Kiipeilyllä selkälihakset kuntoon.

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
kotona on ite tehtyjä sisäseiniäkin, muttei tähän aikaan vuodesta viitti sisällä olla, jos vaan kelejä piisaa. eli ihan ulkoboulderia.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Mitenkäs paljon te ihmiset kiertelette Suomea ja käytte ulkopaikkakunnalla kokeilee kallio- ym. boulderointipaikkoja? Onko jääny mieleen joitain hekumallisia mestoja?

heh...aina oisin menossa, ellei ois perhettä. ulkomailla tulee käytyy 1-3 krt/vuosi, jos nyt viime vuosia katselee.

suomesta voisin äkkiseltään suositella seuraavia boulder-paikkoja:
- vaasa (eniten kiviä suomessa!)
- hurissalo ym. puumala area
- ahvenanmaa

köydellä esim.
- mustavuori, mäntyharju
- haukkavuori, simpele
- falk- ja kleverberget, siuntio

juu ja tietenkin tänne imatralle kannattaa tulla myös :)

Zone-sarja -42%
Käytiin eilen ekaa kertaa boulderkeskuksessa. Ensin homma vaikutti ihan toivottomalta, kun reittimerkinnöistä ei meinannut saada mitään selvää. Siitä sitten kun käyntiin pääsi niin 5c:n reittejä sai selätettyä. Ekaa kertaa elämässäni pääsin hookkailemaan, reitti vaan oli 6a ja eihän siitä mitään tullut. Helvetin mukavaa touhua ja ihan varmasti alan käymään kerta viikkoon. Tosi rentoa sakkia ja leppoisa, yhteisöllinen ilmapiiri.

heh...aina oisin menossa, ellei ois perhettä. ulkomailla tulee käytyy 1-3 krt/vuosi, jos nyt viime vuosia katselee.

suomesta voisin äkkiseltään suositella seuraavia boulder-paikkoja:
- vaasa (eniten kiviä suomessa!)
- hurissalo ym. puumala area
- ahvenanmaa

Oletko ehtinyt käydä Pinsiössä Tampereen nurkilla boulderoimassa? Kun noi suosittelemasi paikat ovat vielä koluamatta, olisi mukava kuulla vertaus Pinsiöön nähden kiven laadun ja määrän suhteen. Tänä kesänä kun pitäisi vihdoinkin lähteä noilta kotikonnuilta jonnekin pidemmälle ihmettelemään kiviä. Ahvenanmaa oli näin kesäretkenä mielessä...

Muille, mahdollisesti paikalla käymättömille. Topoja Tampereen alueelle löytyy seuraavalta sivulta: http://kiipeilykerhovertikaali.fi/index.php?id=7

pinsiö on käymättä, mutta kuulemma ihan hyvä. retket on aina kivoja ja kiipeily uusilla reiteillä kehittää paljon. samojen vanhojen hinkkaaminen ei niin laajasti kehitä kiipeilytaitoa, se vaan hienosäätää ulkomuistia ja liikkumista noin karkeesti aatellen.

kuis ironlifen projektointi sujui paremmilla pausseilla ja köydessä roikkumisella? :) tuun helsinkiin perjantaina ennen etelänreissua, joten voishan siinä höpötelläkin. käyn matkalla liljendalissa, joten pitää katella miten ehtii.

kuis ironlifen projektointi sujui paremmilla pausseilla ja köydessä roikkumisella? :) tuun helsinkiin perjantaina ennen etelänreissua, joten voishan siinä höpötelläkin. käyn matkalla liljendalissa, joten pitää katella miten ehtii.

Olihan siinä heti eri fiilis, kun tuli köyteen aiemmin ja jätti voimia vaikeiden paikkojen hiomiseen. Paussit on liian lyhyitä varmasti vieläkin, kun aika on iltaisin rajallinen. Boulderoimassakin kun käytiin niin meni noin 1,5h ja homma oli taputeltu voimien osalta. Eli venyttämällä taukoja sais varmasti määrällisestikin enemmän kiivettyä, mutta kiipeilyaikaa pitäis varmaan myös venyttää sinne 2-3h. Harmi kun perjantaina on kaikki kiipeilypaikat kiinni, kimppakiipeilystä olis voinut saada aika paljon irti :) Vuosijäsenyys ja avainlätkä boulderkeskukseen olis kova sana, mutta kerta viikkoon boulderoinnilla ei oo järkevää maksaa 660 EUR. Pitäis päästä vähän räätälöimään omiin tarpeisiin sopivammaksi. Tuo boulderi alkoi yllättävää kyllä kiehtomaan siinä määrin, että melkein mieluummin lähtee boulderoimaan kuin myllypuroon matalille seinille köysittelemään samoja reittejä.

Minkätasoisia reittejä olet muuten selättänyt boulderkeskuksessa?

toi taukojen pituus on kans riippuvainen, mitä ominaisuuksia treeniltä hakee. voit kiivetä esim. 3 kovaa boulderia à n. 5 toppausyrkkää esim. 5 minuutin pausseilla voimalle. tai sitten esim. 10 boulderia à 2-3 yrkkää parin minsan lähdöillä. vaikeus sen mukaan että reitti menee about tolla määrällä yrityksiä. siis ihan esimerkkinä. en juuri sisäreiteillä greidejä kattele, mutta siellä seiskalla alkusiahan ne on olleet.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Tuo oli eka kerta, kun oli voimia vielä jäljellä vetää boksilta ylös. Jos tulee hiottua tuota reittiä niin laitan tyylipuhtaan vertailuvideon :D Enemmän tullut käytyä vaan viime aikoina boulderoimassa ja kallioilla.

juu ulos ulos ehdottomasti! siellä se jalkatyö varsinkin saa parannusta roppakaupalla. herkkiä släbejä kannattaa kiivetä vähintään yhtä paljon kuin verttejä ja hänkkejäkin. tänään ite vaasaan jälleen. suosittelen retkikohteeksi. eniten kiviä suomessa ja kaikille kaikkea.

ite oon viikon verran vielä vaasassa. vanhasta sloupin toposta löytyy paljon kiivettävää ja uusiahan siellä on aivan valtavasti, koska sitä vanhaa topoa ei ole kauheesti päivitetty. 27cragsissä on kuitenkin lisää. uskosin kuitenkin, että parissakin päivässä hautausmaa, mikroautorata, sundom antaa sormille melkosesti töitä :) hienoja klassikkoja mielin määrin. mulla on parista helpommastakin paikasta lisätopoja, jos kiinnostaa.

Kertokaas pojat Helsinkiläisiä kiipeilyseuroja jotka järjestää kursseja?
Entä niitä paikkoja? Boulderkeskus jo mainittu, Myllypuro..?
Entäs kiipeilykeskus?

Nostetaas uudelleen ylös kun porukka arvostaa niin kovasti näistä pakanallisista asioista keskustelua täällä pyhällä ja puhtoisella voimailuosiolla..

JTO (tai joku muu meikäläistä viksumpi): Osaatko kertoa mistä seuraavanlainen ongelma johtuu ja/tai mitä asialle voisi tehdä:

Aloitin muutama kuukausi sitten kiipeilyn (missäs muualla kuin Tapanilan erällä). Olen sekä kankea että pläski, enkä muutenkaan kovin urheilullinen, joten aloitin ihan tarkoituksella kohtuullisen varovasti, noin kerta viikkoon. Yksi reissu on pituudeltaan 2-3 tuntia, ja pitää sisällään 5-8 nousua. Alkuun ei ollut minkäänlaista probleemaa, mutta noin kuukausi sitten kyynärpäät alkoivat kipeytyä aivan prkleesti. Nivelet säteilevät jonkinlaista hermosärkyä, joka tuntuu välillä sormissa asti. Kipeytymisen tuntee jo kiivetessä, mutta oikein kunnolla kipu iskee paikkojen vähän jäähtyessä. Muutaman reissun jälkeen kyynärpäät ovat tykänneet niin kyttyrää, etten ole pystynyt tekemään esim. penkkiä tai voimapyörää pariin-kolmeen päivään kiipeilyreissun jälkeen. Joka on tietysti suuri ongelma siihen, että heräilen kipuun ellen ole vetänyt levyllistä Buranaa :)

ei se kroppa tiedä tekeekö punttia vai nosteleeko mummoja, joten kaikki treeni on hyväksi :)

vaikee sanoo sun ongelmasta, kun tarkempi kipupaikka on mysteeri. sellanen lajivamma on mediaalinastan kohdalla kyynärpään sisäreunalla. googlaas siis medial epicondylitis. sieltä löytyy kuvia. erilaisia hermopinnejuttujakin ilmenee, mutta harvemmin kerta viikkoon -tahdilla.

kotona on ite tehtyjä sisäseiniäkin

jto: huomasin tuon aiemmin laittamasi kommentin itse tehdyistä sisäseinistä.

Eli olet rakennellut kotiin tuollasia sisäseiniä? Miten tuo käytännössä onnistuu, mitä materiaaleja tuohon tarvitsee ja tuleeko tuollainen hintavaksi? Voisi suunnitella tuollaista itsekkin tai ainakin kesällä tuollaisen oman seinän voisi toteuttaa talon päätyseinää vasten. Tuolloin pääsisi edes hiukan treenailemaan, kun täällä Seinäjoella ei kiipeilypaikkoja ole ja aina ei pääse lähtemään Vaasaan vaikka tuo lähellä onkin.

materiaalit riippuu hieman siitä, teetkö rakenteisiin liitetyn vai "kelluvan" seinän. mä en ite pultannu mitään kattoon tai seiniin, vaan rakensinn huoneen sisälle ikäänkuin toisen huoneen. käytännössä kalteva kiipeilyseinä ja sitä tukevat pari palkkia. hintaa tulee vanerien, muun puutavaran ja otteiden verran. liukuma on aika laaja riippuen millasia otteita hommaat. mä oon tehnyt ite puusta, luonnonkivistä, hiekka-kitti-seoksesta ja asit ostanut aika pinon myös. mun kotiseinien kaltevuus on 30 ja 50 astetta ja lisäksi kattoa. seinäjoella on kyl yks sisäseinä, mutta se on yksityinen. kirjottele mulle mailia, niin laittelen kaverista infoa. kiviäkin se tietää seinäjoelta parisenkymmentä. mun vanhemmat asuu sjoella myös ja oon tulossa sinne helmikuun lopussa seuraavan kerran. tän kamun kanssa käydään aika usein talvella myös vaasan keivillä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom