kevyt treeniviikko

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Plat00n
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
pitäs tässä varmaan vetästä sellanen vähän kevyempi viikko noitten painojen suhteen ni kyselisin sellasta et miten se kannattas tehä?

kannattaako pudottaa vaa painoja puolella ja tehä se sama määrä sarjoja ja toistoja ku ennekin vai miten?

Aika yksilöllisiä juttuja.
Yleensä pudotetaan painot tonne 60-65% tienoille ja pidennetään sarjoja.
Asiasta paremmin tietävät oikasevat, jos olen vinossa.

tästä on hyvä aasinsilta palautumiseen.
Muistan Marko "massa" Savolaisen sanoneen, että ei käy saunassa lainkaan, koska siellä laihtuu.. No, se laihtuminen taitaa kuitenkin olla aika minimaalista.
Joten, mikä on saunomisen merkitys palautumiselle.
Saunominenhan pistää verenkiertoon vauhtia -->palautuminen nopeutuu..???
hikoilu --> kuonat pihalle

Mutta sitten taas lämpö nostaa tulehdus arvoja, joka ei treenin jälkeen palautumisen kannalta ole hyväksi.

Toisaalta taas se poistaa kuona-aineita ja rentouttaa.
Aika kakspiippunen miekka.

Mutta sitten taas lämpö nostaa tulehdus arvoja, joka ei treenin jälkeen palautumisen kannalta ole hyväksi.

Toisaalta taas se poistaa kuona-aineita ja rentouttaa.
No se nostaa niitä arvoja ehkä 0,01% joten käytännön merkitystä ei ole. Kyllä voi saunassa käydä ihan rauhassa vaikka kerran viikossa ja silti kehittyä mahtavaksi. Tästä olen aivan varma. Saunaan --> viileä suihku vilkastuttaa ainakin pintaverenkiertoa. Toisaalta veren "paetessa" pintaan ruoansulatus yms. hidastuu, mutta veikkaisin jälleen että aika marginaalisesti. Eipä se sauna kovin paljoa niitä kudoksia lämmitä ellei siellä useita tunteja oleskele. Henkisellä puolella voi olla todella rentouttavaa, joten suosittelen.
Aika kakspiippunen miekka.
Toivottavasti tahallinen heitto... :lol2:

Varmaan se, että jos oikeasti treenaa kovaa, niin keho tarvitsee kevyitä viikkoja palautuakseen?
Vältytään ylikunnolta/loukkaantumisilta?

Jaa, no mä treenaan joka viikko täysillä ja silti ei ole tullut tarvetta ottaa tollasia "välivetoja"

Oon mä vittu outo jätkä ku mä saunon usein ja saan painoo!

Miten joku keksii tollasta että saunassa laihtuu, laihdut saman verran kun käyt kusella.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Harva aloittelija oikeasti treenaa niin kovaa että välttämättä tarttisi mitään kevyitä viikkoja, suositeltavia toki ovat silti.

Mutta treeniuran edetessä ne alkaa tulemaan välttämättömiksi, kuten olen itsekin huomannut.

Se onkin toinen juttu pitääkö ne painot tiputtaa jopa johonkin 60% normaaleista vai riittääkö esim. 80%.

Eihän niitä painoja ole pakko tiputtaa. Voihan sitä vaikka tiputtaa volyymia.
Esim. sarja kyykyssä "vikalla viikolla ennen kevyttä viikkoa", oli 3x10x100 --> kevyellä viikolla 3x5x100 tai 10x1x100 ja tekee ton vaikka nopeustreeninä.

Ja kyllä kevyet viikot on tarpeellisia kun ollaan tarpeeksi edistytty.

Alussa sitä ei varmasti osaa ottaa niin tehoja irti lihaksista, eikä tämän takia tunne sitä ylitreenausta niinkään. Itsellä kevyet viikot teen sillein et ihan randomi painolla teen semmosia todella hitaita toistoja pumpaten enempi tuntuma hakuisesti. Musta kevyille viikoille ei kannata mitää prosentteja laskea vaan on fiksumpaa tehdä semmosta tuntuma hakuista gaypumppailua todella pienillä painoilla. Tietty jokainen tekee tyylillään.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom