Kevään 2013 dieettaus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jake83
  • Aloitettu Aloitettu
Toi mäkkärin salaatti on vaan mallina ja haen kaupasta ainekset ja teen itse ja salilla käyn aamusta, niin pitäiskö illallisen ja lounaan vaihtaa paikkaa? Illallisen kans joisin vettä ja lasin maitoa esim. salaatin jälkeen.

Okei, jos toi salaatti on vaan mallina ja teet ite saman tyylistä, niin se kuulostaa hyvältä. Voisit esim. ainakin osan tosta illallisen lihamäärästä siirtää sinne lounaalle, mikäli se on treenin jälkeinen ateria. Reenin jälkeen olis hyvä saada isohko määrä ravintoo kropalle, jotta saadaan rakennuspalikkaa palautumiseen. Sinne siis hyvin prodea ja hiilaria.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Nyt olis tämännäkönen. Makrot näyttäis olevan ihan kunnossa. Reenaan kolmijakoisella ohjelmalla ma/ke/pe noille päiville juon aamulla proteiinipaukun ja jätän maitorahkan pois aamulta ja reenin jälkeen juon palautusjuoman.

Aamupala klo 7
Neljän viljan puuro, 30 g
Maitorahka 250g

Lounas klo 11
Mäkin Grilled Chicken Caesar -salaatti

Välipala klo 14
Banaani 1kpl
Ananas, 140 g
Maitorahka, 250 g

Illallinen klo 17
Jauheliha, naudan, 6%, 400 g
Lasillinen maitoa
Makaroni, 100 g
Pakastevihannekset 200g
Ruispalat 1kpl + juusto

Iltapala klo 20
Maitorahka 250g
Rypsiöljy, 15 g
Porkkana

Kaloreita 1710 kcal

Makrot: P:39%, H:30% ja R:31%
Kun ei tiedä kulutuksia yms henk koht asioita niin ei osaa sen tarkemmin sanoa mutta hyvää on ainakin se että suurin osa ravinnosta tulee treenin jälkeen. Ite vedän melkein kaikki päivän hiilarit treenin jälkeen koska sillon kroppa niistä eniten hyötyy. Turha niitä on iltapalalla vetää. Rasvoja kyllä lisöilisin vieläkin ja heittäisin vaikka iltapalalle pari kananmunaa.

Oon 185-186cm pitkä ja aamupaino on 87kg. Taas on tullu pieniä muutoksia. Kaloreita tulee 1798 kcal.
P:170g, H:128g ja R:68g. Mulla on ma/ke/pe salipäiviä ja käyn aina aamulla siinä 8 aikoihin niin pitäiskö salipäiville vaihtaa lounaan ja illallisen paikkaa ja "lepopäivinä" pitää tämä?

Aamupala klo 7
Neljän viljan puuro (30g)
Maitorahka (250g)

Salitreeni

Lounas klo 11
Kanasalaatti
- Kananpojan fileesuikaleet (100g)
- Salaatti, kurkku, tomaatti
- Paprika keltainen
- Fetajuusto
Lasillinen maitoa (200ml)

Välipala klo 14
Banaani (1kpl)
Ananaspalat (140g)
Maitorahka (250g)

Illallinen klo 17
Jauheliha, naudan (200g)
Makaroni (1dl)
Pakastevihannekset (100g)
Ruispalat 1kpl + juusto

Iltapala klo 20
Porkkana (1kpl)
Tonnikala (vedessä)
Rypsiöljy (15g)

Hiilaria vähän pois ja lorautat öljyä ruokaan vähän enemmän. Voithan sä tehä myös aerobista ja voit lisätä sillon ruoan määrää suoraan.

Dieetti alkaa olemaan loppusuoralla, ensi viikko vielä. Kondikseen en ole tyytyväinen, joten dieetti jatkuu vielä edelleen. Pariksi viikoksi nostan tosin kaloreita, että aineenvaihdunta vähän palautuu vaikkakaan en millään kitudieetillä ole ollut missään vaiheessa.

Eiköhän tällä pärjää :) Voikohan tuon leivän heittää tuohon iltapalalle kun siellä on vähän tyhjää?

Et sä niitä leivän hiilareita iltapalalla tarvii mutta protskua siinä on kyllä hiton vähän. Onks sulla jotain lisäravinteita mitä et mainitse noissa safkoissa? Kun eihän sun salin palautumismätössä oo juuri mitään hiilareita eikä ilmeisesti palautusjuomaakaan. Jos tolla ruokavaliolla on mentävä niin vaihtasin illallisen ja lounaan paikkaa päittäin. Treenin jälkeen pitäs tulla se isoin ateria.

Edit. Katos hitto kun oon sokea sähän oot ne vaihtanutkin salipäiviksi:D. Mutta joo jos toi on runko mistä ei paljoa tingitä niin välipäiville vaihtaisin hiilarin tilalle rasvaa ja jokaselle iltapalalle lisäilisin hidasta protskua. Oudon pieneltä kyllä kuulostaa kalorit.

Dieetti on päässyt tänään puoleen väliinsä, elikkäs 5,5 viikkoo ollaan nyt tahkottu. Paino on tullut alas 87,5 -< 84,0 kiloon. Kiristymistä on kyllä selkeästi havaittavissa, vaikka ihmettelin suuresti tuota vaa'an lukemaa. Ainakin olettamuksenani oli, että värähtäisi huomattavasti enemmän, sillä tarkoilla ruuilla ja treeneillä ollaan menty. Mutta toisaalta kyllä riittää sekin, että peili kertoo eri tarinaa kuin vaaka. Saman verran on vielä edessä ja alunperin oli tavoitteena 80 kilon lopetuspaino, mutta voi olla että siitä jopa hieman jäädään. Hurjasti olen kuitenkin oppinut itsestäni ja varsinkin ruokavaliosta tän dieetin aikana ja seuraava massan kasvattelukausi tulee menemään tuplasti paremmalla ruualla kuin edellinen ja varmasti seuraava dieettikin jossain hamassa tulevaisuudessa kulkee alusta asti voittoisammin.

Et sä niitä leivän hiilareita iltapalalla tarvii mutta protskua siinä on kyllä hiton vähän. Onks sulla jotain lisäravinteita mitä et mainitse noissa safkoissa? Kun eihän sun salin palautumismätössä oo juuri mitään hiilareita eikä ilmeisesti palautusjuomaakaan. Jos tolla ruokavaliolla on mentävä niin vaihtasin illallisen ja lounaan paikkaa päittäin. Treenin jälkeen pitäs tulla se isoin ateria.

Edit. Katos hitto kun oon sokea sähän oot ne vaihtanutkin salipäiviksi:D. Mutta joo jos toi on runko mistä ei paljoa tingitä niin välipäiville vaihtaisin hiilarin tilalle rasvaa ja jokaselle iltapalalle lisäilisin hidasta protskua. Oudon pieneltä kyllä kuulostaa kalorit.
Ennen reenia proteiinijuoma, joka korvaa aamulla maitorahkan ja sit reenin jälkeen juon palautusjuoman. Omega-3 3x/päivä.
Illalle vois heittää vaikka kananmunan tai purkin raejuustoa? Kananmunissa tais olla joku suositus että ei saisi syödä ihan joka päivä.

Voi tästä tinkiä, hyviä neuvoja otetaan vastaan :)

E: vaihdoin lounaan ja illallisen paikkaa keskenään.

Ennen reenia proteiinijuoma, joka korvaa aamulla maitorahkan ja sit reenin jälkeen juon palautusjuoman. Omega-3 3x/päivä.
Illalle vois heittää vaikka kananmunan tai purkin raejuustoa? Kananmunissa tais olla joku suositus että ei saisi syödä ihan joka päivä.

Voi tästä tinkiä, hyviä neuvoja otetaan vastaan :)

E: vaihdoin lounaan ja illallisen paikkaa keskenään.

Raejuusto tai munat kuulostaa hyvältä. Ja ei ole mitään väliä vaikka söisit joka päivä muutaman munan, ei tule mitään terveysriskejä.

En löytäny sopivampaakaan ketjua tälle kysymykselleni ja ihmettelylleni eli: Olen ollut dieetillä 5vko paino pysynyt viimeiset 3vko samassa (88,9kg) syön 2150-2200kcal/pv. Työskentelen rakennusalalla raskaissa töissä sekä vedän neljäjakoista treeniä todella kovaa. Jokaisen treenin jälkeen juoksen n.20min lenkin ja poljen töihin ja takaisin. En siltikään tiputa kiloja ! Mistä johtuu? yksi cheattipäivä pidetty tossa viimisen 3vkon aikana mutta ei näytä auttavan. Olen entinen painija ja joutunut tiputtelemaan painoa todella rankallakin kädellä joskus. Ja tiedän aivan varmasti, että kulutan yli tuon 2200kcal päivässä. Missä vika, vai tiputanko kalorit suoraan 1800? :( Ennen ei ole tällaisia ongelmia ollut ja jos pistän kalorit pienemmälle pelkään että lihat lähtee :/

En löytäny sopivampaakaan ketjua tälle kysymykselleni ja ihmettelylleni eli: Olen ollut dieetillä 5vko paino pysynyt viimeiset 3vko samassa (88,9kg) syön 2150-2200kcal/pv. Työskentelen rakennusalalla raskaissa töissä sekä vedän neljäjakoista treeniä todella kovaa. Jokaisen treenin jälkeen juoksen n.20min lenkin ja poljen töihin ja takaisin. En siltikään tiputa kiloja ! Mistä johtuu? yksi cheattipäivä pidetty tossa viimisen 3vkon aikana mutta ei näytä auttavan. Olen entinen painija ja joutunut tiputtelemaan painoa todella rankallakin kädellä joskus. Ja tiedän aivan varmasti, että kulutan yli tuon 2200kcal päivässä. Missä vika, vai tiputanko kalorit suoraan 1800? :( Ennen ei ole tällaisia ongelmia ollut ja jos pistän kalorit pienemmälle pelkään että lihat lähtee :/

Toi kulutus on sen verta kovaa, että kokeilisin jopa lisätä kaloreita. Yks cheattipäivä ei vielä takaa aineenvaihdunnan kunnollista palautumista. Ennemmin söisin vaikka viikon verran pikkaisen yli nyt ja sitten lähtisin taas noilla hyväksihavaituilla kaloreilla kokeilemaan jos lähtisi laskuun.

Toi kulutus on sen verta kovaa, että kokeilisin jopa lisätä kaloreita. Yks cheattipäivä ei vielä takaa aineenvaihdunnan kunnollista palautumista. Ennemmin söisin vaikka viikon verran pikkaisen yli nyt ja sitten lähtisin taas noilla hyväksihavaituilla kaloreilla kokeilemaan jos lähtisi laskuun.

Ihan hyvä pointti, tein nyt sen ratkaisun et vedin 3 päivää reilusti plussille. Tänään palattu ruotuun ja jätän pyöräilyn kokonaan pois eli autolla hurauttelen töihin ni katotaan miten lähtee nyt käyntiin. Jos parin viikon päästä paino vielä samassa tai yli niin sukellan joko semenettiin tai sit jotain radikaalimpia ratkaisuja. Jotenki musta tuntuu et jos nostan kuitenkin tosta kalorit ylemmäs tapahtuu hirveitä :E mutta lupaan testata ellei seuraavan 2 viikon aikana tapahdu toivottavaa muutosta. Tuntuu aijoittain että olen hukassa oman kehoni kaloritarpeiden kanssa siitä simppelistä syystä, että olen lopettanut tuon päästä vääntämisen kokonaan ja nykyään vanhuuttani keskityn vain saileiluun.

Toukokuun alussa aloitin dieetin ja painoa lähtenyt 14kg,tällä hetkellä paino 106kg rasvat 20% inbody mittauksen mukaan.Aloittelin dieetin 3200 kalorista ja paino putosi tuolla määrällä vajaan kilon viikossa,alussa toki nesteitä lähti melko paljon.Olen pudotellut kaloreita maltillisesti ja paino on tippunut 500-800g viikossa ja tankkauspäiviä olen pitänyt 2-3vk välein.Painon putoaminen alkoi taas hidastumaan ja viimeisen 3 viikon aikana paino laski n800g,joten tiputin kaloreita vähän alemmas.Tällä hetkellä 2150kcal välipäivinä ja treenipäivinä 2450-2500kcal.5 treeniä viikkoon ja 2 lepoa,aerobisen olen jättänyt melko vähälle.Meinasin pudotella painon tuonne 90kg nurkille,mietityttää vaan että aika alas joudun kalorit tiputtamaan että saavutan tavoite painon,aterioita tulee 5 päivässä,r90g hh120-150g p220-250g.Kuinka alhaalle kalorit joudutaan yleensä pitkällä dieetillä tiputtamaan?

Toukokuun alussa aloitin dieetin ja painoa lähtenyt 14kg,tällä hetkellä paino 106kg rasvat 20% inbody mittauksen mukaan.Aloittelin dieetin 3200 kalorista ja paino putosi tuolla määrällä vajaan kilon viikossa,alussa toki nesteitä lähti melko paljon.Olen pudotellut kaloreita maltillisesti ja paino on tippunut 500-800g viikossa ja tankkauspäiviä olen pitänyt 2-3vk välein.Painon putoaminen alkoi taas hidastumaan ja viimeisen 3 viikon aikana paino laski n800g,joten tiputin kaloreita vähän alemmas.Tällä hetkellä 2150kcal välipäivinä ja treenipäivinä 2450-2500kcal.5 treeniä viikkoon ja 2 lepoa,aerobisen olen jättänyt melko vähälle.Meinasin pudotella painon tuonne 90kg nurkille,mietityttää vaan että aika alas joudun kalorit tiputtamaan että saavutan tavoite painon,aterioita tulee 5 päivässä,r90g hh120-150g p220-250g.Kuinka alhaalle kalorit joudutaan yleensä pitkällä dieetillä tiputtamaan?

Itellä oli aika iso ero treenipäivän ja välipäivän kalorien kanssa ja sellasella syklittelyllä ainakaan itellä pudotus ei katkennut missään vaiheessa. Tosin ei tossa kilomääräsesti hirveästi tiputeltukkaan puoleen vuoteen. Reilu 3tonnia treenipäivinä ja reilu 2t välipäivänä. Lähinnä tiputin treenipäivän hiilarit pois välipäiviltä. Tuli siinä sitten yks paastopäivä viikkoon joka toki tiputti viikon kalorimäärää, mutta kahden vkon välein oli sitten mättöpäiväkin joka vastaavasti nosti.

Jonkun näköstä syklittelyä kannattaa varmaan tossa safkassakin koittaa kun kroppa tottuu siihen vallitsevaan tilanteeseen samalla lailla kun treeninkin suhteen.

Kuinka alhaalle kalorit joudutaan yleensä pitkällä dieetillä tiputtamaan?

Yleisesti ottaen kaloreita ei pitäisi dieetin kuluessa juuri vähentää, koska se lähes takaa aineenvaihdunnan hidastumisen. Sun tapauksessa en tiputtaisi enää tuolta tasolta alemmas. Saavutat todennäköisesti painotavoitteesi mutta keskity ennemmin oleelliseen, eli rasvanpolttoon ja aineenvaihdunnan koholla pitämiseen ja anna painon tehdä mitä se tekee. Pitkällä dieetillä tulee varmasti kausia, jolloin paino ei laske. Se ei kuitenkaan tarkoita, etteikö dieetti toimisi - Pikemminkin päinvastoin.

Kesäkuun alussa alkoi dieetti, jolloin aamupaino oli 76kg. Toki repsahduksia on ollut nyt dieetin aikana, mutta paino on silti jatkanut laskuaan. Paino tällä hetkellä 70,8Kg.
Pituutta löytyy ruhtinaalliset 172cm :face:

Tavoite on dieetata paino tuonne 65kg tiennoille. VHH-dieetillä mennään ja päivittäiset kalorit pyörivät siellä 1500Kcal pinnassa.

Diettaus ja rasvanpudotus on helppoa hommaa, tammikuusta asti menty. Rasvaprosentin pitäminen sensijaan on vaikea homma, viime viikon olin lomalla ja kaloreita yli kulutuksen taisi mennä semmoset 6k. Huomaa heti että packin päällä on tavaraa sekä rintalihasten päällä. Aikalailla ikuisuusprojekti tää rasvaprosentin pitäminen, heti jos vähän herkuttelee/ottaa löysästi niin läski kyllä kehossa paikkansa löytää(sieltä minne läskiä vähiten haluaa). Kalorit on näinpä heti dietattava seuraavalla viikolla pois mitä vklp toi. Onko muilla mitään fiksuja vinkkejä miten saada rasva % pysymään samassa ympärivuoden?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom