasvattaa lihaksia esim 3% :D rasvalla. tällä hetkellä rasva % on noin 7-9%

jos bulkkaamiseen menee esim. vuosi ja sitten dieettiin vaikka 3 kk, niin saako saman loppu tuloksen jos ensiksi menee dietille 3kk ja sitten kasvattaa lihasta vuoden kun on jo kireä.

meinaan tällä sitä kun en mitenkän haluis olla hirveä kasa massaa mistä lihakset ei näy siihen asti kunnes saan 30 kg lisää, ja sitten vasta saada ne esille. jos kukaan nyt mitään tästä on tajunnut ni auttaisi paljon saada vastaus. lyhyesti tarkoitan että voiko kireänä kasvattaa lihaksia yhtä hyvin kuin hirveällä massalla ?

Olisin itse tästä myös hyvin kiinnostunut kun olen tällä hetkellä saanut lisää painoa ja mitenkäs se punttis sujuu sitten kun menettää kaiken ''ylimääräisen'' ? Ja haluaa pysyä hyvässä ''kireässä'' kunnossa samaan aikaan.

Parhaalta tyyliltä tossa sun tapauksessa tuntuis kalorimäärien vaihtelu esim kahden viikon sykleillä. Muistaakseni tästä on ollut paljonkin juttua pakkiksella, mutta jotenkin tyyliin 2vko +kaloreilla - 2vko -kaloreilla. Tämä siis sen jälkeen kun olet mielestäsi kireässä kunnossa. (mun mielestäni olet jo kireässä kunnossa ainakin rasvojen perusteella :thumbs: )
Kyllähän tuo lihaksen hankkiminen on tietenkin vaikeampaa samalla kun yrittää pitää painoa ja rasvoja kurissa, etkä varmasti pääse samaan lihaskasvuun kituuttamalla ruuan suhteen kuin pienellä bulkilla. Talvi tulossa joten bulkkia päälle, sitte rantakunto-projekti käyntiin keväällä jos se nyt on niin tärkeää näyttää hyvältä biitsillä :arvi:

Jos haluaa pysyä melko kireänä ja kasvattaa lihasta niin kannattaa syklittää kalorimääriä.Esim.3 viikkoa plussa ja 2 miinuksella.

-EDIT:olinpa hidas

painat 7 kiloo enemmä ku mä ja pituus o aika sama,ja punttis hommaan oon aika laiha. IMO dietti o aika turhaa, mielummi vaa vedät lihast siihe tilalle, paljo helpompi sillee ku ett eka laihduttaa 10kiloo ja sitt ottaa sen lihas massana takas.. helpompi o ku o jotai mitä kuluttaa.

Jos haluaa pysyä melko kireänä ja kasvattaa lihasta niin kannattaa syklittää kalorimääriä.Esim.3 viikkoa plussa ja 2 miinuksella.

toi o kyll mun mielest paras tapa..

ozmoo sanoi:
jos lähtökohtani on 185 cm/80 kg(en ole läski mut en myöskää hirveen laiha) .... tällä hetkellä rasva % on noin 7-9%
No ei tosta kyllä kannata paljo rasvoja alemmas enään yrittää, jos lihasta haluat lisää. Et nyt kovin läski vielä varmaan ole, vaikka rasvat vähän tosta nousisikin.

ozmoo sanoi:
jos lähtökohtani on 185 cm/80 kg(en ole läski mut en myöskää hirveen laiha) niin voiko ensiksi vetää aerobista esim. HIIT:tiä kunnes rasva on pois (ja paino toden. tippuu vähän) ja sen jälkeen kun on kireä niin alkaa kasvattaa lihasta ? ymmärrän sen että lihaksia voi olla vaikeampi kasvattaa pienellä hiilihydraatti määrällä mutta onko se miten kannattavaa kasvattaa lihaksia esim 3% :D rasvalla. tällä hetkellä rasva % on noin 7-9%

jos bulkkaamiseen menee esim. vuosi ja sitten dieettiin vaikka 3 kk, niin saako saman loppu tuloksen jos ensiksi menee dietille 3kk ja sitten kasvattaa lihasta vuoden kun on jo kireä.

Jokin tuossa mättää. Jos ihan aloittelija on 185cm/80kg, ei rasvaprosentti kyllä oikein voi olla lähelläkään kymmentä. Varsinkin jos "ei ole hirveen laiha", kun silloin sixpack näkyisi jo todella hyvin.

Mielestäni se dietti on parempi vetää alussa, kun ei tarvitse huolehtia lihasmassan menettämisestä ja onhan siitä juttua ollut, että ihan aloittelijat voisivat kasvattaa lihasmassaa jonkin verran myös dietin aikana.

Lisäksi jos bulkin aloittaa hieman laihemmassa kunnossa, ei se rasvaprosentti pääsee niin helposti karkaamaan liian korkealle, josta se olisi todella ikävä homma laskea takaisin alas.

Olen kokeillut noita energiasyklejä ja todennut, että mulla ne ei ainakaan toimi. Jos meinaa kasvaa niin ei se haittaa vaikka fläsää vähän tuleekin. Karu totuus on kuitenkin, että ilman pluskaloreita on lähes mahdotonta kasvaa. Tästähän on kyllä jauhettu monessa muussakin threadissa.

ozmoo sanoi:
tarkoitan että onko mahdollista kireänä kasvattaa sitä kokoa ? jos lähtökohtani on 185 cm/80 kg(en ole läski mut en myöskää hirveen laiha) niin voiko ensiksi vetää aerobista esim. HIIT:tiä kunnes rasva on pois (ja paino toden. tippuu vähän) ja sen jälkeen kun on kireä niin alkaa kasvattaa lihasta ? ymmärrän sen että lihaksia voi olla vaikeampi kasvattaa pienellä hiilihydraatti määrällä mutta onko se miten kannattavaa kasvattaa lihaksia esim 3% :D rasvalla. tällä hetkellä rasva % on noin 7-9%

Siis dietata voit ennen massakauttakin. Siitä on jopa hyötyä massanhankintaa varten, koska dietillä olo tekee lihakset herkemmiksi insuliinille. Bulkata ei kannata noin pitkään peräkkäin. Ylikaloreilla ollessa insuliiniherkkyys puolestaan laskee, jolloin lihasta saa huonommalla suhteella verrattuna kertyneeseen läskiin.

Epäilen suuresti tuota arviotasi rasvaprosentistasi. Jos oikeasti olisit noissa rasvoissa, en usko, että sinulle tulisi enää mieleenkään dietata enempää. Jos todella rasvasi ovat noin alhaalla, pitäisi sinulla olla koko 8-päkki (siis myös 2 aivan alinta vatsalihasta) selvästi näkyvissä.

Itelläkin pisti silmään tuo rasva-%. Jos se todella on nuin pieni tuolla painolla ei kannata ainakaan dietata. Nuilla rasvoilla sun pitäis näyttää suunniilleen nuilta olympialaisten uimahyppääjiltä. (joo on niitäki monenlaisia, mutta n. keskimäärin).

Ja valitettavasti et pysty olemaan koko ajan todella kireä ja vielä kasvamaan samaan aikaan, ainakaan kovin nopeaa. Kyllä ne plussakalorit on kaiken perusta. Kannattaa siis jakaa massa- ja diettikaudet erikseen. Pituudet voi olla 1viikko - 1vuosi per kausi. Tai no, aika tiukkanahan nuilla lyhyillä sykleillä voi pysyä mutta silloin on oltava aika tarkkana niiden syömisten kanssa jos meinaa kasvaakkin.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
rasva prosentti PIENI ? mitä läskejä te kaikki oikein olette. olen ite naru 170 cm 69 kg ja mun rasva oli jotain 5,69378 % ku tein semmosen keho analyysin töiden urheilupäivänä, ja mulla nyt ei todellakaan näy muuta ku kaks ylintä vatsalihasta.

vai että olympia uimari ? jos kerran ammattilaisilla kehonrakentajilla on joku 2.8% ninku herra stallone väittää instone mainoksessa ni sillo joku 9% rasva on :urjo:

Jos pihdeillä mitattuna r-% on vajaa 6, niin näkyy kaikki vatsalihakset. Omronit jne. sähköiseen mittaukseen perustuvat menetelmät näyttävät 5%-rasvoilla oleville kehonrakentajilla jotain 15,joten ne pissii silmille.

Tuo syklitys on ainoa oikea tapa, jos ei halua olla todella läskissä kunnossa välillä. Fakta on nimittäin se, ettei lihasmassa voi kasvaa miinuskaloreilla ilman lääkeaineita, eikä niilläkään kaikissa tapauksissa.

niin no olen kyl itekki vähä epäilly noit laitteita mistä vaan pidetään kiinni ja sit muka kertoo kaiken sinusta.

Naru85 sanoi:
rasva prosentti PIENI ? mitä läskejä te kaikki oikein olette. olen ite naru 170 cm 69 kg ja mun rasva oli jotain 5,69378 % ku tein semmosen keho analyysin töiden urheilupäivänä, ja mulla nyt ei todellakaan näy muuta ku kaks ylintä vatsalihasta.

vai että olympia uimari ? jos kerran ammattilaisilla kehonrakentajilla on joku 2.8% ninku herra stallone väittää instone mainoksessa ni sillo joku 9% rasva on :urjo:

Jos sulla on toi "rasvaprosentti" 5,69378 ja kaks ylintä vatsalihasta vaan näkyy, niin kyllä mä luulen että sun oikee rasvaprossa on jotain aivan muuta :david:

Ite en oo rasvaprosenttia mitannu mutta kaks ylintä näkyy ja tuolta alempaa saa oikee kourallisen kiinni :hyper:

Naru85 sanoi:

Et voi olla tosissasi. Menee melkei trollin puolelle noi sun jutut..

ozmoo sanoi:
jos lähtökohtani on 185 cm/80 kg(en ole läski mut en myöskää hirveen laiha) ..... tällä hetkellä rasva % on noin 7-9%
Tässä on 181,6cm/72kg äijä 8% rasvoilla.
162.jpg

Naru85 sanoi:

Sori nyt kun murran illusioosi mutta alle 3% rasvoilla ihminen (mies) Kuolee

Ja 12 % rasvoilla hahmottaa vatsalihakset jo minun käsitykseni mukaan aika hyvin....itsellä nyt joku 15-17 ja vatsat alkaa jo "hieman" hahmottua

Naru85 sanoi:

Joono jollain lidlistä ostetulla digipuntarilla jossa on "rasvaprosentin" mittaus mahdollisuus mukana munkin rasva-% vois olla ihan mitä vaan. Kyllä peili ja pihdit on voittamattomat mittarit. Jos vain kaks ylintä vatsalihasta näkyy, rasvasi on luultavasti lähempänä 15-%.

En puhunut uimareista vaan UIMAHYPPÄÄJISTÄ. Niillä näyttää järestään päkit paistavan ihan hyvin ja oisko rasvat jotain 6-10% välillä. Ihan mutuna.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom