Kiire, stressi, pää halkee

Sitä vartenhan ne tauot on että ne pidetään. On se jo kumma jos pidetään huonona asiana että pitää ne lakisääteiset taukonsa :evil:

Aivan, stahanovilainen Työn Sankarihan se on, joka ei kitise huonosta palkasta ja pitkästä työpäivästä. Eihän se tällaiseen sopimusoikeudelliseen kapitalismiin sovi, ettei sovituista asioista, kuten tauoista, pidetä kiinni.

Kyllähän se vituttaa kun on hässäkä päällä ja sitten porukan kommarilla on mielessä vaan se että kaikki tauot varmasti tulee pidettyä.

Varmaan hyvin moni joustaa jonkin verran tauoistaan ja tekee pidempää päivää, jos työtilanne niin hetkellisesti vaatii. Jos sen sijaan tiedetään työn sesonkiluonne, niin sitten on parempi myös huolehtia siitä, että kiireisinä aikoina sitä työvoimaa todella on, jotta jengiä voidaan muun muassa tauottaa.

Tässä maassa saa vapaasti esim. repiä selkänsä paskaksi sillä aikaa, kun pitäisi pitää sitä kahvitaukoa ja levätä hetki. Varmasti tulee firman tj taputtamaan sinua päähän ja kiinnittää mitalin rintaan, kun olet hajottanut paikkasi... Työn Sankari. Mutta se on niin hienoa esittää olevansa korvaamaton ja kovempi painamaan duunia kuin kaikki muut.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Niin. Huppe voi ihan itsekseen miettiä siellä tykönänsä, että miksi ei ole kiire.

Sitten voit miettiä myös sitä, miksi sinun mielestäsi rahalla ei ole väliä.

Ei pahalla. :thumbs:
Ei meillä kyllä Suomessakaan ollut kiire koskaan.
Valitetettavasti joutuu töitä tekemään että pysyy leivän syrjässä kiinni, ei se täällä Saksassa sen kummempaa ole. Mukavampi ilmasto/hinnasto/ihmiset vain ja laadumpaa muutenkin ;)

Sitä minä en ymmärrä että rengasmiehet, jos ketkä, valittavat sesongista/kiireestä. Tämä EI VOI tulla sen enempää yllätyksenä kuin lumi autoilijoille. Eri asia tietenkin jos yhteishenki on sitä mitä on (sesongilla lähdetään saikulle, pomo pitää alimiehitystä, hommat tehdään pihalla). Kuulostaa paskalta diililtä. Vaihtoehtoja on, edellä oli youtube-video, oikeasti, katsokaa se! Opetelkaa englantia tai hankkikaa suomentaja jos ei muuten onnistu.

Ja sitä vapaata sit saa pitää ylityön mukaisen kertoimen mukaan. Eli jos vaikka ylitöistä maksetaan työajan jälkeen 1.5* palkkaa niin pitää sen mukaan sitten vapaita jne. Yleensähän noista voi joutua vääntämään/sopimaan pomon kanssa. Eri juttu sitten jos haluaa itse tehdä jonkun päivän sisään.

Ai? Mullon ainakin niin että tunteja tulee 1:1 ja voit pitää vapaana miten haluat. Esim. yksi työkaveri keräsi 40h ylitöitä ja piti sitten kesällä viikon ylimääräisen loman.

Mullon ainakin niin että tunteja tulee 1:1 ja voit pitää vapaana miten haluat.
Onko tämä nyt sitten liukuvaaa työtä vai ylityötä. Jos teet saman viikon aikana enemmän tunteja, kuin normaalisti, on se ylityötä ja niistä pitää maksaa ylityökorvaukset. Eri asia, jos saa sovitusti tehdä itselleen tunteja sisään ja pitää sitten myöhemmin vapaana.

Ei meillä kyllä Suomessakaan ollut kiire koskaan.
Valitetettavasti joutuu töitä tekemään että pysyy leivän syrjässä kiinni, ei se täällä Saksassa sen kummempaa ole. Mukavampi ilmasto/hinnasto/ihmiset vain ja laadumpaa muutenkin ;)

Sitä minä en ymmärrä että rengasmiehet, jos ketkä, valittavat sesongista/kiireestä. Tämä EI VOI tulla sen enempää yllätyksenä kuin lumi autoilijoille. Eri asia tietenkin jos yhteishenki on sitä mitä on (sesongilla lähdetään saikulle, pomo pitää alimiehitystä, hommat tehdään pihalla). Kuulostaa paskalta diililtä. Vaihtoehtoja on, edellä oli youtube-video, oikeasti, katsokaa se! Opetelkaa englantia tai hankkikaa suomentaja jos ei muuten onnistu.
Rengasreinon sesonkikiirettä ja it-nörtin leppoisaa duunailua on turha verrata, mutta toki kannattaa jos siitä jotain kiksejä saa:D. Eilen kävin rengasliikkeessä ja oli muuten oikeasti ihan vitun hyvää ja reipasta palvelua. Ilmeisesti sesonki ei tuossa liikkeessä ollut vielä alkanut tai sitten näillä oli hyvä diili.

Rengasreinon sesonkikiirettä ja it-nörtin leppoisaa duunailua on turha verrata, mutta toki kannattaa jos siitä jotain kiksejä saa:D.

Näissä on iso ero. Toisessa hajoaa selkä sekä uupuu fyysisesti ja toisessa vaivaa mahahaava tai sydäri. Molemmissa tapauksissa voidaan puhua liiasta työstä. Ei en mä valita siltikään, mulla on mahdollisuus joustaa.

Tottahan on, että IT-hemmo voi pitää työtä harrastuksena ja itsensä kehittämisenä, kun taas fyysiselle rivityömiehelle työ on raskasta puurtamista ja finaali tulee todennäköisesti nopeammin.

Jos muut pakertaa pitkää päivää ja yks luistaa niin se heitetään pihalle. Syynä ei ole 'lusmuilu' tai 'lepäily' tai 'liian lyhyen työpäivän tekeminen'.

Kohdasta syy löytyy lause "Tuotannollis-taloudelliset syyt".

Eli otetaan sellanen kundi töihin joka jaksaa tehdä ne duunit.
Eikös tuotannos-taloudellisista syistä potkita väkeä pihalle silloin kun töitä on liian vähän, ei liian paljon?

Lisäksi tuotannos-taloudellisista syistä irtisanotun tilalle ei voida palkata samoihin tehtäviin uutta henkilöä tietyn karenssiajan puitteissa.

Pieni kiire ei mua haittaa ja yritän olla vapaa-ajalla stressaamatta työasioilla.
Mulla oli edellisessä duunissa tapana kirjoittaa ennen kotiinlähtöä pikaisesti kaikki seuraavan päivän asiat lapulle ylös, niin niitä ei tarvinnut illalla/yöllä miettiä, että se ja se pitää muistaa tehdä. Toimi mulla loistavasti.

Eniten mulla ärsyttää se, että asioita ei opeteta, vaan lykätään pirusti hommaa ja sanotaan et kysele sit muilta apuja. Ja niillä muilla kun sattuu itsellään olemaan yhtä paljon hommia, niin eipä kukaan ehdi auttaa...Tai kyseessä on ihan uusi tuote, jota vaan ruvetaan toimittamaan ja sit ihmetellään kun asiakkaalla ei toimi mikään.:eek:

Eikös tuotannos-taloudellisista syistä potkita väkeä pihalle silloin kun töitä on liian vähän, ei liian paljon?

Lisäksi tuotannos-taloudellisista syistä irtisanotun tilalle ei voida palkata samoihin tehtäviin uutta henkilöä tietyn karenssiajan puitteissa.

Työnantajaa koskee myös erityinen takaisinottovelvollisuus: mikäli irtisanotuille työntekijöille sopivia tehtäviä alkaa löytyä yhdeksän kuukauden kuluessa työsuhteen päättymisestä ja nämä ovat edelleen työnhakijoina, töitä on tarjottava ensisijaisesti irtisanotuille.

Moni tavoittelee hyväpalkkaista duunia ja nousujohteista uraa. Tämä ei taida löysäillen onnistua, joten onnekseni en tule koskaan mihinkään kovapalkkaiseen ammatiin pääsemään. Sopivin homma olisi perinteinen klo 8-16-duuni, ilman viikonlopputöitä ja pitkiä ylitöitä. Kaikista hirveintä olisi, jos työhommia joutuisi hoitamaan kesälomallakin. Ei vaan innosta jatkuva kiire ja stressaaminen niinkin vastenmielisestä asiasta kuin työnteko.

PS. En ole malminkreikkalainen.

Ai? Mullon ainakin niin että tunteja tulee 1:1 ja voit pitää vapaana miten haluat. Esim. yksi työkaveri keräsi 40h ylitöitä ja piti sitten kesällä viikon ylimääräisen loman.
Kaverisi + sinä ei varmasti tiennyt että 2 ensimmäiseltä tunnilta saa +50% korvauksen ja sitä seuraavilta +100%. Jos viikon aikana ei tule yhtäjaksoista 20h vapaata, saadaan sunnuntaina 200% + 100% viikkolepokorvausta.

Käytännössä siis voit yhden viikonlopun hommilla kuitata viikon duunit, käsittääkseni sen voi itse valita pitääkö sen viikon vapaana vai ottaako rahana.

Kaverisi + sinä ei varmasti tiennyt että 2 ensimmäiseltä tunnilta saa +50% korvauksen ja sitä seuraavilta +100%.
ja nämä lähtevät raksuttamaan siis viikkotyötuntien (yleensä 40h/vko) jälkeen. Siihen asti tunnit ovat lisätyötä 1:1

...Ei vaan innosta jatkuva kiire ja stressaaminen niinkin vastenmielisestä asiasta kuin työnteko...

Antaa niitten stressata, jotka sitä haluaa - mä teen duunia ma-pe 8-16 ja kun ovi sulkeutuu takana, ei tartte ajatella duuniasioita pätkääkään...sopii mulle, mutta kyllä mä jollain tasolla ymmärrän työlleen omistautuneita ihmisiäkin... :piis:

Liksaa tulee "sopivasti", eikä ne ylityökorvaukset omasta mielestäni kuitenkaan kata menetettyä vapaa-aikaa mitenkään! Nykyisessä duunissa saan pitää ylimääräisen viikon kesälomaa, hintana puolet kesälomarahoista. Jos pomo antaisi luvan, niin pitäisin 30pv lomarahan edestä vapaata, taitaa käypä aika olla 15 päivää? Eli jos talvilomankin siirtää, niin seitsemän viikon kesäloma ja jokunen pitkä viikonloppu... :)

ja nämä lähtevät raksuttamaan siis viikkotyötuntien (yleensä 40h/vko) jälkeen. Siihen asti tunnit ovat lisätyötä 1:1
Juu toki, eihän ylitöitä voi tehdä mikäli varsinainen työaika ei täyty ;)

Powerhousu: niinkun jo sanoin niin mielestäni olet ihan pihalla kun et tajua edes mitä sulle sanotaan vaikka asia sanotaan ihan selvästi monella suulla niin et vaan tajua.
Aha. Sovitaan sitten, että olen ihan pihalla. Mutta kerropa miten tämä ilmenee. Vai onko ulosannissani jotain vikaa, etkä ymmärrä mitä kirjoitan ja luulet että olen pihalla?

Eli: Olen kyllä selvillä oikeuksistani työntekijänä. Vieläpä ehkä paremmin kuin keskivertoduunari, koska eräässäkin työpaikassa joutui väntämään vähän kaikesta. Taukoni olen kyllä pitänyt kun olen ehtinyt, mutta en välttämättä sillä kellonlyömällä kuin tauon aika on. Mieti nyt vaikka kaupan kassaa. Ei se voi lähteä siitä kassalta koska huvittaa ja jättää asiakkaita odottelemaan. Sama juttu mulla. Ja ylitöistä en valita, ei kukaan mua pakota sinne jäämään. Se mistä valitan, on se kiire ja yleinen hässäkkä.

Ja threadin aihehan oli lähinnä kertoa mikä itseä stressaa ja painaa, mutta tää meni taas ihan ihme väännöksi.

Powerhousu puhuu ihan asiaa ja ei ole pihalla.
Hänestä tosiaan huokuu tunnollinen ja hyvä työmies. Ja kaikki ei nyt todellakaan ymmärrä tai tiedä mitä on tehdä noita hommia mutta itse voin aika hyvällä tunnolla nyt olla samaa mieltä hänen kanssaan. Sillä itse olen lähestulkoon samassa tilanteessa kuin powerhousu.... tai siis olen juuri se powerhousun mainitsema pomo... joka ottaa niitä hommia liikaa. Ja itselläni painaa useammalta suunnalta tuo paine päälle: asiakkaat,omat pomot ja tietoisuus siitä että joudun vetämään tiukille nuo työntekijät. Itse en eilen tai tänään syönnyt tai pitänyt yhtään taukoa ja kaksi kertaa tänään tein toisen hommia sen aikaa että hän sai pitää tauon.

Rengasmies ei ymmärtääkseni valittanut sesonkia vaan sitä, että in the name of maksimaalinen kate rengasmiehet saavat possua.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom