Erittäin fyysistä ja monipuolista kylläkin, ja en oisi edes uskonu kuinka raskasta loppupeleissä tää on, hieno homma vaan
Varsinkin 4-5tunnin ulkokiipeilyiden jälkeen olisi varmaan hyvä pitää lepoa muutamia päiviä ellei jopa viikkoa näin aloittelijana, mutta varsinkin näin yhdistettynä sisäkiipeilyä ja ulkokiipeilyä niin raskasta on kropalle.
Jto:lta kysyisin että kun sinultakin taitaa löytyä salitaustaa monia vuosia ennen kiipeilyn aloittamista(?) niin mitenkäs koit aloittamisessa oliko lihasmassasta(+sen tuomasta voimasta) hyötyä vaiko haittaa? ainakin itse olen huomannut että kun pattia käsissä on jonkinverran niin aivan kuin käsien lihaksien(forkut,hauis,ojentaja) liitoskohdat ärtyisivät dynaamisten venyttelyiden(=kiikkumisen) ohella helposti, kun ei tuolla salilla tullut ikinä niin kovaa rasitusta venytyksien osalta. Ja samalla sitä helposti eksyy vaativampiin ratoihin repimään voimalla pahojen tapojen omaavana.
Oon tässä nyt pitkään tuskastellu ja varsinkin ojentajien osalta tuntuu pahalta, esim kummatkin kädet saattavat täristä kokonaisuudessaan muutaman saman ratayrittämän jälkeen useita minuutteja ellei jopa 10minuuttia ennenkuin kipu ja tärinä lievittyy. Mutta on tässä kyllä aika kovaakin tullu vedettyä kuukausia eikä lepoviikkoa tullu vielä tehtyä, että oisko vaan ylirasitusta, eli noin 4kertaa viikkoon tullu käytyä ja jostain luin että suosittelit ulkona kiikkumista niin onnistunut sieläkin vielä loppukesästä 5 kertaa käymään ja on muuten jotenkin paljon mukavemman tuntuista touhua. Lähinnä varovasti kyllä liikkeellä ja tunnustellen 3-5m korkuisia kaltseja.
Ihmiset kummastelee muuten ihmeellisen paljon kun aloittelija alottaa ulkona kiikkumisen, jotkut ovat puhuneet että heillä on mennyt vuosi ennenkuin uskalsivat ( :O ). Kaipa tuolla nuoruuden kiipeilyllä on jotain tekemistä kun puissa ja katoilla tykättiin hengailla kielloista huolimatta
Mutta hienoja mestoja löytynyt nyt pihlajasaaresta ja taivaskallioilta, ens kesänä toivottavasti vähän laajemmin suomea kierrellen. Ellei eksy ulkomaille tässä näin..
Mutta nyt niskasta kiinni ja lepoviikko käyntiin, palautuu nuo kämmenien ihotkin kuntoon toivottavasti