Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
vekku sanoi:Onko pienessä flunssassa reenaaminen haitaks? Kuumetta ei onneks ole... Nenä vaan vuotaa ja ruoka ei maistu...
Net Virgin sanoi:Luovuta ajoissa... Saat vaan ittes enemmän kipeeks... pieni huili auttaa muutenkin..
Samohai sanoi:EI kannata toipilaana tai kipeenä treenata, käy helposti pumpun päälle ja voi tulla ikäviä tulehduksia.
Makkevon sanoi:juu siitä voi tulla joku sydänlihas tulehdus tjsp. älä treenaa
Äijä sanoi:Ei voi tulla. Mutta jos sulla on jo sydänlihaksen tulehdus niin siinä voi mennä ja meneekin henki.
Jospas selvitettäisiin tätä asiaa nyt samantien laajemmaltikin. Kun olen tuota jo useammaltakin lääkärisedältä tiedustellut ja kovasti voivottelivat kun on näitä urbaanilegendoja liikkeellä sydänlihastulehduksesta.
Viruksen aiheuttamaan flunssaan kuuluu useinkin, muiden tulehdusten ohella, myös sydänlihaksen tulehdus. Se on oireeton ja ohimenevä tila. Paranee siinä kuin muukin flunssa, kunhan malttaa levätä taudin ajan. Ongelmia sen sijaan tulee jos tuota tulehtunutta sydäntä rasitetaan. Eli jos siis urheillaan flunssan aikana tai heti sen jälkeen. Siitä voi seurata hengenvaarallisia rytmihäröjä sun muuta.
Sydänlihastulehdus ei voi myöskään jäädä "piileväksi" ja viedä täysin terveeltä vaikuttavaa kaveria puolen vuoden päästä tehon kautta hautaan.
Näin sen lääkärisedät selittivät, toinen toisensa perään ja yhtäpitävästi. Jos palstan lääkäreillä on jotain eriäviä tietoja aiheesta niin korjatkaa toki.
Samohai sanoi:Jos sinulla on sydänlihas tulehdus niin sen kyllä huomaa, varmasti! Tulee rintakipuja ja lääkäri voi kuulla ylimääräisiä "hankausääniä" sydämestä ja EKG:hen voi muodostua infarktin kaltaisia muutoksia. Olen niitä jonkunverran nähnyt nimittäin vaikka lääkäri en olekkaan.
Mulla on vähän samantyyppisiä kokomuksia. Harrastin aikanaan Taekwondoa ja löin sitten vähän väärin ja naks! No siinä sitten pikkurilli sojotti minne sattuu ja menin sanomaan valmentajalle, että onkohan tää murtunu, kun koskeekin niin saatanasti, niin se sano et jatka vaan, ei tollasesta pienestä kannata välittää. Murtunuhan se oli PRKL! :Dtuub sanoi:Tuli tosta valmentajan kommentista mieleen, et se on vaan helvetin vittumaista ku valmentajilla on se yleinen asenne, et "ei tuu verta, ei voi sattuu". Mulla joskus jalka väänty treeneissä, sattu helvetisti, koutsi sano "no big deal, just walk it off" nousin siitä sitte ja vedin saman tien naamalleni->nilkka ja jalkapöytä murtunu =)