Kiekkoilijan treeniohjelma

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Ikä
44
Koitin tossa selailla vanhoja threadeja, mutta ei silmääni osunut tätä aihetta käsitteleviä juttuja... Olen 25v kiekkoilija. Tällä hetkellä jääharjoituksia on 3x viikossa (ti, to, su) ja ne ovat kestoltaan 1 - 1,5h. Näiden lisäksi juoksen joka arkiaamu 30-45min. tasavauhtisen lenkin ennen töihin menoa. Ongelma on nyt puntti- ja loikkatreenien sijoittaminen viikko-ohjelmaan. Alustavasti ajattelin, että punttipäivät olisivat ma-ke-pe, mutta mihin väliin olisi järkevää laittaa spurtti/loikka treenit? Eli nyt vaan asiasta enemmän tietävät, miten rakennan viikko-ohjelmani JÄRKEVÄSTI?? Kiitän!

Näyttää siltä ettei teillä ole muita ohjattuja treenejä kuin vain nuo jääharkat, eli voit muut treenit tehdä mieles mukaan. Mites pelit, vkloppusin?

Eli näyttäs seuraavalta:

Ma aamu ilta
juoksulenkki puntti

Ti aamu ilta
juoksulenkki jäätreenit

Ke aamu ilta
juoksulenkki puntti

To aamu ilta
juoksulenkki jäätreenit

Pe aamu ilta
juoksulenkki puntti

La vapaa

Su jäätreenit

Aika paljon tulee jo nyt aerobista, juoksua ja luistelua.. Jos vaikka 2-3 loikkatreeniä tuohon lisäis niin minä melkein vaihtaisin ne parin aamulenkin tilalle. Sellaisille päiville milloin ei ole jalkoja vuorossa salilla illalla. En sit tiedä vedättekö jäätreenien jälkeen juoksulenkkejä (palauttava)..? Jos ette niin silloin voisi tehdä sen lenkin jos et halua vähentää noitten juoksulenkkien määrää.

Mietityttää palautuminen tossa sun viikko-ohjelmassa riippuen tietysti jäätreenien sisällöstä, onko painotus tekniikassa ja taktiikassa vai pelikunnossa. Loikkatreenejä vähemmän on talvikaudella vedetty mutta jos kunto ja palautus antaa myöten niin..:worship:

Tosta vois muotoutua jotain seuraavaa:

Ma aamu ilta
loikat puntti

Ti aamu ilta
juoksulenkki jäätreenit (+lenkki)

Ke aamu ilta
juoksulenkki puntti

To aamu ilta
loikat jäätreenit (+lenkki)

Pe aamu ilta
juoksulenkki puntti

La vapaa

Su jäätreenit

Tossa ei nyt ole mitään jätetty pois mutta itse mahduttaisin viikkoon 2x puntti, 2x loikat, vaikkapa 3x juoksulenkkiä +palauttavat tai 3x puntti, 2x loikat ja 2 juoksulenkkiä +palauttavat. Ihan vaan palautumisen kannalta, koska teillä on kuitenkin 3 jäätreeniä + pelit..?

Jees. Vaikuttaa hyvältä! Taidat olla itsekkin kiekkomiehiä? Pelejä on tosiaan se 1-2 viikossa. Tällä hetkellä pelaan 2-divisioonaa ja siellä noi reenit on tunnetusti sitä sun tätä. Pakko koittaa tehä kovasti töitä, kun ensi kaudella olisi suunnitelmissa ulkomaille lähtö. Noi loikkatreenit pystyis tietty osittain korvaamaan hyvällä venyttelyllä näin pelikaudella.

Vedän tällä hetkellä kiekkojunnuille fysiikkaharjoituksia ja vaikutteita olen hakenut lähinnä venäläisten kiekkoilijoiden treeneistä, joissa kimmoisuusharjoittelu ja loikat sisällytetään punttitreeniin.

Esimerkkinä: kyykky/rinnalleveto ja sarjan päälle erilaisia aitahyppyjä, joilla haetaan ikään kuin "hermotusta" mukaan.

Suosittelen lukemaan Jukka Rautakorven artikkeleja aiheesta, kaveri kun tietää mistä puhuu.

Suositut

Back
Ylös Bottom