Kireästä kireämmäksi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja cji
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
cji sanoi:
http://koti.mbnet.fi/cji/kuva1.JPG

Tuossa on kuvaa, kun muutama sitä pyysi. Pihdeillä tuosta saa 8%, en sitten tiedä kuinka kaukana se on totuudesta. Lihaa tosiaankin on vähän, johtuen siitä etten koko kesänä pahemmin salille päässyt, mutta tiedän voivani kehittyä vaikka en plussalle kaloreita vetäisikään. Kyllä se tästä :)
Alussa ajatelin, että sä oot joku ruipelo kasvissyöjä anorektikko, mutta "aika" kovassa kunnossa ootkin :D . Ite painoin kesän alussa suunilleen samanverran kuin sä mutta olin paljon löysempi :itku: .

Jos tosta vieläkin haluat laihduttaa kannattaa kokeilla muidenkin suosittelemaa + kalori päivää. Ite pidin noita kesädietillä 2 viikon välein, vaikka ei olisi tarvinnutkaan, silti paino tippui suuniteltua nopeammin. Ylimääräiset kalorit kannattaa tällöin ottaa hiilihydraateista, jos olit kerta ketodietillä. En vain osaa sanoa, miten toi toimii noin alhaisissa rasvoissa. Toisena vaihtoehtona kannattaa kokeilla jotain metabolic boosteria, mutta niiden toimivuudesta mulla ei ole kokemuksia. Mutta, jos Balen kireyttä tavoittelet, olet jo saavuttanut sen. Haet vaan äitis meikkilaukusta diureetteja ja meet istuu saunaan 2 tunniks ja napsit niitä nappeja siinä samalla* :D . Eli mun mielestä oot tyhjennystä vailla kisakunnossa noin naturaaliksi.

Ja noista 15% rasvoista... Aika outo käsitys sula on läskistä, jos 15% rasvoissa on läski. 15% rasvoissa pitäis normaalilla miehellä näkyä jännittäessä vatsalihakset jotenkin, mutta kaikkihan on suhteellista. Sitä paitsi 10-15% rasvoissa GH:n eritys taitaa olla tapissa.

Vielä loppuun vuodatusta. Mua ärsyttää saatanasti tollaset tyypit, jotka hukkaa potentiaalinsa johonkin ikidiettiin. Säkin oot hyvässä kunnossa, vaikka et oo päässy salille ja oot hirveellä natsidietillä. Itellä on yks samanlainen (suakin isompi) kaveri ja se vaan kehuskelee 2h:n tuntilenkeillä ja kuinka se pystyi eilen olemaan syömättä kertaakaan. Mä yritän tehä kaiken hypertrofian eteen ja mun kuihtuneet kädet vaan heiluu tuulessa. Perkele.

*Ihan vaan varmuuden vuoksi sanon, että näin EI kannata tehdä.

No on tuo 15% jo sellainen rasvaprosentti, että itselläni on noissa lukemissa todella epämukava olo. Peiliin ei viitsi edes katsoa.

Rasvaprosentti laskee kahdella tavalla, rasvaa vähentämällä ja lihasta lisäämällä! Sinuna keskittyisin lähinnä jälkimäiseen näistä vaihtoehdoista, se kun luultavasti on tuossa kunnossa kuitenkin jopa helpompaa. Eli lisää ruokaa koneeseen. Kaloreita saat helposti rasvasta. :thumbs: kuitenkin sisusta, tiukkaan kuntoon oot päässy (löytyykö "before" kuvia?) !

edit: samoilla linjoilla tomin kanssa 15% rasvoista, been there done that, not going back.

minusta tuo kroppa näyttää sellaiselta joka on harrastanut paljon monipuolista liikuntaa, tuollaisia näkee yleensä rullalauta ramppien reunuksilla istuvan. tuosta on kyllä todella hyvä jatkaa eteenpäin punttien parissa.

neutraali sanoi:
minusta tuo kroppa näyttää sellaiselta joka on harrastanut paljon monipuolista liikuntaa, tuollaisia näkee yleensä rullalauta ramppien reunuksilla istuvan. tuosta on kyllä todella hyvä jatkaa eteenpäin punttien parissa.
No enpäs ole koskaan noin treenattua skedepojua nähnyt. Yhtä tiukkoja kyllä, mutta on tuossa jo vähän lihaakin.

Tomi sanoi:
No enpäs ole koskaan noin treenattua skedepojua nähnyt. Yhtä tiukkoja kyllä, mutta on tuossa jo vähän lihaakin.
skede pojut ei välttämättä ole jännitys asennossa kokoajan siellä rampin juurella;).

Yhtä#Hauista sanoi:
Joo jos oot alle 75kg niin älä hyvä immeinen ennee laehuta!!! Näytät muuten kohta joltain Ville Valolta:D:D:D
:(

No hyvä kuntohan toi on. Itse sanoisin että lisää hiukan samaa ravintoa mitä nyt vetelet ja katsot kuinka kroppa käyttäytyy. Tuosta dieettaaminen on vähän halolla omaan päähän hakkaamista jo, mutta tee kuinka lystäät. :)

Kova itsekritiikki on erikseen, mutta ette kai te voi tosissaan mennä sanomaan kellekkään bf 15% -tyypille: "sä oot muuten läski". Ei se kireekään ole, mutta siinä välillä vivahteita.
neutraali sanoi:
Ei taida 17-vuotiaat skeittarit ihan tollasessa kunnossa olla. Jos cji ois vähän vilauttanu latseja kainaloista eikä roikottanu noita hartioita tuolla edessä, niin kuva ois ollu paljon bodarimaisempi.

Cji, mulla on vähän samat mielessä, kuin sulla, mutta erilainen ratkaisuvaihtoehto. Mun rasvaprosentti on siinä 8-10% tai jopa huokauksen alle, mutta mä olen sitämieltä, että tota alemmaksi ei kannata mennä, keho tarvitsee kuitenkin rasvaakin. Mä ajattelin ainakin itse pitää nää rasvat tai nousta jopa pari ylemmäksi, ei sen muutaman prosentin pitäisi näkyä kovin selvästi, mutta jos käsi vaikka kasvaa 3cm niin se näkyy.

Eli mielummin mä hommaan lisää pattia, kuin meen alemmille rasvoille. Mitä hyötyä näyttää anorektikolta, kun voi näyttää :david: lta! :evil:

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
No, kauneusihanteemme ovat varmaan erilaiset. En aio pyrkiä näyttämään isolta missään vaiheessa. 5-10kg aion hommata enää lihaa tähän päälle, ja kiristyä hieman. Tavoitteet eivät ehkä ole korkealla, mutta pyrkinkin vain kauniiseen vartaloon, ja tällä nimenomaan tarkoitan omasta mielestäni kaunista vartaloa.

cji, hyvä kun postasit kuvan. jopa mun asenne muuttui sun juttuihin (olin myös lukevinani rivien välistä huolestuttavia asioita).
näytät tosi hyvältä. olen itsekin ollut noin pienissä rasvoissa sinun ikäisenä, eikä se ollut mitenkään epämukavaa (tosin aerobista, jääkiekkoa ja karatea oli varmaan 15 kertaa viikossa lukion loppuun asti). nykyään vaan se mulle luonteva rp on noussut ihan eri lukemiin hormonitoiminnan muutosten, toimistotyön ja parantuneen elintason myötä.
muista silti, että liika on aina liikaa (sanoi sm-tason kiekkoilija ;) )

mikä siinä on että moni täällä myöntää että jutut on huolestuttavia, mutta heti kun nähdään kuva jossa on sairaan rasvaton nuori poika niin kehutaan ja ihaillaan. ei ne huolestuttavat jutut tai asenne tai omituinen kehonkuva tai hullut tavoitteet muutu yhtään sen vähemmän huolestuttaviksi tai omituisiksi tai hulluiksi.

herätkää nyt jo. oksettavaa touhua!

Pattismurffiina sanoi:
mikä siinä on että moni täällä myöntää että jutut on huolestuttavia, mutta heti kun nähdään kuva jossa on sairaan rasvaton nuori poika niin kehutaan ja ihaillaan. ei ne huolestuttavat jutut tai asenne tai omituinen kehonkuva tai hullut tavoitteet muutu yhtään sen vähemmän huolestuttaviksi tai omituisiksi tai hulluiksi.

sairaan rasvaton?

Pikemminkin terveen ja hyväkuntoisen näköinen. Jutuista nyt ei tiedä, mutta kovin epävarmaa se on kaikkien tuon ikäisten jutut monesti. Musta ainakaan ei mitään syytä huolehtia, kyllä itsekkin osasi tiedostaa asioita.

kohtis sanoi:
Haloo? Sairaan rasvaton nuori? Aivan normaali urheilevan nuoren vartalohan se siinä kuvassa oli, siis hyvässä mielessä.

Kommentoinpa nyt mäkin. Samanlaisissa rasvoissa sitä teinipoikia on ennenkin nähty mutta aloittajalla enemmän lihaa kun monella muulla. Mut mitä nyt muistan aiemmin tän ketjun posteja lukeneeni ni vähän on lipsumassa ajatukset terveen puolelta pakkomielteiseks. Lähinnä hirvittää toi tapa, millä alottaja pyrkii vielä rasvojaan tiristelemään. Esim. kävelylle aina ennen kun syö ja kalorit tais jonkun laskujen mukaan olla ihan sairaan alhaset!
Ja jos tosiaan 15% rp on läskin merkki niin ajatusmaailma on kyl aika tiukka. Sen kyl ymmärrän et jokaisella on oma rp jossa viihtyy ja tuntee olonsa hyväks mut en nyt läskiks menis ketään rp 15 sanomaan...

Ja neuvomisesta. Mun mielestä on hyvä, jos täällä neuvotaan fiksumpia tapoja siihen rasvaprosentin alentamiseen kuin et antas alottajan kärvistellä omilla vähän sairailla kikoillaan. Eri asia sit onko tolle kiristelylle enää tarvetta. Jokainen tekee niinkun ite haluaa, mutta niinkun moni (etenkin mimmi) tääl on jo sanonu ni ei se hirveen järkevältä kuulosta tavotella jotain 5% rasvoja jos ei kisoihin tms oo menossa. Ja etenkin jos on tarkotus niissä rasvoissa pysyä.

Kyllä treenattu ja timmi kroppa on tervettä tavoteltavaa mut jossain vaiheessa se voi mennä yli. Ei ne syömishäiriöt yms ole miehilläkään todellakaan enää mitenkään harvinaisia...

kasvuikäinen nuori mies tarvitsee todellakin normaaliin henkiseen ja fyysiseen kehitykseen inhimillisen rasvaprosentin tarpeellisen hormonitoiminnan turvaamiseksi.

kehokisakiristelyt ja sellaisiin touhuihin liittyvät ruokavaliot ovat aikuisten miesten ja naisten asioita joilla joko on tai ei ole älyä sen verran päässä että tietävät mitä tekevät ja ottavat myös riskin pitkäkestoisista vaikutuksista.

en todellakaan hyväksy sitä että täällä neuvotaan alaikäiselle, kehittymässä olevalle lapsella tällaisia asioita.

piste.

Pattismurffiina sanoi:

Haloo? Sairaan rasvaton nuori? Aivan normaali urheilevan nuoren vartalohan se siinä kuvassa oli, siis hyvässä mielessä.

Mukavan kireä kunto on kyllä, eikä lähellekään mitään sairaalloista. Itse alkaisin rakentamaan lihasta kyllä, ei tuossa sitä vielä niin kauheasti kuitenkaan ole :)

täysin noormaalin näköinen kroppa , näkyy päivittäin biitsillä monia samoissa rasvoissa pyöriviä poikia , en näe tossa mitään ihmeelistä

”Mä luen läksyt seisaaltaan, juon vettä ja lähden juoksemaan. Yöllä mä herään tekemään vatsalihaksia, en mä voi nukkua, kuvittele miten paljon vähemmän energiaa se vie kuin seisominen. Mutta musta tulee laiha, kaunis ja vahva, täydellinen lumienkeli, vesikeiju, jääprinsessa, jota kukaan ei voi koskettaa…” (Kira Poutiainen: Ihana meri, Otava 2001)

Tuohon liittyviä ajatuksia minulla tuli mieleen, kun tän threadin lukaisin läpi.

On mukavaa, että nuoret liikkuvat ja ovat kiinnostuneita ravinnosta, mutta myös sen ravinnon terveellisyys ja monipuolisuus pitäisi silloin olla tärkeää. Samoin liikunnan laatu ja määrä. Miksi ihmeessä lähteä lenkille ennen jokaista ateriaa, kun valmiiksi ollaan miinuksilla ja liikuntaa tulee muutoinkin salitreenien ja aamuaerobisten muodossa?

Ja itsekin olen nähnyt paljonkin nuoria kavereita, jotka ovat kuin "kuivan kesän oravia", mutta he ovat sellaisia luonnostaan. Urheilivat jos urheilevat, syövät ihan normaalisti, mutta heidän kroppansa ja aineenvaihduntansa on luonnostaan sellainen, että keho pysyy todella rasvattomana. Eli tuosta "rodusta" ei voi tässä yhteydessä puhua vertaisryhmänä, koska se heille luontainen tiukkuus ei edellytä ankaraa dieettiä eikä tolkuttomia määriä aerobista. Eli välttämättä se rasvattomuus ei ole se riskitekijä tässä tapauksessa, vaan ne keinot jolla siihen pyritään. Ja se tapa, millä tavalla ruoka ja liikunta pyörittävät nuoren elämää.

Tredin aloittajan toivoisin miettivän sitä, että kuinka paljon liikunta ja ruokailu ohjaa elämää? Pystytkö olemaan menemättä lenkille ennen ateriaa, ilman että ahdistuisit siitä, tai kokisit jotenkin epäonnistuneesi. Tai suunnitteletko heti, että ensi kerralla teet sitten tuplasti pidemmän lenkin. Ja sitäkin olisi hyvä mietiskellä, että millaisia ajatuksia se oma tämän hetkinen peilikuva herättää? Terveellisissä elämäntavoissa ei ole mitään vikaa, mutta sitten on syytä huoleen, jos niiden noudattaminen tai noudattamatta jättäminen aiheuttavat ahdistusta tai masennusta ja jopa vetäytymistä esim kaveriporukoiden yhteisistä jutuista.

Toki voi olla, että koko homma on ihan terveellä pohjalla, mutta moni asia noissa kirjoituksissa laittoi hälytyskellot soimaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom