Kevyt viikko

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Elikkäs kuinka usein pidätte kevyemmän viikon tai jonkun muun ajan treenaamsiesta? Ja miten silloin treenaatte? Ite pidän noin kuukauden välein. Silloin teen paljon vähemmän sarjoja per lihasryhmä ja sarjat todella löysiä. Jotkut eivät kai käy kevyellä viikolla ollenkaan salilla, mutta itse ei kärsi tehdä niin ku pelkää, että jo siinä viikossa ne lihakset katoo:)

Itse pidän joka 5 viikko. Eli 4 kovaa ja yks kevyesti. Itse käyn muutaman kerran jumppaamassa salilla sitten spinginissä ja venyttelen paljon.

nyt on menossa SF ja kolmen vkon ryppäissä etenen ja niiden välissä pidän tauon. silloin käyn 2x vkossa ja teen jotain kevyttä ja sellaista mitä huvittaa (vaihtelua ettei taas samaa kyykky,penkki,selkä). usein menee hauis, olat, vatsat, pohkeet hinkkailuksi.

Tuo aika väli/kevennetyistä viikoista vaihtelee yhtä paljon ku on treenajiakin... Monet ei pidä oikeastaan ollenkaan, koska kerran/pari vuodessa tulee tehtyä vaikkapa viikon matka jonnekin ja silloin tulee (luultavasti) väliviikko.

Itse pidän silloin, kun siltä tuntuu. Joskus tulee kuukauden välein, nyt on mennyt varmaan 3kuukautta, etten ole pitänyt :eek:

Edit: http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=50782 tossa väliviikoista juttua vähäsen

3 kovaa ja sit yks löysä viikko.. sillo vaan pari/kolme löysää jumppareeniä

eipä noita juuri tuu pidettyä...en muista milloin viimeeksi.tosin tossa viime aikoina on käynyt parina viikkona niin että ei ole ehtinyt salille kuin 2 kertaa viikon aikana,joten ne on ollut aika kevyitä viikkoja :D mutta en todellakaan muista milloin olisin tarkoituksella pitänyt kevyen viikon,en tänä vuonna ainakaan.

pitäisi varmaan pitää,mutta kun ei oo ollut tarvetta...

Aina kun on niin kipee etteis pysty kävellä bodaamaan ilman et meinaa yrjö tulla.. pidän sit välil aina viikon sillee et teen pidempiä sarjoja (15-20)eikä tietenkään ihan loppuun asti. Tosiasias jaksaa aina yhen pitkän sarjan ja sit takas sinne 8-10 totaalilepo on perseest koska lihas kasvaa levossa. Mutta myös kutistuu levossa

Monet taas sanoo, että esim viikon totaalilevon jälkeen saa aina lykätä lisää rautaa tankoon...

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
3-4 viikkoa KOVAA ja progressiivisesti, sitten viikko kevyemmin, teen silloin sellaisia liikkeitä mitä en normaalisti tee.

Kroppaa oppii oikeasti kuuntelemaan ja tietää kyllä milloin on levon aika. IMO silloin kun tuntuu hyvältä ja virtaa riittää niin pitää antaa mennä 110%. :whip:

Mulla menee kuukausi kerrallaan kaksi jakoisella ohjelmalla, jossa viikossa on aina kaksi kovaa ja kaksi vähän kevyempää päivää. Neljän viikon jälkeen tulee kevyt viikko tai jopa kokonaan vapaa viikko, riippuen siitä mitä mieltä kroppa on.

No ei kait ne lihat viikossa minnekkään karise. Ite pidän lepoviikon muutaman kerran vuodessa, ja tietysti jos oon flunssassa tms.

ei tietenkään katoa kaikki lihat jos viikon pidät väliä, mutta kyllä mä itse melkein mieluummin käyn pumppaamassa erittäin kevyesti vaikka 2-3 kertaa viikossa kuin pidän taukoa.

3-4 viikkoa KOVAA ja progressiivisesti, sitten viikko kevyemmin, teen silloin sellaisia liikkeitä mitä en normaalisti tee.

Kroppaa oppii oikeasti kuuntelemaan ja tietää kyllä milloin on levon aika. IMO silloin kun tuntuu hyvältä ja virtaa riittää niin pitää antaa mennä 110%. :whip:

Itseasiassa, silloin kun tuntuu että treenit kulkee paremmin kuin koskaan ja voimaa on kuin pienessä pitäjässä, niin pitäisi jo alkaa himmaamaan. Aina ennen ylikuntoa kroppa tekee juurikin tuollein, alkaa käymään ylikierroksilla ja tuntuu että virtaa riittää vaikka se on jo eräänlainen kropan signaali (vaikkakin vääränlainen) että nyt alkaa rajat tulla vastaan.

Nimimerkillä "kantapään kautta oppinut".

Monet taas sanoo, että esim viikon totaalilevon jälkeen saa aina lykätä lisää rautaa tankoon...

Itellä on välillä käyny sellane efekti, ku oon pitäny totaalista taukoo punttiksesta vaiks 1,5vk ja käyny siin välis hakkaa parit kerrat säkkii.

Yleensä treenaan 6vk ja pidän kevyen viikon joko salitreenaamisen merkeissä tai sitten vaihtelun vuoksi käyn hakkaamassa säkkiä

Suositut

Back
Ylös Bottom