Kippee reisitreeni

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Ikä
42
Ensinnäkin, tässä threadissa ei ole mitään järkeä, ja aika vähän hyödyllistä tietoa, eli ei saa valittaa paskasta treadista. :D Tai saa, mutta sitä ei noteerata. Halusin vain jakaa kanssanne tämän ahaa-elämyksen, jonka äsken koin. Kyllä, mullekin tulee joskus ahaa-elämyksiä, vaikka treenaamisesta jo valmiiksi kaiken tiedänkin. :lol2:

Eli salille mennessäni sain päähäni, että teenkin etureisille pelkkää jalkojen ojennusta, ja katkeraan loppuun asti. Vetelin siinä sitten onnellisena pyramidilla ylöspäin lämmittelysarjoja, kunnes pakka loppui kesken (Paska laite, pakka vain 100kg). Rauhoitin tekniikkaa ja tein sillä kaksi 10 toiston sarjaa. Tämän jälkeen painot puoleen ja yksi jalka kerrallaan 12 toistoa per puoli, ja 3 sarjaa. Viimeisen toiston jälkeen painot ylös toisella jalalla auttaen, ja siihen tuskaisen hidas negatiivinen. Seuraavana oli vuorossa kaksi sarjaa pelkkiä negatiivisia yhdellä jalalla. Eli molemmilla jaloilla ylös, ja yhdellä alas, toistoja 6-8. Seuraavaksi täysi pakka, ja niin monta toistoa kuin tulee. Ei tullut montaa. (En muista montako, koska tossa kohtaa alko olla pää vähän jäässä) Loppuun vielä 50kg, ja sillä niin monta kuin tulee. Taisi tulla 14 helvetin tuskaista toistoa.

Tossa viimeisessä sarjassa oli ideana ottaa hyvällä tekniikalla vielä kaikki loputkin mehut irti reisistä. Käytännössä toistot oli mitä oli, että sain edes ton verran toistoja. Negatiiviset oli tehneet aika hyvin tehtävänsä, ja voimat ihan finaalissa. Tunne oli jotain ihan uskomattoman kauheaa, kun tein viimeisiä toistoja. Ei mitään kipua, vaan todella intensiivinen pahan ja epämiellyttävän olon tunne koko kehossa. Lisäksi reidet oli jo ennen viimeistä sarjaa niin pumpissa, etten oikeasti tuntenut yhtään mitään kun tein sitä sarjaa. Tuntuma oli siis tasan nolla, tai vähän alle. Lopussa reisiä alkoi polttamaan, mutta supistusta en edelleenkään tuntenut. Sarjan jälkeen oli reisissä järkyttävä itkupumppi. :itku:

Tohon sitten päälle vielä takareidet ja pohkeet, ja kotia kohti. Lopputuloksena koko hommasta tuli auton kytkintä painaessa välittömästi järkyttävä tärinä vasempaan jalkaan, ja autosta pois noustessani sain molemmat reidet kerralla kramppiin.

Ei tossa treenissä mitään järkeä ole, ainakaan joka kerta tehtäväksi, mutta vaihtelun vuoksi voin suositella, että kokeilette joskus jotain tollasta. Eli sarjoja vaan tarpeeksi ja niin kauan, että uskomattoman pienetkin painot tekee pahaa. Tunne on nimittäin ihmeellinen, kun paino joka on puolet sarjapainomaksimista, ei meinaa liikkua. Ahaa-elämys tää oli mulle sen takia, että oma treenityyli on jotain ihan erilaista. En pyri lihaksen totaaliseen väsyttämiseen, vaan pyrin rikkomaan lihasta mahdollisimman paljon isommilla painoilla. Sitten loppuun otetaan se pumppi. Tätä mitä nyt kokeilin, voisi verrata joltain osaltaan vaikka Miken viparipeijaisiin.

Huominen pelottaa. En varmaan kävele viikkoon.

Heh heh. :lol2: Pitää joskus testata ihan varmuuden vuoks..

Powerhousu sanoi:
Ahaa-elämys tää oli mulle sen takia, että oma treenityyli on jotain ihan erilaista. En pyri lihaksen totaaliseen väsyttämiseen, vaan pyrin rikkomaan lihasta mahdollisimman paljon isommilla painoilla. Sitten loppuun otetaan se pumppi. Tätä mitä nyt kokeilin, voisi verrata joltain osaltaan vaikka Miken viparipeijaisiin.
Ite treenaan ihan samalla tavalla, varmaankin shokeeraa hyvin tollaset järki-ideat. :D

Mäkin koin tänään salilla ahaa-elämyksen, totesin että pystysoutu vapaalla tangolla on SAAAATANALLISEN hyvä olkapääliike (kapealla otteella)!! :rock:

Tostahan tuli pieni flashback, joskus kauuuuan sitten tuli huvikseen jalkatreenin päätteksi tehtyä etureisikoneessa painosta X (joka oli joku sellainen, että sai luokkaa 6-8 toistoa) alaspäin, 5 kilon tiputuksin (kaveri hoiti painon säätelyn), joka painossa niin paljon kuin irtoaa toistoja. Kun 5kg ei noussut, oli ns. loppu. Penkiltä kun nousi tavalliseen tapaan pois, huomasinkin olevani polvillani lattialla, enkä jaloillani.. :evil: Se päivän suurin haaste olikin päästä salilta pois, kun sijaitsi kellarikerroksessa.. :eek:

Pitääpä joskus ottaa uusiksi sama..:evil: :urjo: :itku:

Äsken sohvalta noustessani alko reidet kramppaamaan taas. :) Piti laittaa tohon alkuperäiseen viestiin, että kannattaa kokeilla joskus ihan normaalistikin vaan tehdä yhdellä jalalla, vaikka painot riittäisikin kahden jalan tyyliin. Näin olen pitkään jo tehnytkin. Ja tässä tyylissä on aika ihmeellistä se, että sillä saa paljon paremman tuntuman reisiin kuin kahdella jalalla. Supistuskin on parempi, ja sarjan jälkeinen tunne potenssiin kaksi perustyyliin nähden. En tiedä mistä oikein johtuu, mutta näin se vaan menee. Vaikka normaalilla tyylillläkin meinaa itku päästä sarjan lopussa, niin yhdellä jalalla se on jotain ihan muuta.

Edit:
TJJ, teitkö pudotussarjoja vai ihan tavallisia sarjoja joissa tiputettiin aina 5kg seuraavaan sarjaan? Mulla on tollanen käynyt mielessä. Pudotussarjoja en noin hullulla tavalla ala tekemään. On hapenottokyky niin huono, että kirjaimellisesti lähtisi taju jossain kohtaa.

Powerhousu sanoi:
Piti laittaa tohon alkuperäiseen viestiin, että kannattaa kokeilla joskus ihan normaalistikin vaan tehdä yhdellä jalalla, vaikka painot riittäisikin kahden jalan tyyliin. Näin olen pitkään jo tehnytkin. Ja tässä tyylissä on aika ihmeellistä se, että sillä saa paljon paremman tuntuman reisiin kuin kahdella jalalla. Supistuskin on parempi, ja sarjan jälkeinen tunne potenssiin kaksi perustyyliin nähden. En tiedä mistä oikein johtuu, mutta näin se vaan menee. Vaikka normaalilla tyylillläkin meinaa itku päästä sarjan lopussa, niin yhdellä jalalla se on jotain ihan muuta.
No kyllä mä luulen, että se yhdenjalan koukistus/ojennus tuntuu paremmalta ihan sen takia, kun siihen liikkeeseen ja lihakseen pystyy keskittämään sen ajatuksen mykke paremmin, kuin kahdella jalalla väännettynä. Monessa muussakin liikkeessä saa sen tuntuman siihen lihakseen paremmin kun tekee esim. vipareita yhdellä kädellä jne.

Mä teen ojennukset/koukistukset aina jalka kerrallaan. Mulla on leikattu vasempi polvi 3 kertaan ja sen takia lihastasapaino oli suht perseellään. Kuntoutin tyhmänä sitä tekemällä molemmat jalat yhtäaikaa ja jotenki vaistomaisesti sitä on varonut tota leikeltyä polvee. Voi sitä ihmetyksen ja kauhistuksen määrää kun ekaa kertaa tein koukistuksia jalka kerrallaa.. Vasuri jakso just 1/3 oikeen kuormasta. Tuosta tuli tapa ja empä aijo tyyliä muuttaa.

E: ..vasempi polvi.. tarkennan että mulla on kaksi vasenta polvee josta toinen on vasempi.

Powerhousu sanoi:
TJJ, teitkö pudotussarjoja vai ihan tavallisia sarjoja joissa tiputettiin aina 5kg seuraavaan sarjaan? Mulla on tollanen käynyt mielessä. Pudotussarjoja en noin hullulla tavalla ala tekemään. On hapenottokyky niin huono, että kirjaimellisesti lähtisi taju jossain kohtaa.

Siis tein siten, että sanotaan vaikka paino 50kg x niin monta kuin irtoaa, kaveri tiputtaa painon 45kg, taukoa siis noin 2 sekunttia ja 45kg x niin monta kuin irtoaa, kaveri tiputti 40kg (taas se sekuntti tai pari) x monta jne jne jne, kunnes 5kg ei enää noussut. Sitten penkiltä alas ja kun jalat ei kantanu niin polvillaan oltiin salin lattialla.

TJJ sanoi:
Siis tein siten, että sanotaan vaikka paino 50kg x niin monta kuin irtoaa, kaveri tiputtaa painon 45kg, taukoa siis noin 2 sekunttia ja 45kg x niin monta kuin irtoaa, kaveri tiputti 40kg (taas se sekuntti tai pari) x monta jne jne jne, kunnes 5kg ei enää noussut. Sitten penkiltä alas ja kun jalat ei kantanu niin polvillaan oltiin salin lattialla.
Aivan. Eli teit koko paskan pitkänä pudotussarjana. Multa loppuis happi puolessavälissä, kun on toi peruskunto "vähän" päässy rapistuun. :)

Powerhousu sanoi:
Ja tässä tyylissä on aika ihmeellistä se, että sillä saa paljon paremman tuntuman reisiin kuin kahdella jalalla. Supistuskin on parempi, ja sarjan jälkeinen tunne potenssiin kaksi perustyyliin nähden.
Tuosta tuli mieleen, että kaikkea minkä on tottunu tekemään kahdella jalalla/kädellä minkä vaan voi tehdä yhdelläkin kannattaa kokeilla. Huomaa hassuja juttuja ja joskus jopa ihan hyödyllisiä joskus tulee jopa näitä kuulusia ahaa-elämyksiä.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Laitanpas tähän vinkin Dantelta tajuamaan mitä intensiteetti tarkoittaa DC treenissä (sopii hyvin tähän threadiin). Eli otetaan esim. prässi. valitaan painoiksi tasan 50% 10 toiston maksimista (loppuun viety). Tällä painolla tehdään 50 toistoa WM tyylliin, eli taukohengittelyin. Eli esim tyyliin 25+10+5+3+2+2+1+1+1. Ylhäällä ei tietenkään suoristeta jalkoja, eli painot lepäävät lihaksella. Kaikkien tähän pitäisi pystyä, sarja on enimmäkseen päästä kiinni.

B.O.S.S. sanoi:
Tuosta tuli mieleen, että kaikkea minkä on tottunu tekemään kahdella jalalla/kädellä minkä vaan voi tehdä yhdelläkin kannattaa kokeilla. Huomaa hassuja juttuja ja joskus jopa ihan hyödyllisiä joskus tulee jopa näitä kuulusia ahaa-elämyksiä.
Niin totta kun vaan voi olla. Oon jo vuoden-parin ajan tehny yhdellä kädellä / jalalla selkää, hauista, ojentajia, vipareita, pohkeita, sekä jalkojen ojennusta ja -koukistusta. Kuuluu treeneihin tietysti perinteisetkin versiot, noi on ikäänkuin lisänä. Paitsi vipareita en tee ollenkaan kahdella kädellä. Tai teen, mutta hyvin harvoin.

Toi selkä yhdellä kädellä ei tarkoita perinteistä kulmasoutua käsipainolla, vaan ylätaljaa. Kannattaa kokeilla jos ei ole ikinä tullut mieleen. Kannatta tehdä hillittömällä venytyksellä. En tee kulmasoutua käsipainollakaan ollenkaan, vaan olen korvannut sen yhden käden alataljalla. Periaatteessa ihan sama liike, mutta taljaversio.

Edit: Piti laittaa, mutta unohdin.
Toolate: Tota vois myös kokeilla joskus, kun seuraavan kerran haluaa hullutella. Ei kuulosta yhtään pöllömmältä.

Toi prässijuttu kuulostaa kivuliaalta, muttei kovin pahalta. 50-60% 1RM-maxista se alkaisi olla tosi kova

Mulla on huono hapenottokyky ja olen läski, mutta silti tykkään tehdä happikyykkyjä. Ihastuin niihin heti ensikokeilulla. Mielestäni ei ole ikinä kyykännyt tosissaan ellei ole tehnyt yli 2 minuuttia kestävää sarjaa.

Paras suoritukseni prosentuaalisesti on 30*67.5%maksimista. Itse painoin 135 ja maksimi oli 200. Ei kummatkaan mairittelevia lukuja, mutta uskon ettei tuohon äkkiseltään moni pumppireenailija pysty, vaikka olisi parempikin kunto.

Tavotteina on 180kg*20 ja omapaino*50+.
Ultimate-sisu-challenge olisi 35*75% eli 200 kilon kyykkääjälle 35*150.

RRKalle sanoi:
Paras suoritukseni prosentuaalisesti on 30*67.5%maksimista. Itse painoin 135 ja maksimi oli 200. Ei kummatkaan mairittelevia lukuja, mutta uskon ettei tuohon äkkiseltään moni pumppireenailija pysty, vaikka olisi parempikin kunto.
Kuulostaa kyllä tosi kovalta.
Itselläni paras kova + taukohengittelysarja prässissä on (eli ensin tehty raskas sarja täysin loppuun, tauko väliin ja sitten WM): 7*367kg 22*267kg. Eli laskennallisesti WM sarja tehty n. 61% 1RM. Niin ja pitää vielä sanoa, että sarjat tehty tehokkalala kontrollilla (n. 2 s alas ja pysäytys)

-- Edit --
Katson kyllä ihannoiden tyypejä jotka taukohengittelee kyykyssä.
Btw, eihän jalkoja ole suoristettu täysin hengittelyissä?
Nuo taukohengittelyt on prässissä varmaan pahimmat (siis se yläasento).

toolate sanoi:
Kuulostaa kyllä tosi kovalta.
Itselläni paras kova + taukohengittelysarja prässissä on (eli ensin tehty raskas sarja täysin loppuun, tauko väliin ja sitten WM): 7*367kg 22*267kg. Eli laskennallisesti WM sarja tehty n. 61% 1RM.

-- Edit --
Katson kyllä ihannoiden tyypejä jotka taukohengittelee kyykyssä.
Btw, eihän jalkoja ole suoristettu täysin hengittelyissä?
Nuo taukohengittelyt on prässissä varmaan pahimmat (siis se yläasento).

Mikä tossa taukohengittelyssä on ideana/miten tehdään?

inflames sanoi:
Mikä tossa taukohengittelyssä on ideana/miten tehdään?
Elikkäs otetaan paino x ja tehdään niin kauan kun painot liikkuu. sit kun tuntuu ettei nouse enään niin pidetään tauko, kuitenkaan lukitsematta jalkoja. Sitten kun on taas valmis niin jatketaan sarjaa. Tätä jatketaan kunnes ei enään yhtään toistoa tule.

^ Jep, tossahan se on toolaten signaturessakin. Toi on yhtäaikaa niin sairasta ja/mutta samalla niin omituisen palkitsevaa.

tokkopaisto sanoi:
^ Jep, tossahan se on toolaten signaturessakin. Toi on yhtäaikaa niin sairasta ja/mutta samalla niin omituisen palkitsevaa.
Hyvin havaittu (kyllä sitä tuntee itsensä tyhmäksi aina välillä) :)
On kyllä loistava tunne kun saa kunnon WM sarjan tehtyä.

Tuo Toolaten setti on joskus kokeiltava, noita ojennuksia on erilaisinä älyttöminä sarjoina tullutkin tehtyä aina välillä.

toolate sanoi:
Elikkäs otetaan paino x ja tehdään niin kauan kun painot liikkuu. sit kun tuntuu ettei nouse enään niin pidetään tauko, kuitenkaan lukitsematta jalkoja. Sitten kun on taas valmis niin jatketaan sarjaa. Tätä jatketaan kunnes ei enään yhtään toistoa tule.

Täytynee kokeilla joskus.

Suositut

Back
Ylös Bottom