Kireästä kireämmäksi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja cji
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
cji sanoi:
ja aina kun olo tuntuu sellaiselta että ravinto maistuisi, lähden ensin kävelylle jonka jälkeen syön.

Miksi?

Aamiaisesi oli melko vaatimaton.

EDIT: Rinkku muuten puhui asiaa. Ja jotain kertoo sekin, ettei ap ole kasvanut pituutta kolmeen vuoteen.

reinhardt sanoi:
EDIT: Rinkku muuten puhui asiaa. Ja jotain kertoo sekin, ettei ap ole kasvanut pituutta kolmeen vuoteen.

Kasvoin yläasteella todella vauhdikkaasti, ja 9. luokalla olin 182cm, saman mittainen mitä nyt. Isäni on 174cm ja äitini 164cm, joten on kohtalaisen todennäköistä että olen saavuttanut jo maximi pituuteni.

Ruokailu oli ennen sellaista mitä nyt aloittelevalla punttaajalla voisi olla, eli huoletta vaan kaloreita niin paljon kuin pakkiin mahtuu. Jossain vaiheessa läskinä (15% rasvat) olo alkoi sitten tympimään, ja kiristelin hiljalleen viime talvena siihen 12%, josta sitten aloitin tämän kesäisen dieetin. Vatsalihakset siis näkyivät jo ennen dieettiä jotenkin. Uskon pihtituloksen olevan kohtalaisen oikeassa, koska olkapäästä näkyy jo säikeet sekä vatsalihasten vierestä nämä ns. "kyljen kiinnelihakset", jotka ovat kyllä kohtalaisen brutaalia katseltavaa :) . Silti, en ole vielä tavoitettani saavuttanut ja siihen aion päästä.

Pistä nyt hyvä mies pari kuvaa näytille.

kohtis sanoi:
Pistä nyt hyvä mies pari kuvaa näytille.

Pistän kunhan saan digikameran käsiini, mutta tämä on muutenkin mennyt vähän liikaa offtopic. Kysyin vain vinkkejä kuinka pääsisin kiristymään vielä lisää, ja kuinka pysyä siinä kunnossa. Vastauksen olen kyllä jo saanut, ja kiitos siitä, mutta jos jollakulla on jotain hyviä "vinkkejä" tms. niin otan niitä kyllä mielellään vastaan.

reinhardt sanoi:

Kuinka pitkä ja painava sitä oikein pitäisi olla? Sikäli kuin noi profiilin 182/85 pitää paikkansa niin kysyjä on ihan miehen mitoissa.

Ruokavalio näyttää todella vähärasvaiselta, voi olla että jos pitäisit kalorit ylläpitotasolla ja lisäisit rasvojen (hyvien sellaisten) osuutta niin olo paranisi ja vaikutus fysiikkaankin olisi positiivinen.

edit: Lukihan siellä jossain välissä ne rypsäritkin, en vaan osaa.

reinhardt sanoi:
Minä vain olen niin yksinkertainen, että en voi käsittää, mitä väliä sillä on, onko rasvat 12 vai 8, jos ei aio koskaan nousta lavalle. Ylipäänsä en oikein ymmärrä ulkonäön takia treenaamista. Totta kai on kivempaa olla hyvä- kuin huonokroppainen, mutta jos on kohtuu hyvä kroppa, en ymmärrä, miksi pitäisi alkaa tehdä huomattavia uhrauksia -mitä jatkuva kiristely mielestäni on.

Jos sinä et ymmärrä miksi joku haluaa pitää rasvaprosenttinsa alhaalla, tai alentaa sitä, niin ole sitten hiljaa. Jokaisella on omat motiivinsa kehittää kroppaansa. Sinun mielipiteilläsi ja motiiveillasi ei pitäisi olla väliä muiden kuin sinun oman kroppasi kehittämiseen. Jos thredin aloittaja vaikka haluaa kireemmäksi koska luulee saavansa enemmän pildeä siinä kondiksessa niin se on hänen asiansa.

Omalta osaltani treenaan salilla siksi kun se on hauskaa. Rasvaprosenttini on varmaankin jossain kahden- ja kolmenkymmenen välillä. En kuitenkaan ala länkyttää alle kympin rasvoissa oleville että "toi on epäterveellistä, kuolet pian".

En väitä vastaan etteikö se 15% olisi hyvä ohjearvo miehen sopivalle rasvaprosentille. Ei sitä kuitenkaan pidä tuijottaa kuin lakia, ei tämäkään asia ole niin mustavalkoinen. Jos ohjearvo on 15%, niin kaippa kuitenkin pyöritään terveellisen rajoissa jos se rasvan määrä kropassa on 6% - 25%.

Puusilmille: yo. viesti sisältää kärjistyksiä!

Se siitä, lähden hoitoon.

cji sanoi:
Jossain vaiheessa läskinä (15% rasvat) olo alkoi sitten tympimään...

Jos tämä oli herja, niin unohda tämä seuraava.
Mutta jos olet tosissasi tuossa, niin se nyt kertoo että jotain on jossain pielessä. Syömishäiriöiden yksi "oire" on tuo aika pahasti vääristynyt omakuva. Meinaan 15% ei kyllä läski ole sitten millään.

Rin Tin Tin sanoi:
Kuinka pitkä ja painava sitä oikein pitäisi olla? Sikäli kuin noi profiilin 182/85 pitää paikkansa niin kysyjä on ihan miehen mitoissa.

Paino ei enää pidä paikkaansa, nykyään siinä 70-75kg. Tuntuu vain hassulta painaa näin vähän, kun en ole huomannut lihojen lähtevän liiemmin. Kuitenkin, vartaloni on niin uskomattoman paljon paremman näköinen tällä hetkellä kuin joskus 90kg 15% rasvoilla. Harmittaa vain että kesällä ei liiemmin salille päässyt kun avain unohtui ladata ja paikat meni kesätauolle :( jota seurasi sitten vielä vesivahinkokin. Mutta maanantaina pääsee taas kunnon treenistä kiinni.

reinhardt sanoi:
Aamiaisesi oli melko vaatimaton.
Ihan normiaamupalalta näytti. (siis normaali niille jotka ei syö kahta kiloa kanaa + kiloa rahkaa per päivä)

Hmmm, 17 vuotiaana mulla näkyi varsin oivallisesti sahalaitalihakset, nyt ei tod. Pitäsköhän koittaa miten wanha mies kiristyy.

Dopey puhui asiaa.
Tämä palsta on alun pitäen ja hyvin pitkälti edelleenkin koostunut hyvin homogeenisesta väestönosasta joita kiinnostaa
a: näyttää hyvältä i.e. kyseisen väestönosan standardien mukaisesti suuri lihasmassa+pieni rasvaprosentti
b: nostaa paljon rautaa salilla ja/tai kisoissa

Jos about täysi-ikäinen henkilö - taustatietojaankin ja ruokavaliotaan jne avoimesti täällä jakaen kysyy neuvoja miten saavuttaa vaihtoehto a, on vähintäänkin kyseenalaista alkaa antamaan hänelle ohjeita kuinka "elää vähän terveellisempää elämää" a'la Mikael Fogelholm kenties maustettuna vivahteella kansanperinneläskisoosimentaliteettia.

Kuten sanottu, jos pihtimittaus näyttää 8:n lukemia, useimmilla rasvat ovat silloin vielä päälle 10, puheet jostain 15:sta kannattaa tällä palstalla sikälikin unohtaa että se on kehonrakentajalle joka tapauksessa lähinnä bulkkikunto, jota suuremmaksi rasvoja ei juurikaan keskimäärin pitäisi päästää missään olosuhteissa. Tällä on myös muita kuin esteettisiä perusteita (vrt. aikaisemmat aihetta käsittelevät postit palstalla ja esim Dopeyn kiteytys aiheesta tässä threadissa).
Henkilökohtaiset erot pitää myös muistaa. Joku näyttää 10 rasvoissa kireältä, joku vielä vähän fläsältä.

Mutta älkää hyvät ihmiset tällä palstalla alkako tuomitsemaan keho-orientoituneiden ihmisten tavoitteita epäterveinä - saati sitten opastamaan "terveempään elämään" (saati sitten ammattiauttajien pakeille) - kun vielä puhutaan ei-lääkeaineiden käyttäjästä jolla selkeästi on peruskäsitteistä hyvinkin selkoa.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
TeHo sanoi:
Jos sinä et ymmärrä miksi joku haluaa pitää rasvaprosenttinsa alhaalla, tai alentaa sitä, niin ole sitten hiljaa.

hassua, minä kun luulin olevani keskustelupalstalla.

Ap:n pituudessa ei sinänsä ole mitään vikaa, mutta aika poikkeusellistahan se on, että pituuskasvu loppuu niin nuorena. Varsinkin miehellä.

Aamiainen kuulosti sellaiselta, mitä minä saattaisin syödä (jos voisin syödä ruista). Tuntuu vaikealta uskoa, että joku mies -vieläpä treenaava sellainen- oikeasti söisi noin pienen aamiaisen.

Ja sitä pildeä saa todennäköisemmin, jos itseäkin panettaa joskus.

cji sanoi:
Kysyin vain vinkkejä kuinka pääsisin kiristymään vielä lisää, ja kuinka pysyä siinä kunnossa. Vastauksen olen kyllä jo saanut, ja kiitos siitä, mutta jos jollakulla on jotain hyviä "vinkkejä" tms. niin otan niitä kyllä mielellään vastaan.
No käytätkö sä jotain kalorisyklitystä tai tankkauspäiviä? Jos kroppa on tukossa, niin päivän tai kahdenkin tankkaus tekee hyvää. Etenkin jos vedät vähillä hiilareilla.

TeHo: ei tredin aloittaja varmaankaan pildeä halua kun hänhän sanoi että ei ole haluja!!??? Vaan oman itsen takia.

Mutta tosiasia on, että on olemassa se hyvän olon prosentti. Itelläni se on 12-15 välillä ja tähän nyt varmasti moni sanoisi että on naiselle epäterveellistä. Noissa lukemissa se kuitenkin on massakaudella, ja saan syödä huoletta ja sikspäkki näkyy 24-7-365.:) Tämä on luonnollinen tila ja kuukautiset tulee normaalisti, painoa mulla kuitenkin on n. 63kg ja pituutta 164. Mitään huonoja tuntemuksia ei ole.

Nyt kuitenkin oon kiristelly kisoja varten ja rasvat alkaa olla siinä about 10, nuo säikeet näkyy olkapäistä ja suonet käsistä. Samoin nivusten seudussa erottuu kaikki mitä siellä on...yhh! Sahalihakset näkyy myös ja kylkiluutkin vähän vilkahtaa. Olo alkaa olla aika kynismäinen:D

Samoin mulla on noita yleisoireita, kuten hermoilua, unettomuutta ja "himoja" (ruuan).
Tosin seksinhimot ei ole vielä ainakaan häipyneet ja menkatkin tulevat mikä on posotiivista. Mun fysiikka ilmeisesti kestää matalammatkin prosentit, kun luonnostaakin fläsää on suht vähän. Mutta silti, huomaa että ei oo ihan terve olo, vaan sellainen "häiriintynyt";)

Kysymykseni sinulle kuuluukin, nautitko elämästäsi? ja onko tuo kehon kanssa taistelu ainut elämäsi sisältö? Noin nuorena"ilman syytä" kova kiristely voi viedä elämänilon pohjamutiin, ja onko laiffi sen arvoista?

S225T sanoi:
Mutta älkää hyvät ihmiset tällä palstalla alkako tuomitsemaan keho-orientoituneiden ihmisten tavoitteita epäterveinä - saati sitten opastamaan "terveempään elämään" (saati sitten ammattiauttajien pakeille) - kun vielä puhutaan ei-lääkeaineiden käyttäjästä jolla selkeästi on peruskäsitteistä hyvinkin selkoa.

No mun mielestä noi oireet on kuitenkin jo epäterveitä koska ei ole tarkoitustakaan lopettaa diettiä koskaan kuten esim. kisaavilla kehoilijoilla. Rasvaprosenttiin on nyt ihan turhaan takerruttu. Enemmän olisin huolissaan tosta henkisestä puolesta, mutta ehkä vaan luen cji:n rivien välistä sellaista mitä siellä ei ole. Ja mitä lääkeaineisiin tulee, niin en ihmettelisi yhtään jos ne olisivat kohta jo kehissä jos tulosta ei lihakasvisdietillä ala tulla.

reinhardt sanoi:
Huippu-urheilijoiksi myöskin kaiketi valikoituu geneettisesti lahjakkaita yksilöitä, joilla (monissa lajeissa) on luonnostaan alhainen rasva%.

Onko tuo luonnollinen rasvaprosentti jotain sukua lihavuusgeenille? Eli pitäisikö nyt uskoa, että jos joku on ollut aina lihava, se johtuu vain geeneistä? Samalla tavalla kuin lihavuus, alhainen rasvaprosentti on vain suora seuraus elämäntavoista.

nothing sanoi:
Jos tämä oli herja, niin unohda tämä seuraava.
Mutta jos olet tosissasi tuossa, niin se nyt kertoo että jotain on jossain pielessä. Syömishäiriöiden yksi "oire" on tuo aika pahasti vääristynyt omakuva. Meinaan 15% ei kyllä läski ole sitten millään.

tämä nyt riippuu täysin siitä mihin rasva pakkautuu ja miten leveän lantion on saanut syntyessään. 15% rasvoissa itse ainakin näytän enemmän syöttöporsaalta mitä ihmiseltä. eikä tähän liity milläänlailla vääristynyttä omakuvaa.

tiieitiijuu sanoi:
tämä nyt riippuu täysin siitä mihin rasva pakkautuu ja miten leveän lantion on saanut syntyessään. 15% rasvoissa itse ainakin näytän enemmän syöttöporsaalta mitä ihmiseltä. eikä tähän liity milläänlailla vääristynyttä omakuvaa.

Jep. Lantio on "normaalia" hieman leveämpi. Mutta sellaista ihmistä ei kyllä olekaan, joka ei 15% rasvoilla näyttäisi liian lihavalta. Nykyään vaan melkein jokaisella vastaan tulevalla suomalaisella miehellä on vähintää tuo 15%, niin sitä ei lihavana pidetä. Lihaa saa tosissaan olla aika runsaasti että 15% näyttäisi solakalta.

reinhardt sanoi:
Minä vain olen niin yksinkertainen, että en voi käsittää, mitä väliä sillä on, onko rasvat 12 vai 8, jos ei aio koskaan nousta lavalle. Ylipäänsä en oikein ymmärrä ulkonäön takia treenaamista. Totta kai on kivempaa olla hyvä- kuin huonokroppainen, mutta jos on kohtuu hyvä kroppa, en ymmärrä, miksi pitäisi alkaa tehdä huomattavia uhrauksia -mitä jatkuva kiristely mielestäni on.

taitaa lähes 100% kovaa treenaavista kehoilijoista käydä salilla juurikin ulkonäön vuoksi ja sitten on erikseen se marginaali joka valmistautuu kisoihin tulevina vuosina. ei ole mitään järkeä vain pitää sitä kohtuu hyvää kroppaa, jos on mahdollisuus saada siitä parempikin ja eihän se jatkuva kiristely sen isompi uhraus ole mitä jatkuva salilla käyntikään. jokaisella on omat motiivinsa salilla käyntiin ja hyvin suurella osalla se on juurikin parempi ulkonäkö. en minäkään ymmärrä naisia salilla jotka tulevat sinne vaihtamaan päivän kuulumiset ja varaamaan aina yhden laitteen 30min kerrallaa pitkillä "kiinteyttävillä" sarjoillaan, mutta toisaalta enpä minä silti heitä kehota hakeutumaan hoitoon! :jahas:

reinhardt sanoi:
hassua, minä kun luulin olevani keskustelupalstalla.
:offtopic:Jos panoksesi keskusteluun on ilmoittaa, että alkuperäisen kysyjän kysymys on väärä, eikö kyseessä ole silloin yritys tukahduttaa sitä keskustelua pikemmin kuin edistää sitä?

Jos haluat käydä arvodebattia siitä, onko naurettava puuhelmimetroseksuaali jos ei halua koko elämäänsä kanniskella ämpärillistä läskiä mukana, olisi selkeämpää aloittaa siitä uusi ketju.

cji sanoi:
Mutta sellaista ihmistä ei kyllä olekaan, joka ei 15% rasvoilla näyttäisi liian lihavalta.

Paskapuhetta! Riippuu tietty kuka sen määrittelee, mutta normaalien termien mukaan 15% rasvoilla olevaa ei voida mitenkään luokitella lihavaksi.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom