punttitreenit sopii tonne varhaiseen talveen peruskauden treeneihin ihan hyvin ja sillon voi tehdä hyvinkin monipuolisesti noita treenejä. pikkuhiljaa se lajivoimapuoli kuitenkin kannattaa asettaa päällimmäiseksi, sillä punttihommat ei kauheen hyvin kiipeilyvoimaa tuo. ihan ok yleispohja kyllä. mulla itellä oli 15v punttitausta ennen kiipeilyä ja hetken aikaa se killutteli siinä kiipeilyn vierellä, mutta nyt kun on 12v kiivennyt, en juuri mitään punttia tee.
kiipeily itessään on niin rankkaa, ettei yksinkertasesti vaan ole paukkuja. jos teen 4h boulder-treenin, missä loppuun asti mennään aika kovaa ja vaikeeta, ei tulis mieleenkään tehdä yhtään mitään muuta sen jälkeen ku treenata makoilua soffalla. lajitreenien ohella muuta treeniä mulla on ainoastaan kaikenlainen huoltava harjoittelu erityisesti sormille, hartioille ja kyynärpäille nivelpuolella ja sitten aikalailla kaikenlaista kevyttä palauttavaa höntsää ite lihoille ja sormille.
juoksemisesta kyllä yritän taas innostua, kun pakkaset ei enää niin kiusaa keuhkoja. hassua muuten tuokin... punttiaikoina juokseminen oli aikalailla viimesiä juttuja, mitkä kiinnosti
ei mulla nytkään siinä mitään tavoitteita juuri ole, mikä tietenkin laskee motivaatiota, mutta jos nyt semmosen 13-14km/h vois aina lepposasti päästä, se varmaan riittää mulle. viime vuonna meni 5h kiipeilyn jälkeen 2 tunnissa 22km. mut tää nyt kaipais sen innostuksen heräämisen edelleen...
on topic: mä tuun helsinkiin 27.4. pitämään liiton järjestämässä jutussa treeniluennon ja se koostunee myös isosta mahdollisuudesta kysellä kaikenlaista. en valitettavasti vaan tiedä, kuinka avoin tilaisuus se on.