Kevään 2013 dieettaus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jake83
  • Aloitettu Aloitettu
Palikat vilkkaa ja alavatsassa ja rinnassa suonetkin alkaa paistamaan, 86.2-78.3 tullu 13 viikossa ja vielä 8 viikkoa ois aikaa kiristellä kolmesta neljään kiloon.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Itsellänikin nyt 9vk takana dieettailua ja paino tippunu ihan mukavasti mutta rasvat alkanu junnaamaan paikallaan, oiskohan tähän mitään keinoa millä saisin ylimääräset rasvat pois ja itseni kesäkuntoon? Käyn salilla 3-5 kertaa viikossa ja aamulenkin lähes joka päivä + salin jälkeen 20min kevyttä hölkkää, syön myös seuraavasti:
aamulla munakas
koulussa mitä sielä ikinä onkaan
välipalana rahkaa/raejuustoa
päivällisenä kanaa/kalaa/lihaa + pottua/riisiä
välipala rahka/raejuusto
iltapalana rahkaa + herat maidon kans

Itsellänikin nyt 9vk takana dieettailua ja paino tippunu ihan mukavasti mutta rasvat alkanu junnaamaan paikallaan, oiskohan tähän mitään keinoa millä saisin ylimääräset rasvat pois ja itseni kesäkuntoon? Käyn salilla 3-5 kertaa viikossa ja aamulenkin lähes joka päivä + salin jälkeen 20min kevyttä hölkkää, syön myös seuraavasti:
aamulla munakas
koulussa mitä sielä ikinä onkaan
välipalana rahkaa/raejuustoa
päivällisenä kanaa/kalaa/lihaa + pottua/riisiä
välipala rahka/raejuusto
iltapalana rahkaa + herat maidon kans

Tuossa pistää silmään eniten vihanneksien ja hedelmien puuttuminen :o Saatko esim. vitamiineja tarpeeksi? Jos et ole vielä kokeillut niin kokeile pitää kerran parissa viikossa päivä, jolloin syöt ihan niin paljon kun napa vetää. Herättelee aineenvaihduntaa. Aerobisen lisääminen tuskin on ratkaisu, koska teet sitä noin paljon jo. Jos tuntuu, että syömisestä voi vielä tiputtaa niin se on aina varteenotettava mahdollisuus.

j00: a) lisää kasviksia reilusti mukaan. b) muuten tuosta syömisestä on paha päätellä mitään, kun määrät eivät käy ilmi.

Oma paino on jämähtänyt paikalleen. Viikon loppupuolella on tsekattava kaloritasoja, jos ei sitä ennen ala pudota. Olin jo hetken innoissani, että ehkä 1500 kcal ja salipäivinä +150 kcal palkkarista päälle on toimiva systeemi, mutta taisi olla vain alun nestekatoa. 31.5. tavoitteeseen olisi 3-3,5 kg matkaa ja kun väliin osuu vielä 10pv jakso jolloin tavoitteena on vain pitää paino ennallaan eikä lihoa, niin meinaa ruveta usko menemään näin pienen perskulutuksen ihmisellä.

Oma paino on jämähtänyt paikalleen. Viikon loppupuolella on tsekattava kaloritasoja, jos ei sitä ennen ala pudota. Olin jo hetken innoissani, että ehkä 1500 kcal ja salipäivinä +150 kcal palkkarista päälle on toimiva systeemi, mutta taisi olla vain alun nestekatoa. 31.5. tavoitteeseen olisi 3-3,5 kg matkaa ja kun väliin osuu vielä 10pv jakso jolloin tavoitteena on vain pitää paino ennallaan eikä lihoa, niin meinaa ruveta usko menemään näin pienen perskulutuksen ihmisellä.

1500kcal kuulostaa kauhian pieneltä jotenki omaan korvaan. :D Jaiks.

Itellä alko eilen TKD ketoosin sijasta. Ketoa vedeltiin 14vk ja nyt sitten tulee TKD käyttöön. Paino tippu 68kg --> 62.7kg tona 14vk aikana, joten ei nyt mitään valtavaa hurraamista, kun vertaa siihen, että rasvaa tosiaan vielä on melkosesti varsinkin keskivartalon alueella.
Toivottavasti tää TKD vähän jelppais, meinaan oon junnaillu samoissa rasvoissa ja painoissa jo nyt taas varmaan 2vk...

Joo tosiaan pakko kompata, että ei noista dieettin postauksista oo melkein mitään hyötyä ellei niistä käy kalorit ja makrot millään tavalla ilmi. Omasta mielestäni kuitenkin dieettiä tulkittaessa järjestys menee jotakuinkin: kalorit > makrot > ruuan laatu. Tämä yksinkertaisesti siksi, että ei kukaan meistä laihdu raejuustoa ja tonnikalaa mutustamalla, vaan syömällä alle kulutuksen. Ja hirveän alhaiset kalorit teillä kyllä on :D ihan mielenkiinnosta olisi mukava nähdä jotain kuvaa kunnosta tjsp, koska ite vedän helposti yli 2000kcal/päivä ja sekin tuntuu jo alhaiselta.

mikähän helvetti siinä mahtaa olla ku flunssa iskee ku ollaan miinuksilla oltu hetken. muutama vk sit Norovirus ja nyt normi flunssa.. syö motivaatiota dieetillä

mikähän helvetti siinä mahtaa olla ku flunssa iskee ku ollaan miinuksilla oltu hetken. muutama vk sit Norovirus ja nyt normi flunssa.. syö motivaatiota dieetillä

Mulla ihan sama juttu ja kyllä ketuttaa. No muutama päivä kevyellä plussalla varmasti buustaa mukavasti oloa, ja jos rasvakin lähtis sen jälkeen luikkimaan iloisemmin ;)

Kamalan pienistä painoista osa jo alottaa diettaamaan :) Itte huomasin tossa tänään tai oon tiennykkin sen, mutta kun punnittee ja laskee kaiken syödyn niin sieltä se parisataa kaloria voi tulla helposti lisää. Tässä kanssa toista viikkoa menossa syömällä kalorilaskurin mukainen peruskulutus 2200kcal, ja 3-4 salia sekä 2 uinti tms viikossa. ei oo paino vie pudonnu mutta kai se siittä.

Noni, nyt olis munki aika saada vähän (paljon) rasvaa tiputettua pois. Tänään aamupaino 71,7 ja pituutta 172(,5 ;)). Salilla tulee käytyä 4 kertaa viikossa, ja joka treenin päälle teen 15-20min intervalleja. Aamukävelyjä tuun alussa tekemään 3-4krt/viikko 30-45min kerralla. Päivittäin tulee kuitenkin käveltyä kun on tollanen karvanen kaveri kotona. Treenipäivän kalorit ovat 2100-2260 ja lepopäivinä 1600-1700, eli aika hitaasti lähdetään tiputteleen nyt alkuun. Vettä tulee juotua sellanen 4litraa päivässä ja suolaa lisäilen ruokiin pitkin päivää. Näillä mennään sinne pääsiäiseen saakka jonka jälkeen treeniohjelma vaihtuu ja ruokavaliotakin muunnellaan hieman :) Niin joo ja olen nainen!

Noni, kolmas viikko käynnissä ja eilen aamupaino 70,4kg, eli 1,3kg on nyt tämän perusteella lähtenyt. Pääsiäisenä lipsuin kunnolla (tehtiin pizzaa jossa aivan älyttömästi juustoa ja pitihän sitä muutama pääsiäismuna ja yks jäätävän kokonen irtokarkkisäkki ahtaa naamaan...) Olen syönnyt aika puhtaasti myös ennen dieettiä joten siitä varmaan johtuu ettei noita nesteitä oo pahemmin lähteny. Ens viikosta lähtien alan kulkemaan työmatkat pyörällä (n. 9km/suunta) ja treenien jälkeiset intervallit vaihdettiin nyt tasasyke-aerobiseen. Eiköhän sitä kesäkuussa ainakin joitain muutoksia näy :)

Tsemppiä kaikille dieettaajille!

Itse aloitin dieetin 31.12.2012, eli mukavasti maanantaina uudenvuodenaattona :D Painoa oli tuona aamuna muhevat 88kg(pituus 174cm). Vyötärö näytti 89cm ja paksuimmasta kohdasta saatiin komeat lukemat 94cm! Nyt reilut 13 viikkoa myöhemmin aamupaino pyörii 78kg tienoilla ja vyötärö oli viime mittauksessa viime lauantaina 80cm ja paksuin kohta 86cm. Viime kesän mittoihin on tosin vielä matkaa(parhaimmillaan 72cm ja 77cm, tuolloin rasvat 7-8%). Nyt olisi tarkoitus vielä hieman kireämmäksi vedellä(rasvat 5-6%).
Hauiksen ympäryksestä lähtenyt n.1cm, kaiken järjen mukaan onneksi fläsää, sillä suoni näkyy paremmin ja kädet näyttävät kireämmiltä.
Salitreenejä tulee viikkoon 4, aerobisia 2. Kalorit tällä hetkellä n.2250kcal/vrk(salipäivinä enempi, muina vähempi). Viimeistään jossain vaiheessa heinäkuuta pitäisi sen OMAN huippukondiksen olla tosiasia, eli aikaa on vielä mukavasti. Pistetään tavoite nyt tähän: Aamupaino n.70kg, vyötärö 71cm, paksuin kohta 76cm, rasvat 6%. Ainakin motivaatio kohenee kokoajan kun ulkona alkaa näyttää jo keväältä. Tsemppiä kaikille kanssadieettaajille!

kalorilaskuri antaa karkean arvion Eikä todellakaan ole mikään absoluuttinen totuus. mene sen kalorilaskurin mukaan ja kato viikko miten paino kehittyy, sitten karsit hieman kaloreita jos paino junnaa. riippuu koulukunnasta , jotku syö treenipäivinä hieman enemmän ku lepo päivinä , jotkut lisää treeni päivän kaloreihin vaan palkkarin.

Mulla kalorilaskurin teoreettinen ja toteutunut seurasivat erittäin hyvin toisiaan maaliskuun puoliväliin saakka. En tiedä mitä tuon jälkeen tapahtui, mutta nyt laskuri näyttää että kulutan päivässä 260 kcal vähemmän kuin luulen. Paino siis junnaa 76 kg:ssa vaikka teoriassa pitäisi olla laskussa. Voisiko Glutamiinin pompsimisella olla vaikutusta tähän. Ostin nimittäin juuri maaliskuun puolivälissä purkin L-Glutamine kapseleita ja niitä olen popsinut aina kun olen muistanut.

Hyvin paino lähtenyt putoomaan. Jouluna 120kg nyt 110kg. Vielä kun pururadat sullaa niin pääsee juoksemaan. Juhannuksena 100kg.

Aloitus paino n.117kg pari kk sitte ja ny 110.uskon et 100kg ois sopiva ja rasvat jotai
10%, nyt jotai oisko vähä yli 15. :)

Suositut

Back
Ylös Bottom