Kevään rantakunto ja dieettithread

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Larzan
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
MrBuffet sanoi:
3 viikkoa diettiä takana. Paino pudonnut 3kg. Lähtöpaino 88kg.Tarkoitus pudottaa 15kg, kilo/viikko. Kalorit n. 2000 . Punttitreenit 3 kertaa viikossa ja aerobista tarpeen mukaan, tällä hetkellä 3 kertaa viikossa tunnin pyörälenkki, jatkossa enemmän. Täytyy sanoa, että aerobinen treeni onkin tarpeen, kunto on niin huono, että ensimmäisen viikon pyörälenkeillä meinasin simahtaa matkan varrelle.
Paino pudonnut jo 6kg. Hyvin menee. Vatsasta lähtenyt rasvaa yllättävän hyvin. Ainoa ongelma on aerobinen, ei meinaa millään jaksaa, kun hiilarit on vähissä. Tällä viikolla kuitenkin jo 5 tunnin mittaista pyörälenkkiä ja jatkossa pitäisi jaksaa vielä enemmän.

Itse rupesin tällä viikolla kiristelemään, painoa on n. 76kg ja rasvat pyörii 14-15%
kaipailen hieman vinkkejä varsinkin aamupalaan, kun olen tottunut syömään aika reilusti n. 3000-4000 kaloria päivässä ja syönkin aina kun siltä tuntuu ja niin paljon kuin napa vaan vetää. normaalisti aamupalana olen syönyt 1 tai 2 kuppia mysliä ja siihen pari ruisleipää juustolla ja kalkkunalla ja tuoremehua juomana pari lasia. nyt lasken kalorit sillä nettivempaimella ja pyrin n. 2000 kaloriin päivässä joka on siis todella niukasti ainakin entiseen verrattuna.
Esim. eilinen päivä mulla meni kutakuinkin näin- aamulla herättyä hiitti, puolen tunnin päästä maitorahka ja protskudrinkki, sen jälkeen salille, jonka jälkeen palkkari jossa 50g maltoa ja 40g protskua. tunti palkkarin jälkeen 3 kananrintaa ja hieman riisiä, oisko ollut vajaa desi. siitä pari tuntia ja maitorahka taas. iltapalaksi karhunmarjoja ja siinäpä se olikin, näillä eväillä kaloreita tuli se 2000. Illalla yhdeksän jälkeen vatsa kurnikin aivan jumalattomasti kun olen tottunut syömään sen 2-3 iltapalaa normisti, enkä täten saa yhtään untakaan.

Koitan vältellä siis turhia hiilareita mutta mikä olisi hyvä määrä niitä dietillä ja varsinkin aamupalaksi? tuntuu nihkeältä vetää treeniä kun käyn siinä 12 aikaan salilla eikä aamupalana ole sitä tuttua sokeripiikkiä. Muutenkin neuvokaa tuota päivällistä jne.
Yksi asia myös mikä minua vaivaa on se etten ymmärrä miten muut pärjäävät noin pienillä päivällisillä mitä ne nyt yleensä heittää että syövät esim. kanan filettä sen 100g. Mä en tollasella määrällä kehtaa edes pöytään tulla. ;)

Pantera sanoi:
Itse rupesin tällä viikolla kiristelemään, painoa on n. 76kg ja rasvat pyörii 14-15% kaipailen hieman vinkkejä...

Itse en ole mikään pro-diettari, mutta pari omaa näkemystä voin antaa.

Kannattaa jakaa tota proteiinien syöntiä vähän enemmän, kirjoitit että hiitin jälkeen vedät sekä rahkaa että protskudrinkin, n60g prodea, lisäksi lounaan 3 kanafilettä sisältää varmaan lähelle 100g prodea, joka on jo aika paljon yhdellä aterialla. Paras tyyli lieneen syödä semmoset 30g per ateria proteiinia, lisää energian saantia sitten vaikka nauttimalla hyviä öljyjä. Toki sen ymmärtää jos kyseessä on työpaikan lounas, eihän sitä silloin viitsi niitä kanafileitä syömättä jättää.

Hiitin jälkeen amupalalle hiilareita, vaikka sekoita rahkan joukkoon pikakaurahiutaleita (jätä se protsudrinkki pois) niin jaksat salilla paremmin.

Mun silmään tossa sapuskamäärässä ei ole kyllä 2000kcal, vaan alle, en kyllä laskemaan alkanut, mutta kannattaa alkaa pitämään jonkinlaista syömäpäiväkirjaa, ja itse laskea kalorit, niin näet tarkasti paljon niitä kaloreita on. Vaikka todellisuudessa söisitkin 2000kcal, kuulostaa se aika pieneltä, ajetellen, että vetelet hiittiä + sali siihen päälle. Siinä äkkiä palaa urheiluun 800kcal. Itse lisäisin kaloreita noille raskaille päiville.

Jos vetelet pelkästään marjoja illalla niin eipä ole ihme, että on nälkä ja ei uni tuli. Ennen nukkumaan menoa veikka tuna + rypsäri setti, niin pysyy nälkä loitolla. Nälän saa parhaiten pysymään loitolla syömällä tasaisia annosmääriä pitkin päivää. Jostain pelkästä rahkasta ei tule kun *itutus päälle. Voisit tonne iltapalle muutenkin laittaa marjojen kaveriksi jotain proteiini pitoista: yksi esimerkki:

wilirajn jätskitön pirtelö:
250g rahkaa, 20ml rypsäriä, vajaa desi JÄISIÄ marjoja ja kuitupitoista makeutusaine mehukeittoa tilkka, luraus o'lightia (pari murskattua jääpalaa voi sekaan laittaa myös) Saattaa vaatia pikku tilkan maitoa myös. Jyystetään sauvasekoittimella. On hyvää ja raikasta!

Pantera sanoi:
Itse rupesin...

Luinpas uudestaan tuon sinun viestin ja tuli huomattua, että aika vähän on vitamiineja tuossa sinun esimerkki ruokailussa. Kannattaa lounaalla syödä reippaasti salaattia jos vain suinkin mahdollista. Lisäksi voisi olla kova juttu ottaa palkkarin kanssa jotain multivita tabuja.

kyllä mä ton päivän kalorit laskin, kuten jo mainitsin niin tuolla http://laam.ath.cx/ruoka.php. voi tietysti olla että laskin kananpainon väärin, kun luita vähentelin.
Tiedän että noista kanoista tulee aika lasti proteiineja, mutta minkäs teet kun nälättää ja eihän niitä voi syömättäkään jättää. :kuola:

Mites mun kannattaa koittaa noi ruokailut nyt pitää?
kuvitellaan vaikka että se menisi näin
7.30 Hiit
8.00 Rahka+80g mysliä sekä lusikallinen oliiviöljyä
11.30 Protskudrinkki vai mitä muuta?
13.00 Paistijauhelihaa 200-250g tai pari kananrintaa, lisuketta?
treenit 17.00-18.30, palkkari jälkeen, jossa 50g hiilarit ja 40g protskua.
20.00 1prk tonnikalaa, ananasta, raejuustoa tai rahkaa?
mahdollisesti vielä joku eväs myöhemmin jos tuntuu siltä?
Tossa tulee kyllä aika pitkä väli ton lounaan ja treenien välille?
mulla muuttuu nyt työaika sen verran että treenit tulen vetämään just joskus 5 aikaan, jos 4 töistä pääsee, nyt pari viikkoa vielä treenailen aamupäivällä.
pitäiskö toi oliiviöljy ottaa ennen hiittii? toivottavasti toi ei oo nyt ihan päin v...

vitamiinit hoidellaan aamulla multitabseilla, sekä otan myös omega3 ja kalkki+kalcium joka päivä.

Aloitin nyt sitten lowcarbin nyt maanantaina kuitenkin. Paino sunnuntaina siinä 92, ja tällähetkellä 87. Taisi olla aikamoinen nestepöhö päällä :)

Hirmuisia pudotuksia täällä jollain lyhyen ajan sisällä. Tuntuu että jollain on kyllä lähtenyt aika hyvin lihaakin pois.

Itsellä kolmas viikko menossa

Ensimmäinen viikko -0.5 kg
Toinen viikko -1.1 kg (edellisen lisäksi)

3-4 viikkoa vielä edessä....pientä kiristelyä vain tällä kertaa.

Integrandi sanoi:
Hirmuisia pudotuksia täällä jollain lyhyen ajan sisällä. Tuntuu että jollain on kyllä lähtenyt aika hyvin lihaakin pois.

Itsellä kolmas viikko menossa

Ensimmäinen viikko -0.5 kg
Toinen viikko -1.1 kg (edellisen lisäksi)

3-4 viikkoa vielä edessä....pientä kiristelyä vain tällä kertaa.

Mistäs sinä tunnet miten muiden lihakset on lähtenyt :david: :) Varmaan nestettä monilta vaan poistunut kehosta kiitettävästi

Pantera sanoi:
Mites mun kannattaa koittaa noi ruokailut nyt pitää?
kuvitellaan vaikka että se menisi näin
7.30 Hiit
8.00 Rahka+80g mysliä sekä lusikallinen oliiviöljyä
11.30 Protskudrinkki vai mitä muuta?
13.00 Paistijauhelihaa 200-250g tai pari kananrintaa, lisuketta?
treenit 17.00-18.30, palkkari jälkeen, jossa 50g hiilarit ja 40g protskua.
20.00 1prk tonnikalaa, ananasta, raejuustoa tai rahkaa?
mahdollisesti vielä joku eväs myöhemmin jos tuntuu siltä?
Tossa tulee kyllä aika pitkä väli ton lounaan ja treenien välille?
mulla muuttuu nyt työaika sen verran että treenit tulen vetämään just joskus 5 aikaan, jos 4 töistä pääsee, nyt pari viikkoa vielä treenailen aamupäivällä.
pitäiskö toi oliiviöljy ottaa ennen hiittii? toivottavasti toi ei oo nyt ihan päin v...

Siirrä toi aamun oliiviöljy tuohon protskudrinkkiin, niin tasoittuu hieman aamun ateriat. Kun tota lisuketta kysyit tuohon lounaalle, niin itse pidän tosi paljon semmosesta boccoli kukkakaali sekoituksesta. Kukkakaali sulaa suht hitaasti, joten pitää nälän hyvin poissa. Moinen sekoitus sisältää pro 2,5, hiil 5, 33Kcal/100g +kuituja, vitamiineja ym. gutaa.

Tuossa 1h ennen treeniä voisi olla heradrinksu paikallaan, saat energiaa treeneihin ja palautuminenkin treenistä saattaa parantua. Ehdotin aikaisemmin että vitamiinit palkkarissa. Syy siihen on, kun sulla oli sekä hiit että sali aika lähekkäin, parissa kovassa treenissä ehtii kropasta kadota paljon vesiliukoisia vitamiinejä yms. niin olisi heti ollut vitamiineja saatavilla. Muutenkin vitamiineja on hyvä olla tarjolla kropalle siinä vaiheessa, kun kroppa alkaa korjailemaan treenin jälkeisiä vaurioita. Mutta kun sulla muuttuu tuo sali pidemmälle päivää, niin ota vitamiinisetti + omegat yms. aamulla, ekan aterian yhteydessä, niin imeytyy paremmin. Ei siis ennen hiittia.

Ota ennen nukkumaan menoa jotain proteiinipitoista + öljyä, saat varmasti paremmin unta, ja onpahan kropalla sitten rakennusaineita yön varalle.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
laskin tossa tuolla kaavalla tonne 20.00 asti ruokailut 250g broilerin kanssa niin kaloreita kertyi vain 1745 kcal joten reserviin jää vielä ihan tukeva iltapala myöhemmälle tai vaihtoehtoisesti aamupalaksi voi ottaa desin enemmän mysliä tms.
näyttää todella hyvälle alulle nyt. kiitos.

JSmith sanoi:
Et ole ensimmäinen. Melkein kautta linjan (3 pisteen) mittaus tuntuu antavan liian matalia tuloksia, luokkaa 3-4 prosenttiyksikköä ellei enemmänkin.

Testailin tässä tänä aamuna eri mittaustyylejä.. Pakko kysyä että mittaatteko lihas flexattuna vai täysin löysänä? Tarkoitana vaan, että esim rintalihaksen päältä tulee aivan eri mitat täysin löysänä tai jännitettynä.

Aloitin pienimuotoisen diettailun maaliskuun alussa, silloin painoa oli 106,5 kg. Nyt oltu siis n.7 viikkoa dietillä. Tällä hetkellä paino on n.101 kg, oon ihan tyytyväinen tohon. Vielä ois tarkotus pari kiloa ottaa pois, pääasia, että pääsee taas vähäks aikaa alle 100 kilon :)
Tulokset on dietin aikana pysyny samana ku ennen diettiä, penkki on ainut joka on vähän tippunu, n.5kg. Vaikka tulokset ei ookaan tippunu, niin raudat kuitenkin tuntuu paljon raskaammilta, mutta toistoja kuitenkin menee yhtä paljon kuin ennenkin..

exitusletalis sanoi:
Testailin tässä tänä aamuna eri mittaustyylejä.. Pakko kysyä että mittaatteko lihas flexattuna vai täysin löysänä? Tarkoitana vaan, että esim rintalihaksen päältä tulee aivan eri mitat täysin löysänä tai jännitettynä.

Jos rasvaprosentin mittausta tarkoitat niin ihan rentona itse olen mitat ottanut. En mä kyllä ole edes kokeillut että muuttuuko se tulosta jos jännittää lihasta. Reisi on vaikein mitata kun tuntuu ettei siitä saa kunnon poimua mihin ne pihdit tunkisi.
Kai noissa mittauksissa on tärkeintä se että mittaa joka kerta samanlailla ja samoista paikoista.

millasilla eväillä muuten pitäis mennä välipäivinä kun on taukoa kaikesta?
sillon kalorit jää pirun vähille, jos meinaa syödä edelleen alle kulutuksen, onko siitä mahdollisuus edes selvitä?
Hyvin on sujunut päivällä dieettaus eikä nälkä juuri kurni kun syö vain määrätietoisesti, mutta illallahan se vasta alkaa leffaa katsoessa sellanen himo että oksat pois.

blackie sanoi:
Jos rasvaprosentin mittausta tarkoitat niin ihan rentona itse olen mitat ottanut. En mä kyllä ole edes kokeillut että muuttuuko se tulosta jos jännittää lihasta. Reisi on vaikein mitata kun tuntuu ettei siitä saa kunnon poimua mihin ne pihdit tunkisi.
Kai noissa mittauksissa on tärkeintä se että mittaa joka kerta samanlailla ja samoista paikoista.

Totta töräjät, eihän nää koskaan mitään absoluuttisia kerro vaan vähän sitä mihin suuntaan mitat muuttuu. Huomasin tosiaan että varsinkin rintalihaksen päältä tulee pari kolme milliä pienempi tulos jos rintalihaksen jännittää (eikä poimusta oikein muutenkaan saa otetta). Ite mittaan kuitenkin aina kaikki löysänä.

Mä haluan elää uskossa että toi pihtimittauksen valehtelu on yksilöllistä.. Viime keväänä mittasin pihtien lisäksi sillä puristettavalla sähköhärvelillä ja tulos oli muutamaa kymmenystä pienempi joten kai ne jotenkin korreloi. No, tässä nyt mittaillaan ja unelmoidaan alle viidentoista rasvoista ekaa kertaa kymmeneen vuoteen..

Ei tipu paino ei. 2500kcal pinnassa ollaan ja 96kg paino.. Ryyppääminen ei vaikuta mulla treenitehoon MITENKÄÄN, olen nyt ollut 2 viikonloppua selvinpäin. Rasvat ei oo lähteny yhtään nopeammin vaikka en ole ryypännyt.

Missä ihmeessä on vika kun juosta jaksaa vaikka joka päivä (nyt olen juossut aamuisin tyhjällä vatsalla 2 kertaa viikossa 15-30 min, voisin juosta pitempäänkin) ja puntti nousee mutta rasvat ei vaan lähde?

Ilmeisesti täytyy ottaa se 1500kcal dieetti, jolla pudotin viime vuoden alussa n. 10 kg.

Nyt menee hermot :curs:

:itku:

Fighter1157 sanoi:
Ei tipu paino ei. 2500kcal pinnassa ollaan ja 96kg paino.. Ryyppääminen ei vaikuta mulla treenitehoon MITENKÄÄN, olen nyt ollut 2 viikonloppua selvinpäin. Rasvat ei oo lähteny yhtään nopeammin vaikka en ole ryypännyt.

Missä ihmeessä on vika kun juosta jaksaa vaikka joka päivä (nyt olen juossut aamuisin tyhjällä vatsalla 2 kertaa viikossa 15-30 min, voisin juosta pitempäänkin) ja puntti nousee mutta rasvat ei vaan lähde?

Ilmeisesti täytyy ottaa se 1500kcal dieetti, jolla pudotin viime vuoden alussa n. 10 kg.

Nyt menee hermot :curs:

:itku:
Lähinnä hupaisaa luettavaa. Ei yleensä dietillä ryypätä ;)
2500kcal voi olla myös liian vähän tai sit jossain menee vaan pahasti vikaan.

Aamuaerobista sais olla se 3-4krt viikossa ja suorituksen tulisi kestää vähintään 45min, että kerkeisi kunnolla rasvanpoltto käynnistyä. En tiedä puhunko nyt aivan täyttä roskaa, mutta itsellä ainakin toiminut noin. :)

Kannattaa myös muistaa, ettei se vaaka ole aina välttämättä paras mittari.
Kärsivällisyyttä ystäväni ;) Itsellä juuri mennyt dietit vähän ketuilleen, ku sairastellut tässä. Noh.. viikko vaan mennyt mönkään.

Ja "viikoraportin" aika taas.

Lähtenyt 0,6kg edellisestä raportoinnista (eli 14.4). Kreatiini selkeästi pysäytti hetkeksi painon putoamisen nestepöhöllään, mutta kuitenkin 0,5 kg vajaassa kahdessa viikossa tuntuu hyvältä varsinkin kun peilissä ero näkyy vielä selkeämmin. Jatkossa pääsee varmaankin lähemmäs tuota 1kg / vko tahtia kun kreatiinin aiheuttama painonnousu on nyt hankittuna.

Ellei sitten uusi HST-kierto kasvata niin hurjaan tahtiin massaa, että paino kääntyy nousuun rasvaprosentin pienentyessa. ;)

Taas raporttia viikon kuluttua. Katsotaan sitten ollaanko jo neuvolalukemissa eli alle 100kg:ssa.

Ainoa etu tässä luuviuluna olossa on ettei tarvi dietata. Ruokaa pistellään samaan malliin kuin talvellakin ellei jopa enemmän ja rasvat näyttää pysyvän alle kympissä. Kesää kohden hyvä juttu. Treeniä ajatellen ei niinkään.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom