Kevään 2013 dieettaus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jake83
  • Aloitettu Aloitettu
Minkätakia ne hiilarit edes pitäisi pudottaa pois, ja et saanut sillä tuloksia, joten yksi mättöpäivä tuskin hirveesti auttaa sen painon putoamisen kanssa.
Joko vähennät lisää niitä hiilareita,että saat ketoosin tai sitten otat niitä hiilareita enemmän mukaan :)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Dieetillä ollaan. Aloituspaino 85kg 1.1.2013. Nyt paino 81kg.

Ruokavalio:
klo 08.00 Valiorahka 250g, 40g kaurahiutale, vähäkalorinen mehukeitto + vitamiinit
klo 11.00 paistijauhelija 150g, täysjyväpasta 50g, kurkkua 100g
klo 14.00 Protskujuoma, proteiinia 30g
klo 16.00 Valiorahka 250g, vähäkalorinen mehukeitto
(Treenipäivinä) palautusjuoma prot. 35g, malto 40g
klo 19.00 paistijauheliha 150g, salaattia, vihanneksia
klo 22.00 rahkaa 250g / munakas 4 munaa / mannisen pudding

Dieetti saatu päätökseen. Lopputulos painoa tippui noin 5-6kg, vyötäröstä lähti 10cm, vatsat esillä :). Kondis parempi kuin vuosiin eikä lihaskatoa juuri tapahtunut sekä voimatasot pysyivät. Treenit olleet tehokkaita ja tuntu, että sai pitkästä aikaa uutta intoa tähän touhuun kun oli tavoitteita ja päämääriä.

Tankkauspäivä / mässypäiviä tuli pidettyä etenkin dieetin loppuvaiheessa 1xvkossa joista oli todella suuri hyöty pitkään kestäneessä dieetissä. Vedin maltillisilla kaloreilla ja idea olikin se, että ei vedetä kauhean kovia miinuksia kun lähtökunto oli suht hyvä.

Kun tässä itsekin dieetillä olen, niin voisin vastailla toiseksi viimeisen sivun viesteihin hieman.

Kesä on pelottavan lähellä ja painoa vielä pudotettavana reilusti. Onko tonnin miinukset liikaa? Kulutus treenipäivinä 3000-3500kcal. Pitäis shokeeraa kehoa jotenkin.

Useimpina päivinä tulee vedettyä 500 kalorin miinuksilla mutta ehkä kerran viikossa heitän väliin n. 700 kalorin miinukset, että saisi "shokeerattua" kehoa.

Vajetta kannattanee tarkastella viikkotasolla, ei yhden päivän heilahtelut sinne tänne hirveästi vaikuta. Mitä enemmän vajetta pitkällä aikavälillä, sitä herkemmin läski tulee takaisin. Myös mitä vähemmän läskiä poltettavaksi, sitä vähemmän ja hitaammin keho sitä haluaa polttaa.

Noista sarjamääristä sanotaan että yleensä yhtä paljon toistoja mitä ennenkin on tehnyt. Mutta itse teen miten sattuu, en usko että jos teen 3x4 tai 3x8 niin toinen säästäisi lihasta muka paremmin. Sitä lähtee automaattisesti dieetillä. Olisi kyllä ihan unelmaa jos keho olisi erikoistunut pelkkään rasvan polttamiseen. Mutta se palanu lihaskin palaa äkkiä takaisin seuraavalla bulkilla.

Monet vetävät voimakauden juuri dieetillä. Bodarin on myös hyvä saada voimatasoja vähän ylöspäin ja dieetillä se on mun mielestä ihan hyvä.

Voimaa tehdessä, eli yleensä isoa rautaa lyhyitä sarjoja paljon, ja hilkku varaakin saa sarjoissa jäädä, niin voi tosiaan auttaa voimien ylläpidossa tai jopa nostossa. Jos takana on jo voimatreeniä ennen dieettiä niin tuskin kovin hyvin nousee, mutta jos pidempää sarjaa niin voi hyvinkin nousta. Sun pudotustahdilla pitäisi hyvinkin pystyä pitämään voimaa yllä.

Juurikin kuten lihavoidussa sanottiin. Voimaa voi olla realistista odottaa hermoston erikoistumisen kautta, mikäli muuttaa sarjapituuksia pidemmästä lyhyempään. Vastaavasti tänä aikana entisen mallisessa treenissä todennäköisesti sarja- ja/tai toistokestävyys huononee. Tärkeimpänä pitäisin treenin kokonaismäärän kontrollointia, koska palautuminen rajoittuu miinuskaloreilla. Kovaa treeniä, mutta volyymia alemmas.

Miten sitä muut pitää noita mättöpäiviä ?

Itsellä ollut viimesen kuukauden tarkotus pitää se, ettei pää nyt ihan hajoa tähän hommaan, mutta jotenkin vaan jäänyt pitämättä. Niin hyvin menty dieetillä eteenpäin ja paino tippunut, että jotenkin ei vain raaski :D?!

4.3.-2.6.2013. 101 --> 87.5kg

Eisen välttämättä tarvitse edes olla mikään mättöpäivä, jo mättöateria riittää buustaamaan elimistöä.

^ kokeileppa vetää kunnon hiilari tankkaus välillä. Vedät yhen päivän kaksin käsin hiilaria kurkusta alas joku 4-5k kcal. Voi buustaa väsähtänyttä aikeen vaihduntaa.

Aineenvaihdunnan muutokset ovat hitaita. Suosittelen katsomaan Layne Nortonin aineenvauhduntajumi-videoblogisarjan, josta sain itse oikein avartavaa näkökulmaa dieettaamiseen ja siitä palautumiseen. Pääpointteina pienet muutokset ja mahdollisimman korkeilla kaloreilla dieettaaminen ajan salliessa.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Huhhuh. Dieettiä nyt takana kohta 20 viikkoa, paino laskenut 86,1 -> 74,8. Pituus 182cm.

Nyt alkaa kunto olemaan jo oikeasti jo aika rapsakka (suonia ja jopa säikeitä näkyy monessakin kohtaa). Vyötärökin on mukavasti pienentynyt 93cm -> 76cm.

Ainoa huolenaihe on aivan alavatsa, jossa on edelleen kevyt rasvakerros. Palikat kyllä paistavat käytännössä jännittämättä kokoajan, mutta varsinkin istuessa hieman etukenossa sormella nipistäessä huomaa pienen hötön juurikin tuossa navan alapuolella verrattuna ylemmäs.

Miten käytännössä erotan, onko kyseessä ns. löysä iho vai onko siellä rasvaa? Onko jotain helppoa nyrkkisääntöä, millä tuo varmistaa? Tälläisissä n. 10-15kg kokonaispudotuksissa ei vielä luulisi tulevan niin paljon löysää nahkaa, että ei palaudu itsestään?

Huh, on jo kova polte laittaa plussat kehiin... Parasta tässä dieetissä on ollut aivan uskomaton voimatasojen kehitys verrattuna aiempiin dieetteihin, esimerkiksi kyykky, penkki ja luonnollisesti leuat ovat tulleet kaikki 20 viikon aikana jopa 15kg - 20kg sarjapainoissa ylöspäin. Puhtaasti voimaharjoittelua "jto:n oppien" mukaan olenkin tehnyt.

Nyt masentaa ja vituttaa! Vertaistukea haetaan!:D

Olen vetänyt keskiviikosta asti vedetty mm, pitsaa,viinaa,jäätelöä,karkkia ym.. Eikä ihan pianiä annoksia. Arvioisin jtn 5000-7500/per pv:D

Huomenna tarkoitus palata ruotuun, mutta mietin kuinka paljon tälläinen perseily vaikuttaa dieettiin. Tuliko takapakkia useita viikkoja?:/

Ps, salillakaan en ole käynyy, koska olen ollut viikon kipeänä:/

Nopea lasku toimitus pe-su antaa 21k kcal - kulutus 9k kcal tekee 11kcal joka vastaa jotain 1,4kg fläsää mikä taas vastaa 2viikon takapakkia.

Olen vetänyt keskiviikosta asti vedetty mm, pitsaa,viinaa,jäätelöä,karkkia ym.. Eikä ihan pianiä annoksia. Arvioisin jtn 5000-7500/per pv:D

Huomenna tarkoitus palata ruotuun, mutta mietin kuinka paljon tälläinen perseily vaikuttaa dieettiin. Tuliko takapakkia useita viikkoja?:/

No ei tuosta nyt viellä pahemmin läskiä voi tulla, kunnon nestepöhöt tosin varmasti.
Jos haluat päästä nopeammin takas kondikseen, niin vedä suuremmilla miinuskaloreilla, mikäli siis pieni lihaskato ei pelota :)

Mut eiks tää mättö ollut myös hyvää laatuaikaa? Niin juuri! Joten, no regrets! Nyt on hyvin tankattu ja eikun treenaamaan! =)

Joo ei kannata kauheeta paniikkia ottaa. Varmaan nestettä ja pientä pöhöä on havaittavissa, mutta takaisin vaan dieettiin ja kovaa treeniä. Ens vkl pitäisi jo olla eri kunto.. Varmaan teki ihan hyvää levätä ja syödä, vaikka kipeenä olitkin.
Alkuvko voi olla vaikea kun kroppa saa vähemmän ruokaa ja nälkä tulee olemaan. Tsemppiä :)

Kannattaako minun ruveta dietille kun mitat ovat 177,2cm ja 84kg, kun olen vasta 16 vuotias niin voiko se haitata jos en syö tarpeeksi pituuskasvuani? Käyn viisi kertaa salilla viikossa ja treenivuosia on vähän yli 1.5 vuotta. Ja jos aloitan dietin kannattaako merkitä syömiseni hyvin ylös johonkin vihkoon?

Kannattaako minun ruveta dietille kun mitat ovat 177,2cm ja 84kg, kun olen vasta 16 vuotias niin voiko se haitata jos en syö tarpeeksi pituuskasvuani? Käyn viisi kertaa salilla viikossa ja treenivuosia on vähän yli 1.5 vuotta. Ja jos aloitan dietin kannattaako merkitä syömiseni hyvin ylös johonkin vihkoon?

Ylläpidolla recomppia. Tolla iällä voi tulla viel vähä lihastaki ylläpidoil ku testot jyllää, ja ylimääränen energia otetaan sieltä omasta fläsäst.

Kannattais varmaan alkaa syödä terveellisesti, eli kunnon ruokaa ja riittävästi etenkin proteiinia tyhjien hiilareiden (sokeria ja/tai vehnämössöä sisältävät tuotteet) tilalle. Veikkaisin että tiukka dieetti kyllä haittaa pituuskasvua, jos se pituuskasvu on vielä kesken.

syön kyllä terveellisesti ja monipuolisesti ja paljon ja yritän myös syödä paljon protskua. Lihastakin on tullu paljon ku oon lukenu noit juttui aika pal, mut en ole vielä diettiä kokeillu, mut asia kannattaa ottaaa sit vast uudestaa puheeks ku o vähä vanhempi ja pituuskasvuki loppunu.

Hmm, kesä tuli vaan dieetti vielä vähän vaiheessa. 5 kg kun sai pudotettua niin iski joku laiskuus, paino pysytteli samoissa lukemissa pari viikkoa ja nyt sitten taas sain uutta intoa jatkaa ja painokin on taas lähtenyt liikkumaan alaspäin. Vapaampia syöntipäiviä on tullut vähän liikaakin, juhlia ja muita tekosyitä... :D mutta oonpa ajatellut, ettei se maailma kaadu vaikka paino ei koko ajan tasaisesti putoa, helpompaa olla stressaamatta liikaa, eikä ole ainakaan liian vauhdilla sitten pudonnut se paino.

Tarkoitus olisi nyt vielä ~2 kg saada pois, katsotaan nyt kauanko siihen menee.

Kuinka kauan porukalla on mättöpäivän jälkeisen pöhön katoaminen kestänyt? Itselläni 21.8 paino 82kg, tankkailua 21.8-22.8 eli kaksi päivää. 23.8 paino 92,4kg helvetillinen höttö päällä. Tänään aamupaino 85,6 ja vieläkin nestettä ihon alla perkeleesti. Masentavaa katsottavaa peilistä pitkän diettailun ja kohtuu asiallisen kondiksen jälkeen. Dietti siis jatkui aivan normaalisti 23.8, pöhö ei siltikään ole mihinkään kadonnut.. Normaalisti toi pöhö on muutamassa päivässä lähtenyt, nyt se näyttää vain pysyvän. Kyllä voi vituttaa.

Kuinka kauan porukalla on mättöpäivän jälkeisen pöhön katoaminen kestänyt? Itselläni 21.8 paino 82kg, tankkailua 21.8-22.8 eli kaksi päivää. 23.8 paino 92,4kg helvetillinen höttö päällä. Tänään aamupaino 85,6 ja vieläkin nestettä ihon alla perkeleesti. Masentavaa katsottavaa peilistä pitkän diettailun ja kohtuu asiallisen kondiksen jälkeen. Dietti siis jatkui aivan normaalisti 23.8, pöhö ei siltikään ole mihinkään kadonnut.. Normaalisti toi pöhö on muutamassa päivässä lähtenyt, nyt se näyttää vain pysyvän. Kyllä voi vituttaa.

No oot kyllä ottanu ton mättöpäivän aika kirjaimellisesti jos yli kymmenen kiloa tullut lisää! :wtf:

No oot kyllä ottanu ton mättöpäivän aika kirjaimellisesti jos yli kymmenen kiloa tullut lisää! :wtf:

Kaloreista en pysynyt laskuissa enää lauantaina, mutta uskoisin että lähempänä 15 000kcal, kuin 20 000kcal oli parin päivän saldo. Enemmänkin olisi saanut helposti, otin kalorit kuitenkin vielä semi puhtaista lähteistä. Tosiaan toi paino oli silloin maanantaina jo pudonnut 89,4kiloon.

Joskus itellä menny se 4-5 päivää. Sitten kun on rusahtanu niin se on myös tullu alas.. oma kroppa ottaa vastaan helposti painoa. Tommone 9 kiloa tulee heelposti ku oikein naattii elämästä ;)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom