Kevään 2013 dieettaus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jake83
  • Aloitettu Aloitettu
Vittu kun on painon putoaminen tyssännyt 88 paikkeille aamupainoon, vaikka vaa'an kautta vedän ruoat ja kalorit on 500-700 alle kulutuksen. Jotain tässä pitäs keksiä aineenvaihdunnan parantamiseksi.

Maailmaa järisyttävä mättöpäivä!

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tammikuussa 2012 paino noin 120 kg. Nyt 25 kg vähemmän, joista 7 kg lähtenyt tämän vuoden aikana. Olo on kevyt, itsevarma ja muutenkin helvetin hyvä. Vielä 5 kg pois niin olisi tosi jees. Tänään kokeilin ala-aste aikasia vaatteita päälle ja niin ne vaan meni päälle, eikä edes kiristänyt. Myös vastakkainen sukupuoli taitaa arvostaa, kun tuntuu entistä enemmän tulevan katseita ja muutenkin ollut enemmän kontaktissa naaraiden kanssa kuin ennen ;).

Syö 1 päiväsiten, että otat kaikki energiat hiilihydraateista, mahdollisimman hiilaripitoista ruokaa (pasta, puuro, vaaleaa leipää, riisipiirakoita yms.) Jollet saa kuivaa ruokaa alas, niin tuoremehu on hyvä millä saa äkkiä hiilareita. Rasvat ja proteiinit mahdollisimman pienenä. Pyri syömään 1000g hiilaria päivässä. Paino nousee pariksi päiväksi koska hiilari kerää nestettä, mutta tulee sitten todella ropinalla alas. Hiilaritankkauksen muut edut: saat aineenvaihdunnan käymään ylikieroksilla, saat treeneihin lisäboostia ja lisäksi pääkopalle tekee hyvää syödä enemmän edes yhtenä päivänä.

Tämähän toimi kuin junan vessa vanhaan hyvään aikaan. Viikko sitten vedin muuten normi ruokailulla paitsi yhtenä päivän iltaruuan tilalle pizzan ja patukan vielä illalla. Paino nousi kilon mutta viikossa paino tuli alas 2kg, tai oikeestaan 3kg jos huomioidaan tuo noussut kilo. Aineenvaihdunta lähti taas käyntiin. 92.9kg mittarissa, peilistä kurkistaa jo melkein ihminen :)

Mitenkä paljon muilla dieettaajilla kuluu nestettä, erityisesti vettä, vuorokauden aikana? Itse olen huomannut, että vettä uppoaa varmaan kolmen ja neljän litran väliltä per vuorokausi.

Treenipäivinä pari litraa. Muutoin ehkä 0-1 litraa.. Ja sekin tiivistemehun kanssa.

Pelkkä vesi ei tahdo vaan maistua tai mennä alaskaan aina, tuntuu niin väkipakolta. Ja kun on jano, sitä oikeasti mielummin juo maitoa tai piimää, joskus tiivistemehua (light, 1-2 kaloria, ei sokeria)

Pitäs varmaan enemmänkin, mutta mulla ainakin diietti menny ihan hyvin ilmankin

Mulla menee nestettä kyllä treenipäivinä yli 4 litraa.. Pelkkää vettä menee ehkä se litra, muuten oon litkiny tota lidlistä ostettua Saskia -kivennäisvettä. Sitä menee reilusti.

Pari viikkoa viela pitas jaksaa. 12 takana

Capture.JPG

Nonii nyt on tammikuun lopusta asti diettailtu ja paino on tullut alaspäin 87->79,4. Rasvat on vielä korkealla n.18-20 ainakin, mutta kiristymistä on havaittavissakin. Paino on jäänyt tökkimään tuohon viikon ajaksi, mutta eiköhän Se muutu kun aloitan hiit:in huomenna.

7 viikkoa takana ja viimeiseen 2 viikkoon en ole painoa niin tarkasti seuraillut. Sen mitä puntarilla käynyt niin aika samoissa lukemissa ollut. Eilinen aamupaino oli 110,3kg joten 5,2kg läskiä on lähteny lätkimään! Vielä on matkaa, tähtäin olisi jossain 100kg tietämissä :) Työharjoittelu on asettanut pieniä esteitä diettiin, joten käytännössä olen lopettanut grammojen katselun ja syönyt aika runsaastikkin hiilareita siis! Proteiinin saannista olen huolehtinut ja kasviksiä n. puolet lautasesta aina ja paino tippuu niin mikäs siinä :) Mässäiltyäkin on tullut tässä pääsiäisenä varsinkin, mutta elämästä pitää myös osata nauttia? :P Toki nyt vähä kurinalaisempaa tyyliä tästä eteenpäin ja treenit pysyy kovina. Työvuorot ja työmatkan pituus on aiheuttanu pientä ongelmaa jotenki 5-jakonen on muuttunut 3-jakoseen ja sitä olis tarkotus mennä aina ku mahollista nii 2x/vko läpi, toki tähtään 4-5 kertaan viikossa. Tsemppiä kaikille kevääseen!

Moikka, ei oikein ole tullut sellasta tulosta mitä piti. Laihdutus alkoi siinä helmikuun alussa. Noin kaksi tai 2,5kg on tullut miinusta. Ihan hyvä tuokin ettei plussaa.
Olen vannonut itselleni että kesällä tavoite on juhannus niin painan alle 60kg edes 59,9kg. :D
Onko mahdollista että tässä reilussa kahdessa kuukaudessa onnistun pudottamaan 64kg eli siis reippaan 4kg? Pituutta on 164cm, olen siinä ylipainoisen rajalla, mutta mielestäni vaatteet päällä en siltä näytä vaan ihan ok. Tuo läski vaan on keskittynyt tuohon mahaan ihan mukavasti. Tiedän että tuo lähtee jos kituutan itseäni vähällä kalorimäärällä, mutta haluaisin jaksaa myös tehdä jotain. Salilla olen nyt viimeisen kuukauden käynyt noin 3-4 kertaa viikossa ja pyöräillyt paljon. Yleiskunto selkeesti parantunut. Juoksin eilen 4km yhteen putkeen joka on todella ennätys mulle jonka cooper tulos oli joskus ns. hyvässä kunnossa 1,300m :D

Onko tälläinen lahtuminen mahdollista näillä mitoilla? Jos tulen pitämään kerran viikkoon herkuttelupäivän tai ainakin kerran kahteen viikkoon kun tässä nyt tulee vaput ja sen sellaset. Kokeilin viikon jutan ja bullin dieettiä ja se jäi sit siihen kun ajatus rahkasta oksettaakin :D

Viikonloppu meni mässäillessä aivan liikaa ja epäterveellisesti. Perjantaina vaaka näytti alinta tulosta vuosiin 91,4kg ja tänä aamuna 93,5kg. Saas nähdä kuinka nopeaa lähtee ylimääräiset nesteiden mukana poies.

Treeniin tälläinen tankkaus kuitenkin vaikuttaa hyvinkin positiivisesti. Tänään paukkui melkeinpä joka liikkeessä uudet sarjapaino ennätykset. Vuoden vaihteesta tullut dieetattua jolloin painoa löytyy 99,8kg..

Jos täällä on yhtään kaveria, joka olis diettaillut 80kg:sta alaspäin ja semi-kireessä kunnossa, niin heittäkääpä teillä pelittäneitä kalorilukuja tulemaan ihan näin vertailun vuoksi! Itellä kun toi paino lähti tippumaan vasta 2000kcal päiväsaannilla, joka on kyllä hurjan kuulonen.

Jos täällä on yhtään kaveria, joka olis diettaillut 80kg:sta alaspäin ja semi-kireessä kunnossa, niin heittäkääpä teillä pelittäneitä kalorilukuja tulemaan ihan näin vertailun vuoksi! Itellä kun toi paino lähti tippumaan vasta 2000kcal päiväsaannilla, joka on kyllä hurjan kuulonen.

Kuinka pitkä oot?

En nyt kireässä kunnossa oo, mutta ekaa kertaa ikinä vatsapalikat alkaa pikkuhiljaa näkymään. 173 cm, syksyllä olin 78kg, nyt 67kg. 1600-1800 kaloria päivässä, eli pyrin olemaan 300-500 kaloria miinuksilla. Maltillisesti siis, hyvin on toiminut, mutta kärsivällisyyttä vaatii kyllä

Kuinka pitkä oot?

En nyt kireässä kunnossa oo, mutta ekaa kertaa ikinä vatsapalikat alkaa pikkuhiljaa näkymään. 173 cm, syksyllä olin 78kg, nyt 67kg. 1600-1800 kaloria päivässä, eli pyrin olemaan 300-500 kaloria miinuksilla. Maltillisesti siis, hyvin on toiminut, mutta kärsivällisyyttä vaatii kyllä

Eli 180cm ite olen. Ihmetyttää vaan, kun omat kaverit huitelee reippaasti yli 3000kalorin ja on kireemmässä kunnossa kun meikä. Tossa nyt viimesintä muutosta: http://forum.simplyshredded.com/topic/8589/year-and-half-transformation-quick-photos/#1 eli jälkimmäinen kuva on tän hetken kunto, 78kg aamupaino. Mun mielestä jo 2000kaloriakin kuulostaa huolestuttavan pieneltä, ei ainakaan sellaiselta määrältä jota uskaltaisi viikkoa kahta kauemmin vetää.

Pituutta 182cm ja ikää 17v. Aamupainoni keikkuu siinä 74-75kg paikkeilla tällä hetkellä. Lihasta pahemmin menettämättä (Voimatasot pysyneet ja jopa nousseet) pudotettu tässä parin kuukauden aikana 2-3 kiloa melko vaivattomalla dieettaamisella. Tarkoittaa kohdallani sitä, että kaikki ''turha'' on jätetty pois ja syön about 2500kcl päivässä eli reilusti syödään vielä. Teen kolme kertaa viikossa aerobista 10-30 min heti salitreenin jälkeen juoksumatolla, kuntopyörällä, crosstrainerilla tai vastaavalla ja se tuntuu olevan se juttu mikä itseäni auttaa eniten! Seuraavat kaksi kuukautta ovat ne vaikeimmat kun eliminoidaan niitä viimeisimpiä rasvoja! Ravinnosta otetaan pois hieman ja aerobinen lisääntyy entisestään varsinkin kun lenkkeilysäät alkavat! Tankkauspäiviä kerran kahdessa viikossa, jolloin syödään niin paljon kuin napa vetää, mutta fiksusti kuitenkin. Toivottavasti tässä on jotain hyödyllistä! Ja minulla lisäravinteina hera, kaseiini, vitamiinit HMB, kreatiini ja rasvanpolttajat.

kuinka kauan dieetin alussa yleensä lähtee selkeästi nesteitä? itsellä kahden ekan viikon aikana paino putosi 2,2 kg, vaikka kalorilaskurin mukaan en ollut miinuksilla kuin korkeintaan 300 kcal päivässä. eli luotanko siihen, että nesteet vaan ovat lähteneet tehokkaasti, huolettaa jo pienten lihasteni puolesta... kai kalorilaskurin kulutuslukemat kuitenkin ovat suunnilleen luotettavia kun melko tarkasti oon liikkumiseni ylös laittanut.

kuinka kauan dieetin alussa yleensä lähtee selkeästi nesteitä? itsellä kahden ekan viikon aikana paino putosi 2,2 kg, vaikka kalorilaskurin mukaan en ollut miinuksilla kuin korkeintaan 300 kcal päivässä. eli luotanko siihen, että nesteet vaan ovat lähteneet tehokkaasti, huolettaa jo pienten lihasteni puolesta... kai kalorilaskurin kulutuslukemat kuitenkin ovat suunnilleen luotettavia kun melko tarkasti oon liikkumiseni ylös laittanut.

Ne on suuntaa antavia. Jos voisin omaa dieettausta näin jälkeenpäin korjata, niin ihan ekana kattoisin sieltä vaan ylläpitokaloreilla ekan viikon ja jos ei paino tipu jo niillä niin sit lähtee miinustelemaan. Nesteitä ei ainakaan hirveesti ensimmäisen viikon jälkeen pitäis lähtee, ellet sitten erikseen vedä jotain re-feedejä.

Meinaa alkaa loppua motivaatio. Jos sitä pitäis kevyen viikon reeneistä ja söis vähän vapaammin.

Nyt menty kohta 6vko maltillisilla miinuskaloreilla, laskin noin 3300kcal kulutukseksi per pvä, joten tiputeltu 2600 - 2800kcal päiväsaannilla. Painoa lähtenyt 4-5 kiloa alotuksesta, ja tulokset jopa nousseet salilla joten toivon ja uskon että suurinosa olisi fläsää.

Paino oli aluksi 80-81kg, nyt noin 76kg. Nyt jos maanantaihin asti ottaisi huilia ja ens viikolla tiputtais 2400kcal.

Paljon on menty eteenpäin puolessa vuodessa, kun vuoden tauon jälkeen tuli himo kolistella taas :hyper:

http://img825.imageshack.us/img825/4563/muoks.jpg

Kuvat muokattu hyvin anonyymeiksi, tatskatkin piiloon. Lähtökuvissa paino 74kg, uudemmissa noin 77kg.

Anteeksi jos postaan nyt väärään paikkaan..
Ajattelin myös aloittaa laihduttamisen ens maanantaina.
Oikeastaan ekaa kertaa ikinä..

160/77 mitat nyt ja tonne 70kg kohille ajattelin tiputtaa.
Onko 1kg per vk liikaa? En haluaisi sali tuloksia tuhota huonosti laihduttamalla, niin kuin intissä kävi.

Lyhyesti: muutaman kerran viikossa aamulla lenkki tai 20min venyttelyt.
Suht normi aamupala, koulussa lounas normaalisti. Välipalaksi ennen salia jotain proteiini pitoista mutta hiilareita myös vähän. Salin jälkeen palkkari 15h 30p suhteella ja iltapalaksi 0.5l maitoa ja 200g raejuustoa.

Salilla golden sixillä ja voima, massa, kestävyys kierrolla 3x viikkoon.
Ehkä innostun käymässä uimassa tai lenkkeilemässä myös.
5krs talossa asun niin portaita hyvä juosta myös. :)

Suositut

Back
Ylös Bottom