kintut turpoaa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ruby
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Eli siis mistä tämä satunnainen ilmiö johtuu?

Nimittäin aina joskus juostessa tai muutenvain pomppiessa sääret tuppaa turpoamaan niin, että kipua ei kestä. Ihoa kiristää polvesta alaspäin aivan hirveästi.

Voisko tällä olla mitään tekemistä a)penikkataudin b)huonon verenkierron kanssa?

ja mikä voisi estää nuo "kohtaukset"?
Hirudoid fortea en haluaisi alkaa käyttämään ihan tällä iällä vielä.

Aika selkeeltä penikkautaudilta toi kuulostaa. Tässä on jotain tietoa asiasta, aikaisemmista keskusteluista siis.

Mulle annettiin vaivaan muutama vinkki. Ensinnäkin vähentää kipua aiheuttavaa liikuntaa, hommata hyvät kengät, hieronta ja venyttely. Sitten on se kylmä-kuuma hoito. Eli jalat vesiämpäriin jossa mahollisimman kylmää vettä ja pidät siellä 10 min. sitten niin kuumaa vettä kun vaan pystyy ja siellä taas 10 min. ja loppuun vielä kylmässä 10 min. tätä vaikka joka toinen päivä ja useemman viikon ajan niin pitäs helpottaa. En oo kokeillut kun mulla autto kun lopetti juoksumatolla kävelyn ja juoksemisesta en tykkää yleensäkään. Aerobiset mene kardiolaitteessa tai pyörällä.

Ruby sanoi:
Nimittäin aina joskus juostessa tai muutenvain pomppiessa

Voisko tällä olla mitään tekemistä a)penikkataudin
Penikoiden kireyttä epäilen. Lääkkeeksi venyttelyä, juoksemisen vähentämistä ja kylmä/kuumasuihkuttelua. Myös kannattaa ottaa selvää, onko sinulla sekä riittävän laadukkaat, että myös juuri askellukseesi sopivat jalkineet.

Kannattaa myös hakuun pistää sana penikkatauti, niin eiköhän löydy lisää asiaa ja ihmisten kokemuksia aiheesta.

Onko sun tapauksessasi pomppiminen = aerobiccia?

edit: Timba prkl oli nopeempi. :evil:

Timba79 sanoi:
Mulle annettiin vaivaan muutama vinkki. Ensinnäkin vähentää kipua aiheuttavaa liikuntaa, hommata hyvät kengät, hieronta ja venyttely. Sitten on se kylmä-kuuma hoito. Eli jalat vesiämpäriin jossa mahollisimman kylmää vettä ja pidät siellä 10 min. sitten niin kuumaa vettä kun vaan pystyy ja siellä taas 10 min. ja loppuun vielä kylmässä 10 min. tätä vaikka joka toinen päivä ja useemman viikon ajan niin pitäs helpottaa. En oo kokeillut kun mulla autto kun lopetti juoksumatolla kävelyn ja juoksemisesta en tykkää yleensäkään. Aerobiset mene kardiolaitteessa tai pyörällä.

Kiitti vinkistä, juoksua tulee olemaan vaikea vähentää (oon holisti hehe) mutta pitää kai sitä jostain luopua jotain saavuttaakseen..

iivili sanoi:
Penikoiden kireyttä epäilen. Lääkkeeksi venyttelyä, juoksemisen vähentämistä ja kylmä/kuumasuihkuttelua. Myös kannattaa ottaa selvää, onko sinulla sekä riittävän laadukkaat, että myös juuri askellukseesi sopivat jalkineet.

Kannattaa myös hakuun pistää sana penikkatauti, niin eiköhän löydy lisää asiaa ja ihmisten kokemuksia aiheesta.

Onko sun tapauksessasi pomppiminen = aerobiccia?

edit: Timba prkl oli nopeempi. :evil:

Mula on airopikkiallergia.. pomppimisella tarkoitan erinäistä häröilyä plus tanssimista.. siinäKIN taidan olla holisti pahimasta päästä.

Ruby sanoi:
Mula on airopikkiallergia.. pomppimisella tarkoitan erinäistä häröilyä plus tanssimista.. siinäKIN taidan olla holisti pahimasta päästä.

Tuskin sitä sentään lopettaa täytyy. Koita noita mun ja iivilin postaamia vinkkejä ja jos ei tehoa niin sitten lääkärin juttusille, jos ne on pahat niin sitten ei taida auttaa muu kun leikkaus. Mutta ei ne mun tietääkseni ihan ekana rupea leikkelemään.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom