Kovin on ahdasmielistä. Ja jälleen eräs täysin turha vastine. Mitä tuolla nyt sitten saavutit? Noita kyseenalaistusvastineita jo on ja kuitenkin tämän threadin tarpeellisuuden mielestäni olen perustellut. Kun nyt sitten ei OLE semmosta oman kehon osastoa, semmosia tuppaa tänne voimailupuolellekin ilmestymään. Otsikkohan on "kiipeilyllä voimaa selkään", eikä "kiipeily". Voimaa sinne selkään sillä nimenomaan kyllä saa. Oikeassa kyllä olet täysin siinä, että hämmästelyä tällanen threadi aiheuttaa. Hyvä niin.
Mä en sisäpiireile mitään, vaan käytän tässä vaan mahdollisuuksia lajienväliseen vaihtoon harjoittelumetodeista jne. Semmonen on ollut hyvin hedelmällistä mm. mun tekemissä ohjelmissa. En kirjoita täällä kiipeilystä sinänsä, koska sille on omat fooruminsa, eikö se nyt jo ole vastauksistani täällä näkynyt. Tuntuu kuitenkin aika hassulta, ettei esim. nyt sitten Alain Robertin kaltaiset, sinänsä huippujen rutiininomaiset, suoritukset kiinnosta. Kyseessähän nimenomaan on voimasuoritus hyvin puhtaasti.
Appelsiinikin saattas saada melkosesti apua esim. grippitreeneihinsä soveltamalla kiipeilyn harjotussyteemejä punttihommiin. Se, että määritellään kaikki todella tarkasti, aiheuttaa IMO lähinnä huonoa tietoa asioista. Vallan hyvä threadi olis mm. juuri mainitsemasi voimanostajan lajikestävyystreeni. Sitä sivuavan artikkelin (sarjakestävyydestä) oon tosin jo Saken sivuille kirjottanut. Eikä tekisi pahaa se seiväshyppääjien treenijuttujen tarkastelukaan...
Edelleen perustelen kaikkea sillä lajienvälisyydellä. Jos voimailu perustellaan pelkillä voimanoston, painonnoston ja voimamiesurheilun lajeilla, kaikki esim. leuanveto-topicit ois täällä ihan väärässä paikassa. Samoin sotilaspenkki- yms. jutut. Miksi ihmeessä et kritisoi leuanvetoa? "Naurettavaa kestävyysurheilua, kun tehdään omalla painolla! Eihän se kuulu voimailupuolelle!" Sotilaspenkin suoritukset menee selkeesti voimakestävyyden puolelle. Täysin väärässä paikassa on nekin jutut. Kammottava on myöskin pikajuoksu-threadi jne jne.
Hyvähän se olis perustaa Muu voimailu -tyyppinen osasto, mutta sitä odotellessa...
Jatketaan mieluummin harjottelusta, eikä siitä, miksi joku asia ei olisi voimailua jne. Sama kuin alettas väitteleen maailman raskaimmasta lajista. Päättymätön tie.